Gå till innehåll

Är det tillåtet att spela samma turnering med flera konton på Stars om man är kändis


jm_j

Recommended Posts

Wow, hjorts inlägg var supertydligt på alla sätt och vis, trodde inte legato var tillräckligt med analfabet för att tolka det så fel till och med efter ett ännu tydligare klargörande.

 

Så länge de behandlar dilba som de skulle behandlat zeejustin ifall detta exakta förlopp hade inträffat å hans sida, är jag nöjd. Att behandla olika personer på olika sätt funkar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 493
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men för helvete. Bara för att Pokerstars tillåter det är det inte rätt. Säger som memorys avatar: Använd hjärnan. Normalt folk får ha ett konto men "kändisar" två? Mmmm, känns ju jävligt logiskt!

 

Att det sen är fusk att spela turren med två olika konton kan väl inte ens du förneka? Att det inte var meningen är i vilket fall en helt overkligt korkad förklaring. Vad är det som möjligtvis inte kunde ha stått klart när turren dyker upp igen på hennes andra "riggkonto"...vem som helst måste ju ändå fatta att det är fusk om man börjar lira igen på det andra kontot. Trodde jag :roll:

 

Säger inte att det är "rätt" av Pokerstars att låta kändisar ha två konton men uppenbarligen är det något som dem kör på och tycker är okej. Det är ju inte alltid rättvist ute i stora världen heller. Kändisar går före i kön till Spy Bar osv :P

 

Det är fusk att spela med sina två konton i samma turre, i den bemärkelsen att det va ett medvetet fusk. När hon loggar in på andra konton och turren ploppar upp ska hon inte spela men gjorde det. Det var såklart dumt men är även något som inte är så jävla farligt då hon inte hade något uppsåt med det hela då hon råkade regga fel.

 

Vi säger att det har hänt en gång, var ett misstag (dumt att hon spelade obv) men inte så jävla farligt eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så pga att det är vanligt att turregrinders tänjer på regler så får du för dig att det är OK att anklaga mig utan någon som helst grund för anklagelserna?

 

Pga att låginkomsttagare är överrepresenterade bland brottslingar så tycker du det är OK att säga till Berra att du tror han är en våldtäktsman enligt samma fina logik?

 

Skärp dig.

 

 

Snacka om att skjuta sig själv i foten

 

Varför skulle låginkomstagare vara överrepresenterade som brottslingar? Snarare är det nog så att höginkomstagare kommer undan med fler brott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte riktigt det går att jämföra. Du kan ju själv fråga PS vad dem säger om saken. Om dem nu tillåter sina sitespelare att ha två konton så är det upp till dem. Du får du väl helt enkelt sluta spela på PS isåfall (om du nu spelar där) om du känner att det blir ett fusk om nu dessa sitespelare använder sig av sina två konton (som dem får).

 

förvirrat kanske. sry

 

Jag bad om Pokerstarsrepparnas kommentarer i början av den här tråden. Jag väntar fortfarande.

 

Jag säger inte att vi ska jämföra att spela på två konton med att ha ett superuserkonto, men de facto så borde det vara okej att ha ett superuserkonto om Pokerstars godkänner det eftersom det är de som sätter reglerna.

 

Sen säger jag som jag sagt tidigare i tråden; om det är helt okej att ha två konton så borde det inte vara fusk att ha dem båda reggade i samma turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen säger jag som jag sagt tidigare i tråden; om det är helt okej att ha två konton så borde det inte vara fusk att ha dem båda reggade i samma turnering.

 

Och hur tusan drar du den slutsatsen? Att det i undantagsfall getts tillåtelse till spelare att ha flera konton medför ju knappast per automatik att de haft tillåtelse att använda kontona parallellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han gjorde en liknelse för i bövelen! Försök med att se igenom med eventuella sakfel.

 

Lol, ja... Och det är inget sakfel, det är vida dokumenterat, och ett ganska självklart samband om nån ägnar några sekunder till att tänka istället för att slänga sig över tangenterna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur tusan drar du den slutsatsen? Att det i undantagsfall getts tillåtelse till spelare att ha flera konton medför ju knappast per automatik att de haft tillåtelse att använda kontona parallellt.

 

Får man ha två konton så borde man också få använda två konton. Enkel logik. Jag läste igenom Pokerstars användarvillkor och turneringsregler, och jag hittade ingenting om att man inte får anmäla alla sina regelrätta konton till samma turnering. Ergo inget fusk. Jag tvivlar på att Pokerstars har skrivit en egen regelsamling för de som har två konton.

