Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Var ute igår och pratade med tjejer. Vi hade trevligt, fick de att skratta, fick fin ögonkontakt osv. Problemet var bara att det inte blev så mkt mer än så. Dels så säger ju typ alla tjejer alltid att de har pojkvän. Är det ofta ett "test"?

 

Sen tror jag att jag gör ett stort fel när jag är ute. Jag har oftast, eller nästan alltid, en tendens att komma ifrån mitt gäng och börjar istället helt själv att prata med okända killar och tjejer. Förmodligen skulle jag ha betydligt större framgång med tjejerna på lokal om jag försökte hänga ihop lite med de jag går ut med?

 

...

 

Krya på dig btw =)

 

Ibland tycker jag också lite väl många tjejer har pojkvän, rätt många har faktiskt pojkvän men har man rätt superduperkänsla i kroppen tror jag många tjejer glömmer bort att nämna det.

 

Tror du bara förlorar på att stå med dina gamla vanliga polare extra mycket. Ditt mål är att vara social och kompis med så många som möjligt, om flickorna ser att du spontan, social och blir kompis med alla o inte bara går fram o "raggar" så blir det massa pluspoäng imo.

 

 

Själv hade jag en inte helt lyckad natt där jag åkte nattbuss hem ist för att sova över nånstans (insåg idag att jag glömde ringa massa bra samtal också), började rätt fint men vi kom egentligen dit för sent, var bara jag och en ytterst oerfaren polare "O" som bestämde oss (jag bestämde) för att planka oss på ett sj-tåg vid fyratiden nån gång. Lyckades träffa ett riktigt gulligt tjej-gäng men blev bästa kompisar med fel personer o kom inte iväg på halva gängets supernicea hemmafest utan drog o grilla med andra lite sämre halvan av gänget ist o fastna kvar med dem för länge.

 

Lyckades sen inte styra nåt nytt nice eftersom vi försökte styra för hela vårat lilla gäng o inte bara för O och mig, ville verkligen inte gå på krogen men slutade iaf med att vi gjorde det och det var väl nice med lite pussande o så men inte alls episkt nice vilket jag hoppats på =(

 

Var rätt asfull också på rosevins-boxen så hade kanske inte bästa game-flowet :P

 

 

Denna månad ska jag plussa minst 100k sek, om jag gör det ska jag unna mig en mixer-stav :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livet är inte så dåligt nu ändå =) Halsen börjar repa sig, sällskap av E hela natten och på väg till våffeltjejen nu. Tänkte att jag kunde dela med mig ett tips på en bok som har förändrat mitt liv mer än någon annan.

 

Robin Sharma - "Munken som sålde sin ferrari"

 

Den borde vara obligatorisk läsning för alla människor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad generad jag blir.

 

Jaha, tråkigt för dig.

 

Har du aldrig varit utanför dörren en fredagskväll eller?

 

Jo. Ungefär varje helg i tio år.

 

Att sen försöka ragga brudar på andras bekostnad är ju bara så fånigt lågt att jag inte ens borde kommentera det egentligen.

 

Fast riktigt så var det inte. Jag skämtade med tjejerna och puckot. Sen så frågar jag han om han ska äta upp alla sina 7 cheeseburgare själv. Då hoppar hans kompis på mig.

 

Frågan är ju hur du mår egentligen?

 

Som sagt bättre än idioter som börjar slåss inne på McDonalds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rrrr, nästan lockdown idag, över 3k händer på lowlimit svs o supersolida 700kr back, gjorde ett så absurbt kasst spel mot popoffer också så jag nästan började gråta.

 

aja, imorrn blir det en mycket trevligare dag tror jag, ska klättra berg ute i det fina vädret, köpa ut rose-vin åt en flicka o dessutom dela en flaska på mitt tak (mkt söt flicka dessutom) och sen en liten utgång på kvällen tror jag =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev första passet för månaden. Lyckats pressa in fina 2600 händer med ungefär lika många kronor plus och käkat vindalo med Opteron. Ska köra ett pass till innan sömn tänkte jag.

