Gå till innehåll

Hopplöst


Riggdevil

Recommended Posts

Jag har nu ännu en gång råkat ut för en långvarig svacka med ständiga motgångar. Trots god förmåga i sit & goes så hamnade jag utanför pengarna i 12 sit & goes på raken (har aldrig hänt mig tidigare). Det kändes som om PKR ville ruinera mig för jag hamnade ständigt i situationer där jag t ex hade både steg- och färgdrag och bara måste syna den andres all in. Jag hade dessvärre aldrig turen på min sida i dessa avgörande lägen. Av så många tunga förluster är det lätt att bli lite apatisk vilket innebär att man spelar sämre o s v. Till slut var rullen borta.

 

Satte in nya pengar på potraiser istället men där är det nästan bara en massa turbo- och superturbo sit & goes vilket innebär att det mot slutet blir ganska mycket lotto om vem som lyckas eller ej. Jag hörde i regel inte till dem vilket fick mig att besöka ett cashgamebord 0.25/0.5 euro där jag snart fick stege och gick all in med 50 euro för att skydda handen mot färg. Till min fasa hade fi dock en högre stege. Hade nu 13 euro kvar och prehöjde till 3 dollar med 88. Samma kille satte mig då all in och jag synade mot AJ som fick träff på turn. Jävla turgubbe tänker man då och saknar sin förlorade rulle. Gjorde slutligen en deposit på Full Tilt men då var jag redan så tiltad att jag inte spelade mitt A-game. Nu är även den rullen borta och med den även motivationen för poker. Jag har bestämt mig för att lägga av nu MEN:

 

1. All den erfarenhet jag har skaffat mig under 5 års tid går ju till spillo, hur förlikar man sig med att allting var förgäves? Jag spelade faktiskt väldigt bra i åtskilliga sit & goes men nu ska jag alltså strunta i den förmågan.

 

2. Alla pengar som har gått åt genom åren för att jag aldrig lyckades tillhöra de "10 procenten" långtidsvinnare. Hur bör man tänka för att kunna acceptera istället för att försöka spela tillbaka åtminstone en tredjedel?

 

3. Att sluta som en loser känns väldigt personligt och är svårt att smälta så jag ber om enbart konstruktiva förslag. Vid det här laget bör ni ha förstått att hånfulla kommentarer inte hjälper utan snarare får mig att vilja motbevisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 183
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har ett förslag.

 

Forumet har en bra sökfunktion. Sök på dig själv och titta på alla trådar du har startat. Mycket tydligare än så blir det inte.

Jag vill inte vara elak men du behöver inte gräma dig över att du kastar bort någon slags förmåga, för det gör du inte. Pengarna du har förlorat är förlorade och du kommer att förlora ännu mer om du försöker vinna tillbaka dem. Och du kommer att fortsätta att förlora även efter det. Igen och igen.

 

Egentligen vill min pokerspelaretik att du ska fortsätta spela men ur ett mänskligt perspektiv måste jag säga åt dig att lägga ner. Nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har visst en spelteknisk förmåga, det har du ingen rätt till att förneka utan att ha mött mig i några sessioner. Vad jag under hela tiden har varit dålig på är dock money management så av den anledningen får jag skylla mig själv. Är inte ute efter någon medömkan utan bara förslag på hur man bör tänka för att kunna lägga pokern bakom sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har visst en spelteknisk förmåga, det har du ingen rätt till att förneka utan att ha mött mig i några sessioner. Vad jag under hela tiden har varit dålig på är dock money management så av den anledningen får jag skylla mig själv. Är inte ute efter någon medömkan utan bara förslag på hur man bör tänka för att kunna lägga pokern bakom sig.

Tyvärr har du nog inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har visst en spelteknisk förmåga, det har du ingen rätt till att förneka utan att ha mött mig i några sessioner. Vad jag under hela tiden har varit dålig på är dock money management så av den anledningen får jag skylla mig själv. Är inte ute efter någon medömkan utan bara förslag på hur man bör tänka för att kunna lägga pokern bakom sig.

