Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Våra vägar lär oavsett korsas på F12-terassen i sommar. Tror dom öppnar nu 15:e Maj. Bästa sommarstället imo, och jag antar att ni också är regs där? Var ett tag sedan jag var på Babas, även om jag gillar både umgänget och lokalen. Sen ligger ju både Babas och Marie Laveau rätt nära hem för mig, så det är ju alltid ett plus. Ace börjar jag få lite "Been there, done that"-känsla på, trots att jag hade kul i lördags...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Våra vägar lär oavsett korsas på F12-terassen i sommar. Tror dom öppnar nu 15:e Maj. Bästa sommarstället imo, och jag antar att ni också är regs där? Var ett tag sedan jag var på Babas, även om jag gillar både umgänget och lokalen. Sen ligger ju både Babas och Marie Laveau rätt nära hem för mig, så det är ju alltid ett plus. Ace börjar jag få lite "Been there, done that"-känsla på, trots att jag hade kul i lördags...

 

God mat på f12 iaf =) Har inte hunnit vara såvärst mycket på ace men har råkat klonka fin epic-ness nästan varje gång, för övrigt haft flickvän nästan konstant senaste sex åren o fram till november-ish och hade absolut noll krog-game vid nyår ungefär så är def. inte reg på något sommarställe alls. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, fick just (eller för två timmar sen sen) sjukaste samtalet.

 

Dolt nummer:

 

Ja, det är opteron?

 

- heej =) gullig tjej-röst

 

Vem är det?

 

-du får gissa

 

jahaaa vet inte o hjärnan arbetar febrilt

 

- vi träffades i helgen

 

Heej =) Eller hmm, är det lammkött?

 

- hmm, vet inte, kaske?

 

Nehee, det är B! Lammkött var bara nåt skämt med nån helgen innan, visste inte att du hade mitt nummer så kopplade inte alls.

 

Är alltså den söta tjejen som jag pussades så vackert med ett par timmar på lördagsnatten på ace men som absolut vägra o följa med hem o som bodde i linköping. Vi bytte bara facebook (Iphone lol) men aldrig nummer men har mitt nummer på min sida så hon ringde mig. Hade ju (preliminär)bokat en "klättring" i linköping med henne 28e men hade det absolut inte som nån "done deal".

 

-vad gör du?

 

Jag är i Sälen med några kompisar

 

-Vaaa!? =/ nee, jag är ju kåt nu! Vi har inte haft nåt dirty talk alls o hon skrev kram när jag avslutade med puss på facebook :P

 

otur =)

 

- kan du inte komma hit ändå?

 

till linköping?

 

-ja?

 

Snackar lite om hur jag självklart gärna skulle men att sesongen typ är slut så bussarna o tågen har slutat gå bla bla o måste vänta på att mina kompisar åker hem med bil på söndag.

 

- Men då kan vi ses på söndag?

 

jaooo, men jag kommer inte hem förren typ tolv på natten o sen till linköping blir lite långt.

 

- Jag har lägenhet på valhallavägen också, jag kan åka upp till stockholm o träffa dig liksom, är du hungrig då på natten också kanske?

 

Jao, kanske jag är?

 

-Vad gillar du då?

 

Jag gillar allt?

 

-Gillar du sushi?

 

Sure, jag är typ supersushi-nörd =)

 

-Men då kan jag laga sushi till dig när du kommer på söndag vid midnatt?

 

hmm, men vi ska ta det på måndag ändå då? Har typ halv lyckats boka att sova med mitt favorit-ex vilket jag inte gjort på länge av lite olika anledningar

 

-Jo, du kan komma på söndag och så ses vi på måndag också!

 

Haha, men sure, jag kommer väl o äter din hemgjorda sushi med dig på söndag då =)

 

bla bla

 

-puss

 

puss

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Livet är verkligen inte svårt just nu =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slutade läsa här

 

 

jk, bra dagbok guys även om vissa grejer verkar rätt överdrivna

 

Kul att du läser =) Var kanske inte jätteintressant senaste posten så jag förstår om det kan bli tradigt. Skriver dock mest för min egen skull så om det blir kul eller tråkigt att läsa beror mest på om mitt liv är kul eller tråkigt. Senaste veckan har inte slagit några rekord precis =)

 

Sen är det ju självklart upp till läsaren att bestämma vad man vill tro på och inte tro på =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Nykter utgång? fy fan det är då ngt som jag aldrig skulle palla med. Hur ser månaden ut för dig pokermässig Chofritz?

