Gå till innehåll

Hopplöst


Riggdevil

Recommended Posts

Först var det roligt. Ungefär som när man mobbar en polare för han sagt något dumt och påpekar att han måste vara efterbliven. Det ligger inte något hårt i de orden för man vet att polarn inte är bränd på riktigt. Utan han bara råkade få ur sig en rolig groda och framstod som riktigt osmart. Man skulle ju aldrig stå och mobba någon som på riktigt var handikappad. Gör man det är man fan mer handikappad själv. Nu är vi faktiskt där så jag lämnar helt alla trådar med dig och önskar dig stort lycka till och vill hälsa att det är högst uppriktigt och jag e ledsen för din skull.

 

Lycka till med att ta dig ur det här.

Vissa tycker verkligen det är roligt att såra folk på alla möjliga sätt :roll:

 

Hur än Riggdevil's pokerspel ser ut, är han ju knappast ovanlig på det sätt att han sätter in några hundra varje månad som spelas bort, men drömmer om att börja vinna.

 

Det som gör han ovanlig är väl i så fall att han ärligt vågar skriva precis vad han tycker och tänker, även om han vet att han kommer hånas av flertalet.

Det är antagligen mycket därför ni tycker han är så extremt konstig.

 

Sen kanske han ofta svarar på ett sånt sätt som gör att ni tycker han "säger emot" och "inte tar åt sig", vilket gör det ännu värre i era ögon.

Men jag tror dom flesta missuppfattar honom, och att han både säger och svarar på ett annat sätt än ni tror.

 

Jag skulle tro att minst 60% som läser PF är i en liknande sits som Riggdevil, men skulle inte ens våga komma på tanken att ärligt skriva om det, för vem tycker det är roligt att få såna inlägg som skrivits i denna tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 183
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag skulle tro att minst 60% som läser PF är i en liknande sits som Riggdevil, men skulle inte ens våga komma på tanken att ärligt skriva om det, för vem tycker det är roligt att få såna inlägg som skrivits i denna tråd?

 

Visst är det så, men när första svaret lyder:

 

Jag har visst en spelteknisk förmåga, det har du ingen rätt till att förneka utan att ha mött mig i några sessioner.

 

_________________

 

Rigged, varför inte satsa på nåt annat? Du tillhör inte det fåtal procent som plussar i poker men du kan mkt väl tillhöra dom 5-10% bästa när det gäller att uttrycka sig i skrift. Läs en kurs eller nåt? Med tanke på hur många trådar du skapar så kanske du dessutom tycker det är nästan lika roligt som poker?

Poker är bara ett frunktansvärt fånigt spel.

(100%tigt seriöst inlägg)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa tycker verkligen det är roligt att såra folk på alla möjliga sätt :roll:

 

Hur än Riggdevil's pokerspel ser ut, är han ju knappast ovanlig på det sätt att han sätter in några hundra varje månad som spelas bort, men drömmer om att börja vinna.

 

Det som gör han ovanlig är väl i så fall att han ärligt vågar skriva precis vad han tycker och tänker, även om han vet att han kommer hånas av flertalet.

Det är antagligen mycket därför ni tycker han är så extremt konstig.

 

Sen kanske han ofta svarar på ett sånt sätt som gör att ni tycker han "säger emot" och "inte tar åt sig", vilket gör det ännu värre i era ögon.

Men jag tror dom flesta missuppfattar honom, och att han både säger och svarar på ett annat sätt än ni tror.

 

Jag skulle tro att minst 60% som läser PF är i en liknande sits som Riggdevil, men skulle inte ens våga komma på tanken att ärligt skriva om det, för vem tycker det är roligt att få såna inlägg som skrivits i denna tråd?

 

Tyvärr har Tottyville helt rätt. Om man kollar Riggdevils postningshistorik så lyser hans okunskaper i poker igenom överallt. Hans tro på "tur" och "rigg" talar sitt entydiga språk. Så länge han inte inser att han inte är en pokerstjärna trots att 95% av alla i tråden här berättar det för honom kommer det här att fortsätta.

Jag är själv ingen vinnande spelare direkt. Jag är urkass på spelteori, suger på matematik och har ungefär noll tålamod. Skillnaden på mig och Riggdevil är dock att JAG VET OM DET! Jag har accepterat att jag inte kommer att bli rik på pokern men jag tycker det är en kul och spännande hobby och jag har dessutom råd att förlora ett eller ett par K i månaden på ett skojigt tidsfördriv.

 

Mitt tips till Riggdevil är följande; kolla upp hur mycket du har råd att förlora varje månad på poker. Avsätt den summan till att lira på låga nivåer. Väljer du SnG´s - håll dig till minst 30 inköp och prova att multitabla om du tycker ett bord ger för lite avkastning. Om du förlorar summan du avsatt, ladda inte in nya pengar!! SvS är perfekt för detta - där kan du ställa in exakta summor du får spela för varje månad.

Dessa summor inkluderar inte vunna pengar, så skulle du (mot förmodan) plussa på spelet en månad kan du även spela för dessa pengar utöver den limit du ställt in i klienten. Då är det dock viktigt att du INTE SKOTTAR!!

