Gå till innehåll

Är det tillåtet att spela samma turnering med flera konton på Stars om man är kändis


jm_j

Recommended Posts

Jag skulle sitta ute och vara totalt spastiskt rädd för avstängning iom att jag precis har gjort mig skyldig till något som är ett solklart och allvarligt regelbrott. Jag hade dessutom mailat support och berättat om mitt misstag och påtalat att jag satt ute under hela turneringen för att inte ge mina motståndare en nackdel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 493
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Jag tror inte det, men vem ska bedömma det? Är det ok för mig att göra det ifall jag betalar någon $2 för att göra det eller ifall någon tycker jag suger och vill ha mig vid bordet?

 

Det är här (i mina ögon ) avsikten kommer in. Om vi kan anta att någon köper in 2 ggr i samma turnering av misstag så skulle jag själv inte bry mig för 5 öre. Och min känsla (jag må vara blåögd) är att detta är vad som hänt i D's fall.

 

Om det däremot skulle sättas i system är en annan diskussion. Samma sak om huruvida det är ok med 2 konton på Stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag tror ju på det där med med och motrigg (man kan tycka vad man vill om det, men så är det). Så ibland när jag har upplevt det som att jag har motrigg på ena kontot, som oftast har varit samma konto. Så har jag gått ur och bytt till det andra kontot och spelat där i stället."

 

"Dom har ju late reg på warm up och jag hade alltså registrerat till Warm Up igen fast på det andra kontot. Jag bustade så klart fort och ganska "tiltad" över mitt misstag eftersom det kostade mig ytterligare 200 dollar. Alla vet ju att samma spelare omöjligt kan vinna på det sättet. Super klantigt men det drabbade bara mig. Självklart tycker jag att det hade varit fusk och oacceptabelt ifall jag hade spelat och kommit i pengarna då. Jag vet ju dessutom att det är en omöjlighet, så varför skulle jag medvetet ge bort 200 dollar till?"

 

Vad fan är det frågan om? Hur korkad kan en människa vara och ändå besitta förmågan att kunna skriva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är detta en rättvis summering av tråden hittils?

 

* legato har en bekant som systematiskt fuskar i turneringar. legato väljer att inte göra något åt det

 

* legato tycker inte om dyslektiker

 

* legato anser att dilbas agerande inte är någon big deal då det var en engångsföreteelse (vilket det senare visade sig att det inte var) och ett omedvetet misstag

 

verkar vara en hyvens kille det där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnade nyss en kommentar i Dilbas blogg. Klistrar in den här också ifall hon väljer att inte lägga upp den.

 

Grattis! Ingen av mina inlägg blev publicerade men det kan bero på att inte är ett av Dilbas favoritpersoner just nu...

 

Väntar med spänning hur Stars reagerar. Även om hon tidigare spelat samma turnering med dubbla konton (http://forumserver.twoplustwo.com/showpost.php?p=12234649&postcount=14) bör det väl räcka att hon får behålla ena kontot.

 

Enligt sharkscope och officialpokerrankings.com ligger hon back båda konton. Hade hon varit monsterplus på båda hade jag nog gärna sett en livstidsban (på Stars).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ändå inte man ska fälla utan klara bevis (på att hon fuskat medvetet)

 

Räcker inte hennes erkännande?

Skriver hon någonstans att hon inte visste att det var mot reglerna att byta fram och tillbaka mellan konton? Vilket hon erkänner att hon gjort upprepade gånger. (När hon gjort det i CG är det 10 ggr värre än när hon gjorde det i warmup imo.)

Skulle det vara möjligt att spela poker regelbundet år 2009, dessutom sponsrad, och inte känna till att detta är mot reglerna?

 

Skulle det inte ha varit bättre att be om ursäkt på samma sätt som SBrugby gjorde? Jag tyckte han var rakryggad och hans lilla fusk var glömt några timmar efter ursäkten.

 

 

 

 

 

 

Jag skulle lätt sitta ute. Jätteovärt att riskera avstängning för en turnering.