 

Jag tycker för att klargöra att det är extremt fel att man ens får ha två konton på en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.aftonbladet.se/poker/article5598379.ab

 

Hmm, det är alltså Ola, som inte skrivit ett enda inlägg i denna tråd och är avstängd på egen begäran, som förtalar Dilba. Saken diskuterades visserligen lite i dagboken på sidorna 245-247, där Ola passivt konstaterar att verkar som att Dilba har spelat med två konton i samma turnering, vilket visade sig vara sant, även om det tydligen var i misstag (tills motsatsen är bevisad).

 

Ser ut som Ola får driva ett litet förtalsmål mot AB. Tar Cyntax sådana uppdrag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig känns inte det här som världens största grej visserligen men jag tycker likväl att det är fel att en spelare får ha två konton oavsett vad pokerstars tycker. Är man sitespelare borde man väl alltid ska spela på sitt sitespelarnick och inte något annat, det är bara dumheter imo att spela på sitt "anonyma" nick. Det enda rätta är att låsa det "anonyma" nicket för spel till dess att sitespelaren inte längre är kontrakterad tycker jag.

 

Vad kan det möjligen fylla för syfte att ha ett konto som inte är förknippat med siten???

 

Sen går det verkligen att diskutera vilken diskussionsstrategi trivselfascisten valt när han avslutar ett inlägg med att avslöja att han minsann tokfuskat medvetet utan att må dåligt av det. Som att försöka släcka en eld med tändvätska, är ju inte direkt så att förtroendet växte med den raden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan lyckas Dilba blanda in Ola i det här hela i sin blogg?!?

 

Förbannad som fan på hennes skrivelse fixade jag konto och kommenterade i hennes blogg. Hoppas att bli ankladad något roligt såsom "anonym forumråtta". ;-)

 

Sedan väntar jag som många andra svar från PokerStars. Det minsta dom borde göra är att stänga av Dilbas ena konto.

 

Personligen tycker jag multiaccounting suger hårt. Jag vet en av Sveriges bästa turneringsspelare som på Ladbrokes kunde lira 6-8 konton samtidigt i deras rebuyturre. Det rensade väldigt mkt värde för min del :(

 

Svåra moraliska dilemman ibland, jag hatar att "skvallra", så jag har aldrig rapporterat honom, men det var otroligt frustrerande. Givetvis är han inte ensam, i de stora turneringarna är fenomenet alldeles för vanligt.

 

1.) Det är inte OK att multiaccounta. Det är solklart fusk o jag har aldrig gjort det o kommer aldrig göra.

 

Alltså nu hänger jag inte med riktigt...

 

Tycker du att det är ok med fusk eller inte?

 

Isf du inte tycker om fusk bör du ha upplyst båder fuskarna (särskild Dilba) och pokersjaterna om det.

 

Tydligen är de inte ihop längre så du kan ge Legato lite :h: istället.

 

Till Legato: hur fan kan du acceptera något som i slutändan drabbar dig och dina spelarkollegor negativt?? Nästan så man har lust att skicka länken till den här tråden till Herr Baas. Han brukar vara duktig på att göra en albatross av en tuss.

 

Ok, ändrar inställningen till neutral istället tillsvidare.

 

Her Baas lär nog skita i alla negativa saker. PS kanske vill inte ha negativ publicitet...

 

Det är väl bara att öppna ett nytt konto om du

vill byta nick.

 

Inte om man frågar snällt av PokerStars. Vill undvika låsta konton och att få mina pengar konfieskerade.

 

Ola, nu får du sluta vara dum mot dilba. Hon gråter ju på aftonbladet...det är synd om prinsessan

 

Vafan. Ola har inte varit ens inblandad i den här tråden. Han råkade bara nämna om saken i sin dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om att skjuta sig själv i foten

 

Varför skulle låginkomstagare vara överrepresenterade som brottslingar? Snarare är det nog så att höginkomstagare kommer undan med fler brott...

 

Nää, det var du som sköt dig själv i huvet.

 

Får man ha två konton så borde man också få använda två konton. Enkel logik. Jag läste igenom Pokerstars användarvillkor och turneringsregler, och jag hittade ingenting om att man inte får anmäla alla sina regelrätta konton till samma turnering. Ergo inget fusk. Jag tvivlar på att Pokerstars har skrivit en egen regelsamling för de som har två konton.

