Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Ja det är ju i många fall sant. Men i detta fallet är det ju inte så konstigt, när du till och med själv säger att du med dina inlägg "försöker provocera fram goda råd om saker som inte tas upp".

Klockren kommentar men mitt uttalande syftade trots allt på en saklig diskussion utan nedlåtande tramserier. Visst kan man bli arg men då får man försöka uppbringa lite social kompetens och lägga band på sig.

• Svars 183
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Bara några frågor av genuint intresse.

Hur många händer har du spelat i snitt per månad de senaste två åren, skulle du uppskatta? Eller antal sngs per månad?

Har du någonsin läst en pokerbok, isåfall vilka?

Har du någonsin använt en träningssite? Om inte, har du övervägt att göra det?

Läser du något om sng strategi på 2+2 el dyl?

Tror du att, om du var lika dålig som de främsta av dina belackare på PF anser dig vara, skulle lyckas vinna ungefär lika många sngs som du nu redan gör (eller inte gör)? Hur stor skulle skillnaden vara om det inte stämmer?

BR-krav och MM, tiltkontroll, den klassiska H.A.L.T (Hungrig, Arg, Ledsen, Trött) tror jag skulle göra dig till en breakevenspelare ev. lillplus med bra RB (helt ovetenskaplig gissning dock). Lycka till!

Postad
Klockren kommentar men mitt uttalande syftade trots allt på en saklig diskussion utan nedlåtande tramserier. Visst kan man bli arg men då får man försöka uppbringa lite social kompetens och lägga band på sig.

Jo visst är det så. Men jag sa inget om att det var rätt eller fel, sa bara att det inte är konstigt att det blir så.

Postad

Jag har varken ignorerat eller argumenterat emot de seriösa svar jag har fått i tråden utan faktiskt hållit med dem och talat om jag nu verkligen ska försöka följa BR-kraven slaviskt. Därför har jag väldigt liten förståelse för lappens kommentarer. Om ni läser tråden flera gånger så kanske det går upp för er att jag enbart riktar kritik mot den godtyckliga uppfattningen att jag skulle vara en dålig pokerspelare rent tekniskt. Ifråga om MM stämmer det men ni har inga praktiska belägg för bristfällig skicklighet. Det är precis samma sak som att ta för givet att Dan Glimne är en genomtight och skrattretande spelare bara för att han har gjort några skumma uttalanden. Faktum är att verklighetsanknytningen kommer in först när man har mött honom vid borden ett par gånger.

Postad

band1.jpg

band2.jpg

band3.jpg

band4.jpg

Postad
Alla brukar ju ropa efter statistik så nu upprepar jag min begäran om nick och site eller åtminstone ett utdrag från sharkscope. Själv har jag sällan haft rulle för att spela så högt som 100-dollars och uppåt och därför går det inte att jämföra på den nivån.

tänker inte avslöja dem. tråkigt för dig att du saknar disciplin/fokus, inte så mycket du kan göra åt det, är nog något medfött, antingen har man det eller så har man det inte. bäst är nog att du håller dig borta från områden där fokus är viktigt, t ex poker.

Postad
Om ni läser tråden flera gånger så kanske det går upp för er att jag enbart riktar kritik mot den godtyckliga uppfattningen att jag skulle vara en dålig pokerspelare rent tekniskt. Ifråga om MM stämmer det men ni har inga praktiska belägg för bristfällig skicklighet.

Jo.

Nu spelade jag en Extreme Speed Two Seat sit & go för 16 spelare. Då vi var 3 kvar satt jag med 600 och de andra hade över 6000 var. Jag var m a o illa ute men efter disciplinerat spel med bra handselektion stod jag slutligen som vinnare. Bara ett litet exempel 8-)

Det här har passerat som en level men jag tror definitvit att du är allvarlig. Det är inte bara det här uttalandet som visar att du inte har en susning om vad du pysslar med - det är en massa annat också som jag inte orkar leta upp.

"Disciplinerat spel" i den är situationen (med res. för blindnivå) är att INTE ha ngn "handselektion". Du spelar med andra ord helt åt helvete fel och det är dessutom så pass grundläggande kunskap att du näppeligen kan ha fattat något annat heller.

Du får be om ursäkt om jag låter dryg eller sarkastisk men det är sanningen. Ska bli intressant att läsa "försvaret".

Postad

Jag ångrar mig. Pungsparkarna du fått var helt rätt och du förtjänar inget bättre.

