Gå till innehåll

Är det tillåtet att spela samma turnering med flera konton på Stars om man är kändis


jm_j

Recommended Posts

OK, nu tar vi detta igen så alla är med på vad som verkligen hänt (som hon förklarat det för mig iaf... :) )

 

1.) Det är inte OK att multiaccounta. Det är solklart fusk o jag har aldrig gjort det o kommer aldrig göra.

 

2.) Dilba har på uppmaning av Stars öppnat 2 konton. Givetvis får och ska hon inte spela på båda samtidigt! (Hur nu nån kunde läsa in det).

 

3.) Hon klantade sig denna gång, vilket var dumt, men det har som sagt aldrig hänt förut (hon har haft kontona runt 2 år).

 

4.) Hon spelade inte båda kontona samtidigt, dock var hon av misstag reggad med båda. När hon bustade turneringen loggade hon inpå sitt andra konto o turneringen poppade upp till hennes förvåning. Här borde hon såklart fortsatt vara sitting out, och struntat i det. Dumt gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 493
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Oavsett skulle jag snarare misstänka dig än Dilba om det nu visade sig att båda kontona spelade max turrar varje söndag. Hon verkar inte riktigt vara Zeejustintypen.

 

Jävligt moget påhopp... Jag har aldrig fuskat någonsin och kommer inte göra. Är jäkligt noggrann med det. Inte ens softspelat i satelliter som verkar vara nära nog standard bland många :(

 

Istället för att kasta ur dig sån här skit hade du kunnat göra en sökning på Sharkscope eller liknande så ser du direkt att hennes konton aldrig tidigare varit aktiva samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen skaffade sig Dilba sitt första konto, "Bofinken?" och blev sedan ombedd att bli en s k sitespelare. Rätta mig om jag har fel. Det Pokerstars då gör är väl att dem skapar ett konto "extra" till henne i hennes namn. Det dem struntar i är att ta bort det gamla,vilket egentligen borde vara det första dem ska göra för att följa regeln "1 person 1 konto".

 

Om Dilba nu spelar på sina två olika konton och Pokerstars tycker det är okej så är det väl upp till siten själv. Nu kanske det är så att det ger Pokerstars ett dåligt rykte att "vissa" spelare får ha två konton. Två konton kan vara bra även om man inte spelar på dem samtidgt. Det kan vara bra för att dölja vem som befinner sig bakom skärmen osv. Det KAN alltså ge Dibla i detta fallet en fördel att hoppa mellan två konton då hon inte blir igenkänd och inte lika "lättläst", ja ni förstår.

 

I detta fallet är den officiella förklaringen att Dibla råkade registrera sig på sina två olika konton till samma turnering. När hon bustade på ena konton skulle hon logga in på det andra.. för att spela nått annat, då ploppade samma turre upp fast reggad på det nicket. Där ska alltså Dilba inte spela men gjorde det, fel men vafan inte jävla farligt kanske kan jag tycka, men ändå fel.

 

Att sedan folk hoppar på Bosse är bara ynkligt och patetiskt. Ni som gör det känner honom antagligen inte (det gör inte jag heller) och jag förstår inte hur ni har mage att skriva typ "jag tror de va du som fuskade med mening".

 

 

1. Pokerstars tillåter vissa spelare att ha två account och spela på dem. Rätt eller fel men det är deras val och något dem står för.

 

2. En person som med tillåtelse har två konton får en fördel av detta även om man inte spelar samtidigt

 

3. Vi kan utgå ifrån att Dilba råkade regga fel.

 

4. Hon "fuskade" iom att hon spelade den andra turneringen när den ploppade upp. Det är inte vad jag kallar för något fusk men hade hon varit insatt i hur reglerna sett ut så kanske hon hade tänkt sig för lite mer.

 

5. Pokerstars borde iaf gå ut och säga att detta inte är okej, att spela på två konton i samma turre och att det inte ska hända igen samt förklara för Dilba att om det nu händer igen att hon råkar regga en turnering på båda sina konton så ska han dock bara SPELA på ett av dem och således donera ett inköp extra i potten.

 

tack för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

4.) Hon spelade inte båda kontona samtidigt, dock var hon av misstag reggad med båda. När hon bustade turneringen loggade hon inpå sitt andra konto o turneringen poppade upp till hennes förvåning. Här borde hon såklart fortsatt vara sitting out, och struntat i det. Dumt gjort.

 

Då ska vi se om jag fattat det rätt?

