Gå till innehåll

Hopplöst


Riggdevil

Recommended Posts

  • Svars 183
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du har inte glömt något?

 

Ledtråd: Dom där 16.667 kr/ mån lär gå åt till driften (hyra mat etcetera) och då lever du inget jetsetliv, långt ifrån. Har du dessutom kärring och ungar att försörja så skiter det sig rejält.

 

Men bor man kvar hemma hos morsan så funkar det så klart..

 

Har inte glömt något. Men du har läst in mer saker än vad frågan var från början.

Ställde upp en simpel beräkning då pratet var om miljonär då TS lirat i 5 år.

Samt det är flertalet som har pokern på sidan om sitt arbete och tar hem dessa pengar månadsvis.

(Å varför nalla av BR i början? Det är ju brist på MM som TS har!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Lägg dina surt förvärvade slantar på aktier och fonder istället

Har på några månader nu tagit igen mina pokerförluster på börsen med råge.

Det enda jag önskar är att jag klivit av tidigare...

 

 

Vet du hör börsen gick strax före de senaste månaderna när du tog igen dina pokerförluster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte glömt något. Men du har läst in mer saker än vad frågan var från början.

Ställde upp en simpel beräkning då pratet var om miljonär då TS lirat i 5 år.

Samt det är flertalet som har pokern på sidan om sitt arbete och tar hem dessa pengar månadsvis.

(Å varför nalla av BR i början? Det är ju brist på MM som TS har!)

 

Idogt grindande i 5 år var förutsättningarna i ditt exempel och så nu ett arbete på sidan om. Låter som ett riktigt festligt liv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kl. 09.19 Jag har bestämt mig för att lägga av nu MEN:

 

Kl. 09.51 Är inte ute efter någon medömkan utan bara förslag på hur man bör tänka för att kunna lägga pokern bakom sig.

 

Kl. 21.48 Men jag testade på lite 5-dollars idag och det kändes så oerhört segt att spela om småpengar. Fast det är säkert en vanesak så nu ska jag verkligen försöka hålla fast vid bankrullekrav på åtminstone 15 inköp (har satt in 100 dollar).

 

Det tog alltså ca 12 timmar från att du meddelar hela PF att du lägger av nu till att du reloadar 100 bucks. Ser du inte dina egna handlingar? Visst, du får lite skit men du har inte funderat på varför? Finns många kloka ord här även om de levereras med järnhandske, se förbi detta, om det nu går, din självinsikt är ju fan ta mig noll.

 

Plötsligt ska du hålla bankrullekrav på 15 bi och lira vidare.

 

Du skojar med oss, va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått igenom några av dina inlägg i forumet och jag märker en tydlig trend.

Du vill vara en bra poker spelare,du vill spela om högre stakes,du vill men det är tydligt att du inte klarar av det.

Skyll inte på otur för efter 5år har det garanterat jämnats ut så den spelar ingen roll.

Tydligast är när du frågar om råd och du inser inte att det råd du söker är ett som du inte vill få.

Kan du inte ta till dig negativ feeback (kritik) så kan du heller inte se dina läckor och täppa till dom.

 

Du får inse att alla har inte förmågan att bli en bra pokerspelare och du tydligen tillhör den kategorin.

Inget att skämmas för det du är absolut inte ensam.

Jag tillhör den kategorin också men jag spelar för jag älskar det men håller mig efter strikta bankrulle regler därför som jag lyckas hålla mig flytande.

 

Men jag antar inte att du inte kommer ta åt dig ett ord av vad jag skriver.

För vi alla som gett dig råd har tydligen fel...eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått igenom några av dina inlägg i forumet och jag märker en tydlig trend.

Du vill vara en bra poker spelare,du vill spela om högre stakes,du vill men det är tydligt att du inte klarar av det.

Skyll inte på otur för efter 5år har det garanterat jämnats ut så den skulle inte spela någon roll.

Tydligast är när du frågar om råd och du inser inte att det råd du söker är ett som du inte vill få.

Kan du inte ta till dig negativ feeback (kritik) så kan du heller inte se dina läckor och täppa till dom.

 

Du får inse att alla har inte förmågan att bli en bra pokerspelare och du tydligen tillhör den kategorin.

Inget att skämmas för det du är absolut inte ensam.

Jag tillhör den kategorin också men jag spelar för jag älskar det men håller mig efter strikta bankrulle regler därför som jag lyckas hålla mig flytande.

 

Men jag antar inte att du inte kommer ta åt dig ett ord av vad jag skriver.

