Gå till innehåll

PokerStars - Kundtjänst dygnet runt på svenska!


PokerStars_Martin

Recommended Posts

No shit... Måste man inte vara fransman för att spela där?

 

Nope. Räcker med att man har ett bankkonto på en bank inom EU.

 

Är pokerstars.fr skattefritt för mig som svensk?

 

Med skattefritt menar jag att jag inte behöver betala någon skatt när jag cashar ut.

 

Kanske.

 

Tror inte det är någon som riktigt vet.

 

De har ju en maltesisk adress (Copyright © 2001-2010, PokerStars. Tous droits réservés. REEL Malta - Villa Seminia, 8, Sir Temi Zammit Avenue, Ta' Xbiex XBX1011, Malta.), och man skattar också i Frankrike (extra-raken), så man borde vara skyddad mot dubbelbeskattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No shit... Måste man inte vara fransman för att spela där?

 

Skulle ju lika gärna kunna ha menat att jag som svensk betalar vanlig PS rake istället för den höga de har, pga. att den franska skatten är inräknad.

 

Tror inte det är någon som riktigt vet.

 

De har ju en maltesisk adress (Copyright © 2001-2010, PokerStars. Tous droits réservés. REEL Malta - Villa Seminia, 8, Sir Temi Zammit Avenue, Ta' Xbiex XBX1011, Malta.), och man skattar också i Frankrike (extra-raken), så man borde vara skyddad mot dubbelbeskattning.

 

Exakt, verkar klurigt men förhoppningsvis någon som jobbar på PS som läser och kan ge oss svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på franska pokerstars och kan säga att det är en jävla massa grinders där iaf...

 

Jag försöke casha ut, har bekräftat bankkonto, fått brev på posten etc..

 

Men det funkar fan mig inte..

 

1) där jag ska skriva i mina kontouppgifter under inställningar så får man inte skriva IBAN, utan vanliga kontonr.

 

2) När jag ska begära utbetalning så måste jag skriva IBAN, här är problemet, systemet säger att det inte matchar med vad som är på mitt konto.

 

Har mailat 10 ggr och försökt fixa, nu har jag bett dem att fixa detta manuellt, men inte fått svar på 2-3 dagar..

 

Håller på gula rullen pga detta :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt, måste säga att pokerstars france är den sämsta support jag har stött på och då har jag nog spelat på 60 olika sidor sedan 2004.

 

De skiter i att läsa mailen utan kör standard svar som man har fått 20 ggr tidigare.

 

Dock så gick det fort att få koden hemskickad, typ 3 arbetsdagar. Men vad hjälper det när det inte går att ta ut pengarna till mitt bankkonto!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt, måste säga att pokerstars france är den sämsta support jag har stött på och då har jag nog spelat på 60 olika sidor sedan 2004.

 

De skiter i att läsa mailen utan kör standard svar som man har fått 20 ggr tidigare.

 

Dock så gick det fort att få koden hemskickad, typ 3 arbetsdagar. Men vad hjälper det när det inte går att ta ut pengarna till mitt bankkonto!

 

Du skulle ju kunna maila vanliga PS-supporten och be dem ligga på fr-supporten lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nya problem med .fr:

 

Jag skulle spela lite sit n goes för att satsa på Battle of the Planets.

Spelade lite och det gick hyfsat men märkte att jag inte fått några poäng.

 

Mailade och frågade, fick detta svaret:

Due to a technical problem, we had to temporarily pause the Battle of the Planet. We are currently looking into the problem and hope to be able to solve it quickly. Please rest assured that this promotion will be back as soon as possible.

 

Tycker det är jävligt dålig stil, speciellt när ni fortfarande har det som huvudpromo (överst i "news").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya problem med .fr:

 

Jag skulle spela lite sit n goes för att satsa på Battle of the Planets.

Spelade lite och det gick hyfsat men märkte att jag inte fått några poäng.

 

Mailade och frågade, fick detta svaret:

 

 

Tycker det är jävligt dålig stil, speciellt när ni fortfarande har det som huvudpromo (överst i "news").

 

Jag fick veta att om man hade börjat spela mot den högsta leaderboarden så skulle man få en step 5-biljett (€100). Så jag fick en step 3 biljett (€10).

Jag mailade dem om detta och då fick jag en step 4-biljett (€30).

Jag mejlade igen och då bad de om ursäkt och gav mig rill slut en step 5-biljett.

 

Lite strul där, men måste ändå säga att det var en väldigt generös kompensation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
Tja! Jag är 18 och är reggad på pokerstars osv, men har inget kort så jag själv kan sätta in pengar, okej om en polare sätter in med sitt kort eller typ min fassA? eller måste kortet som pengarna sätts in med vara den som är reggad? :)

 

Givetvis är det absolut inga som helst problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara skattefritt, du har ju redan betalat skatt (genom raken) till Franska staten vilket ju är ett EU-land så ja, det borde absolut vara lika skattefritt som andra Europeiska pokersidor.

 

Slaska på!

 

Det är en vanlig missuppfattning att tro att raken har något med skatt att göra. Det har den inte. Inte ens om den är särskilt hög som i ps.fr.

 

Om jag inte missuppfattat något så är den extra raken för att täcka den avgift ps måste betala till franska staten för att få anordna pokerspel i Frankrike.

 

Jag (och säkerligen Cyntax och en del andra) skulle dock mycket väl kunna presentera argument för att ps.fr är skattefritt för svenska medborgare. Men det är en helt annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undrar bara om någon från PokerStars skulle kunna kolla på mitt mail angående vem jag är, har skickat bild på pass osv för att jag ska kunna sätta in pengar :) är spärrad tills vidare pga associationer till en annan spelare, hade hoppats på att kunna börja spela turerningar vid 9 tiden, vore kungligt om ni kunde ta er tid och fixa detta innan :D pm så kanj ag säga min mail-adress/nick osv om det hjälper, tack som fan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...