Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Chofritz, har du bytt nick på SvS?

Finns nog ingen annan som klonkar såhär än du..

Svara ärligt på min fråga annars </3 :(

 

***** Hand History for Game 1428796615 ***** (Boss)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, November 22, 08:37:56 ET 2010

Table Cleopatra Turbo 21 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: rasse ( $209.83 USD )

Seat 2: -ERIXSON- ( $286.84 USD )

Seat 3: Beercreek ( $1019.87 USD )

Seat 4: MrMe ( $138.46 USD )

rasse posts small blind [$2.00 USD].

-ERIXSON- posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Beercreek [ 4s As ]

Beercreek raises [$14.00 USD]

MrMe calls [$14.00 USD]

rasse calls [$12.00 USD]

-ERIXSON- calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7s, 6s, 4h ]

rasse checks

-ERIXSON- checks

Beercreek bets [$42.00 USD]

MrMe folds

rasse calls [$42.00 USD]

-ERIXSON- raises [$84.00 USD]

Beercreek raises [$308.00 USD]

rasse calls [$153.83 USD]

-ERIXSON- calls [$188.84 USD]

** Dealing Turn ** [ 9s ]

** Dealing River ** [ 8s ]

rasse shows [Ts, Qs ]

Beercreek shows [4s, As ]

rasse wins $643.49 USD from main pot

Beercreek wins $139.02 USD from main pot

Beercreek wins $77.16 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chofritz, har du bytt nick på SvS?

Finns nog ingen annan som klonkar såhär än du..

Svara ärligt på min fråga annars </3 :(

 

***** Hand History for Game 1428796615 ***** (Boss)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, November 22, 08:37:56 ET 2010

Table Cleopatra Turbo 21 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: rasse ( $209.83 USD )

Seat 2: -ERIXSON- ( $286.84 USD )

Seat 3: Beercreek ( $1019.87 USD )

Seat 4: MrMe ( $138.46 USD )

rasse posts small blind [$2.00 USD].

-ERIXSON- posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Beercreek [ 4s As ]

Beercreek raises [$14.00 USD]

MrMe calls [$14.00 USD]

rasse calls [$12.00 USD]

-ERIXSON- calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7s, 6s, 4h ]

rasse checks

-ERIXSON- checks

Beercreek bets [$42.00 USD]

MrMe folds

rasse calls [$42.00 USD]

-ERIXSON- raises [$84.00 USD]

Beercreek raises [$308.00 USD]

rasse calls [$153.83 USD]

-ERIXSON- calls [$188.84 USD]

** Dealing Turn ** [ 9s ]

** Dealing River ** [ 8s ]

rasse shows [Ts, Qs ]

Beercreek shows [4s, As ]

rasse wins $643.49 USD from main pot

Beercreek wins $139.02 USD from main pot

Beercreek wins $77.16 USD

 

åke bad mig hälsa att han har en veckas pokerforum-ban pga överdrivet surfande. Han har inte bytt nick. Din hand vore fin om du floppat flushen, nu hade han ju 20% ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till snowboardjackan? Lite småsugen på en likadan om jag hittar bra pants till.

 

http://alpingaraget.se/sv/product/1960/sweet-ms-hammer-jkt-multicolor

 

 

Svår att få tag på i Medium dock, jag ringde till sweet själva i norge i min jakt efter ett exemplar :P

 

Finns en kvar där iaf, eventuellt någon på länna sport eller stadium barkaby också.

 

Vill du ha L eller XL är det lätt dock.

 

Sweet har fina byxor också men jag kör med ett par blåa burtonbyxor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åke bad mig hälsa att han har en veckas pokerforum-ban pga överdrivet surfande. Han har inte bytt nick. Din hand vore fin om du floppat flushen, nu hade han ju 20% ^^

 

Haha okej, var nog lika bra..

Inte? Så nu finns det alltså en till med samma good ruun? :(

Det är faktiskt sant. Att jag ens försöker framställa den som en bad beat är pinsamt!!!!!!

