Gå till innehåll

PokerStars - Kundtjänst dygnet runt på svenska!


PokerStars_Martin
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

NitNitNit - Olika typer av frågor kan besvaras olika snabbt:just den här typen av frågor måste rimligen besvaras av någon som är insatt i den processen och utan att veta vad som hänt just med dina frågor förväntar jag mig att dina frågor har skickats vidare till någon som kan ge svar. Rimligen bör du ha fått meddelande om att dina mail har "skickats vidare". Om du pmar din emailaddress till mig så kan jag se vad som hänt med dina email.

 

Alla email läses och besvaras i vanlig ordning, exakt vad som har hänt i ditt fall tittar jag gärna närmare på.

 

Exakt vilken information är det som är ny och vad är det som är klart? Kan du kortfattat specificera detta närmare?

 

Slaktavfall - Har tyvärr fortfarande inga svar på dina frågor men de har vidarebefordrats sedan tidigare.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

 

Nej, jag ska se hur lång tid det tar för er att vara hövliga och ge mig något som helst svar på mina frågor. Ska se till att uppdatera här också så fler kan se vad ni är för folk.

 

 

Det räcker med ett "vi återkommer senare" eller "vi väljer att inte svara på dina frågor alls", men det verkar vara för mkt begärt av mig som rejkar c:a 3-4000 dollar/månaden hos er.

 

 

Vi är uppe i 12 dagar nu.

 

Värre idioter än er har jag inte haft att göra med.

 

Din sista fråga känns ganska irrelevant då du inte verkar förstå vad jag talar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

FraXioN - återkommer med svar.

 

Enteria - med kontouppgifter och nummer, menar du då bankkontonummer för uttag med direkt banköverföring? Ang skattebiten, återkommer med svar.

 

NitNitNit - Alla, oavsett om man spelar playmoney eller highstakes, får svar från supporten. Om ditt svar dröjer har det alltså inte alls med hur mycket du "rejkar" eller inte "rejkar".

 

Om det har gått 12 dagar sedan du har skickat din förfrågan och du inte har fått något svar alls så finns det en anledning till det eller så har det skett något fel någonstans. Du har skrivit fel adress, ditt mail har hanterats fel, tekniskt missöde eller av någon annan anledning. Det är högst osannolikt att mer tid kommer att få ditt mail att komma tillrätta när det har gått så här många dagar och det är därför bättre om du vill vara vänlig att meddela din adress så kan vi se vad som hänt med din förfrågan.

 

Sista frågan - Den är inte irrelevant och frågan är ställd för att jag skall kunna tillhandahålla svar. Vad som är nytt och klart för dig är troligen inte detsamma för mig, därför är det svårt att svara på frågan.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars_Karl: Tolkar jag dig rätt att ni jobbar vidare med skattefrågan för att komma fram till ett 100% säkert svar?

 

För oss som står och tvekar inför valet att spela på PS eller redan spelar men känner det olustigt att spela då vi inte vet vad som gäller riktigt så är detta otroligt viktigt att det kommer klara besked i frågan. Man kan säkert hävda att det är "lite risk att åka dit" etc, men för mig handlar det inte om det, jag vill inte spela på en sajt där jag riskerar att åka dit på en skattesmäll som jag skulle kunna äventyra min och min familjs framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag ska se hur lång tid det tar för er att vara hövliga och ge mig något som helst svar på mina frågor. Ska se till att uppdatera här också så fler kan se vad ni är för folk.

 

 

Det räcker med ett "vi återkommer senare" eller "vi väljer att inte svara på dina frågor alls", men det verkar vara för mkt begärt av mig som rejkar c:a 3-4000 dollar/månaden hos er.

 

 

Vi är uppe i 12 dagar nu.

 

Värre idioter än er har jag inte haft att göra med.

 

Din sista fråga känns ganska irrelevant då du inte verkar förstå vad jag talar om.

 

Större idiot än dig har inte jag sett, sluta gnäll, bra att det finns en sajtrep och frågan du ställer är inte direkt enkel att besvara. Kräk inte ut dina eventuella personliga problem på en rep som sitter o försöker hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Enteria - Telefonnummer och liknande som är registrerat på ditt konto kan du se om du går in i lobby menyn och väljer "Konto" -> "Ändra konto" -> "ändra telefonnummer". Namn, address och liknande kan du se i "Kassa" under personlig information.

