Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Går lite segt med pokern för tillfället. Står och stampar runt 10k-strecket. Vet inte om det beror på att jag är kass på poker eller att jag springer dåligt. Förmodligen överskattar jag min förmåga. Tycker att jag synar bort lite för mycket pengar lite för light några händer varje session och jag tror att det är där pengarna försvinner. Lyckades i alla fall få in en bra session nu som slutade på ungefär +1200 kr på lika många händer. Ska kanske lira en session till om jag orkar. Jag är lite halvhög på koffein (vilket jag blir redan efter 1,5 liter cola zero) så det borde inte vara några problem att hålla sig vaken egentligen.

 

Igår visade jag i alla fall min briljans när jag och en kompis slaktade en halvliter tequila på en kvart ungefär. Hade ju inga shotglas så det fick bli ikeaglasen och då blev ju doseringen ganska spännande. När tequilan kickade in så lyckades jag på något sätt bjuda hem 2 st ex. Blev ganska härlig stämning när en av de föreslog trekant på skoj och den andra inte förstod att det var ett skämt :D

 

Imorgon blir det sista rycket innan hultsfred. Måste köpa solstol och lite grejer. Någon som har något tips på vad man borde ha med sig? Har varit där 5 ggr men gör alltid dundertabbar med packning. Senast t ex kom jag och en polare på den briljanta idén att skippa liggunderlag för att spara packning. Snacket gick något i stil med, "jag kan sova på vad som helst", "spelar väl ingen roll att marken är lite bucklig", osv. Ingen av oss funderade över huvudtaget på att marken skulle bli jäääääävligt kall på natten och att det förmodligen är mer därför man ska ha liggunderlag. Den här gången har vi snackat om att skippa sovsäcken och köra med en filt istället, men det kanske inte är någon toppenidé heller, hmmm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med sovsäck med, jävligt skönt på svinkalla nätter.

 

Våtservetter är väl att rekommendera, plastpåsar (att ha fötterna i om det blir regn och lervälling). Strumpor i mängder är väl också bra då fötterna likförbannat alltid blir blöta och kalla.

 

JD behöver man väl inte påminna om ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med sovsäck med, jävligt skönt på svinkalla nätter.

 

Våtservetter är väl att rekommendera, plastpåsar (att ha fötterna i om det blir regn och lervälling). Strumpor i mängder är väl också bra då fötterna likförbannat alltid blir blöta och kalla.

 

JD behöver man väl inte påminna om ;)

 

Tack för tipsen, har dock bestämt att det inte blir något regn så det ska inte vara några problem :lol: Blir dock rätt mycket strumpor iaf och sen får det nog bli sovsäck också. Den stora frågan är dock om det kommer att räcka med en flaska JD/dag. Det är fan tveksamt hehe. Här är iaf packlistan hittills:

 

- 2 flaskor JD (räknar iskallt med att systemet i hultsfred kan sin grejer)

- Små mängder kläder

- 3 st stegräknare (fråga inte, kostade 20 kr st på Claes Ohlsson)

- 30 m rep, om jag skulle behöva ta mitt liv akut

- 2 rullar silvertejp

- CD-spelare

- 5 st kopior av Günther - "Pleasure man" för att vara på den säkra sidan

- Rubiks kub

- Fläkt med vattensprutningsfunktion

- Campingstol, partytält osv

- Fungerande lever

 

Räknar inte med att ta med något av det här hem igen utan lämnar nog det mesta där åt städteamet.