För vi alla som gett dig råd har tydligen fel...eller?

 

Håller med om allt lappen! Att ta åt sig av feedback här på pf är viktigt särskilt när det kommer från vinnande spelare. Man måste även inse att man kanske inte kan vinna miljoner på sitt pokerspelande men kanske några tusen i månaden, varför då inte nöja sig med det? Det är ju bättre än att gula rullen hela tiden och må kasst och whina här.

Hoppas du inser detta op och lirar på låga nivåer och vinner "lagom" med summor och mår bra i kropp och själ.

GL om du nu fortsätter spela!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara gärna vad som är så kul?

Det faktum att jag är den enda som inte kissar på OP´s självförtroende av nöje?

 

Det bästa är att du skriver sådär enbart för att du märker att du har majoriteten med dig och hade det varit tvärtom hade du antagligen försökt slänga ihop något snällt att säga istället.

Den typiska forum-mentaliteten.

Word

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om att ha majoriteten med sig. Det handlar om att OP antingen är ett trollgeni eller rejält hjärnskadad. Han har bett om råd, fått flertalet, och inte tagit till sig det minsta.

 

Vilket det än må vara, så är det ändå sjukt kul. Dig ser jag mest som en bonus.

Jag har aldrig riktigt förstått varför de flesta tror att jag struntar i andras tips och råd. Faktum är bara att jag ofrivilligt har känslomässiga svårigheter med tre saker: 1. att sluta med min främsta hobby --> poker, 2. att grinda på en nivå som knappt ger något i utdelning ens för 1:aplatsen, 3. att kasta bort 5 års dyrköpta erfarenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ptja, du verkar ju tro att du är vinnande(när du inte har sick otur).

Att vara speltekniskt vinnande är knappast att påstå att man är bättre än de flesta. Som alla bör ha förstått vid det här laget så handlar problemen inte om bristfällig skicklighet utan om dåligt MM vilket jag också har erkänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar in lite här ibland ..

 

Lägg dina surt förvärvade slantar på aktier och fonder istället

Har på några månader nu tagit igen mina pokerförluster på börsen med råge.

Det enda jag önskar är att jag klivit av tidigare...

 

 

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/56625-vill-bara-saega-tack-och-hej.html

Krävs det inte rätt så mångårig kunskap och ständiga informationsuppdateringar för att kunna bli en "stadig" börsvinnare? Jag har snuddat vid tanken men hörde från några kompisar att man i princip inte kan börja med mindre än ca 20000:- och den summan har jag tyvärr inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tog alltså ca 12 timmar från att du meddelar hela PF att du lägger av nu till att du reloadar 100 bucks. Ser du inte dina egna handlingar? Visst, du får lite skit men du har inte funderat på varför? Finns många kloka ord här även om de levereras med järnhandske, se förbi detta, om det nu går, din självinsikt är ju fan ta mig noll.

 

Plötsligt ska du hålla bankrullekrav på 15 bi och lira vidare.

 

Du skojar med oss, va?

Jag blev motiverad av någon av dem som rådde mig till att hålla ett bättre MM och tänkte att det här får bli mitt sista försök. Innan jag lägger av helt vill jag åtminstone prova hur det går om jag slaviskt följer BR-kraven. 5-dollars är kanske t o m det för högt för en 100-dollarsrulle men samtidigt relativt lågt. Fram tills nu har jag nämligen mestadels spelat 20- till 50-dollars och lyckades väl fram tills allt gick emot mig. Då stannade ena motorn och den andra började brinna tills jag kraschade i Gula havet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig riktigt förstått varför de flesta tror att jag struntar i andras tips och råd. Faktum är bara att jag ofrivilligt har känslomässiga svårigheter med tre saker: 1. att sluta med min främsta hobby --> poker, 2. att grinda på en nivå som knappt ger något i utdelning ens för 1:aplatsen, 3. att kasta bort 5 års dyrköpta erfarenheter.

 

Fattar inte riktigt hur du tänker med att kasta bort 5 års dyrköpta erfarenheter och därför inte vill sluta med poker. Den erfarenheten borde ju säga till dig att sluta spela, alternativt gå ner på nivåer där du har råd att förlora eller möjligt vinna. Min åsikt är att du kastar bort din dyrköpta erfarenhet om du fortsätter att spela på samma nivå som tidigare.

 

Om det nu är poker du tycker är roligt borde det ju inte spela någon roll om insatserna är låga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vara speltekniskt vinnande är knappast att påstå att man är bättre än de flesta. Som alla bör ha förstått vid det här laget så handlar problemen inte om bristfällig skicklighet utan om dåligt MM vilket jag också har erkänt.