 

Det här är vår officiella hållning:

 

De viktigaste skillnaderna som PokerStars.EU erbjuder jämfört med PokerStars.COM är:

* Du skriver under ett avtal med ett företag baserat inom EU,

* Detta företag innehar en licens utfärdad på Malta, en stat medlem i EU,

* Företaget har ett kontor på Malta med personal som är ansvarig för hanteringen av verksamhet rörande Sverige och Finland och för att tillhandahålla tjänsterna för spelare i dessa länder.

* Vi har teknisk infrastruktur på plats på Malta i enlighet med lokala licenskrav. (notera dock att platsen där den tekniska utrustningen befinner sig är inte en signifikant faktor som avgör den skattefria statusen för spelen.)

 

Vi har diskuterat dessa frågor med Skatteverket och Lotteriinspektionen, inklusive placeringen av den tekniska utrustningen, och det är vår uppfattning att spel på PokerStars.EU är skattefritt för svenska spelare.

 

Men fastställandet av vad som utgör skattefritt spel varierar från land till land och vi har spenderat mycket tid och ansträngning för att sätta upp detta erbjudande på ett vis som ska behandla varje set av krav. Observera dock att i slutändan är det spelaren som måste avgöra sin personliga skatteplikt i landet där de bor.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har diskuterat dessa frågor med Skatteverket och Lotteriinspektionen, inklusive placeringen av den tekniska utrustningen, och det är vår uppfattning att spel på PokerStars.EU är skattefritt för svenska spelare.

 

Observera dock att i slutändan är det spelaren som måste avgöra sin personliga skatteplikt i landet där de bor.

det är vår uppfattning att spel på PokerStars.EU är skattefritt för svenska spelare.

vår uppfattning

Får man marknadsföra en uppfattning som sanning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De viktigaste skillnaderna som PokerStars.EU erbjuder jämfört med PokerStars.COM är:

* Du skriver under ett avtal med ett företag baserat inom EU,

* Detta företag innehar en licens utfärdad på Malta, en stat medlem i EU,

* Företaget har ett kontor på Malta med personal som är ansvarig för hanteringen av verksamhet rörande Sverige och Finland och för att tillhandahålla tjänsterna för spelare i dessa länder

 

När du skriver baserat inom EU och sedan kontor på Malta så skulle jag vilja be dug förtydliga hur detta bolag är baserat inom EU. Dvs. kan du svara på Slaktavfalls frågor och förtydliga om detta företag är en filial till ett annat bolag, och i så fall vilket, eller en separat juridisk enhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du blev kallad idiot hade plockats om du inte satt ribban där uppe själv. När du börjar tjafsa om kuksugare passerar du gränsen.

 

Ta kritiken sakligt i stället please.

 

 

Redigerar gärna mitt inlägg då så det får ligga kvar, för jag accepterar inte att bli kallad "idiot" när jag har väldigt legitima skäl att vara arg på Pokerstars och dess support. Något som jag presenterade i mitt förra mail, men som alltså togs bort.

 

Om jag ska ta "kritik" och bli kallad idiot, så vill jag framföra min kritik på samma villkor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redigerar gärna mitt inlägg då så det får ligga kvar, för jag accepterar inte att bli kallad "idiot" när jag har väldigt legitima skäl att vara arg på Pokerstars och dess support. Något som jag presenterade i mitt förra mail, men som alltså togs bort.

 

Om jag ska ta "kritik" och bli kallad idiot, så vill jag framföra min kritik på samma villkor.

 

Men läs vad dev skrev ist. Denna gång har han rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är på NitNitNits begäran den del av inlägget som var helt legit.

 

Ja visst är det fint att det "en sajtrep" här som är så bussig?

 

Hela min poäng är att det finns fler än "en sajtrep" på pokerstars support och i och med det tycker jag att man kan begära ett svar på mail inom en 2-veckors perriod, även om det bara må vara "vi tänker inte svara på frågan", eller " vi återkommer".

 

 

 

När Pokerstar rakt ut påstår i en stor annonskampanj att man kan "Spela skattefritt på pokerstar.eu", så hoppas man ju naturligtvis inte att man blir fintad och lurad. Detta är uppenbarligen inte mer än en uppfattning av pokerstars och inget faktum på något vis.