 

Dessutom ryktas det om att en kortkort jeanskjol kommer att levereras. Folk har dock varnat mig om att jag kommer bli nedslagen om jag har den på mig så det låter ju spännande :-D Har faktiskt redan hunnit med det när jag mycket vänligt frågade en kille som liknade dumbo: "Kan du inte dra in öronen, en gång i livet!". Det uppskattades tydligen inte av hans kompisar som började slå mig :shock: Hade dock precis besökt det kristna tältet (där jag efter att ha diskuterat med en tjej i 3 timmar insåg att hon var för alltid förlorad i efterblivenhet och bestämde mig för att gå) så jag förstod att jag fick precis vad jag förtjänade, studsade vidare skrattandes och tänkte på att älska min nästa. Bra det där med religion ;-)

 

Är på plats med en förklaring också. I vanliga fall är jag inte sådär dryg, men en veckas rap-battlande gjorde att jag var van att leta efter folks svagheter och kombinerat med alldeles för många öl samt med för stunden ganska dåligt omdöme så gick det lite fel :oops:

 

Aja nu ska jag älska min nästa. På återseende!

 

Närmar mig 2,5/5 också, bara några buyins kvar nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ovärderligt tips för hultan är följande:

Köp en kylbox, FYLL den med is från donken eller valfritt ställe innan ni drar ner. Då har man iskall bira i 2-3 dagar. Helt underbart!

 

Man ska dricka pissljummen öl på festival. Det är ju halva grejen. Vakna på morgonen och bara se all misär, sätta sig i en brassestol (bra grej att ha med) och knäcka första varma ölen.

 

Nu längtar jag lite efter att gå på nån festival :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ovärderligt tips för hultan är följande:

Köp en kylbox, FYLL den med is från donken eller valfritt ställe innan ni drar ner. Då har man iskall bira i 2-3 dagar. Helt underbart!

 

Sjuk orutinerat att dricka öl ju :lol: men jag ska tipsa polarna som inte ännu har kommit till denna djupa insikt ;)

 

Man ska dricka pissljummen öl på festival. Det är ju halva grejen. Vakna på morgonen och bara se all misär, sätta sig i en brassestol (bra grej att ha med) och knäcka första varma ölen.

 

Nu längtar jag lite efter att gå på nån festival :(

 

Det är ju bara att spontanköpa hultanbiljett! Känner du någon som redan har köpt kan de fixa för billigare pris (1200 istället för 1500). Har druckit pissljummen öl förr och jag håller med om att det är skön känsla att utföra morgonritualen:

 

- Vakna

- Notera att det är 50 grader i tältet och att man måste ut

- Inse att man är för bakis ( graden av baksmälla multipliceras med en faktor 1,5 varje dag) för att röra sig

- Få andnöd då syret i tältet precis tagit slut

- Sträcka sig efter dragkedjan, öppna och släpa sig fram så att man kan lägga huvudet på marken utanför

- Inse att man ju la kinden i gårdagens matrester

- Inte bry sig om ovanstående eftersom luften är så jäääävla frisk

- Sträcka sig efter en öl

- Efter några minuter förflytta sig till en brassestol och sedan börja om på nytt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Det är ju bara att spontanköpa hultanbiljett! Känner du någon som redan har köpt kan de fixa för billigare pris (1200 istället för 1500). Har druckit pissljummen öl förr och jag håller med om att det är skön känsla att utföra morgonritualen:

 

- Vakna

- Notera att det är 50 grader i tältet och att man måste ut

- Inse att man är för bakis ( graden av baksmälla multipliceras med en faktor 1,5 varje dag) för att röra sig

- Få andnöd då syret i tältet precis tagit slut

- Sträcka sig efter dragkedjan, öppna och släpa sig fram så att man kan lägga huvudet på marken utanför

- Inse att man ju la kinden i gårdagens matrester

- Inte bry sig om ovanstående eftersom luften är så jäääävla frisk

- Sträcka sig efter en öl

- Efter några minuter förflytta sig till en brassestol och sedan börja om på nytt

 

 

Tyvärr fick en kompis för sig att gifta sig på lördagen så blir ingen hultan i år.