 

Vet du med dig att du inte klarar av dessa krav - lägg ner pokern och satsa på en annan hobby istället. Det är nämligen det du ska se ditt pokerspelande som - en hobby - och inte en inkomst.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det så, men när första svaret lyder:

Jo jag håller med om att Riggdevil's syn på sitt spel och poker inte verkar helt rätt.

Därför skrev jag detta innan:

Kan du ge nåt exempel på nytänkande som gör att du ligger före dom flesta spelarna teoretiskt?

Jag hoppas inte det är att spela $50 sitngos med en $100 rulle, för den ger dig nog inte 7 armband.

 

Sen kanske du kan spela ok poker spelmässigt, men har problem med att spela ditt A-game tillräckligt ofta. Och det är ett större problem än att inte vara jättebra på teori!

Det är ungefär så det varit för mig senaste året, så jag har gått jämnt upp. MEN jag insåg tidigt att det var ett problem och något jag gjorde fruktansvärt dåligt i mitt pokerspel.

Så jag har börjat få ordning på det nu, efter jäkligt mycket jobb.

 

Marginalerna är så små för en normal spelare idag, så det räcker med att du gör 1-2 dåliga val (ej spelmässigt, men att spelar när du spelar dåligt, MM osv) i månaden, så är dina vinster borta. Blir du sen deppig eller sur över det och tiltar ligger du helt plötsligt 2 månader back.

 

Det spelar ingen roll hur bra du är speltekniskt. FLERA saker som är dom viktigaste i ditt pokerspel verkar du göra fruktansvärt dåligt, och det är ännu viktigare saker än att kunna spela bra teoretiskt!

Och det spelar ingen roll om du spelar 5 eller 15 år till om du inte ändrar din inställning och syn på pokern.

 

Man kan TRO att man har rätt syn på saken, TRO att man gjorde allt man kunde, VILJA bli vinnande, TYCKA att man skulle klara av att spela NL1000 bara man hade rullen för det, men det hjälper inte så länge man har fel inställning och fel självinsikt.

 

Du kan säker lyckas bli plussande. Men måste nog ändra din syn på pengar, poker, ditt eget pokerspel som helthet, acceptera att du KAN INTE spela högre än $5 sitngos. Och att den enstaka vinsten är liten spelar ingen roll, du ska casha i dom MASSOR med gånger och då blir det skapligt med pengar att gå upp i nivå med, DET är att spela bra poker. Och du verkar inte ens vara i närheten än. Så sätt fart och börja jobba hårt för att fixa det du gör fel, eller sluta med pokern och gör nåt annat du gillar.

 

Men jag tror inte han är så ovanlig och korkad som många verkar tycka/tro.

Dock måste han helt klart ändra sin självinsikt när det gäller poker, och antagligen också sin syn på hur man spelar bra poker och vad som ingår i det.

 

Jag tror han är där många är efter 5 års spelande, bara det att det är jäkligt svårt att bli bättre om man redan tror att man är bland dom bästa.

 

MikeTime's tips lät ju som en bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menas med att vara speltekniskt vinnande? Jag tror att de flesta har förstått att det inte endast handlar om att du har dålig MM. Ditt prat om flyt med korten och annat får mig att tro att du saknar en del grundläggande teoretiska kunskaper.

 

Säger inte detta för att vara taskig men jag tror de flesta som förlorar på poker men ändå anser sig vara vinnande om det inte hade varit för det ena eller andra (dåligt flyt med korten eller dålig MM etc.) gör det alldeles för enkelt för sig. Spela in en session SnG du spelar eller gå igenom alla HH och fråga dig varför dig gör en viss sak i varje situation och fråga dig själv om det verkligen är det bästa valet. Att ha ett gediget basspel är fruktansvärt viktigt i SnG.

Finns det något pokerrum som erbjuder direktinspelning av en hel sit & go eller kan du föreslå någon mjukvara att ladda hem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med grabbens MM är att han har för många inköp, inte för få. Är du en förlorande spelare så hjälper ingen MM i världen. Mitt råd till dig är att ha max två inköp på nivån du spelar på för att maxa variansen. Försöker du spela på låg nivå med många inköp kommer verkligheten att komma i kapp dig och du kommer sakta men säkert gå mot gulen så om du nu verkligen måste spela så in och gambla för fulla muggar och njut av varje utdragning. Gulen kommer såklart komma i kapp dig om du spelar så här också men resan blir bra mycket roligare och om du har tur så kanske du plockar ut lite deg mitt i rushen om den infinner sig.

 

Detta är ett seriöst råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bristfällig ja men inte särskilt dålig heller och troligtvis inte sämre än din. Men motbevisa mig gärna genom att lämna nick och site så att jag kan kolla i sharkscope.

 

Bland det absolut klockrenaste du har skrivit hittills. Har du hängt runt på forumet och inte fått en susning om heltok på något sätt?

 

Och som JohanLj skriver, du är väldigt duktig på att uttrycka dig i skrift, ta vara på det.

