Gå till innehåll

PokerStars - Kundtjänst dygnet runt på svenska!


PokerStars_Martin

Recommended Posts

Tar Stars någon avgift vid uttag/växling till SEK? Mitt värde blev -50 SEK jämfört med vad valutavärdet sa på xe.com...

 

Ja. Det är skillnad på insättnings- och uttagskurs. De måste ha det för att skydda sig mot valutaspekulationer.

 

Det gör att "avgiften" blir procentuell. Om man ska bedöma rimligheten så måste man veta hur stor din transaktion var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Det är skillnad på insättnings- och uttagskurs. De måste ha det för att skydda sig mot valutaspekulationer.

 

Det gör att "avgiften" blir procentuell. Om man ska bedöma rimligheten så måste man veta hur stor din transaktion var.

 

Tack för svar. 2k usd var uttaget.

 

Därför borde stars ha SEK som möjlig kontovaluta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett litet underligt problem då min notes.username (xml)filen, har en tendens att försvinna titt som tätt vilket ju är lite enerverande då jag nu måste ta backup på den varje gång jag avslutar klienten. Har googlat runt lite men inte hittat något vettigt, någon som har varit med om liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

GruGloG - Maila supporten, beskriv problemet och inkludera gärna log-filer. Referera gärna till techsupport, de skall kunna hjälpa dig med problemet.

 

HasseA - Handvärde visas bara när man spelar med låtsaspengar. Tanken är att man skall kunna läsa handen själv då det är en del av spelet.

 

Bonus - Precis, bonusen släpps till ditt konto i delar om 10 ($10, £10, €10 etc) allteftersom du tjänar in de VPPs du behöver. Du har sex månader på dig efter varje kvalificerande insättning för att tjäna in alla de VPPs du behöver för att få ut bonusen.

 

simpason - Maila supporten från din nya mailadress så hjälper de dig med problemet.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

GruGloG - Maila supporten, beskriv problemet och inkludera gärna log-filer. Referera gärna till techsupport, de skall kunna hjälpa dig med problemet.

 

HasseA - Handvärde visas bara när man spelar med låtsaspengar. Tanken är att man skall kunna läsa handen själv då det är en del av spelet.

 

Bonus - Precis, bonusen släpps till ditt konto i delar om 10 ($10, £10, €10 etc) allteftersom du tjänar in de VPPs du behöver. Du har sex månader på dig efter varje kvalificerande insättning för att tjäna in alla de VPPs du behöver för att få ut bonusen.

 

simpason - Maila supporten från din nya mailadress så hjälper de dig med problemet.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Igen då, när börjarna sattarna till wsop? Om du inte kan svara exakt så kanske på ett ungefär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Tack. Hur vet man att man gör det på ett säkert sätt?

 

Om du bara vill GE bort T$ till någon så förutsätter jag att du känner personen och litar på vederbörande.

Om du vill sälja dina T$ så letar du rätt på en person som erbjuder sig att köpa dina T$ ( obs...du lär inte få 100% av värdet men om någon bjuder dig under 99.5% så ska du tacka nej ).

Ni kommer överens om ett pris och utbyter era stars-alias.

 

Sedan går du in i menyn under "Begäran-Byt turneringspengar" om du har lobbyn på svenska och "Request-Trade Tournament money" om du har lobbyn på engelska. Fyll köparens alias och priset.

 

Sedan meddelar du köparen att du har initerat affären.

Sedan väntar du på att köparen betalar dig.

Stars sköter om så att du inte blir lurad ( att du säljer till ett rimligt pris får du dock se till själv ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville främst skicka till en bekant jag litar på. Men läste någonstans också att stars kunde köpa T$ till ett nedsatt pris och det skulle nog vara det bästa.

Sökt runt på PS klienten men har inte kunnat hitta den funktionen.

Tack igen

 

Det är aldrig stars som köper av dig. Däremot tillhandahåller stars en tjänst för att sköta affärer som du gör upp på annat håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag hittar ändå inget sätt att skicka T$. Jag vill bara ge bort dem till en bekant för enkelhetens skull.

Slöspelade några satelliter för att pröva på och klonkade flera.. Men tycker oftast inte om turneringar så skulle ta en faslig tid att bränna mina T$ annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag hittar ändå inget sätt att skicka T$. Jag vill bara ge bort dem till en bekant för enkelhetens skull.

Slöspelade några satelliter för att pröva på och klonkade flera.. Men tycker oftast inte om turneringar så skulle ta en faslig tid att bränna mina T$ annars.

 

Om din vän har pengar på sitt starskonto så kan du sälja dina T$ till honom. Du får först betalt av honom....men sedan skickar du tillbaka pengarna till honom via Request - money transfer.

 

Om han inte har pengar på sitt konto så måste du först skicka pengar till honom. Sedan får du tillbaka dem när du säljer dina T$ till honom.

 

Om ingen av er har "real money" på era konton så går det inte.

 

Att bara "skicka" T$ går inte...man måste använda försäljningsfunktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle uppskatta om det gick att spela på fler än 4bord zoom på samma nivå , vad är egentligen anledningen till det ?

Jag skulle uppskatta om fler spelar färre bord och istället fast-foldar bättre på borden som de redan har igång.

Multitablare på Zoom-borden gör att de händer man väljer att spela tar längre tid än vad de skulle behöva göra. Ni sänker alltså antal händer/timme för oss andra.

 

Nej tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...