 

/Pinokio

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://alpingaraget.se/sv/product/1960/sweet-ms-hammer-jkt-multicolor

 

 

Svår att få tag på i Medium dock, jag ringde till sweet själva i norge i min jakt efter ett exemplar :P

 

Finns en kvar där iaf, eventuellt någon på länna sport eller stadium barkaby också.

 

Vill du ha L eller XL är det lätt dock.

 

Sweet har fina byxor också men jag kör med ett par blåa burtonbyxor.

 

Ty, lär bli någon av de storlekerna. Confirmed att de har den jackan inne? Isf blire att åka ut och testa så fort bilen är tillbaka från verkstan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yay!

 

Pokermål för sommaren

 

- Spela 100k händer

- Ha rulle för och spela minst 2,5/5 kr

- Ha råd att resa till Asien några månader i höst

- Få upp svenska spels over all income till 100k (är på 70k nu).

- Studera poker 7 timmar i veckan off table

- Fokusera mera på att hitta mina egna läckor än på att utnyttja motspelarnas. Tanken är en nivåklättring asap

- Viktigaste sist: Ha råd med härliga JD-fjortisfyllor

 

 

Övriga mål

 

- Ha jävligt roligt!

 

 

i!

 

hur går det? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
hur går det? :)

 

- 100k händer har man nog fått in även om de inte spelades den sommaren =)

- Rulle för 2,5/5 har jag nog för tillfället.

- Ingen jävla asienresa har det blivit :cry:

- Overall income ligger rätt mycket högre som tur är =)

- Här studeras inget. Spelar redan GTO.

- Läckor?

- Supit har jag gjort klart för i år efter gårdagen. Fy fan va bakis jag ää! Fan vad korkad jag är när jag är full...

 

- Ha jävligt kul går det bra med iaf.

 

Hur går det själv? =)

 

Som sagt mår man fantastisk inte bra. Helena kommer med sushi, så det är inte så illa trots allt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ska egentligen plugga nu men hjärnan är aningen mör efter att ha kört statistisk fysik från 06 till 21 igår så tänkte skriva något här för att tänka på lite annat en stund. Hade för övrigt gett upp tentan men då jag har en polare som ska skriva samma tenta så vore det nice att knäcka honom trots avsevärt mycket mindre pluggtid :mrgreen:

 

Det var en rätt kul utgång i onsdags trots min nykterhet. En gammal polare, Biffe kallad, som varit i princip helt nykter sen i maj hade problem med förhållandet och bestämde sig för att hänga på. Han var en av de som var med för 2 år sedan då jag flyttade in på baba sonic och är känd för att leva efter filosofin "du ska inte tro att du kommer undan bara för att du är ful". Hur som helst så rationaliserar han ihop för sig själv att det är okej att supa den här dagen eftersom han har problem med flickvännen och sagt och gjort så plockar jag upp några jägershots och öl till honom.

 

Under tiden så anländer Opteron till baba för första gången på 5-6 veckor efter sin ban. Opteron vinglar fram och proklamerar att han druckit en halv flaska whisky men att han inte alls är full utan den har bara gått rakt ut i kroppen som kärlek eller dylikt. Här bestämmer jag mig för att satsa några hundra kronor på att han blir lifetimebannad underkvällen, men hittar ingen som vill ge mig action på det betet.

 

Dessutom är allas vår psytrance-dj pc tillbaka från sin australien-"turné" och whinar oändliga mängder om att han måste ligga så att han slår sitt årsrekord, saknades (och saknas fortfarande) 2 st. Det börjar hyfsat och han tar numret från en blondin med röd klänning men kommer tillbaka då "hon var alldeles för blyg för att fixa ikväll".

 

Biffen börjar nu komma igång och börjar friskt ge komplimanger till min flickvän om hur snygg hon är i lockigt hår. Han säger samma sak hela tiden och är allmänt obsessed, ett bra tecken. Köper en red bull vodka och en öl till åt honom eftersom jag känner att han är nära att spåra. Mycket riktigt, några minuter senare börjar det:

 

Biffen: Heeeej, vad vacker du är!

Tjej: Ehm, vem är du?

Biffen: Biffen, enchanter! Vad heter damen?

Tjej: Leila...

Biffen: Åhh, Leila! Jag är din skywalker!