 

Ha det grymt och se inte för många band.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, wp :)

 

Mmm ganska balanserat imo. Har i alla fall lyckats komma in hemma nu och svept en flaska jack med en polare så nu är man på banan igen. Har köpt två nya biografier att läsa, Marilyn Manson och Lemmy. Har bara läst några sidor i den om Lemmy men jag måste säga att han och jag förstår varandra, jag citerar:

 

"I fickan hade jag en halv flaska Jack Daniels. Jag tycker att det är perfekt för att nyktra till."

 

Väntar nog med pokern till imorgon känner mig inte riktigt redo för att göra något som kräver tankeverksamhet. Istället började jag dagen med att lyssna på mansons första CD och verkligen koncentrera mig texten. Det första jag hör är:

 

"White trash get down on your knees. Time for cake and sodomy."

 

Skön snubbe så att säga.

 

Fan inte helt nykter nu orkar inte skriva, min polare misshandlar mitt piano måste slå honom. Laters dagboken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste dokumentera en polares kommentarer om sina ragg någonstans, här kommer två st:

 

Fejkad msn-konversation:

 

M säger: Hon, ****, var fan nice!

M säger: Alltså allmänt.

M säger: Det var mörkt...

 

 

Från telefonsamtal om en annan tjej:

 

M: "Hon var så jävla tafatt. Hon höll i stekspaden som om det var en död fisk"

 

 

Sen så satt vi ju i campet och roade oss med kvinnoförnedrande humor för att reta upp småflickorna. Tyvärr fanns det inte några riktiga hardcore-feminister, men här kommer iaf en fin konversation:

 

M: Vad skulle ni göra om ni var kvinna för en dag?

C: Jag skulle ligga hemma hela dagen och smeka mina bröst. Kanske virka lite också.

F: Jag skulle ligga med M.

Chofritz: Jag skulle nog ta tillfället i akt och diska upp all disk jag har hemma.

 

:roll::mrgreen:

 

Ohhh jag lovar, snart blir det poker också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen så satt vi ju i campet och roade oss med kvinnoförnedrande humor för att reta upp småflickorna. Tyvärr fanns det inte några riktiga hardcore-feminister, men här kommer iaf en fin konversation:

 

M: Vad skulle ni göra om ni var kvinna för en dag?

C: Jag skulle ligga hemma hela dagen och smeka mina bröst. Kanske virka lite också.

F: Jag skulle ligga med M.

Chofritz: Jag skulle nog ta tillfället i akt och diska upp all disk jag har hemma.

 

 

Klockren :D

 

Bra rapport från hultsfred btw =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit en massa supande och alldeles för lite poker senaste dagarna. Beror väl egentligen mest på att jag varvar "5 inköp upp" med "5 inköp ner"-sessioner vilket gör att jag står still och trampar. Kommer liksom ingenstans för tillfället. Ska försöka utveckla mitt spel och förhoppningsvis få lite större edge så att det inte bara är en stor berg- och dalbana alltihopa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej kära pokerdagbok.

 

Idag har jag kommit till insikt. Jag vinner inte så mycket på att spela poker som jag borde (läs: skulle vilja) göra. Det är total berg- och dalbana hela tiden. Om jag verkligen var en ordentligt vinnande spelare så borde jag väl ha betydligt fler plussessioner än minussessioner, right? Det är verkligen frustrerande att nöta in några tusen kronor under loppet av några dagar bara för att sedan förlora allt utom någon hundring under loppet av några timmar (ibland minuter). Det är nämligen precis så mitt pokerspelande ser ut för tillfället och det tär fan på mitt psyke ordentligt. Visst jag vinner i långa loppet men det är brutalt slitgöra.

 

Det hela beror med all säkerhet på flera olika saker men jag tror att framför allt att jag studerar för lite poker. Bristen av teorikunskaper och en fastslagen strategi gör att jag ofta famlar i mörker. Mina beslut fattas inte på väl underbyggda grunder utan det är istället mitt humör för stunden och vad andra sagt till mig att göra i liknande situationer som styr mina val. Förmodligen spelar jag ganska bra i de flesta situationer men jag kan inte motivera varför jag gör som jag gör och då har man väl egentligen inte någon kunskap. Det här är ett problem eftersom det leder till att jag fattar olika beslut i situationer som nästa identiskt liknar varandra och det enda jag kan motivera det med är att "det kändes" annorlunda den här gången. Av den lilla kunskap jag har i spelteori så inser jag att detta definitivt inte är optimalt eftersom man endast spelar en hand olika när de båda alternativen har exakt samma EV.

