Gå till innehåll

PokerStars - Kundtjänst dygnet runt på svenska!


PokerStars_Martin

Recommended Posts

Blir irriterad varje lördag över hur kass struktur det är på $215 PLO-turren, eller rättare sagt att man får så lite startchips. Er systersite FTP ger ju 3000 + en tooken för lika mkt chips till i deras $215-turre. 5k startchips känns som ett minimum utan tooken, men helst hade jag velat se 7,5-10k för att lämna lite mer spelutrymme. Vet att dom flesta som spelar turren håller med om detta.

 

Tack för övriga svar och kommentarer på tidigare synpunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl gratulera PS till succén med Omania. Alla garantier krossades ju igår. Finns ju uppenbarligen ett stort intresse för PLO-turrar. Kommer dessa turneringar att bli permanenta, garantier höjas och eventuellt tom fler PLO-turneringar tillkomma?

 

Skulle vara kul med en ren PLO-satt till EPT-finalen. Finns ju ett par PLO sidoevents så borde gå snickra ihop ett bra paket för oss 4korts älskare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl gratulera PS till succén med Omania. Alla garantier krossades ju igår. Finns ju uppenbarligen ett stort intresse för PLO-turrar. Kommer dessa turneringar att bli permanenta, garantier höjas och eventuellt tom fler PLO-turneringar tillkomma?

 

Skulle vara kul med en ren PLO-satt till EPT-finalen. Finns ju ett par PLO sidoevents så borde gå snickra ihop ett bra paket för oss 4korts älskare!

 

Håller med!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hej Pokerstars representanter,

Jag undrar vad ni har för syn på det faktum att många människors liv dagligen slås till spillror i resultat av er verksamhet?

 

Hej reptillverkare, hur ställer ni er till att folk binds och kanske tom hängs i era rep?

 

Hej knivtillverkare, vad tycker ni om att folk skär sig med era knivar?

 

Hej bultsaxtillverkare, vad tycker ni om att fol stjäl cyklar med era bultsaxar?

 

Hej Mcdonalds, vad tycker ni om att era burgare ger folk hjärtinfarkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Pokerstars representanter,

Jag undrar vad ni har för syn på det faktum att många människors liv dagligen slås till spillror i resultat av er verksamhet?

 

Pokerstars och spelindustrin kan väl inte ta allt ansvar för att människor spelar för mer än dom har råd att förlora.

Någonstans tycker jag att man måste ta ansvar för sitt eget liv och inse att man kanske inte har rätt egenskaper för att försörja sig på spel.

Jag lärde mig det den dyra vägen men det var mitt och bara mitt beslut att spela.

 

Skyller du trafikolyckor på biltillverkarna eller föraren?

Är det systembolagets fel att det finns alkoholister?

 

Man kan inte alltid skylla på någon annan för att en del missbrukar produkter som majoriteten kan hantera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars och spelindustrin kan väl inte ta allt ansvar för att människor spelar för mer än dom har råd att förlora.

Någonstans tycker jag att man måste ta ansvar för sitt eget liv och inse att man kanske inte har rätt egenskaper för att försörja sig på spel.

Jag lärde mig det den dyra vägen men det var mitt och bara mitt beslut att spela.

 

Skyller du trafikolyckor på biltillverkarna eller föraren?

Är det systembolagets fel att det finns alkoholister?

 

Man kan inte alltid skylla på någon annan för att en del missbrukar produkter som majoriteten kan hantera.

 

 

Skyller på biltillverkare för trafikolyckor? Jämförelsen är näst intill vidrig.

 

Att det finns negativa/destruktiva saker att hitta med alla praktiska måsten i livet är ju givet om man försöker, men att jämföra det med en relativt nytillkommen företeelse som nätpoker, och allt vad den har inneburit, är bara

idiotiskt.

 

Jag väntar mig inte att få något medhåll på ett forum för just nätpokerspelare,

men att blunda för verkligheten behöver man ju inte göra

 

http://bankroll.se/nyheter/cirka-31000-svenskar-tros-vara-spelberoende-av-poker/

 

Om man inte personligen har kopplingar till spelberoende så tror jag det är svårt att förstå vad det kan göra med en människa och dess närstående.

Personligen har jag på nära håll vittnat detta och upplevt något som slutade i

något helt otänkbart, men som jag inte vill gå in på mer än så.

 

 

Jag skulle fortfarande uppskatta ett svar från pokerstars representanter som finns här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi jobbar aktivt med den här typen av problematik och generellt gäller följande råd för ansvarsfull poker online:

 

1. Spela för nöjes skull och inte för att tjäna pengar.

2. Spela för pengar du har råd att förlora. Använd aldrig pengar avsedda för viktiga saker såsom mat, hyra, räkningar etc.

3. Sätt begränsningar för hur mycket du kan sätta in. Använd vår tjänst 'Sätt insättningsgräns' som du hittar i menyn 'Kassa' högst upp i PokerStars lobby. Sätt aldrig in mer än du har råd att förlora.

