Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Många som ska ha en massa cred mao =) Mest cred ska dock Biffen ha som förmodligen fortfarande är ute och letar efterfester :D

 

Har tenta klockan två idag. Givetvis blev det inget pluggande igår utan diverse annat roligt. Kom till exempel "helt plötsligt" på en väldig massa böcker som jag behöver köpa/ladda ner så jag satt och pysslade med det. Sen kom jag på att det behövde spelas lite poker också så det blev in och köra 700-800 händer för ett solitt några k plus. Avslutade kvällen med att skyperaila murberg som verkar ha tagit över min run good. Runt klockan 22 började jag snarka i railen så då la han på :D

 

Aja måste bara fixa 8 poäng av typ 24 på tentan, hoppas hoppas, så behöver jag aldrig mer fundera över helmholtz fria energi, maxwellrelationer och entropi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många som ska ha en massa cred mao =) Mest cred ska dock Biffen ha som förmodligen fortfarande är ute och letar efterfester :D

 

Har tenta klockan två idag. Givetvis blev det inget pluggande igår utan diverse annat roligt. Kom till exempel "helt plötsligt" på en väldig massa böcker som jag behöver köpa/ladda ner så jag satt och pysslade med det. Sen kom jag på att det behövde spelas lite poker också så det blev in och köra 700-800 händer för ett solitt några k plus. Avslutade kvällen med att skyperaila murberg som verkar ha tagit över min run good. Runt klockan 22 började jag snarka i railen så då la han på :D

 

Aja måste bara fixa 8 poäng av typ 24 på tentan, hoppas hoppas, så behöver jag aldrig mer fundera över helmholtz fria energi, maxwellrelationer och entropi.

 

 

Teknisk fysik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F for fun and profit

 

Exakt! Ska läsa spelteori efter jul vilket ju uppenbarligen kommer leda till fun and profit. Vill ju tjuvstarta redan nu. Har du tips på någon bra bok? Ps. Jag är inte rädd för matte. Har hittat en av fudenberg som jag smygläst lite i, verkar helt okej.

 

Hittade dessutom denna nötpokerbok alldeles nyss. Kommer att vara ostoppbar i mars-april där någon gång :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt! Ska läsa spelteori efter jul vilket ju uppenbarligen kommer leda till fun and profit.

 

Fudenberg, Drew; Tirole, Jean (1991), Game theory, MIT Press

av ett standardverk som alla ska ha såklart. Beroende på var du befinner dig på inlärningskurvan kan någon av Martin J Osbornes böcker vara av intresse och betydligt behagligare att börja med (introduction to Game theory är enklare än a course in game theory), se till att få upplagan från 2009 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fudenberg, Drew; Tirole, Jean (1991), Game theory, MIT Press

av ett standardverk som alla ska ha såklart. Beroende på var du befinner dig på inlärningskurvan kan någon av Martin J Osbornes böcker vara av intresse och betydligt behagligare att börja med (introduction to Game theory är enklare än a course in game theory), se till att få upplagan från 2009 :)

 

Tack, jag ska lägga in en beställning!

 

Nu blir det aaaauuuusssgang!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag blir rikare så lovar jag att jag ska följa seden och flippa om ölen ;)

 

Flippa gör man för att det ska bli gratis. Något av ett microtänk när det kommer till kritan. Mycket mer baller att bara beställa 3 öl som du gjorde och sedan betala. Tecken på rikedom sas...

 

I slutet på kvällen sitter jag vid ett bord och ser Niklas och Sören som försöker handla i baren. Det går inget vidare då kortet inte funkar av någon anledning så flickvännen glider fram och frågar Niklas om han har gulat, fniss, och jag får hjälpa till med en hundring (brag brag brag!!!).

 

Wow, det där har jag inget som helst minne av. Vilken räddande ängel du måste ha varit. Nån mer som vet att jag är skyldig dom pengar? Börjar närma sig en gratiskväll för dig nästa gång jag och sören entrerar babasonics röda matta...

 

Mvh,

Operateron89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flippa gör man för att det ska bli gratis. Något av ett microtänk när det kommer till kritan. Mycket mer baller att bara beställa 3 öl som du gjorde och sedan betala. Tecken på rikedom sas...

 

Jo men kan man verkligen bortse från 30-inköps-regeln när man flippar sådär?

 

Wow, det där har jag inget som helst minne av. Vilken räddande ängel du måste ha varit. Nån mer som vet att jag är skyldig dom pengar? Börjar närma sig en gratiskväll för dig nästa gång jag och sören entrerar babasonics röda matta...

 

Mvh,

Operateron89

 

Haha, här jobbar jag in microhån och så blir det inte ens ihågkommet dagen efter =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var det någon tjej eller flickvän som tvingade er att ändra dagbokens rubrik till mogna indiekvinnor? ni hade väl indietjejer tidigare?

 

hur gamla är ni?

 

lol niklas.. "100kr? jag betalar aldrig så små summor.. chofritz hit med dig!". vidrigt niklas...riktigt vidrigt.

 

Haha.

 

Ang namnbytet så kommer jag inte ihåg historien till varför vi ändrade faktiskt, men jag är säker på att någon tjej eller flickvän inte har övertalat oss till någonting iaf ;) Indieflickor var det tidigare men tror det är dags för ett nytt namnbyte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj missade att du svarade. Gick du på KTH? Isf, var du F05a?

 

Uppsala.

 

Spelade ett x antal händer mot dig idag och du var riktigt stabil! Du dodgade mina nötter hela tiden kändes det som.

 

Ska ha som mål att få till en saftig utdragning på dig nu framöver, då det uppenbatrligen är omöjligt att få med dig i potterna när jag leder. Lovar posta den här :P

 

kör hårt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppsala.

 

Spelade ett x antal händer mot dig idag och du var riktigt stabil! Du dodgade mina nötter hela tiden kändes det som.

 

Ska ha som mål att få till en saftig utdragning på dig nu framöver, då det uppenbatrligen är omöjligt att få med dig i potterna när jag leder. Lovar posta den här :P

 

kör hårt

 

Ahh du var riktigt jobbig (klurade ut vad du nickar)! Bara Earthnut2 som är värre för tillfället som fick stacka mig 2 ggr på för mig pinsamma sätt. Tror det blev en bra session igår iaf, men det var rekord på g annars =) Lycka till med att dra ut någon som är definitionen av run good ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...