Hon började alltså spela igen? Hon gav sig själv ett återköp i samma turre och med nytt nick? ? Ja det kallas väl fusk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska vi se om jag fattat det rätt?

Hon började alltså spela igen? Hon gav sig själv ett återköp i samma turre och med nytt nick? ? Ja det kallas väl fusk?

 

Och hur många ggr vill du att jag ska skriva att "Ja det var fusk" och "Ja hon begick ett dumt misstag"?

 

Om hon hade haft intentionen att fuska hade jag blivit förbannad, men nu var det inte så. Givetvis är det fritt fram för alla andra att ha en annan åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt moget påhopp...
Trodde du var sofistikerad nog att fatta att det var ett uttryck för att jag tycker att det är jäkligt otroligt att Dilba medvetet skulle hitta på fuffens. Mtp övriga svar var det väl klantigt formulerat av mig.

 

Angående din ärlighet så finns det ju inget sätt för de av oss som inte sett den demonstreras att veta särskilt mycket om den. Så du får leva med att ses som ungefär lika pålitlig och renhårig som etablerade pokerspelare i allmänhet, istället för att vara i en särklass som aldrig skulle göra något fult.

 

Eftersom du själv precis sagt att du sett mellan fingrarna på att bekanta till dig plockat tusentals dollar genom fusk från enskilda turneringar*, så tycker jag inte att du har någon anledning att bli upprörd för att du själv inte står höjd över all möjlig misstanke.

 

Resonemanget i korthet:

 

Jag vet att det är relativt vanligt bland turregrinders att tänja på reglerna. Jag vet att du är turregrinder. Jag är rätt säker på att Dilba inte är det. Alltså skulle det vara rimligt att titta åt ditt håll om hennes två konton körde 25 turneringar styck en söndagkväll, eftersom hon själv knappast skulle klara av det utan problem, eller vara intresserad av det. Bayes, etc..

 

* Det är förstås standard att hålla tyst, men det ger inga helgonpoäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fattar jag. Dilba har två konton för att det ena är motriggat. Ibland. Ibland är det det andra som är motriggat...också. Herregud.

Jag tror ju på det där med med och motrigg (man kan tycka vad man vill om det, men så är det). Så ibland när jag har upplevt det som att jag har motrigg på ena kontot, som oftast har varit samma konto. Så har jag gått ur och bytt till det andra kontot och spelat där i stället.

Dessutom vet vi ju alla att har man en gång åkt ur en turre är det en omöjlighet att vinna den om det är en rebuy och man väljer att göra rebuy...eller....? Avdelningen "hur tänkte hon här?":

Dom har ju late reg på warm up och jag hade alltså registrerat till Warm Up igen fast på det andra kontot. Jag bustade så klart fort och ganska "tiltad" över mitt misstag eftersom det kostade mig ytterligare 200 dollar. Alla vet ju att samma spelare omöjligt kan vinna på det sättet. Super klantigt men det drabbade bara mig. Självklart tycker jag att det hade varit fusk och oacceptabelt ifall jag hade spelat och kommit i pengarna då. Jag vet ju dessutom att det är en omöjlighet, så varför skulle jag medvetet ge bort 200 dollar till?

Sen är det bra om man är uppdaterad på alla förändringar om man bloggar för AB och har många läsare:

Men Ola Brandborn (moderator på ett pokerforum)

 

Hela blogginlägget är ytterst förvirrat och det verkar som hon desperat försöker bortförklara ett uppenbart snedtramp. Som vanligt låter väl Starsrepparna detta passera utan kommentarer whatsoever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon förklarar ju ganska utförligt i sin blogg vad som hände. Kan inte alla bara sluta speklulera för det tjänar ingenting till. Hon reggade fel och spelade,dumt iof men inte så jävla farligt. Ge upp bara!

 

 

ps. minns själv när jag satt och nötte frirullar för ett antal år sen. hade minst 7 konton reggade till samma freeroll :) inget jag mår dåligt av idag direkt och jag gjorde det MEDVETET.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon förklarar ju ganska utförligt i sin blogg vad som hände. Kan inte alla bara sluta speklulera för det tjänar ingenting till. Hon reggade fel och spelade,dumt iof men inte så jävla farligt. Ge upp bara!

 

 

ps. minns själv när jag satt och nötte frirullar för ett antal år sen. hade minst 7 konton reggade till samma freeroll :) inget jag mår dåligt av idag direkt och jag gjorde det MEDVETET.

 

Du menar alltså att så länge man har en förklaring till varför man fuskar så är det okej?