4. Försök inte vinna tillbaka pengar. Om du förlorar pengar, öka inte insatserna för att försöka kompensera dina förluster.

5. Spela inte poker när du är upprörd, trött eller deprimerad. Det är svårt att ta bra beslut när man inte känner sig i god form.

6. Spela inte bara poker. Sysselsätt dig med andra aktiviteter så att inte poker utgör en så stor del av ditt liv.

 

Läs gärna mer här:

 

http://www.pokerstars.se/about/responsible-gaming/

 

Har man ytterligare frågor eller funderingar om det här kontakta då vänligen wecare@pokerstars.eu.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skyller på biltillverkare för trafikolyckor? Jämförelsen är näst intill vidrig.

 

Att det finns negativa/destruktiva saker att hitta med alla praktiska måsten i livet är ju givet om man försöker, men att jämföra det med en relativt nytillkommen företeelse som nätpoker, och allt vad den har inneburit, är bara

idiotiskt.

 

Jag väntar mig inte att få något medhåll på ett forum för just nätpokerspelare,

men att blunda för verkligheten behöver man ju inte göra

 

http://bankroll.se/nyheter/cirka-31000-svenskar-tros-vara-spelberoende-av-poker/

 

Om man inte personligen har kopplingar till spelberoende så tror jag det är svårt att förstå vad det kan göra med en människa och dess närstående.

Personligen har jag på nära håll vittnat detta och upplevt något som slutade i

något helt otänkbart, men som jag inte vill gå in på mer än så.

 

 

Jag skulle fortfarande uppskatta ett svar från pokerstars representanter som finns här.

 

Jag har haft ett problem med mitt spelande men det var fortfarande mitt beslut att börja spela.

Det var ingen som tvingade mig att spela.

Man måste själv ta ansvar för sina handlingar och kan man inte det kanske man borde få hjälp att förstå konsekvenserna av sitt handlande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi jobbar aktivt med den här typen av problematik och generellt gäller följande råd för ansvarsfull poker online:

 

1. Spela för nöjes skull och inte för att tjäna pengar.

2. Spela för pengar du har råd att förlora. Använd aldrig pengar avsedda för viktiga saker såsom mat, hyra, räkningar etc.

3. Sätt begränsningar för hur mycket du kan sätta in. Använd vår tjänst 'Sätt insättningsgräns' som du hittar i menyn 'Kassa' högst upp i PokerStars lobby. Sätt aldrig in mer än du har råd att förlora.

4. Försök inte vinna tillbaka pengar. Om du förlorar pengar, öka inte insatserna för att försöka kompensera dina förluster.

5. Spela inte poker när du är upprörd, trött eller deprimerad. Det är svårt att ta bra beslut när man inte känner sig i god form.

6. Spela inte bara poker. Sysselsätt dig med andra aktiviteter så att inte poker utgör en så stor del av ditt liv.

 

Läs gärna mer här:

 

http://www.pokerstars.se/about/responsible-gaming/

 

Har man ytterligare frågor eller funderingar om det här kontakta då vänligen wecare@pokerstars.eu.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

 

 

Vilken fin lista, men tycker ni att det här är budskap som ni i praktiken försöker sprida till era spelare -Med tanke på den destruktiva kraften i er tjänst som enligt studier håller c:a 30.000 svenskar i spelberoende för tillfället?

 

Det är inte så att ni i själva verket försöker få folk att spela ännu mer, så att ni där med tjänar mer pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken fin lista, men tycker ni att det här är budskap som ni i praktiken försöker sprida till era spelare -Med tanke på den destruktiva kraften i er tjänst som enligt studier håller c:a 30.000 svenskar i spelberoende för tillfället?

 

Det är inte så att ni i själva verket försöker få folk att spela ännu mer, så att ni där med tjänar mer pengar?

 

Förlåt mig, men varför väljer du ut just PokerStars att angipa?

 

Svenska Spel är det företaget som skapat flest spelberoende, överlägset, med sina Jack Vegasmaskiner som ställs ut i socialt "svaga" områden. Gå på dem i stället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt mig, men varför väljer du ut just PokerStars att angipa?

 

Svenska Spel är det företaget som skapat flest spelberoende, överlägset, med sina Jack Vegasmaskiner som ställs ut i socialt "svaga" områden. Gå på dem i stället...

 

 

Därför det som drabbat mig personligen är direkt kopplat till onlinepoker och pokerstars för att vara exakt. Därför "angriper" jag dem med att ställa några frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tråkigt att du blivit drabbat negativt, vad det än må vara. tycker dock inte det är särskilt konstruktivt att lägga skulden på ett stort ont bolag som pokerstars då det bör vara upp till individerna själva att bedöma eventuella risker i det dom gör.

 

det finns många saker som är potentiellt farliga; alkohol, mediciner, tobak, "droger" spel, socker, extremsport, sex, lån, shopping, religion m.m. och personligen tror jag inte vi hade mått bättre av att förbjuda nån av dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...