 

Nykter utgång är rätt jobbigt psykiskt i början, men efter att ha varit ute 10-12 ggr under en månad helt nykter så vänjer man sig tycker jag och när man väl krökar igen så är det så sjukt lätt att hamna i epic mode :D

 

Pokermässigt ser det väl inte sådär jättespännande ut. Jag är upp 15k kr på ungefär 55 h spel om jag inte minns fel. Har inte hunnit/orkat spela någonting senaste veckan dock p g a skola, jobb och utgångar, men hoppas kunna tura in iaf 5k till nu de sista dagarna =) Hur går det själv?

Redigerad av Chofritz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chofritz, vad tycker du om skorna?

 

Har bara sprungit i de 5-6 gånger och aldrig mer än 6 km men jag är väldigt nära statusen helt frälst. Passformen är klockren och möjligheten ställa längden på KSO-modellen är grym. Får lite skavsår på vänster stortå men inget allvarligt. Tycker det är sjukt skönt att springa på främre delen av foten då det känns som att det enda som hindrar mig från att springa riktigt långt nu är vadstyrka, något jag antar kommer att tränas upp snabbt.

 

Det som känns lite osäkert än så länge är hur länge sulan kommer att hålla, då den redan ser lite sliten ut, ska bli intressant att se om en månad. I övrigt så har jag hittat en massa muskler som jag inte visste att jag hade i fötterna. Var och visade skorna för min pappa som köper nya löparskor på tok för ofta och efter att ha sett hans ansiktsuttryck efter 200 m testrunda så uppskattar jag att det tar max veckan ut innan han har ett eget par =)

 

Blev långt, men om du funderar på att köpa ett par så kan jag definitivt rekommendera. Kanske största fördelen är att de har motiverat mig till att faktiskt springa =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyty!

 

Var köpte du? OCh det här med en storlek mindre är korrekt?

 

Jag har 44-45 beroende på märke. Köpte på add nature på birger jarlsgatan i sthlm. De hade inga 43or så kunde inte prova, köpte 44or, men misstänker att de förmodligen hade gått också. De kostade 1200 kr vilket är rätt mycket mer än i USA så om du vill spara lite så kan du ju ta reda på vilken storlek du ska ha och sen beställa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nykter utgång är rätt jobbigt psykiskt i början, men efter att ha varit ute 10-12 ggr under en månad helt nykter så vänjer man sig tycker jag och när man väl krökar igen så är det så sjukt lätt att hamna i epic mode :D Tycker man växer som människa när man försöker styra flickor nykter =)

 

Pokermässigt ser det väl inte sådär jättespännande ut. Jag är upp 15k kr på ungefär 55 h spel om jag inte minns fel. Har inte hunnit/orkat spela någonting senaste veckan dock p g a skola, jobb och utgångar, men hoppas kunna tura in iaf 5k till nu de sista dagarna =) Hur går det själv?

 

Jo det rullar på ganska bra denna månaden, har fått in ganska mångar tiimmar, ca 75. Siktar på 30 dagar 30k :-D Förhoppningsvis klarar jag av det. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det rullar på ganska bra denna månaden, har fått in ganska mångar tiimmar, ca 75. Siktar på 30 dagar 30k :-D Förhoppningsvis klarar jag av det. GL!

 

Snyggt, siktar på något liknande nästa månad :-D Nu är jag glad om jag lyckas fixa 30 dagar 20k. Lite nyfiken på ditt nick nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter o unnar mig en riktigt bra frukost på Mauros cafe så tänkte passa på o skriva lite seriös dagbok också. Do the right thing liksom.