 

Förra månaden slutade på 14k upp på 28k händer. Är nöjd med resultatet men inte alls med volymen. Målet för den här månaden är att spela mer än 100 timmar. Plussar jag mer än 50k så ska jag boka en resa i sommar och avboka så mycket sommarjobb som möjligt =)

 

Var 29 min tills mitt tåg skulle gå nu på hemvägen så jag tänkte "fuck it, jag tar en taxi", sen tänkte jag "nej det är fan för slappt, går till 7 eleven och köper en bok istället" och sen kom jag på att jag hade exakt 7 kr kvar på konto, så istället fick det bli en skön nattpromenad. Blir nog en snål morgondag men på tisdag borde pengarna som jag cashade idag från svenska spel droppa in så då kanske man kan få äta ett mål mat igen :-D

 

Benny_81,

jag hann aldrig läsa din post innan du redigerade bort den. Lät som att du hade hamnat i slagsmål på mcdonalds vilket suger, hoppas att det gick bra och att du kom undan utan några skador. Nu vet jag ju inte bakgrunden men generellt sett så är det mycket bättre att alltid bara ge värde till alla runt omkring sig, dvs aldrig vara rolig på andras bekostnad. Jag har själv varit expert hela livet på att ta värde från andra och göra narr av folk för att stärka mitt eget självförtroende men det är något som jag försöker sluta med helt :-)

 

Nu kanske jag har missuppfattat situationen och så vidare men jag skulle uppskatta att väldigt många personer, de flesta faktiskt, är värdetagare som behöver känna sig bättre än andra människor för att må bra. Alltså man mäter sitt eget värde i hur man presterar jämfört med andra, vem har bäst bil, tjänar mest, drar hem snyggast tjejer, låg högst upp på tjejernas ranking av killar i femman, osv. Jag har själv varit där (och är väl delvis kvar även om jag nu är medveten om det). För att citera boken jag rekommenderade ovan:

 

"Det finns ingen värdighet i att vara bättre än någon annan, bara i att vara bättre än sitt tidigare jag"

 

Den meningen krossade ganska mycket av den tävlingsmänniska som alltid bott inom mig =) Tidigare tävlade jag verkligen i allt och det nådde en punkt där mina kompisar kunde få mig att göra lite vad som helst genom kommentaren "Gör det!... Det är tävling!" :mrgreen: Nu koncentrerar jag mig på att göra framsteg på de områden som jag inte tycker att jag är så bra inom, och om någon annan tycker jag är dålig/bra försöker jag att inte lägga någon större vikt vid (vilket såklart är lättare sagt än gjort).

 

Apropå det här med att göra narr av andra personer så kom jag att tänka på ett ganska kul minne från hultsfred 2007, tror jag att det var. Jag gick runt med en flaska tequila i handen, julgransbelysning i håret och rap-battlade allt och alla hela festivalen. En kväll hade jag fastnat i en flera timmar lång diskussion med en tjej som var där från någon sorts kristen förening med målet att sprida guds ord typ. Jag tror att jag var lite intresserad av henne men jag hade på den tiden 0 game och var lite lätt vilsen efter att jag precis blivit dumpad av min flickvän sen 3 år tillbaka så det hela var ju givetvis lost cause (som tur var :D). I alla fall, på väg därifrån möter jag tre killar varav en har ett litet udda utseende så jag börjar mumla fram mina lines och de tre står bara där som frågetecken. Jag märker till slut att de inte verkar speciellt imponerade av mina hiphop-skills men upptäcker då tidigare nämnda särdrag hos ledarkillen, han såg faktiskt rätt så komisk ut, och slänger ur mig: "Asså seriöööööst. Kan du inte dra in öronen, eeeeeeen gång i liiivet!?". Det dröjer ungefär 1 sekunder innan en av kompisarna landar ett knytnävslag i mitt ansikte. Som tur är så är de ungefär lika fulla som jag så det gör inte speciellt ont utan jag kan tacka för mig och promenera vidare mot base camp. Det var en billig lektion i att man får vad man förtjänar =)

 

Nu är det dags att dra igång nattpasset! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev första passet för månaden. Lyckats pressa in fina 2600 händer med ungefär lika många kronor plus och käkat vindalo med Opteron. Ska köra ett pass till innan sömn tänkte jag.

 

Nice!