 

Ja, jag vet. Hade du bara haft money management så hade du varit mångmiljonär. Synd och skam är vad det är.

 

Spelar det någon roll vad anledningen till din oförmåga är? Det funkar inte, du klarar inte av det. Det är bara så. Det finns ingen skam i det, det finns många som är bättre men också sämre än du. Jag är själv ingen grym spelare. Hade det inte varit för några mtt-klonkar hade jag säkert varit back eller i bästa fall (om jag får bullshitta mig själv en smula) break even. Det finns många som är bättre än mig också alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag vet. Hade du bara haft money management så hade du varit mångmiljonär. Synd och skam är vad det är.

 

Spelar det någon roll vad anledningen till din oförmåga är? Det funkar inte, du klarar inte av det. Det är bara så. Det finns ingen skam i det, det finns många som är bättre men också sämre än du. Jag är själv ingen grym spelare. Hade det inte varit för några mtt-klonkar hade jag säkert varit back eller i bästa fall (om jag får bullshitta mig själv en smula) break even. Det finns många som är bättre än mig också alltså.

Måste du ta i från tårna? :roll:. Vem har påstått att jag skulle ha kunnat vara miljonär idag om jag bara hade haft ett bättre MM? Poker är lätt att lära sig men tar en livstid att bemästra. Det är alltså ingen som helst självklarhet att bli jättebra inom en 5-årsperiod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste du ta i från tårna? :roll:. Vem har påstått att jag skulle ha kunnat vara miljonär idag om jag bara hade haft ett bättre MM?

 

Han måste ta i från tårna, med tanke på att du startat liknande trådar förut där du själv har spårat ur. Om du startar tråd efter tråd i spelberoende-delen om att du inte kan hantera en bankrulle eller whatever, då är det reaktioner som Jennez som du kommer få, och som du verkligen borde ta till dig. Om du inte vill få sådana reaktioner så är du i helt fel forumdel och postar.

 

Jag låter den här tråden vara kvar i spelberoende-delen, men då MÅSTE DU se till att dels hålla dig on topic, och dels vara öppen för att ta till dig de seriösa råd du faktiskt får. Om du ber om en utsträckt hand och sedan biter den, då kommer till slut handen inte sträckas ut längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miljonär på 5 år...

 

1.000.000kr på 60 mån är 16.667 kr/ mån

 

Med bonusar och en bra rb deal skulle ge ca 10.000/mån med idogt grindande, och de sista 6.667 kr går att hitta för en vinnande spelare

 

Givetvis lägre i början, men stegrande eftersom då du inte bryter mot MM reglerna

 

EDIT: kanske ska modereras bort efter som det är i spelberoende delen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Jennez, du har startat väldigt många trådar och inte i någon av dem känns det som att du har tillräckligt bra koll på poker för att vara långsiktigt vinnande. Tycker du ska känna dig stolt över att ha kommit till insikten att du inte ska spela och inte gräma dig. Det är ju inte 5 bortkastade år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar spela för pengar som du inte "vågar" förlora, kanske rent av pengar du inte bör spela för som du int har råd att förlora (?). Man måste våga förlora, man måste våga åka ut, man måste våga få in det dåligt (när man måste). Sen så verkar du inte tycka att det är kul att spela poker längre och då ska man inte göra det. Spela för att det är kul och för pengar du "får" förlora eller spela inte alls.

 

Hade nu 13 euro kvar och prehöjde till 3 dollar med 88. Samma kille satte mig då all in och jag synade mot AJ som fick träff på turn. Jävla turgubbe tänker man då och saknar sin förlorade rulle.

Du fick in det bäst och han drog ut...sånt som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller faktiskt med övriga men vill ge dig ett tips iaf.

 

Antingen slutar du helt och tjänar inte en enda krona på spelet. ( Inget fel med det )

 

Eller så sätter du in kanske 2-3000 kronor på valfri sida och följer rullekraven SLAVISKT. Har haft den här disskutionen miljoner gånger med människor och i slutändan inser alltid alla att allting hade varit bättre ( både ekonomiskt och psykiskt ) om man bara följt rullekraven.