Du snackar om dålig attityd på PF medan Du i själva verket är den främsta orsaken till denna försämring - att färre seriösa och bra inlägg skrivs.

Men framförallt drar du ner spelberoende-forumet i skiten och bidrar till att andra som verkligen vill få hjälp och tips inte kommer att få det.

Ditt fruktansvärda tjafsande är patologiskt.

Postad
Nej för jag tar inte betalt :-P

Attention whore = någon som får sin betalning i form av uppmärksamhet, se på mig jag är så rolig tihihihi...

Du kanske är allvarlig, vad vet jag, men du verkar leva i en snurrig värld om du inte kan ta åt dig och förstå grundläggande koncept.

Postad
Hur går det med videon Riggdevil? Det vore väldigt intressant om du spelade in en pokervideo med tal, imo.

Jag laddade hem programmet och testade men min gamla dator fixade inte att hålla igång både PKR och inspelningen utan kraftigt lagg :-(

Postad
Jo.

Det här har passerat som en level men jag tror definitvit att du är allvarlig. Det är inte bara det här uttalandet som visar att du inte har en susning om vad du pysslar med - det är en massa annat också som jag inte orkar leta upp.

"Disciplinerat spel" i den är situationen (med res. för blindnivå) är att INTE ha ngn "handselektion". Du spelar med andra ord helt åt helvete fel och det är dessutom så pass grundläggande kunskap att du näppeligen kan ha fattat något annat heller.

Du får be om ursäkt om jag låter dryg eller sarkastisk men det är sanningen. Ska bli intressant att läsa "försvaret".

För det första så skrev jag det där inlägget mest på skoj även om det var sant men de flesta av er tog det på blodigt allvar ;). För det andra så har du minst lika fel om du menar att man som shortstackad bör gå all in hela tiden oavsett hand. Även där krävs viss handselektion eftersom man i princip alltid blir synad av så mycket större stackar. Då måste det åtminstone finnas rimliga förutsättningar för att överleva en all in.

Postad
Jag ångrar mig. Pungsparkarna du fått var helt rätt och du förtjänar inget bättre.

Du snackar om dålig attityd på PF medan Du i själva verket är den främsta orsaken till denna försämring - att färre seriösa och bra inlägg skrivs.

Men framförallt drar du ner spelberoende-forumet i skiten och bidrar till att andra som verkligen vill få hjälp och tips inte kommer att få det.

Men lägg av och se dig lite själv i spegeln! Jag har ju bara varit schysst och besvarat alla ifrågasättanden i den här tråden oavsett hur dryga de har varit. Det är inte att tjafsa utan att förklara och argumentera. Vad tror du att ett forum är till för?? Som jag tidigare skrev så hade jag en högst seriös tanke med den här tråden men den förstördes som vanligt av en massa hånfulla kommentarer som inte hör hemma i spelberoendedelen.

Postad
Attention whore = någon som får sin betalning i form av uppmärksamhet, se på mig jag är så rolig tihihihi...

Du kanske är allvarlig, vad vet jag, men du verkar leva i en snurrig värld om du inte kan ta åt dig och förstå grundläggande koncept.

Har jag någonsin sagt att jag inte tar åt mig av goda råd?? Jag har fått flera tankeställare och påminnelser även av taskiga inlägg men då endast om det har funnits inslag av konstruktiv kritik. Tyvärr så är den procenten skrämmande låg i den här och många andra trådar jag har skapat eftersom de flesta går in för att förlöjliga mig. I t ex cykelforum.se finns inte ett uns av den kränkande och aggressiva attityden oavsett vad någon skriver. Ett forum som känns hundra gånger mer trivsamt än detta (som jag ändå besöker p g a min hobby).

Postad
I t ex cykelforum.se finns inte ett uns av den kränkande och aggressiva attityden oavsett vad någon skriver. Ett forum som känns hundra gånger mer trivsamt än detta (som jag ändå besöker p g a min hobby).

Det dåliga med att cykla är att man kan bli steril.

Postad
Men lägg av och se dig lite själv i spegeln! Jag har ju bara varit schysst och besvarat alla ifrågasättanden i den här tråden oavsett hur dryga de har varit. Det är inte att tjafsa utan att förklara och argumentera. Vad tror du att ett forum är till för?? Som jag tidigare skrev så hade jag en högst seriös tanke med den här tråden men den förstördes som vanligt av en massa hånfulla kommentarer som inte hör hemma i spelberoendedelen.

Men lägg av och se dig lite själv i spegeln!