 

Förra månaden slutade på 14k upp på 28k händer. Är nöjd med resultatet men inte alls med volymen. Målet för den här månaden är att spela mer än 100 timmar. Plussar jag mer än 50k så ska jag boka en resa i sommar och avboka så mycket sommarjobb som möjligt =)

 

Större volym ställer mycket högre krav imo. Spela lite och dra in lite någon månad kan nästan alla göra. Spela mycket och dra in mycket är det få som klarar av. Dock har alla chansen så jag önskar dig lycka till!

 

Benny_81,

jag hann aldrig läsa din post innan du redigerade bort den. Lät som att du hade hamnat i slagsmål på mcdonalds vilket suger, hoppas att det gick bra och att du kom undan utan några skador.

 

Jo, jag klarade mig utan skador :)

 

Nu vet jag ju inte bakgrunden men generellt sett så är det mycket bättre att alltid bara ge värde till alla runt omkring sig, dvs aldrig vara rolig på andras bekostnad. Jag har själv varit expert hela livet på att ta värde från andra och göra narr av folk för att stärka mitt eget självförtroende men det är något som jag försöker sluta med helt :-)

 

Jo, du har rätt. Jag gör typ aldrig narr av andra människor men i helgen var det lite speciellt. Först står jag och pratar med en söt tjej på förfesten och vi har både det ena och det andra gemensamt. Vill byta nummer med henne eller något men kommer mig inte för det eftersom hennes killkompis hela tiden ska stå bredvid oss när vi pratar. Så det var lagom frusterande. Sen när vi går ut på lokal så går vi till det sämsta jävla stället i hela Umeå. Jag blir konstant dissad av tjejer när jag försöker prata med de. Jag blir till och med dissad av av några tjejer som jag dansat salsa med i ett halvår. Helt sjukt scenario eftersom jag trots allt tidigare varit ute på lokal minst 50 gånger i mitt liv och bara blivit avsnässt 1-2 gånger på denna tid. En del uteställen verkar inte handla om ta kontakt med andra människor utan att stå och se snygg ut och på sin höjd prata med de kompisar man gick ut med?

 

Jag slår dock följe med min kompis och han erbjuder sig skämtsamt att vara min wingman. Killen är både yngre än mig, har en gedigen utbildning, lön och arbete samtidigt som han har en flickvän som ser så bra ut så att hon är på gränsen till vacker. Men vi blir också dissad som fan av tjejerna. Till slut träffar vi dock några tjejer och han börjar prata om att "fängelsena är fulla av män och vi borde göra något åt det. Vi måste kvotera in kvinnorna!" Låter kanske inte så kul nu men vi alla skrattade hejdlöst och det var den utekvällens behållning. En sak jag kunde ha gjort bättre där var dock att ha bjudit med dessa tjejer på efterfest.

 

Sen cyklar jag själv till McDonalds och sätter mig och äter bredvid två tjejer som är 16 och 18. Jag är inte speciellt intresserad av de och stöter inte på de eller så. Det visar sig dock att vi har några gemensamma bekanta. Sen kommer en vrålpackad snubbe och sätter sig bredvid oss. Jag frågor honom om han är packad och han kan inte svara. Så jag låtsas spela full och säger till tjejerna att fulla killar är vad ni får leva med när börjar gå ut i nattlivet. Fortsätter sen att prata med tjejerna som att inget har hänt och vi har det trevligt. Sen frågar jag det berusade killen om det är gott att äta 7 cheseburgare utan något till. Då tar hans kompis, som precis satt sig, upp en handske och drämmer den med full kraft i mitt ansikte. Jag tackar då för mig och ber om ursäkt för eventuella otrevligheter och börjar gå därifrån. Då hoppar båda två på mig och det slutar med att det packade killen ligger ovanpå mig innan någon kommer in och bryter tumultet. Det kunde alltså ha blivit ett rejält slagsmål om jag hade varit sugen på det. Men eftersom jag vägrade tända till så hände inte så mycket. Det gjorde jag bra för jag ser ingen mening i att slåss på McDonalds än om det kan finnas andra situationer när man bör ta till nävarna! Det jag gjorde illa var dock att skämta på andras bekostnad och framförallt en packad snubbes bekostnad. Inte alls likt mig och det lär knappast hända igen.