 

Opteron är nu om möjligt ännu fullare och efter att han fått sin första tillsägning från vakten så börjar jag bli irriterad över att jag inte fått action på mitt bet. Någonstans här glider the office in och jag bestämmer mig för att det är dags att göra ett nytt försök att presentera Opteron för de. I nyktert tillstånd går detta betydligt bättre och vi får sexyterrans indirekta tillåtelse att stå kvar vid bordet :mrgreen:

 

pc har nu hittat en ny blondin som han suttit och pratat med i en timme eller så. Går tydligen för ett hångel som hon dissar och han väljer då att försöka ta numret istället, men då kommer hennes jättefulla kompis och drar av honom mössan, vilket får honom i hans normala livstilt och han pratar sedan oavbrutet för alla som vill lyssna om vilken idiot tjejen är. 30 min senare lämnar han baba totalt livstiltad och fortfarande 2 ligg ifrån årsmålet.

 

Jag är sjukt hungrig och bestämmer mig för att köpa käk på seven eleven. Oturligt nog får jag med mig Opteron som pratar oavbrutet och osammanhängande. Väl inne på seven eleven dröjer det några sekunder innan ovannämnda ramlar in i ett tidningsställ som givetvis lossnar från väggen varpå jag spenderar 5-10 minuter med att plocka sjöblöta damtidningar från ett snöslaskigt golv. Personalen stirrar bara och Opteron verkar inte ha förstått överhuvudtaget utan vinglar bara vidare i butiken. Jag får min mat och ställer mig vid ena fönstret opteron kommer snabbt dit och börjar snacka med en kille som äter en korv bredvid. Det dröjer ungefär 2 meningar innan han inte kan hålla sig längre utan röjer konversationens syfte och frågar om han kan få smaka på korven. Efter mycket tjat och övertalning går snubben med på det och Opteron tar då typ hela korven och stoppar in i munnen. Jag tänker suck och känner på mig att killen kommer lacka. Först står han dock bara där förstummad men sen öppnar han iaf munnen och jag bereder mig på att köpa en ny korv, men till min förvåning utspelar sig då följande:

 

Kille: Ehhm... Skaru med hem till mig?

Opteron: Måste vi ligga med varandra då?

Kille: Hmm.. Ja..

Opteron: Asså jag har alltid velat ligga med en kille men jag är så OTROLIGT RÄDD för att göra det.

 

Och sedan följer typ 5 minuters utläggning Opteronstyle på samma ämne, varpå jag typ dör av skratt och inte pallar vara kvar så jag smyger in på baba igen.

 

Vid baren hittar jag biffen och helena. Biffen har tydligen precis leverarat följande logiska resonemang, "Jag älskar chofritz och alltså älskar jag dig... Vi ska ligga med varandra!". Standard. Nu gäller det bara att hålla honom på den här nivån så jag lurar till mig ölen han har i handen och ger bort den till första bästa tjej som går förbi, samt säger till Lattjo i baren att bara servera alkoholfritt till Biffen, vilket han tydligen redan gör. Biffen börjar raida dansgolvet och snart har han berättat för alla tjejer där hur vackra de är, fått dissen och sedan gått vidare. Till slut (efter ca 10 minuter) börjar det bli ont om targets för honom så han får gå på lite svårare mål och dyker på en ensam tjej som sitter omringad av 5 killar, men inte heller hon blir speciellt imponerad av komplimangerna, så han inser sig besegrad och går ut för att röka. Där ser han dock sin chans. En tjock blondin som står ensam. Han taggar ner skrikigheten några nivåer och man ser verkligen hur han är fokuserad och skärpt som om han vore medveten om att det här var hans sista chans. Jag lämnar de och går in.

 

Där inne så hittar jag Opteron på golvet letandes efter sin iphone 4 som tydligen har försvunnit. Jag ringer till den men ingen svarar och efter typ 20 minuters letande så inser vi att vi nog inte kommer hitta den. Stället börjar stänga och vi ställer oss i kön ut. Jag ser NiklasVegas med en riktigt fin tjej i kön, men tror han skrev att hon hade pojkvän. Bestämmer mig för att ringa Opterons mobil en gång till och nu är det en tjej som svara. Jag försöker förklara att hon ska möta mig och ge tillbaka telefonen men efter några minuters misslyckade försök så inser jag att hon är helt efterblivet berusad. Jag berättar iaf nyheterna för Opteron som lånar min telefon och springer ut och ringer. Där ser han tjejen och det uppstår lättare slagsmål när han ska ta tillbaka telefonen. Vakterna kommer in och frågar vafan han håller på med, men det var ju ganska lätt att bevisa vems telefon det var. Allt väl.