 

Självklart är allting individuellt och jag tycker inte du ska klanka ner på dig själv för mycket bara för att du lyckas gula "rullar" på 50-150 $.

 

Ta ett beslut och skulle det vara ett nytt försök så tryck in i skallen att 2000 kronors vinst i månaden är sjukt mycket bättre än ingenting.

 

Och igen, försöker bara vara trevlig. Men om du spelat i 5 år och fortfarande inte förstår varför du alltid gular när du sätter in ca 100 euro och börjar köra 0.25/50 cash game och gular så kanske det inte är rätt för dig.

Du kommer möta hundratals AJ mot 88 och AK mot KK och väldigt ofta förlorar du dom. Men nästa gång ska du kunna reloada och fortsätta istället för att starta den här tråden. ;-)

 

Jag tror väldigt många har missförstått det hela med "vinnande" eller inte.

Att ha rätt sinne ekonomiskt och självdiciplin är enligt mig en viktigare egenskap än att vara grym i pokerteorin. Väljer hellre än "okej" spelare med grym diciplin än en pokerräv utan den egenskapen alls.

Har en kompis, som jag anser vara väldigt duktig. Har lärt mig hur mycket som helst av honom och ibland verkar det fan som att han har ett sjätte sinne gällande poker vilket är jätte bra såklart. Tyvärr skottar han gärna för mycket och har ibland problem med tilten vilket ofta sätter honom i knipan ändå.

Han spelar tex aldrig online eftersom han i princip inte klarar av att hålla sig i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror faktiskt du måste visa lite självinsikt här, inse att du har läckor och jobba på dem istället för att hävda att otur är enda anledningen till att du förlorar.

 

2007 spelade jag WCOOP 6-max-event. Innan denna turnering ansåg jag mig själv vara en väldigt bra turneringsspelare. Med 30 spelare kvar var jag i ledningen. Med 15 spelare kvar blev jag totalkrossad, alla gånger jag raisade fick jag motjuck, alla gånger jag 3-bettade blev jag satt allin. Som sagt, totalkrossad.

 

Vid detta skede tappade jag allt vad självförtroende innebar, jag öppnade upp mig själv för lärande och är idag en bra mycket bättre turneringsspelare än vad jag var då, dock anser jag mig fortfarande inte vara en överdrivet bra spelare, även om jag tar mig fram rätt väl inom turneringspoker.

 

Var lite ödmjuk mot dig själv och inse att du kanske inte är bra, då ska du se att du lättare hittar vägar att bli bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha rätt sinne ekonomiskt och självdiciplin är enligt mig en viktigare egenskap än att vara grym i pokerteorin. Väljer hellre än "okej" spelare med grym diciplin än en pokerräv utan den egenskapen alls.

 

För hur bra mår man som pokerräv utan den egenskapen? Själv blev jag en vinnande spelare när jag slutade skotta och tilta. Många pokerrävar brukar säga att anledningen till att torskar(som jag var tidigare) inte vinner är pga bristande speltekniska färdigheter. Jag visade att det var fel för mig. Jag blev inte speciellt mycket bättre på poker men genom att må bättre som människa lyckades jag bli en pokervinnare.

 

Nu är jag en marginell vinnare och är typ 55k SEK plus i år. Många pokerrävar säger då att jag saknar intelligensen för att vinna ordentligt med pengar. Själv tror jag att jag kan vinna betydligt mer pengar om jag pressar mig själv att tänka mer(vad har Fi, vad tror Fi att jag har, etc) medans jag spelar. Jag vet inte om jag är tillräckligt smart för att göra mycket pengar på CG i längden. Men det vet ingen och enda sättet jag kan ta reda på det är att pressa mig själv att utveckla mitt spel genom att bl a tänka när jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han måste ta i från tårna, med tanke på att du startat liknande trådar förut där du själv har spårat ur. Om du startar tråd efter tråd i spelberoende-delen om att du inte kan hantera en bankrulle eller whatever, då är det reaktioner som Jennez som du kommer få, och som du verkligen borde ta till dig. Om du inte vill få sådana reaktioner så är du i helt fel forumdel och postar.