 

Nu kanske jag har missuppfattat situationen och så vidare men jag skulle uppskatta att väldigt många personer, de flesta faktiskt, är värdetagare som behöver känna sig bättre än andra människor för att må bra. Alltså man mäter sitt eget värde i hur man presterar jämfört med andra, vem har bäst bil, tjänar mest, drar hem snyggast tjejer, låg högst upp på tjejernas ranking av killar i femman, osv. Jag har själv varit där (och är väl delvis kvar även om jag nu är medveten om det). För att citera boken jag rekommenderade ovan:

 

"Det finns ingen värdighet i att vara bättre än någon annan, bara i att vara bättre än sitt tidigare jag"

 

Den meningen krossade ganska mycket av den tävlingsmänniska som alltid bott inom mig =) Tidigare tävlade jag verkligen i allt och det nådde en punkt där mina kompisar kunde få mig att göra lite vad som helst genom kommentaren "Gör det!... Det är tävling!" :mrgreen: Nu koncentrerar jag mig på att göra framsteg på de områden som jag inte tycker att jag är så bra inom, och om någon annan tycker jag är dålig/bra försöker jag att inte lägga någon större vikt vid (vilket såklart är lättare sagt än gjort).

 

Jo, du har rätt. Grejen med mitt tidigare liv är inte att jag haft problem med att jag gjort narr av andra människor. Problemet är snarare att jag varit så inbunden att jag knappt kunna skämta alls.

 

Apropå det här med att göra narr av andra personer så kom jag att tänka på ett ganska kul minne från hultsfred 2007, tror jag att det var. Jag gick runt med en flaska tequila i handen, julgransbelysning i håret och rap-battlade allt och alla hela festivalen. En kväll hade jag fastnat i en flera timmar lång diskussion med en tjej som var där från någon sorts kristen förening med målet att sprida guds ord typ. Jag tror att jag var lite intresserad av henne men jag hade på den tiden 0 game och var lite lätt vilsen efter att jag precis blivit dumpad av min flickvän sen 3 år tillbaka så det hela var ju givetvis lost cause (som tur var :D). I alla fall, på väg därifrån möter jag tre killar varav en har ett litet udda utseende så jag börjar mumla fram mina lines och de tre står bara där som frågetecken. Jag märker till slut att de inte verkar speciellt imponerade av mina hiphop-skills men upptäcker då tidigare nämnda särdrag hos ledarkillen, han såg faktiskt rätt så komisk ut, och slänger ur mig: "Asså seriöööööst. Kan du inte dra in öronen, eeeeeeen gång i liiivet!?". Det dröjer ungefär 1 sekunder innan en av kompisarna landar ett knytnävslag i mitt ansikte. Som tur är så är de ungefär lika fulla som jag så det gör inte speciellt ont utan jag kan tacka för mig och promenera vidare mot base camp. Det var en billig lektion i att man får vad man förtjänar =)

 

Jo =) Men samtidigt, i båda våra fall, så uppförde sig killarna som började slåss än sämre imho. Fast nu spelar det ju inte så stor roll eftersom följande stycke är rätt bra:

 

"Det finns ingen värdighet i att vara bättre än någon annan, bara i att vara bättre än sitt tidigare jag"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställd höga förväntningar ;-)

Den är grym. Jag tankade ljudboken för lite drygt ett år sedan och gick till affären med den rullandes i ipoden. Tyckte det verkade intressant så jag gick en bit till och efter ett tag bestämde jag mig för att jag var tvungen att gå och köpa boken så jag promenerade från årsta till akademibokhandeln och sedan hela vägen hem igen, plus lite omvägar på vägen så att det inte gick för snabbt. Ungefär sex timmar senare var jag hemma igen och boken var slut. De kommande månaderna var jag sjukt motiverad och fixade en massa skit i mitt liv =)

 

Vad handlar boken om?