Jag skulle sitta ute och vara totalt spastiskt rädd för avstängning iom att jag precis har gjort mig skyldig till något som är ett solklart och allvarligt regelbrott. Jag hade dessutom mailat support och berättat om mitt misstag och påtalat att jag satt ute under hela turneringen för att inte ge mina motståndare en nackdel.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föreslår att ni OPR:ar ablid och DILBA_Star och kollar en $11r-turnering den 6/7 i år.

Med kontot DILBA_Star vinner hon $157 och slutar på plats 133/3388. Inget konstigt.

Det konstiga är att kontot ablid också spelar samma turre och slutar ootm på 2459/3388.

 

Tyckte hon sa att det var enda gången hon gjort så här när hon upptäcktes i warm-upen... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när vi ändå är offtopic, era tankar om diverse andra kända svenska pokerproffs och deras insatser på cashgame online? har mött några av dem om varit föga imponerad av dem och rätt många har negativa siffror i min databas. diverse fotbollsspelare, ishockeyspelare, musiker som blir "proffs". måste man vara vinnande på poker för att vara pokerproffs eller räcker det om det är ens heltidssysselsättning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när vi ändå är offtopic, era tankar om diverse andra kända svenska pokerproffs och deras insatser på cashgame online? har mött några av dem om varit föga imponerad av dem och rätt många har negativa siffror i min databas. diverse fotbollsspelare, ishockeyspelare, musiker som blir "proffs". måste man vara vinnande på poker för att vara pokerproffs eller räcker det om det är ens heltidssysselsättning?

 

Imo finns det två typer av "pokerproffs". De som livnär sig på vinsterna från sitt spelande och de som livnär sig på att vara ansikten för en pokersajt.

 

(Det finns väl iofs de som befinner sig i någon slags gråzon också och det är dom som gör stora pengar på pokern men som även har en annan, huvudsaklig inkomstkälla.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnade nyss en kommentar i Dilbas blogg. Klistrar in den här också ifall hon väljer att inte lägga upp den.

 

Dessutom - hur kan du påstå att det är omöjligt att komma långt i en turre om man en gång åkt ur densamma??? Hur kan det isf finnas rebuyturrar enligt din korkade logik?

//

Anledningen till uttalandet KAN vara för att man inte kan gå jättelångt i en stor turre utan att stars kollar upp så man inte har kört flera konton via ip-numret! Någon som kommer ihåg när vinnaren av online VM hade spelat på flera konton? diskning och kunde kyssa de $2 000 000, eller va det var han fick, farväl! Vet inte hur långt ner i prispallen de granskar och ifall de görs i dessa turrar, men kan va anledningen till uttalandet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till uttalandet KAN vara för att man inte kan gå jättelångt i en stor turre utan att stars kollar upp så man inte har kört flera konton via ip-numret! Någon som kommer ihåg när vinnaren av online VM hade spelat på flera konton? diskning och kunde kyssa de $2 000 000, eller va det var han fick, farväl! Vet inte hur långt ner i prispallen de granskar och ifall de görs i dessa turrar, men kan va anledningen till uttalandet...

 

Uppenbarligen går det utmärkt att vinna $ i en turre när man lirar två konton. Dock bara fickpengar men iaf...:

 

 

Föreslår att ni OPR:ar ablid och DILBA_Star och kollar en $11r-turnering den 6/7 i år.

Med kontot DILBA_Star vinner hon $157 och slutar på plats 133/3388. Inget konstigt.

Det konstiga är att kontot ablid också spelar samma turre och slutar ootm på 2459/3388.

 

Tyckte hon sa att det var enda gången hon gjort så här när hon upptäcktes i warm-upen... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen går det utmärkt att vinna $ i en turre när man lirar två konton. Dock bara fickpengar men iaf...:

 

ja eftersom mindre turrar inte granskas! men warm up är nog tillräckligt stor för att de ska kolla upp de som kommer långt! men somsagt, det är bara spekulationer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle sitta ute och vara totalt spastiskt rädd för avstängning iom att jag precis har gjort mig skyldig till något som är ett solklart och allvarligt regelbrott. Jag hade dessutom mailat support och berättat om mitt misstag och påtalat att jag satt ute under hela turneringen för att inte ge mina motståndare en nackdel.

