Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

pass 2 gick betydligt bättre så fredagsliret totalt slutar lillplus trots att jag donerade iaf 1/3 stack på ett cg-bord till nåt mongo som synade trebet ur position med A4o och träffade 2 fyror mot mina QQ. Känns som att jag har en liten tendens att bli inte direkt slaskig men lite ska vi säga småslaskig ibland i CG:na när tempot blir för lågt. Även om man spelar TAG i SnG så blir det ju ändå mer action när stackdjupen krymper. Men i CG - inte minst på NL50 där jag sitter misstänker jag - kan ju långa sekvenser förflyta utan att mycket händer vare sig med mig själv inblandad eller totalt sett på bordet. Man snor några mörkar, vinner nån enstaka fortsättningssatsning och lägger sig mot ett trebet och foldar foldar foldar skräp dessemellan. Ibland blir då frestelsen att syna med något spekulativt från position eller försvara en mörk med något inte alltför bra hyggligt stor även hos yours nitty.

 

Idag blir det lite utevistelse med en av sönerna. Sen får vi se vad som händer framåt kvällen. En film är väl ett inte alltför vågat tips :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vinner en 30-manna ikväll, annars i huvudsak bara en massa negativ varians av olika sorter i SnGerna. Det har ju rullat på bra annars sen jag kom ur downswingen i månadens inledning, men en grej där jag sannerligen varit doomswitchad är AA mot KK. Senaste veckan har jag fått in det pre 4 ggr så och kungarna har settat 3 av dem. Lite småjobbigt.

 

Just nu lirar jag 3 CG-bord och en liten fånig $2,20-satellit till en $22 där jag ligger 11/18 med just 11 platser på spel. I CGerna har jag så här långt haft 0 och inget flyt och undvikit att träffa med nästan övermänsklig precision. Samtidigt har några trebetsbluffar misslyckats totalt trots min tighta image. Nu är det dags att det lossnar! CGen har verkligen varit trög och motriggad denna månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha - lönade sig tydligen att klaga på pokergudarna för där drog jag själv ut ett par raketer med mina KK efter en ganska seg kväll vid CG-borden. Extra trevligt eftersom jag 2 ggr i samma läge (på hijack) dragit raketerna själv utan att få minsta action på dem.

 

Med detta blev det ett litet plus på CG-spelet och dagsbacket stannar på $30, vilket gör att månaden totalt med ett nödrop är grön fortfarande :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen måste man ju våga bjuda lite på sig själv. Tror aldrig jag gjort denna groda förut men nu hände det pga lite stress med andra bord och överrumpling när det fina kortet landade på river. Så time for: "syna med nötterna" (Bortsett från risken för fyrtal då som jag tycker att man alltid kan bortse från i dessa situationer)

 

Att jag bara synar pre är för att pottöppnaren är en fisk + min ganska tidiga position. Jag spelar gärna knektar smått - särskilt från tidiga pos, då det är så lätt att råka i trubbel med dem

 

***** History for hand R5-55356484-130 *****

Start hand: Sun May 23 00:08:00 GMT+0200 2010

Table: Accra [55356484] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.25/$0.50, Real money)

User: HERO

Button: seat 8

Players in round: 10

Seat 9: iMEATSPINyou ($49.93)

Seat 10: Harry_D ($51.72)

Seat 1: maggi80 ($16.51)

Seat 2: Nun0Mel0 ($17.83)

Seat 3: elJosphef ($50)

Seat 4: kosmar85 ($24.50)

Seat 5: HERO ($48.95)

Seat 6: duboy85 ($21.45)

Seat 7: VILLAIN1 ($66.33)

Seat 8: Rubegg ($10.72)

iMEATSPINyou posts small blind ($0.25)

Harry_D posts big blind ($0.50)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Jack of DiamondsJack of Hearts]

maggi80 raises $1 to $1

Nun0Mel0 folds

elJosphef folds

kosmar85 folds

HERO calls $1

duboy85 folds

VILLAIN1 calls $1

Rubegg calls $1

iMEATSPINyou folds

Harry_D calls $0.50

--- Dealing flop [8 of Diamonds3 of Clubs3 of Spades]

Harry_D checks

maggi80 checks

HERO bets $3

VILLAIN1 calls $3

Rubegg folds

Harry_D folds

maggi80 folds

--- Dealing turn [10 of Spades]

HERO checks

VILLAIN1 checks

--- Dealing river [Jack of Spades]

HERO bets $8.50

VILLAIN1 raises $20 to $20

HERO calls $11.50

---

Summary:

Main pot: $51.25 won by HERO ($49.75)

Rake taken: $1.50

Seat 9: iMEATSPINyou ($49.68), net: -$0.25

Seat 10: Harry_D ($50.72), net: -$1

Seat 1: maggi80 ($15.51), net: -$1

Seat 2: Nun0Mel0 ($17.83)

