Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

De där googlesena har jag med. Fett sköna, framförallt väldigt enkelt att byta lins, tar bara några sekunder typ. Så rekommenderar dem varmt. Den övre overallen ser ut att passa på en skogshuggare imo. Helt klart den undre om du väljer mellan dem.

 

Lol, du har nog inte så bra kläm på bräd/skidmode. Den orangea färgen ser lite väl matt ut på bilden, men annars är hel orangea onepieces riktigt snyggt. Andra overallen är också helt okej obviously även om den inte vore mitt första val. Norrona gör bara riktigt bra grejer, lite väl dyrt dock.

 

Skön turistglipa du hittat.. Combon är rätt najs men själv spyr jag på goggles utan en tydlig kant. Usch säger jag. Oakley crowbar eller A-frames rekomenderas varmt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, du har nog inte så bra kläm på bräd/skidmode. Den orangea färgen ser lite väl matt ut på bilden, men annars är hel orangea onepieces riktigt snyggt. Andra overallen är också helt okej obviously även om den inte vore mitt första val. Norrona gör bara riktigt bra grejer, lite väl dyrt dock.

 

Skön turistglipa du hittat.. Combon är rätt najs men själv spyr jag på goggles utan en tydlig kant. Usch säger jag. Oakley crowbar eller A-frames rekomenderas varmt.

 

måste ju flasha sitt episka blonda hårsvall 8-)

 

Rätt taggad på norröna iaf, går kanske att importera från USA billigt om jag har tur, dollarn är ju låg :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ganska mycket fram emot mina tre månader i alperna i vinter, sitter typ o porrsurfar snowboard-gear 8-)

 

 

108999.jpg

 

 

med denna hjälm-google-outfitten?

 

31140_423937572813_529132813_5751459_6531213_n.jpg

 

 

Norrönas är rätt skadat fin också iof men 4k dyrare:

 

L_0260079960.png

 

orange är rätt ghey ändå.

 

Blå norröna-overall kanske?

 

Opteron är du duktig på bräda? Lite väl å komma med den där senare onepiecen annars... Värsta som finns med folk som kittar sig sönder å samman å sen inte åker därefter.

 

Är själv sjukt sugen på alperna, tror jag ska flyga hem från Shanghai å åka lite skidor i ngn månad för å sen flyga tillbaks :D fan värt d. Vart är det du ska förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opteron är du duktig på bräda? Lite väl å komma med den där senare onepiecen annars... Värsta som finns med folk som kittar sig sönder å samman å sen inte åker därefter.

 

Är själv sjukt sugen på alperna, tror jag ska flyga hem från Shanghai å åka lite skidor i ngn månad för å sen flyga tillbaks :D fan värt d. Vart är det du ska förresten?

 

Jag är asbra såklart, annnars skulle jag inte köpa så coola kläder =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du köper och säljer din lägenhet på samma marknad så är risken minimal. Du får mindre betalt för din lägenhet och du får köpa din nya billigare. Så länge du köper större lägenheter kan denna risk uteslutas. Extremfallet uteslutet.

 

Att det skall vara dyrt att ha bostadsrätt är en myt. Avgift+lånekostnader är totalt lägre än att betala för en hyresrätt. Är det inte så så var du dum i huvet som köpte imo.

 

Du gör en arbetskarriär och en bostadskarriär. Vet inte var du bor ATM men bor du centralt så är det den enkla principen som råder Utbud vs Efterfrågan.

 

Oavsett vad en renskötare/pappersbruksarbetare tror så är värdet av ett hem inte vilka material det är byggt utan var det ligger. Vill många bo på samma ställe så är det den som bjuder högst som vinner. Ofta är preferenserna jävligt fuckade för människor som pratar bostadsrätt kontra hyresrätt. De ser vad medelsvensson har i disponibel inkomst och undrar hur alla får lån. Det är inte medelsvensson som letar lägenhet i Stockholms innerstad. De tjänar i många fall mer och VILL lägga mer pengar på sitt boende. Varför skulle det förändras?

 

Det finns så många därute som väntar på en dipp. Många av dom har väntat i 50år. Förmodligen kommer de till slut få rätt.

 

Det roliga är då att de som väntar på dippen aldrig i helvete kommer ha en chans att få ett lån i på en sådan marknad. Deras chans att få ett lån var i tillväxt.

 

Det är mindre antal lägenheter ute till försäljning när det inte är en bra marknad. Framförallt är de jävligt dåliga. De som bor bra bor kvar.

Sen finns återigen extremfallet. Men lycka till att hitta det.

 

Om vi skall jämföra länder så använder svenskar mellan 15-25% av sin disponibla inkomst på sitt boende. I London, New York och LA så är denna siffran uppe på 65%.

 

Ang. diskussionen om lån och bankernas kreditrisker. Jag vågar lova att den transparens och avsaknaden av ruttna krediter som råder idag på svenska

banker är unik.

 

"Buy land they don't make it anymore"

 

Mvh

En halvdålig 2/4 spelare som slutade lira och satsade 50% av BR på lägenhet 2004 har genomgått 2 försäljningar med tot nettovinst på 800k.

HPL Odenplan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste köpa en bil, drar som sagt ner o bor tre månader i andorra där jag tänkte åka bräda hela våren. Planen är att vi ska bila ner och bila upp och sälja bilen när vi är tillbaka.

 

30k lagom summa att lägga?

 

Hyfsat bekväm att motorvägscruza, hyfsat driftsäker så vi inte åker på nån jättereperation för 25k, lätt att sälja vidare på våren utan märkbar värdeminskning.

 

Vad rekommenderar ni?

 

SAAB 9-5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad rekommenderar ni?

 

SAAB 9-5?

 

 

Denna kanske är lite rostig och så, men... helt klart en toppen bil för långa resor, bekväma stolar som tusan!

 

http://www.blocket.se/gavleborg/Saab_900_30372586.htm?ca=5&w=1

 

dock så finns den i Sandviken.. kanske kan köpa den åt dig och köra ner den för någon tusenlapp extra..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna kanske är lite rostig och så, men... helt klart en toppen bil för långa resor, bekväma stolar som tusan!

 

http://www.blocket.se/gavleborg/Saab_900_30372586.htm?ca=5&w=1

 

dock så finns den i Sandviken.. kanske kan köpa den åt dig och köra ner den för någon tusenlapp extra..?

 

Snyggt försök att försöka bli av med din bil grabben..

Inte för att du länkar den o erbjuder att köra ner den för 1k utan för att du skriver att den är perfekt för långa bilresor och bekväma stolar som tusan. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...