Snacka om att inte kunna se sig själv i spegeln...

Postad
..och mina frågor?

Han vill bara tjafsa. Alla bra och seriösa inlägg han får struntar han fullkomligt i.

Jag har anpassat mig till motståndet och kommer bara posta samma inlägg i framtiden. Hans bästa defence skulle vara att kalla mig gameflow donk.

Postad
För det första så skrev jag det där inlägget mest på skoj även om det var sant men de flesta av er tog det på blodigt allvar ;). För det andra så har du minst lika fel om du menar att man som shortstackad bör gå all in hela tiden oavsett hand. Även där krävs viss handselektion eftersom man i princip alltid blir synad av så mycket större stackar. Då måste det åtminstone finnas rimliga förutsättningar för att överleva en all in.

Ännu mer vatten på min kvarn alltså? Du MÅSTE ställa med vilka två kort som helst. Om det så är 7-2 off. Har svårt att tänka mig att du har mer än 2, 3, 4 BB med den stacken och då är det ställ, ställ, ställ.

Men du har kanske en nyskapande syn på det också?

Men fine, fortsätt med ditt spel, det verkar ju funka. Du kanske är en grym "teknisk" spelare? Jag ska iaf jaga dig genom cyberrymden för sådant värde vore det ju kriminellt att släppa. Särskilt eftersom du påstår att du spelar uppe på $50-nivån ibland. Då kan det kanske till och med vara värt tiden.

Postad
Ännu mer vatten på min kvarn alltså? Du MÅSTE ställa med vilka två kort som helst. Om det så är 7-2 off. Har svårt att tänka mig att du har mer än 2, 3, 4 BB med den stacken och då är det ställ, ställ, ställ.

Men du har kanske en nyskapande syn på det också?

Men fine, fortsätt med ditt spel, det verkar ju funka. Du kanske är en grym "teknisk" spelare? Jag ska iaf jaga dig genom cyberrymden för sådant värde vore det ju kriminellt att släppa. Särskilt eftersom du påstår att du spelar uppe på $50-nivån ibland. Då kan det kanske till och med vara värt tiden.

Om du sitter med t ex 9 2 så är det fanken mig inte smart att ställa om det fortfarande finns lite spelrum kvar för en bättre chans. Händer som t ex K3, 52, J8, 107 o s v har åtminstone hyfsade möjligheter vid rätt flop. Det var det jag syftade på med viss handselektion.

Postad
Om du sitter med t ex 9 2 så är det fanken mig inte smart att ställa om det fortfarande finns lite spelrum kvar för en bättre chans. Händer som t ex K3, 52, J8, 107 o s v har åtminstone hyfsade möjligheter vid rätt flop. Det var det jag syftade på med viss handselektion.

Haha..inte undra på att du gular hela tiden :lol:

Postad

Att du medvetet inte svarar ser jag som ett svar i sig :)

Kanske du inte vill konfrontera dig själv med att du faktiskt kanske inte har lagt ner samma tid eller eftertanke som många andra här på forumet?

Det var lite mer självhjälpsfrågor än något annat. Så svara dom privat för dig själv hemma och reflektera över vad du borde göra med ditt pokerspelande från och med idag! (säger inte att du ska beställa massa böcker, då det går att få samma info och och bättre mer aktuell sådan på nätet om man orkar lägga ner tiden att hitta den)

Dock vore det kul att se svaren men du antyder iom att du inte vill svara att dina svar troligen skulle ge folk här mer vatten på sina kvarnar..Am I wrong?

Postad

Alltså... ska man skratta eller gråta? Du är jättefel ute. Du är jättedålig på poker också. Nu har du det svart på vitt. Sluta spela om du inte räknar med att förlora pengar. För min del får du dock gärna fortsätta med ditt "tekniska" spel, det är ju pengar rakt ner i fickan på oss andra.

Nåja, nu vet du iaf att du är kass och det finns inget att invända mot det längre. Du kan skriva dig blå och posthunta hur mycket du vill. Du är ingen vinnande spelare och har aldrig varit det heller. Kanske kommer du bli det i framtiden men med din oförmåga att ta till dig råd och med tanke på den tid du faktiskt har lagt ner på poker och fortfarande inte fattar så här basic grejer så är det fruktansvärt otroligt att du någonsin blir vinnande.

Jag skriver det inte för att vara elak, jag skriver det för att du ska kunna förhålla dig till verkligheten. Spela vidare eller lägg ner, välj själv, men du måste inse att du är förlorande.