 

Jag har därför bestämt mig för att starta ett litet handhistorikprojekt. Jag kommer att spela 50-100 händer 2,5/5 kr nu alldeles strax och sedan analysera ALLA dessa händer ingående. Förmodligen kommer det inte att uppstå jättemånga intressanta situationer under denna session men min ambition med det hela är att försöka arbeta fram lite teoretiska grunder för min strategi. Framför allt hoppas jag kunna ta varje handhistorik och specificera min range vid varje beslut för att sedan fundera på hur jag kan bli exploaterad. Ambitionen är att kunna posta minst en analys om dagen men vi får väl se hur länge jag klarar mig.

 

Om någon dessutom skulle orka läsa mina analyser (och kanske till och med ge feedback :shock:) så skulle det vara guld värt, men annars kör jag på solo :-D då jag tror att det viktigaste är att jag verkligen tvingar mig själv att tänka efter lite mer än de 10 sek man har för varje beslut i vanliga fall.

 

Då kör vi! Wish me luck :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej ALLA läsare. Det blev ett lite drastiskt slut på dagboken. Men nu ska jag göra något som jag aldrig har gjort förut, jag lovar att imorn ska jag posta en lång update och långa analyser. Hur kan jag då veta att jag verkligen kommer att göra en update imorn?

Redigerad av Chofritz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Hmmm fint slut det var på den här :D Dags att starta upp igen. Livet är riktigt fint nuförtiden. Det består till största delen av att göra precis vad jag vill på dagarna. Dvs skita i KTH, umgås med polare, jaga flickor och dricka JD. Men efter att ha närmat mig status gul så bestämde jag mig för att ta upp pokerspelandet igen.

 

Jag lirar nuförtiden 5-max på svenska spel. Började för ca 2 veckor sen på 0,5/1 med 1000 kr efter att ha fått lite hjälp med mitt game från en kompis (som får outa sig här om han vill). Jag körde på regeln 15 buyins för varje nivå och jobbade mig snabbt upp till 2/4 efter att ha sprungit riktigt bra. Nu är planen att nöta 2/4 ett tag och få in 100 h innan jag går upp i nivå (borde ta en vecka :P).

 

Lite nya livsmål:

- Skriva ner roliga händelser.

- Ge en massa pengar till CSN så att jag slipper ha med de att göra.

- Ha råd med sköööna t-shirts.

- Ha råd med JD.

- Inte posta speciellt många händer.

- Ha råd med städhjälp. Med minst ett förkrök i veckan här hemma så ser det så jävla grisigt ut hela tiden.

- Volym, måste få in fler händer!

- Inreda hemma.

- Strippstång till vardagsrummet.

- Köpa följande: Gymkort, ett par VFF, thairesa i sommar, ett gäng böcker, stabilt lager med jack,

- Hjälpa min morfar att skriva sina memoarer, dvs han dikterar jag skriver. Verkligen tidskrävande, men det vore såå värt det. Han är en av de människor jag beundrar mest i hela världen.

- Lära mig blanda drinkar av min polare som jag bor med.

- Fortsätta att älska att spela poker.

- Fortsätta min självutveckling som mest går ut på att aldrig tänka negativa tankar.

- Fortsätta att rekommendera folk att läsa "munken som sålde sin ferrari" av robin sharma som är världens bästa bok. Har gett mig så många insikter och så mycket motivation sen första gången jag läste den för 1,5 år sedan.

 

Totalt ostrukturerat som vanligt. Glad påsk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...