 

Jag låter den här tråden vara kvar i spelberoende-delen, men då MÅSTE DU se till att dels hålla dig on topic, och dels vara öppen för att ta till dig de seriösa råd du faktiskt får. Om du ber om en utsträckt hand och sedan biter den, då kommer till slut handen inte sträckas ut längre.

Ge några exempel på hur jag har spårat ur?? Argumentationslös och dåligt underbyggd kritik är tämligen meningslös. Påståendet om att jag skulle bita en utsträckt hand är verkligen patetisk eftersom jag enbart har reagerat mot omoget hånfulla kommentarer som är allt annat än hjälpsamma. Konstruktiv kritik är saklig och syftar inte främst till att förnedra för egen status. Det borde du om någon hålla med om så jag undrar om du passar som moderator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla riggdevil, du får massa råd men verkar inte lyssna ett skit. Du är bevisligen efter din postningshistorik en dålig pokerspelare men med lite money management kan du nog vinna en liten slant på sngs eller så, ingen större utmaning. Och det här du jämt håller på att tjata om att du vill ha konstruktiv kritik, var glad att du får respons ö.h.t.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar spela för pengar som du inte "vågar" förlora, kanske rent av pengar du inte bör spela för som du int har råd att förlora (?). Man måste våga förlora, man måste våga åka ut, man måste våga få in det dåligt (när man måste). Sen så verkar du inte tycka att det är kul att spela poker längre och då ska man inte göra det. Spela för att det är kul och för pengar du "får" förlora eller spela inte alls.

 

 

Du fick in det bäst och han drog ut...sånt som händer.

88 brukar ju annars vara en regular winner ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller faktiskt med övriga men vill ge dig ett tips iaf.

 

Antingen slutar du helt och tjänar inte en enda krona på spelet. ( Inget fel med det )

 

Eller så sätter du in kanske 2-3000 kronor på valfri sida och följer rullekraven SLAVISKT. Har haft den här disskutionen miljoner gånger med människor och i slutändan inser alltid alla att allting hade varit bättre ( både ekonomiskt och psykiskt ) om man bara följt rullekraven.

 

Självklart är allting individuellt och jag tycker inte du ska klanka ner på dig själv för mycket bara för att du lyckas gula "rullar" på 50-150 $.

 

Ta ett beslut och skulle det vara ett nytt försök så tryck in i skallen att 2000 kronors vinst i månaden är sjukt mycket bättre än ingenting.

 

Och igen, försöker bara vara trevlig. Men om du spelat i 5 år och fortfarande inte förstår varför du alltid gular när du sätter in ca 100 euro och börjar köra 0.25/50 cash game och gular så kanske det inte är rätt för dig.

Du kommer möta hundratals AJ mot 88 och AK mot KK och väldigt ofta förlorar du dom. Men nästa gång ska du kunna reloada och fortsätta istället för att starta den här tråden. ;-)

 

Jag tror väldigt många har missförstått det hela med "vinnande" eller inte.

Att ha rätt sinne ekonomiskt och självdiciplin är enligt mig en viktigare egenskap än att vara grym i pokerteorin. Väljer hellre än "okej" spelare med grym diciplin än en pokerräv utan den egenskapen alls.

Har en kompis, som jag anser vara väldigt duktig. Har lärt mig hur mycket som helst av honom och ibland verkar det fan som att han har ett sjätte sinne gällande poker vilket är jätte bra såklart. Tyvärr skottar han gärna för mycket och har ibland problem med tilten vilket ofta sätter honom i knipan ändå.

Han spelar tex aldrig online eftersom han i princip inte klarar av att hålla sig i nivå.

