Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Sprit är bra

 

Blev en Jack och cola till south park och sen på grinden igen runt midnatt. Började med att gräva hålet djupare, som värst 4k, innan jag fick klonka en KK vs AA vs XX för 1,2k. Sen var det bara att kämpa och nu 5 timmar senare så har jag vänt dagen till 400 gröna kronor, sjukt nöjd.

 

Har blivit utskälld hela kvällen i chatten för att jag är så dålig, tänkte ta reda på hur mycket sanning det ligger i det, men det är ett senare projekt. Nu blir det how to make it in america och sen sömn. Natti natti :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Då var kvällspasset avslutat. Det var riktigt fin action på svenska spel från midnatt tills stängning och jag sprang dessutom riktigt fint. De senaste dagarnas slit i motvinden blev belönat med 3600 kr, vilket ger ett dagsplus på 2840 kr enligt HM.

 

Dagens hand blir nog denna eftersom det är min första royal någonsin. Valde att spela den försiktigt på river, synd då det visade sig att jag var uppe mot nästnöten. Aja bättre lycka nästa gång :-D

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($681)

Hero ($2,406)

CO ($611)

BTN ($194)

 

Dealt to Hero T:spade: J:diamond:

 

fold, fold, SB calls $2, Hero checks

 

FLOP ($8) J:heart: Q:diamond: A:diamond:

 

SB checks, Hero checks

 

TURN ($8) J:heart: Q:diamond: A:diamond: K:diamond:

 

SB checks, Hero checks

 

RIVER ($8) J:heart: Q:diamond: A:diamond: K:diamond: T:diamond:

 

SB checks, Hero checks

 

SB shows 9:diamond: K:spade:

(Pre 57%, Flop 12.1%, Turn 2.3%)

 

Hero shows T:spade: J:diamond:

(Pre 43%, Flop 87.9%, Turn 97.7%)

 

Hero wins $7.81

 

 

Fyllt på spritförrådet hemma med 2 liter jack, 1 liter baileys och 2 lådor öl. Känns som att morgondagens utgång kan bli ganska hård =)

 

Edit: Glömde nämna att jag även innan denna plussession körde nötuppladdning med en 4a jack och cola, tror jag har kommit på någonting!

Redigerad av Chofritz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Glömde nämna att jag även innan denna plussession körde nötuppladdning med en 4a jack och cola, tror jag har kommit på någonting!

 

Baserat på hur du spelade RSF:n (nh btw) så lär inte jacken vara ett vinnande koncept. Ta liite värde iallafall. Fan, hade en annan varit så passiv med alkohol i blodomloppet hade jag varit rik :-(:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baserat på hur du spelade RSF:n (nh btw) så lär inte jacken vara ett vinnande koncept. Ta liite värde iallafall. Fan, hade en annan varit så passiv med alkohol i blodomloppet hade jag varit rik :-(:-P

 

Alltså visst, jag har stege och nötfärgdrag på turn men du vet om han sitter där med färdig färg och slår om så är det inte en så jävla kul syn att ta, jag menar vad gör vi de 45/46 gångerna då vår RSF inte sitter? :mrgreen:

 

Jag tycker att statistiken talar sitt tydliga språk i frågan om jack eller inte jack. Två gånger har jag laddat med jack den här veckan och två gånger har jag plussat ;-) Men visst, man vill ju kunna grinda nykter också, vara sig själv osv vid borden :-D

 

Edit: Btw så spelade jag HU mot någon som utgav sig för att vara din bror för några månader sedan på svs. Han verkade rätt skön men han verkade också ha rätt serösa tiltproblem. Hur går det för honom, ja dvs om det nu är din bror? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Sjukt tiltad just nu. Slängde precis iväg några inköp på ren idioti, men lyckades iaf kontrollera mig såpass att jag stängde ner eländet. Postar sista handen här som ett monument över hur dålig jag är ibland.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

BB ($791)

($1,547)

UTG ($782)

Hero ($1,535)

 

BB posts (SB) $2

 

Dealt to Hero 5:spade: A:spade:

 

fold, Hero raises to $10, BB calls $8, raises to $55, Hero calls $45, fold

 

FLOP ($120) 9:spade: Q:diamond: 8:heart:

 

bets $90, Hero calls $90

 

TURN ($300) 9:spade: Q:diamond: 8:heart: 2:diamond:

 

checks, Hero bets $180, calls $180

 

RIVER ($660) 9:spade: Q:diamond: 8:heart: 2:diamond: 8:club:

 

checks, Hero bets $445, calls $445

 

shows K:club: K:heart:

(Pre 66%, Flop 81.4%, Turn 93.2%)

 

Hero shows 5:spade: A:spade:

(Pre 34%, Flop 18.6%, Turn 6.8%)

 

wins $1,535

Redigerad av Chofritz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, låter som en bra kväll!