 

Var uppe i sälen hela förra veckan o fick ju på torsdagskvällen ett av mitt livs niceaste telefonsamtal (förra sidan), var självklart på så odrägligt bra humör hela fredagen fram till nån gång sent på kvälle då B loggar in igen o jag skriver, hihi, sushi på söndag då? =)

Till min besvikelse kör flickan total denial med rätt bra övertygelse, visserligen hade hon druckit en del vin kvällen innan men hade absolut inte ringt något samtal o hävdar sig fråga sina kompisar o sin expojkvän också. Tror nästan på henne ett tag o känner mig allmänt förvirrad men nån timmes chattande dan efter bekräftar att hon faktiskt ringt samtalet och jag inte har någon annan konstig stalker. Ska fortfarande ner till linköping o hälsa på henne så kunde slutat värre o rolig story iaf =)

 

Fixar lite annat bra drama iaf, mitt absoluta favorit-ex som jag var ihop med i fyra år (jag gjorde slut feb, 2009) är i stockholm för att avsluta sin långa utbildning. Pga våran långa tid tillsammans har vi väldigt bra sex eftersom hon självklart lärt sig hur jag exakt funkar. Vi har inte gosat på två månader o på slutet har hon haft nån sorts pojkvän som hon trodde sig vara kär i ett tag o jag har whinat sen dess till henne om hur synd det är om mig som aldrig kommer få världens bästa oralsex igen för att hålla lågan uppe. Hon har njutit av att få dissa mig men hennes förhållande tog iaf slut förrförra veckan så hon är superkåt på mig igen o surar över att jag drar till sälen när jag vet att hon ska till stockholm.

 

Vid lunch i söndags är jag av någon anledning mer sugen på att gosa med min favorit-tjej-kompis som jag gillar massa (kärleksfullar gos, mindre tekniskt skönt, har inte gosat på 6 dar så kärlek > sex). Ringer exet o säger att jag inte är hemma förren ca tolv på natten, hon ska självklart spela svår o säger att det blir för sent då men att hon kommer o lånar min skrivare tillsammans med sin tjejkompis som hon bor hos vid 0930 på måndan. Jag gör noll försök att få henne att sova hos mig ist så samtalet avslutas där o jag ringer direkt till tjejkompisen (vi kan kalla henne H) o säger att hon ska komma vid midnatt.

 

 

Söndagen är årets absolut sista dag på sesongen o självklart ska det avslutas med en riktigt fet afterski, är uppe med två jättebra polare men vi är ett sällskap på 8 pers. Min polares bror är en rätt känd DJ (Albin Myers) som turnerar runt och han är bokad som afterskins stora attraktion. När vi kommer dit är det betydligt cp-are stämnig än jag väntat mig, champagne överallt och 19-åriga brats har bokat bord tillsammans med 8 tjejer i mitten o sprätter iväg korken på 9 liters tattinger o shottar shottar. Vi står vid vårat egna bord o våran champagne är gratis, får i mig tre glas innan vi kommer fram till att jag får nitlotten att köra första bil-passet hem när vi drar runt sex. Är aningen mer hög på livet ändå än mina polare så har epic mode ändå =)

 

Halv fyra tar Albin över spakarna, himlen springer upp o stämningen är nästan euforisk, mina två kompisar bestämmer sig för att gå "all in" på bjudspriten o vi röjer så otroligt vackert <3

Vid sju tar det slut en timme över tiden och det är uppenbart att första bil-passet är exakt enda bilpasset, ena polaren instadäckar i baksätet o min andra polare som sitter aningen mindre full till höger. Får ett sms från mitt ex att eftersom hon ändå ska låna skrivaren på morgonen kanske det är bäst att hon sover över ändå eftersom det blir smidigare. Jag för nöjet att förklara att det blir lite senare än förväntat så det är bäst om hon kommer på morgonen ändå.

 

Jag kör o det kommer en kavalkad av sms som min kompis läser upp o jag dikterar svar till medans jag kör och efter ett tag är jag rätt kåt o börjar ångra att jag dissa henne från början. Vid 9-tiden så inser jag iaf att vi nog inte är i stockholm förren runt två på natten så ringer "H" o säger att jag blir sen. Hon blir en aning besviken eftersom det inte går några bra bussar o hon ska upp sju på morgonen så tar beslutet att föreslå att vi kanske ska ses på tisdag istället (utgång i måndags som sagt). Hon går med på det men säger att jag ska ringa iaf när jag närmar mig. Ringer mitt ex o frågar om det verkligen är så att hon vill komma fast det blir så sent, hennes ursprungsargument var att elva var för sent så mitt diss-argument var att nu blev det ännu senare så då kan det uppenbarligen inte funka. Hon är rätt sur nu på mig så bestämmer sig för att två faktiskt ÄR för sent o jag börjar fundera på om jag ska lyckas bränna allt :P Föreslår att hon ska väcka mig vid åtta med frukost dock men är en coinflip.