Svårt att beskriva men den handlar om att göra så mycket av sitt liv som möjligt och ger diverse insikter och verktyg för att underlätta processen. Svårt att sätta fingret på varför men jag vet att den gör mig sjukt motiverad ;-) Titeln är lite missvisande och den är inte speciellt spirituell. Om du inte har lust köpa den så kan du kanske hitta ljudboken någonstans :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig gillat guns förut, men det är nog mest förutfattade meningar. Läser slash-biografin nu och den här låten var riktigt skön! Älskar att låten handlar om något billigt vin som heter just night train.

 

 

Nu mera jack and coke, det är ju måndag... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Benny_81,

jag hann aldrig läsa din post innan du redigerade bort den. Lät som att du hade hamnat i slagsmål på mcdonalds vilket suger, hoppas att det gick bra och att du kom undan utan några skador. Nu vet jag ju inte bakgrunden men generellt sett så är det mycket bättre att alltid bara ge värde till alla runt omkring sig, dvs aldrig vara rolig på andras bekostnad. Jag har själv varit expert hela livet på att ta värde från andra och göra narr av folk för att stärka mitt eget självförtroende men det är något som jag försöker sluta med helt :-)

 

Nu kanske jag har missuppfattat situationen och så vidare men jag skulle uppskatta att väldigt många personer, de flesta faktiskt, är värdetagare som behöver känna sig bättre än andra människor för att må bra. Alltså man mäter sitt eget värde i hur man presterar jämfört med andra, vem har bäst bil, tjänar mest, drar hem snyggast tjejer, låg högst upp på tjejernas ranking av killar i femman, osv. Jag har själv varit där (och är väl delvis kvar även om jag nu är medveten om det). För att citera boken jag rekommenderade ovan:

 

"Det finns ingen värdighet i att vara bättre än någon annan, bara i att vara bättre än sitt tidigare jag"

 

Den meningen krossade ganska mycket av den tävlingsmänniska som alltid bott inom mig =) Tidigare tävlade jag verkligen i allt och det nådde en punkt där mina kompisar kunde få mig att göra lite vad som helst genom kommentaren "Gör det!... Det är tävling!" :mrgreen: Nu koncentrerar jag mig på att göra framsteg på de områden som jag inte tycker att jag är så bra inom, och om någon annan tycker jag är dålig/bra försöker jag att inte lägga någon större vikt vid (vilket såklart är lättare sagt än gjort).

 

 

+1 ett på det mesta av det där faktiskt! Har också varit solid värdetagare hela livet och jobbat solitt på att sluta med det. Var väldigt väldigt mycket så när jag var riktigt ung vilket skapade många back-lashes, vilket jag tvingades hantera o jag lärde mig att bli ännu svårare att ta värde ifrån o ännu bättre på att ta värde av andra.

 

Har länge tränat på att bli trevligare (alla mina beteenden brister har varit undermedvetna och jag har egentligen bara velat ha kärlek av alla utan att veta hur, ägnat sjukt många timmar åt att rationalisera hur jag funkar och varför) som människa men senaste året har jag verkligen kännt att jag blivit trevligare på riktigt och vill verkligen nästan alla jag träffar bara väl, med den känslan i kroppen blir verkligen all interaktion med alla nya människor så otroligt mycket enklare o känns som jag får bra vänner hela tiden numera.

 

För övrigt intressantaste dygnet idag, ägnat stor del av det åt att försöka fundera ut hur jag ska ge mig själv bäst odds att inte gula halva min total-rulle vilket ser ut att vara ungefär ett flushdrag mot set för tillfället, 10% chans att en 30bb-stack synar med dominerat färgdrag också...

 

Sen hade jag en dejt med en tjej jag inte borde dejta (komplicerat) där jag seriöst ett tag satt o fundera på om jag kanske ändå skulle ge upp allt lekande o gifta mig istället, var dock ingen superduper-sexual-connection så avvaktar lite :-D

 

köpte just en likadan blommig jacka som min dejt dessutom....

 

 

juste, var just ensam på flickan-jag-var-ihop-med-i-somras-som-jag-åkte-till-island-för-att-styra-o-sen-gjorde-gravid-efter-jag-gjort-slut-med:s studentskiva, hade druckit massa gott vin o var på episkt humör, hon ville ändå inte ha mig o jag dansade ensam på dansgolvet ett tag för det var så skoj att dansa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...