 

 

Jag, liksom flera, valde att byta sajt i och med detta och känner mig naturligtvis lurad nu när det framkommit att ingenting har fastslagits kring det här och att man kanske där med har hamnat i en väldigt obekvämt ekonomiskt situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

NitNitNit - Som jag tidigare sagt så hjälper vi gärna till och ser vad som hänt med din förfrågan. Vänligen meddela mig ditt användarnamn eller den email som är registrerad med ditt konto. Det tar normal inte så många dagar, man skall förvänta sig någon typ av svar inom 24h och det är därför rimligt att anta att något har gått fel med din förfrågan. Vad det är kan vi ta reda på om du vill.

 

Precis som du skriver så "Det är vår uppfattning att spel på PokerStars.EU är skattefritt för svenska spelare."

 

Mina möjligheter att uttala mig om hur reklam fungerar, vad som är faktum, uppfattning osv i reklam är begränsade.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Slaktavfall och affe2000 - Svar i grönt.

 

1. När jag spelar på pokerstars.eu fick jag teckna ett avtal med Rational Gaming Europe Limited. Kan du berätta något om det?

 

Rational Gaming Europe Ltd ar ett bolag i gruppen som ar baserat i Malta och som anordnar spelet pa pokerstars.eu.

 

2. Är detta ett helägt dotterföretag till Pokerstars med säte på Malta?

 

Ja, det är ett bolag i gruppen som har säte i Malta.

 

4. Jag skulle också vilja veta vem som äger Rational Networks Limited som verkar vara nätverket vi spelar på.

 

Rational Networks Ltd ar aven det ett bolag i gruppen som har en separate licens i Malta.

 

1. Är detta företag, Rational Gaming Europe Limited, en filial till ett annat bolag, och i så fall vilket, eller en separat juridisk enhet?

 

Rational Gaming Europe Ltd är ingen filial, det är ett separat bolag i Malta.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars_karl: Tack för utmärkta svar! Vore också väldigt tacksamt om någon med mer kunskap inom skatteområdet än vad jag har kunde redogöra om dom nya (?) uppgifterna gör någon skillnad mot vad vi tidigare har känt till.

 

Det kanske dock skall skötas i en annan tråd....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Enteria - Telefonnummer och liknande som är registrerat på ditt konto kan du se om du går in i lobby menyn och väljer "Konto" -> "Ändra konto" -> "ändra telefonnummer". Namn, address och liknande kan du se i "Kassa" under personlig information.

 

Det här är vår officiella hållning:

 

De viktigaste skillnaderna som PokerStars.EU erbjuder jämfört med PokerStars.COM är:

* Du skriver under ett avtal med ett företag baserat inom EU,

* Detta företag innehar en licens utfärdad på Malta, en stat medlem i EU,

* Företaget har ett kontor på Malta med personal som är ansvarig för hanteringen av verksamhet rörande Sverige och Finland och för att tillhandahålla tjänsterna för spelare i dessa länder.

* Vi har teknisk infrastruktur på plats på Malta i enlighet med lokala licenskrav. (notera dock att platsen där den tekniska utrustningen befinner sig är inte en signifikant faktor som avgör den skattefria statusen för spelen.)

 

Vi har diskuterat dessa frågor med Skatteverket och Lotteriinspektionen, inklusive placeringen av den tekniska utrustningen, och det är vår uppfattning att spel på PokerStars.EU är skattefritt för svenska spelare.

 

Men fastställandet av vad som utgör skattefritt spel varierar från land till land och vi har spenderat mycket tid och ansträngning för att sätta upp detta erbjudande på ett vis som ska behandla varje set av krav. Observera dock att i slutändan är det spelaren som måste avgöra sin personliga skatteplikt i landet där de bor.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Jag mejlade skattmasen och frågade om spel på pokerstars är skattefria och listade de punkter som är listade med * framför. Jag fick svaret

 

"Eftersom det verkar som att spelet är andordnat inom EES (EU + Norge, Island och Liechtenstein) är vinster därifrån skattefria."

 

Innebär ju inte direkt att det är fritt fram nu men folk kan ju spinna vidare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...