 

Mkt bra post, mer av dessa :-D

 

Okidoki, jag ska försöka supa mer för att tillfredsställa mina läsare :mrgreen:

 

Blev just väckt efter 5-6 timmar av sömn, våffeltjejen ringde och undrade vad hon behövde ha med sig. Förutom mjöl, mjölk, sylt, grädde och våffeljärn var det inte så mycket ;-) Först mat, sen en omgång good girl bad girl :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha spenderat hela lördagen med våffeltjejen och även större delen av idag så har det inte blivit någon poker alls i helgen. Måste försöka lära mig att spela lite även om någon tjej är på besök. Lyckades dock med konststycket att vinna över henne i sten sax påse om all disk som jag och polaren jag bor med har samlat på oss under veckan. Vet inte varför hon gick med på det, men det var mycket trevligt att slippa ta hand om det själv iaf :D

 

Eftersom det inte heller blev någon utgång i lördags så känner jag en liten lätt abstinens. Situationen förvärras dessutom av ett inbrott på mitt landställe som gör att jag kanske måste åka dit över nästa helg för att kolla hur allt ligger till. Vi fick ett samtal från det vårdhem för mentalpatienter som ligger alldeles i närheten eftersom vår husnyckel och en väska som var min morfars på något sätt hade dykt upp där. Hoppas verkligen slippa köra ner men jag verkar vara den enda med körkort som har möjlighet att göra det tyvärr. Drömmen om 4 utgångar nästa vecka krasades snabbt :cry:

 

Har iaf fått in lite spel idag och ett mysigt plus. Här kommer en summering av månaden såhär långt:

 

1/4 Inget spel

2/4 +919 kr 519 händer

3/4 +1903 kr 1702 händer

4/4 -2591 kr 2406 händer

5/4 -801 kr 4229 händer

6/4 +3129 kr 3290 händer

7/4 -292 kr 317 händer

8/4 -58 kr 1776 händer

9/4 -1540 kr 382 händer

10/4 inget spel

11/4 +2477 kr 1830 händer

 

Totalt +3146 kr 16450 händer

 

 

Siffrorna är manuellt saxade ur HM så det är inte säkert att allt stämmer till 100%. Är nöjd med volymen såhär långt och med min disciplin. Även om jag har haft en session där jag i princip kastade bort 1000 kr för att jag var så tiltad så är det ett steg framåt jämfört med när jag spelat förr i tiden. Det har ändå varit en ganska tung period och jag är nöjd med hur jag har hållit ihop spelet.

 

Nu blir det till att dricka något och sedan pressa in några hundra händer till innan sömn =)

 

Edit: Något stämmer inte i resultatsummeringen men jag orkar inte kolla efter =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde 160 minuter till. Låg runt 500 kr back de två första timmarna men sen vände det och när jag var 1000 kr upp bestämde jag mig för att spela till blindsen på alla bord innan jag stängde ner. Hittade självklart minirushen och fick bland annat in 200 bb på brädan 7892 med JT med FD vs 78 och fick stå. Hann jobba mig upp till +2907 kr innan jag var framme vid blindsen :D

 

1/4 Inget spel

2/4 +919 kr 519 händer

3/4 +1903 kr 1702 händer

4/4 -2591 kr 2406 händer

5/4 -801 kr 4229 händer

6/4 +3129 kr 3290 händer

7/4 -292 kr 317 händer

8/4 -58 kr 1776 händer

9/4 -1540 kr 382 händer

10/4 inget spel

11/4 +2477 kr 1830 händer

12/4 +2907 kr 1418 händer

 

Totalt +6053 kr 17868 händer

 

God natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

niiiiiiiiiiiice, inte lika rolig som förra dock men det varnade du ju om så det är lugnt för den här gången! ;)

 

Jag får helt enkelt göra mer korkade grejer så att jag har något att skriva om :-D Blir utgång ikväll med. Jag är bakis, orakad, luktar illa och maximalt opepp. Kan väl inte gå fel helt enkelt. Det är dessutom torsdag mitt i månaden så stan lär väl vara stendöd.

 

Får väl bli full iaf =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får helt enkelt göra mer korkade grejer så att jag har något att skriva om :-D Blir utgång ikväll med. Jag är bakis, orakad, luktar illa och maximalt opepp. Kan väl inte gå fel helt enkelt. Det är dessutom torsdag mitt i månaden så stan lär väl vara stendöd.

 

Får väl bli full iaf =)

 

tror det är 50 dagar tills studenten här, kanske inte hos er dock :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...