 

Därute försöker jag hitta Biffen men då han inte går att finna ringer jag och får då reda på att han är på väg med tjejen och hennes kompisar till efterfest. Allt väl. Ungefär samtidigt ser jag Opteron och en polare hoppa in med 2 tjejer i en taxi, nice! Jag och helena väntar in att Lattjo ska bli klar med barstädningen för att ta en taxi hem. Då ringer Biffen. Tjejen och hennes kompisar har insett hur full han är och har därför slängt av honom i skanstull och jag säger att det är lugnt, vi plockar upp honom med taxin. Han funderar på saken ett tag och säger sedan bestämt nej och förklarar att han måste kämpa vidare och hitta efterfest. Klockan är 03:40 en torsdagsmorgon, temperaturen är ca -15, förklarar jag men han vägrar lyssna och efter 10 minuters argumentation så ger jag helt enkelt upp och lämnar överlämnar honom åt sitt öde.

En lång post om inte speciellt mycket alls, men var skönt att skriva lite iaf =) Kan ju också konstatera att Opteron alltid får ligga, oavsett fylla, imponerande skills. Som en liten bonus får ni följande:

 

Dagen efter runt 12 får jag ett samtal från okänt nummer. Det är opteron men eftersom jag sitter mitt i en lunch med en gammal bekant så frågar jag om jag kan ringa upp lite senare.

 

Opteron: Nej det kan du inte.

Chofritz: Jasså?

Opteron: Jag söp bort min mobil igår.

Chofritz: Ja men du hittade den ju igen precis vid stängning.

Opteron: Jag vet men sen söp jag bort den i taxin eller så snodde någon av tjejerna den.

 

Wp. Dagboken är nu uppe i 3 förlorade iphone 4. Heja heja! Då var det väl dags att sluta skjuta upp allting vi ses på tisdag pf. Puss

 

Ps. Sjuk cred om någon orkar läsa =)

Redigerad av Chofritz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter och "pluggar" markovkedjor så hade verkligen inga problem med att läsa din text :D Rolig var den också!

 

Galet värde på 25/50 men var ju oändligt scared money så klev nu iaf. Kändes halvdant att sitta med 25% av livsrullen vid bordet :DBack runt 7k för dagen, men kunde lika gärna varit 20 upp med lite flyt så ska inte gnälla.

 

sick optimism.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter och "pluggar" markovkedjor så hade verkligen inga problem med att läsa din text :D Rolig var den också!

 

 

 

sick optimism.

 

Förlåt, men måste ju bara dryga lite och säga att jag fick B på markovkursen utan att gå på någon föreläsning eller övning (om det nu fanns sådana) genom att läsa introduktionshäftet på 20 sidor och sen göra 2 extentor =) La väl ca 6-7 h på kursen :mrgreen:

 

Är rätt optimistisk i allmänhet =) I det här fallet var det dock en speciell hand där jag valde att inte floata floppen 882 med 77 vs telefonnummer och en annan reg för att jag tänkte att jag inte skulle palla spela vidare turn med skrämda pengar. Turn är obv 7 och självklart har de båda två varsin 8a och hamnar all in typ 10k djupt. Blev lite småtiltad då =) Kändes inte som att det var ment to be då =)

 

GL med plugg, lägg inte för mycket tid ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyty.

bra, då kan jag slösurfa lite till. började idag, tenta på onsdag. fast sen kommer jag säkert faila också, då jag inte har något anteckningsblock. har redan förbrukat ett brev, och sitter nu och skriver på körkortbehörighetsintyget.

 

Haha. Ähh det är lugnt. Du får ju papper på tentan ;) Dumt att riskera skrivkramp såhär nära inpå =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...