 

Jag tycker för att klargöra att det är extremt fel att man ens får ha två konton på en gång.

 

Sluta larva dig.

 

 

http://www.aftonbladet.se/poker/article5598379.ab

 

Hmm, det är alltså Ola, som inte skrivit ett enda inlägg i denna tråd och är avstängd på egen begäran, som förtalar Dilba. Saken diskuterades visserligen lite i dagboken på sidorna 245-247, där Ola passivt konstaterar att verkar som att Dilba har spelat med två konton i samma turnering, vilket visade sig vara sant, även om det tydligen var i misstag (tills motsatsen är bevisad).

 

Ser ut som Ola får driva ett litet förtalsmål mot AB. Tar Cyntax sådana uppdrag?

 

Aftonbladet darrar nog av rädsla för att Cyntax skall ge sig in i leken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm

Jag gjorde en kommentar direkt till artikeln, där jag kort och gott talade om, att alla vet att man inte får spela två konton, definitivt inte i samma turnering, och att hon också är medveten om detta.

Av någon anledning kan jag inte hitta mitt inlägg igen. Dessutom verkar funktionen att kommentera artikeln direkt ha försvunnit.

 

Nu börjar det definitivt lukta lite illa

Expressen?? :=)

 

Edit: Nu är den uppe. Skumt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det är rimligtvis DIN uppgift att kolla OM kontona hade spelat massor av turneringar varje kväll innan du går till angrepp, eller hur??
Jag gick inte till angrepp, utan drog ett hypotetiskt scenario.

 

Enda poängen var att poängtera hur otroligt det är att Dilba skulle sitta och massgrinda, inte hur troligt det är att du skulle göra det. Typ, du är 1/100 och hon är 1/10 000. Alltså skulle det vid hypotetiskt fusk vara troligare att det var du än henne vid spakarna.

 

Men ok, det var tydligen dåligt formulerat av mig, och jag ber om ursäkt om du tror att jag anklagat dig för något alls, vilket jag inte har. Mao, tagga ned.

 

Om du nu inte är upprörd över att jag ser det som troligare att du systematiskt skulle fuska än att Dilba skulle göra det. För all del, tagga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan lyckas Dilba blanda in Ola i det här hela i sin blogg?!?

 

Förbannad som fan på hennes skrivelse fixade jag konto och kommenterade i hennes blogg. Hoppas att bli ankladad något roligt såsom "anonym forumråtta". ;-)

 

Sedan väntar jag som många andra svar från PokerStars. Det minsta dom borde göra är att stänga av Dilbas ena konto.

 

 

 

 

 

Alltså nu hänger jag inte med riktigt...

 

Tycker du att det är ok med fusk eller inte?

 

Isf du inte tycker om fusk bör du ha upplyst båder fuskarna (särskild Dilba) och pokersjaterna om det.

 

 

 

Ok, ändrar inställningen till neutral istället tillsvidare.

 

Her Baas lär nog skita i alla negativa saker. PS kanske vill inte ha negativ publicitet...

 

 

 

Inte om man frågar snällt av PokerStars. Vill undvika låsta konton och att få mina pengar konfieskerade.

 

 

 

Vafan. Ola har inte varit ens inblandad i den här tråden. Han råkade bara nämna om saken i sin dagbok.

 

Om man nu inte kan "råka" regga sig till 1 turre på två konton så borde man rimligtvis inte kunna "råka" nämna något i sin blogg......imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen går det verkligen att diskutera vilken diskussionsstrategi trivselfascisten valt när han avslutar ett inlägg med att avslöja att han minsann tokfuskat medvetet utan att må dåligt av det. Som att försöka släcka en eld med tändvätska, är ju inte direkt så att förtroendet växte med den raden.

 

Blir nog svårt att diskutera det då jag inte har någon "diskussionsstrategi"

Kan lova att det finns huuur många som helst på detta forumet som tex har spelat online innan dem är 18år haft mer än ett konto på en sida. Nu när Dilba har det (och det är okejat från siten) så ska hon få ta emot så in i helvete mycket skit för det. Nu utgår jag fortfarande ifrån att det var ett misstag att regga turren och dumt att spela. Men det är väl inte så jävla farligt serri?

 

Undrar om ni ifrågasatte era föräldrar när dem köpte ut alkohol till er innan ni va 18 :P om man nu ska vara väldigt PK menar jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...