 

 

Fan memory, ville också ha den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du postar en sån här tråd i spelberoende-delen av forumet, men sitter fortfarande, efter 6 sidor, och försöker bevisa att du speltekniskt kan spela poker.

 

Jag tror inte det hör hit, det spelar ingen roll. Dom flesta kan lära sig spela poker.

 

Kan du inte svara på frågorna som är viktiga i ditt fall?

 

Det spelar ingen roll hur bra du är speltekniskt. FLERA saker som är dom viktigaste i ditt pokerspel verkar du göra fruktansvärt dåligt, och det är ännu viktigare saker än att kunna spela bra teoretiskt.

Och det spelar ingen roll om du spelar 5 eller 15 år till om du inte ändrar din inställning och syn på pokern.

 

Man kan TRO att man har rätt syn på saken, TRO att man gjorde allt man kunde, VILJA bli vinnande, TYCKA att man skulle klara av att spela NL1000 bara man hade rullen för det, men det hjälper inte så länge man har fel inställning och fel självinsikt.

 

Du kan säker lyckas bli plussande. Men måste nog ändra din syn på pengar, poker, ditt eget pokerspel som helthet, acceptera att du KAN INTE spela högre än $5 sitngos. Och att den enstaka vinsten är liten spelar ingen roll, du ska casha i dom MASSOR med gånger och då blir det skapligt med pengar att gå upp i nivå med, DET är att spela bra poker. Och du verkar inte ens vara i närheten än. Så sätt fart och börja jobba hårt för att fixa det du gör fel, eller sluta med pokern och gör nåt annat du gillar.

 

Det verkar som du skapar ett monster för att kunna argumentera och bråka med det.

Om det handlar om spelberoende, rigg, otur, eller nåt annat verkar inte spela nån roll.

Du verkar bara vilja bara hävda att du är speltekniskt bra på poker, och att du har otur.

Men vad f*n vill du att folk ska svara? Varför gjorde du den här tråden? Vad är det perfekta svaret för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att minst 60% som läser PF är i en liknande sits som Riggdevil, men skulle inte ens våga komma på tanken att ärligt skriva om det, för vem tycker det är roligt att få såna inlägg som skrivits i denna tråd?

 

Bra inlägg, men modig och dum är inte samma sak. Föreställer mig att Riggis känner sig rätt nöjd över alla diskussioner som han alltid vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först var det roligt. Ungefär som när man mobbar en polare för han sagt något dumt och påpekar att han måste vara efterbliven. Det ligger inte något hårt i de orden för man vet att polarn inte är bränd på riktigt. Utan han bara råkade få ur sig en rolig groda och framstod som riktigt osmart. Man skulle ju aldrig stå och mobba någon som på riktigt var handikappad. Gör man det är man fan mer handikappad själv. Nu är vi faktiskt där så jag lämnar helt alla trådar med dig och önskar dig stort lycka till och vill hälsa att det är högst uppriktigt och jag e ledsen för din skull.

 

Lycka till med att ta dig ur det här.

Jag blev nästan rörd till tårar av dina snälla ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det så, men när första svaret lyder:

 

 

 

_________________

 

Rigged, varför inte satsa på nåt annat? Du tillhör inte det fåtal procent som plussar i poker men du kan mkt väl tillhöra dom 5-10% bästa när det gäller att uttrycka sig i skrift. Läs en kurs eller nåt? Med tanke på hur många trådar du skapar så kanske du dessutom tycker det är nästan lika roligt som poker?

Poker är bara ett frunktansvärt fånigt spel.

(100%tigt seriöst inlägg)

Om man tänker efter riktigt noga så inser man att de flesta av mina trådar har skapats för att provocera fram goda råd om sådant som sällan tas upp i forumet :-). Jag ifrågasätter gärna saker som andra tar för givet och det får jag grymt mycket skit för precis som nytänkande vetenskapsmän som blir hånade av äldre kollegor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill kan jag ställa upp och spela mot dig. Så ska jag bedöma din speltekniska nivå och motsäga alla tvivlare här om du bevisar dig vara duktig. :D

Jag påstår inte att jag är grym på HU utan jag snackar vanliga sit & goes. Sök på Rigdevil i pkr.com på kvällstid (17-22) i princip varje dag. Men för att bedöma min spelförmåga så är det alltså 6- eller 10-seats som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tänker efter riktigt noga så inser man att de flesta av mina trådar har skapats för att provocera fram goda råd om sådant som sällan tas upp i forumet :-). Jag ifrågasätter gärna saker som andra tar för givet och det får jag grymt mycket skit för precis som nytänkande vetenskapsmän som blir hånade av äldre kollegor.

Så du är nån slags pokerversion av en sån där knäpp konststudent? :lol:

 

Utan att ha nåt att göra med den förra meningen så känns det nästan som du är Benny81's evil twin :mrgreen: - http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/49721-nlhesh-2-5-5-4-bord-svs-121.html

 

Inget ont om Benny, för jag har inget dåligt att säga om honom. Inte om Riggdevil heller för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...