 

This.

 

Kasst som fan av Stars att inte kommentera i tråden. Riktigt sjukt att vissa tillåts ha flera konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle sitta ute och vara totalt spastiskt rädd för avstängning iom att jag precis har gjort mig skyldig till något som är ett solklart och allvarligt regelbrott. Jag hade dessutom mailat support och berättat om mitt misstag och påtalat att jag satt ute under hela turneringen för att inte ge mina motståndare en nackdel.

 

Jo, men enligt Dilba har hon inte gjort något fel. Vissa spelare får ha flera konton och blir specialbehandlade av Stars enligt det svar hon gav mig i sin blogg:

 

Står det i TC också att sponsrade spelare inte under några omständigheter gör några undantag till dom reglerna som står där? Hur svårt ska det vara för sånna rätt-ska-vara-rätt tomtar som dig att förstå att det inte är lika villkor för alla? Poker Stars liksom andra pokerbolag rangordnar sina spelare. Är du VIP-kund eller spelare, ja då får du helt andra förmåner än andra spelare. Så funkar verkliga livet där ute, hur trist det än må vara
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till uttalandet KAN vara för att man inte kan gå jättelångt i en stor turre utan att stars kollar upp så man inte har kört flera konton via ip-numret! Någon som kommer ihåg när vinnaren av online VM hade spelat på flera konton? diskning och kunde kyssa de $2 000 000, eller va det var han fick, farväl! Vet inte hur långt ner i prispallen de granskar och ifall de görs i dessa turrar, men kan va anledningen till uttalandet...

 

Berätta mer. När var det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett huruvida dubbelreggningen i turneringen var medveten, har ju Dilda UTTRYCKLIGEN berättat att hon MEDVETET och AKTIVT använder sina två konton till att försöka skaffa sig fördelar som vanliga spelare inte har, nämligen genom att flytta pengar till det konto som för tillfället råkar har medrigg.

 

Sedan funkar det givetvis inte eftersom det inte finns någon med- eller motrigg, men det påverkar ju inte hennes uppsåt. Därmed ser jag det som allt annat än självklart att hon inte fuskade i turneringen med flit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta mer. När var det?

 

Vinnaren av onlineVM 2007, TheV0id, diskades pga att han hade spelat på flera olika konton i den turneringen. Detta gjorde att 2:an blev vinnare istället! Kommer speciellt ihåg detta då en bekant till mig gick riktigt långt i den turren och hamnade på en avsevärt bättre vinstpeng då han flyttades upp en placering!

hittade en länk om det precis när detta inträffat men stars hade ännu inte hunnit reda ut det helt:

 

http://www.expressen.se/poker/pokernyheter/pokerkronikor/1.889504/vinnaren-av-online-vm-diskad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade in bloggen nu igen och jag tycker det är ett rätt otrevligt svar du fått Mike och jag skulle egentligen vilja se er mötas irl och få prata. Det känns som ett trist sätt att argumentera att ständigt återkomma till oss tomtar som sitter och kliar oss på pungen hela dagarna medan vi spelar microstakes och klämmer finnar. Vad jag sett på bilderna från pokerturneringen ser du ju ut att ha passerat puberteten iaf ;-)

 

Ett visserligen ganska litet brott imo från start men jag retar mig mycket på generaliseringen av forummänniskor och oviljan att ta åt sig av det andra skriver, samt att det ju faktiskt ÄR fusk som begåtts. Nu är väl inte alla inlägg från pf:are direkt bra heller och det är väl antagligen den avoga inställningen mot forumiter. Men det finns en hel drös olika individer representerade här och det verkar hon blunda för .. dessvärre.

 

Edit: Och kommentaren om att det är olika villkor för olika spelare bara lyser ju rättvisa och moral....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...