Sen att du själv är en fuskare gör ju inte ditt argument bättre.

 

edit: Sen verkar Dilba vara riktigt blåst som dels tror på riggen och dels inte fattar att hon fuskar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar alltså att så länge man har en förklaring till varför man fuskar så är det okej?

Sen att du själv är en fuskare gör ju inte ditt argument bättre.

 

edit: Sen verkar Dilba vara riktigt blåst som dels tror på riggen och dels inte fattar att hon fuskar...

 

Det har hänt en gång för tusan och var ett misstag. Synd att bli lynchad för det kan jag tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har hänt en gång för tusan och var ett misstag. Synd att bli lynchad för det kan jag tycka.

 

Dilba hoppar ju dagligen(?) mellan sina två konton. Att Pokerstars har godkänt det tycker inte jag gör det till mindre fusk.

 

Jag kan däremot förstå att man har sympati för fuskare om man fuskar/fuskat själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det är relativt vanligt bland turregrinders att tänja på reglerna. Jag vet att du är turregrinder. Jag är rätt säker på att Dilba inte är det. Alltså skulle det vara rimligt att titta åt ditt håll om hennes två konton körde 25 turneringar styck en söndagkväll, eftersom hon själv knappast skulle klara av det utan problem, eller vara intresserad av det. Bayes, etc..

 

* Det är förstås standard att hålla tyst, men det ger inga helgonpoäng.

 

Och det är rimligtvis DIN uppgift att kolla OM kontona hade spelat massor av turneringar varje kväll innan du går till angrepp, eller hur??

 

Pga att det är vanligt att turregrinders tänjer på regler så får du för dig att det är OK att anklaga mig utan någon som helst grund för anklagelserna?

 

Pga att låginkomsttagare är överrepresenterade bland brottslingar så tycker du det är OK att säga till Berra att du tror han är en våldtäktsman enligt samma fina logik?

 

Skärp dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite kul att alla här i tråden verkar vilja att det ska ha hänt fler gånger. Låt nu PS göra sin undersökning så får vi se :P

Hade väl varit tråkigt om det visar sig vara just en engångsföreteelse, men då vill väl inte PS sätta dit Dilba va?

 

Det är som sagt bara att kolla till Sharkscope eller liknande för att verifiera att det var en engångsföreteelse... Som vanligt tycker mobben det är roligare att fälla än att fria dock, och att undersöka saker innan man gör påståenden tar ju onödig tid :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dilba hoppar ju dagligen(?) mellan sina två konton. Att Pokerstars har godkänt det tycker inte jag gör det till mindre fusk.

 

Jag kan däremot förstå att man har sympati för fuskare om man fuskar/fuskat själv...

 

Om Pokerstars godkänner det så är det väl inget fusk?

Vem är det som sätter dem reglerna, du eller Pokerstars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är som sagt bara att kolla till Sharkscope eller liknande för att verifiera att det var en engångsföreteelse... Som vanligt tycker mobben det är roligare att fälla än att fria dock, och att undersöka saker innan man gör påståenden tar ju onödig tid :roll:

 

Precis så ja. De skulle behöva ett litet krig, som min mormor alltid sa :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Pokerstars godkänner det så är det väl för i inget fusk?

Vem är det som sätter dem reglerna, du eller Pokerstars?

 

Men för helvete. Bara för att Pokerstars tillåter det är det inte rätt. Säger som memorys avatar: Använd hjärnan. Normalt folk får ha ett konto men "kändisar" två? Mmmm, känns ju jävligt logiskt!

 

Att det sen är fusk att spela turren med två olika konton kan väl inte ens du förneka? Att det inte var meningen är i vilket fall en helt overkligt korkad förklaring. Vad är det som möjligtvis inte kunde ha stått klart när turren dyker upp igen på hennes andra "riggkonto"...vem som helst måste ju ändå fatta att det är fusk om man börjar lira igen på det andra kontot. Trodde jag :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om Pokerstars godkänner ett superuserkonto som ser allas hålkort så är det inte fusk det heller?

 

Jag tycker inte riktigt det går att jämföra. Du kan ju själv fråga PS vad dem säger om saken. Om dem nu tillåter sina sitespelare att ha två konton så är det upp till dem. Du får du väl helt enkelt sluta spela på PS isåfall (om du nu spelar där) om du känner att det blir ett fusk om nu dessa sitespelare använder sig av sina två konton (som dem får).

 

förvirrat kanske. sry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...