 

Vad menas med att vara speltekniskt vinnande? Jag tror att de flesta har förstått att det inte endast handlar om att du har dålig MM. Ditt prat om flyt med korten och annat får mig att tro att du saknar en del grundläggande teoretiska kunskaper.

 

Säger inte detta för att vara taskig men jag tror de flesta som förlorar på poker men ändå anser sig vara vinnande om det inte hade varit för det ena eller andra (dåligt flyt med korten eller dålig MM etc.) gör det alldeles för enkelt för sig. Spela in en session SnG du spelar eller gå igenom alla HH och fråga dig varför dig gör en viss sak i varje situation och fråga dig själv om det verkligen är det bästa valet. Att ha ett gediget basspel är fruktansvärt viktigt i SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"They used to critizise me in the poker forums because I had so uncommon thougts about theoretical aspects etc. After winning my 7:th bracelet they became remarkable silence 8-)"

Kan du ge nåt exempel på nytänkande som gör att du ligger före dom flesta spelarna teoretiskt?

Jag hoppas inte det är att spela $50 sitngos med en $100 rulle, för den ger dig nog inte 7 armband.

 

Sen kanske du kan spela ok poker spelmässigt, men har problem med att spela ditt A-game tillräckligt ofta. Och det är ett större problem än att inte vara jättebra på teori!

Det är ungefär så det varit för mig senaste året, så jag har gått jämnt upp. MEN jag insåg tidigt att det var ett problem och något jag gjorde fruktansvärt dåligt i mitt pokerspel.

Så jag har börjat få ordning på det nu, efter jäkligt mycket jobb.

 

Marginalerna är så små för en normal spelare idag, så det räcker med att du gör 1-2 dåliga val (ej spelmässigt, men att spelar när du spelar dåligt, MM osv) i månaden, så är dina vinster borta. Blir du sen deppig eller sur över det och tiltar ligger du helt plötsligt 2 månader back.

 

Det spelar ingen roll hur bra du är speltekniskt. FLERA saker som är dom viktigaste i ditt pokerspel verkar du göra fruktansvärt dåligt, och det är ännu viktigare saker än att kunna spela bra teoretiskt!

Och det spelar ingen roll om du spelar 5 eller 15 år till om du inte ändrar din inställning och syn på pokern.

 

Man kan TRO att man har rätt syn på saken, TRO att man gjorde allt man kunde, VILJA bli vinnande, TYCKA att man skulle klara av att spela NL1000 bara man hade rullen för det, men det hjälper inte så länge man har fel inställning och fel självinsikt.

 

Du kan säker lyckas bli plussande. Men måste nog ändra din syn på pengar, poker, ditt eget pokerspel som helthet, acceptera att du KAN INTE spela högre än $5 sitngos. Och att den enstaka vinsten är liten spelar ingen roll, du ska casha i dom MASSOR med gånger och då blir det skapligt med pengar att gå upp i nivå med, DET är att spela bra poker. Och du verkar inte ens vara i närheten än. Så sätt fart och börja jobba hårt för att fixa det du gör fel, eller sluta med pokern och gör nåt annat du gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först var det roligt. Ungefär som när man mobbar en polare för han sagt något dumt och påpekar att han måste vara efterbliven. Det ligger inte något hårt i de orden för man vet att polarn inte är bränd på riktigt. Utan han bara råkade få ur sig en rolig groda och framstod som riktigt osmart. Man skulle ju aldrig stå och mobba någon som på riktigt var handikappad. Gör man det är man fan mer handikappad själv. Nu är vi faktiskt där så jag lämnar helt alla trådar med dig och önskar dig stort lycka till och vill hälsa att det är högst uppriktigt och jag e ledsen för din skull.

 

Lycka till med att ta dig ur det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först var det roligt. Ungefär som när man mobbar en polare för han sagt något dumt och påpekar att han måste vara efterbliven. Det ligger inte något hårt i de orden för man vet att polarn inte är bränd på riktigt. Utan han bara råkade få ur sig en rolig groda och framstod som riktigt osmart. Man skulle ju aldrig stå och mobba någon som på riktigt var handikappad. Gör man det är man fan mer handikappad själv. Nu är vi faktiskt där så jag lämnar helt alla trådar med dig och önskar dig stort lycka till och vill hälsa att det är högst uppriktigt och jag e ledsen för din skull.

 

Lycka till med att ta dig ur det här.

 

Snällt haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...