 

Vid halv elva kommer vi upp E4an från gävle o det är bara är knappa 200km kvar, inser att 180 är en rätt solid march-fart med V6a, månsken och knuspertorr öde motorväg o förstår att jag visst är hemma vid tolv. Sitter med headset o min polare styr min mobil, försöker ringa exet men får inge svar på fyra försök så beslutar att hon somnat så ringer H o säger att jag visst kommer hem tidigare, hon har visst gått ut för att ta en öl i väntan på att jag ska komma hem vid två så var ju rätt skönt att jag inte fick tag på exet. Sekunderna efter jag lagt på dock så ringer exet, min polare som styr min mobil insta-svarar varpå jag samma sekund levererar den klockrena repliken "ORKA SVARA". Exet säger att hon kan lägga på om jag vill och jag orkar inte ljuga så förklarar att jag trodde hon somnat och att jag bokat gos med H ist. Jag är rätt tiltad och måste verkligen anstränga psyket riktigt hårt för att inte fortsätta vara tiltad o ist acceptera situationen o vara glad.

 

Blir en trevlig natt iaf och halv tio morgonen därpå ringer det som förväntat på dörren (behövde faktiskt skrivaren), till min förvåning är exet dock inte tillsammans med sin kompis hon bor hos utan alldeles ensam. Självklart sur men är supernervös inför sin exjobbs-presentation och alldeles spänd i kroppen eftersom hon inte kunnat tillfredställa sig själv på flera dar pga tre personer på 18 kvadrat o luftmadrass så när jag gjort mitt jobb en timme eller så är vi bästa kompisar igen o hon stannar o pluggar resten av dan <3

 

Sen har det väl fortsatt rätt bra med, utgången blev trevlig, kom hem fyra o tvingades upp åtta för att kollla på exjobbspresentationen o dricka champange, sen skynda jag iväg till täby för högtalar-fix (kommer ha bra ljud från Ino Audio om 8-9 månader=)), sushi-lunch med en kille jag lånat ut 40% av min totala rulle (!) till för ett 8-veckors business-projekt som nu efter sju månader ska vara färdigt imorrn, fick också nyckeln till hans centrala uppsala-lägenhet nu till valborg så har faktiskt någonstans att sova där så hatar verligen inte mitt liv trots att guybruch (o alla fiskar) ägde mig igår på svs för ett trist litet back:

 

Microgaming, $7.50/15.00 Hold'em Cash Games, 3 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Sircall (SB): $2,985

Guybrush (BB): $3,766.38

HERO (Button): $5,982.03

 

Dealt to HERO K:diamond: A:diamond:

 

Pre-flop:

HERO raises to $40, (1 folds), Guybrush raises to $185, HERO calls $160

 

Flop: ($407.50) Q:diamond: 2:diamond: Q:club: (2 Players)

Guybrush bets $305.62, HERO calls $305.62

 

Turn: ($1,018.74) T:spade: (2 Players)

Guybrush bets $764.05, HERO calls $764.05

 

River: ($2,546.84) T:diamond: (2 Players)

Guybrush bets $2,496.71, HERO calls $2,496.71

 

Results:

Guybrush Showed Q:heart: 6:heart:

HERO Showed K:diamond: A:diamond:

Guybrush wins $7,525.26

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbara historier om din/era kvällar och din kärlek till JD.

Det jag inte förstår är, vilka ställen brukar ni gå till om ni strular med 11 tjejer en kväll? Kanske är för full oftast, men tror aldrig jag sett något i närheten en utekväll :shock:

 

Annars wp och gl!

 

Jag tycker JD är överskattat, bara chofritz som går igång på det. Har heller aldrig strulat med riktigt elva tjejer någon gång samma kväll men insikten att alla tjejer verkligen jättegärna vill pussas och insikten att ingen tjej kommer se dig som sämre än henne sålänge DU inte tror eller utstulalar det är väldigt bra. Känner du att du behöver imponera eller bjuda henne sänker du dig automatiskt till en nivå under henne o det är osexigt. Är ju niceare för en tjej att hångla med nån undermedvetet jättebra där hon känner (undermedvetet) att hon behöver imponera o verka bra själv och då försvinner det logiska tänkandet rätt bra också =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...