Du har helt rätt och jag skrev ju också att jag får skylla mig själv. Men i längden känns det så intetsägande att spela 5-dollars sit & goes som knappt ger något ens för 1:a-platsen. Ärligt talat så håller dina kommentarer så hög och tänkvärd klass att jag ändå känner mig lite motiverad för att slaviskt börja följa rullekraven. Fast då kommer jag ju att fortsätta spela poker och då vet man aldrig var det slutar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Men i längden känns det så intetsägande att spela 5-dollars sit & goes som knappt ger något ens för 1:a-platsen. Ärligt talat så håller dina kommentarer så hög och tänkvärd klass att jag ändå känner mig lite motiverad för att slaviskt börja följa rullekraven. ...

 

Jag säger bara en sak: Boku87

 

http://www.pokerstarsblog.com/boku87/swedish/2009/mot-boku87-058151.html#more

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror faktiskt du måste visa lite självinsikt här, inse att du har läckor och jobba på dem istället för att hävda att otur är enda anledningen till att du förlorar.

 

2007 spelade jag WCOOP 6-max-event. Innan denna turnering ansåg jag mig själv vara en väldigt bra turneringsspelare. Med 30 spelare kvar var jag i ledningen. Med 15 spelare kvar blev jag totalkrossad, alla gånger jag raisade fick jag motjuck, alla gånger jag 3-bettade blev jag satt allin. Som sagt, totalkrossad.

 

Vid detta skede tappade jag allt vad självförtroende innebar, jag öppnade upp mig själv för lärande och är idag en bra mycket bättre turneringsspelare än vad jag var då, dock anser jag mig fortfarande inte vara en överdrivet bra spelare, även om jag tar mig fram rätt väl inom turneringspoker.

 

Var lite ödmjuk mot dig själv och inse att du kanske inte är bra, då ska du se att du lättare hittar vägar att bli bättre.

Det sistnämnda är en sanning med modifikation eftersom jag tycker att man brukar spela bättre då man tror sig ha en edge mot de andra (spelmässigt självförtroende). Jag brukar spela som sämst efter att ha förlorat ett antal sit & goes just för att jag då har tappat lite av tron på den egna förmågan. Man spelar inte lika avspänt och fräckt då vilket innebär att blindsen snart har käkat upp en ;). Men visst har jag också luckor som t ex att jag även i tidiga skeden är beredd att riskera allt med färgdrag eller åtminstone dubbla drag. Det har straffat sig ett antal gånger eftersom huvudmålet i sit & goes är överlevnad, inte att vinna en specifik pott (som förvisso kan bli positivt avgörande).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla riggdevil, du får massa råd men verkar inte lyssna ett skit. Du är bevisligen efter din postningshistorik en dålig pokerspelare men med lite money management kan du nog vinna en liten slant på sngs eller så, ingen större utmaning. Och det här du jämt håller på att tjata om att du vill ha konstruktiv kritik, var glad att du får respons ö.h.t.

Vad har mina teoretiska uppfattningar med den speltekniska förmågan att göra??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miljonär på 5 år...

 

1.000.000kr på 60 mån är 16.667 kr/ mån

 

Med bonusar och en bra rb deal skulle ge ca 10.000/mån med idogt grindande, och de sista 6.667 kr går att hitta för en vinnande spelare

 

Givetvis lägre i början, men stegrande eftersom då du inte bryter mot MM reglerna

 

EDIT: kanske ska modereras bort efter som det är i spelberoende delen

 

Du har inte glömt något?

 

Ledtråd: Dom där 16.667 kr/ mån lär gå åt till driften (hyra mat etcetera) och då lever du inget jetsetliv, långt ifrån. Har du dessutom kärring och ungar att försörja så skiter det sig rejält.

 

Men bor man kvar hemma hos morsan så funkar det så klart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur motiverar man sig rent ekonomiskt för att spela på så låg sit & go nivå som 5-dollars? Jag kan komma på en sak och det är att man vågar gå all in lite mer frimodigt vilket kan löna sig i vissa lägen :). Men att spela i 40-60 minuter för att kunna vinna 30 dollar eller vad det nu rör sig om, det är inte särskilt kul och att multitabla sngs innebär sämre fokus per bord. Särskilt i finalspelet är det för mig svårt att hålla många bollar i luften på ett optimalt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...