Seat 3: elJosphef ($50)

Seat 4: kosmar85 ($24.50)

Seat 5: HERO ($74.70), net: +$25.75, [Jd, Jh] (FULL_HOUSE JACK, THREE)

Seat 6: duboy85 ($21.45)

Seat 7: VILLAIN1 ($42.33), net: -$24, [Th, Tc] (FULL_HOUSE TEN, THREE)

Seat 8: Rubegg ($9.72), net: -$1

***** End of hand R5-55356484-130 *****

 

Naturligtvis oerhört klantigt att jag sitter och oroar mig för en färg, särskilt med tanke på hans kort, han kommer ju naturligtvis att betala hela sin stack med mig om jag bara inte spelar med huvudet under armen :evil: :evil: :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en pokerfri söndag trots det dåliga vädret. vete fan vad annat vettigt jag gjorde utom att tillaga en söndagsmiddag med en slags varm salsa som jag själv tyckte var jättegod men som inte uppskattades nämnvärt av middagens 3 övriga deltagare :-)

 

Har bara lirat nån enstaka MTT denna månad, men ikväll tänkte jag iaf grinda några. Eftersom jag måste upp svintidigt då en av killarna ska på en utflykt med avfärd 06.30 så kan jag alltid trösta mig med att jag kommer i säng i tid när jag bustar :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat av kvällens turneringsslask: Tidig bust i både $22 freezeouten på Ongame och dito $12 på Everest. I Nightrehab rebuyen $11 på Ongame lyckas jag på något vis glida in i pengarna trots en närmast monumental kortkallhet hela andra halvan. Hade egentligen bara tur en enda hand: Fick in det en bit in i andra timmen med 99 mot AA (superaggro spelare som kunde ha haft vad som helst) men settade floppen. Fick tillbaka $53 till slut på investerade $33. Sjysst timlön; dryga $5 :-)

 

Pokern totalt på plus lite drygt ett snitt-BI efter att dagens obligatoriska CG-förluster räknats in. Spelar visserligen inte mycket, men det har verkligen gått episkt trögt denna månad på det vis alla såväl känner igen: ingen action på premiumhänderna, ingen action på de få bra träffar man får. Men hoppsan - där bidde det visst nåt. Och då blev man utdragen. Fyra raka AA från runt hijack foldade hela bordet till mig. De två därpå följande fick jag in det pre mot småstackar som visade upp AKo (delad pott på stege) och 97o (LOL) som naturligtvis satte en steg och drog.

 

Själv försökte jag lira en hel del mer spekulativa händer i position men träffade noll och intet med dem.

 

Nåja - synd att gnälla när man ändå plussar dagen. Ligger furstliga $26 plus för månaden för tillfället :mrgreen: Kommer dock vara nöjd även om jag landar runt BE efter min downswing i månadens början.

 

Hämtat ut nya pokerböcker idag som det blir till att läsa: Kill everyone (nya upplagan) och The poker mindset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dagens pokerpass ganska kasst och backar dryga 2 snitt-BI. Kanske berodde motriggen på att all medrigg förbrukades i denna hand:

 

***** History for hand T5-56113431-74 (TOURNAMENT: "Milano", S-2136-3077, buy-in: $22) *****

Start hand: Tue May 25 22:04:41 GMT+0200 2010

Table: Table #1 [56113431] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 100/200, TC)

User: HERO

Button: seat 1

Players in round: 4

Seat 2: Random1 (6310)

Seat 3: HERO (2955)

Seat 10: random2 (3280)

Seat 1: VILLAIN (2455)

Random1 posts small blind (100)

HERO posts big blind (200)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Jack of HeartsAce of Hearts]

random2 folds

VILLAIN raises 2455 to 2455 [all in]

Random1 folds

HERO calls 2255

---

--- Dealing flop [6 of Clubs10 of Diamonds6 of Spades]

--- Dealing turn [Jack of Clubs]

--- Dealing river [Jack of Spades]

---

Summary:

Main pot: 5010 won by HERO (5010)

Rake taken: $0

Seat 2: Random1 (6210), net: -100

Seat 3: HERO (5510), net: +2555, [Jh, Ah] (FULL_HOUSE JACK, SIX)

Seat 10: random2 (3280)

Seat 1: VILLAIN (0), net: -2455, [10 of Clubs10 of Spades] (FULL_HOUSE TEN, JACK)

***** End of hand T5-56113431-74 *****

 

Jag undrar hur det lät framför datorn hos killen. Det är ju i samma härad som när jag fick in det före flopp med KK mot 99, settade floppen på i övrigt ofarlig bräda, men såg 9or falla på både turn och flopp.

 

Var lite osäker på om jag hade en syn där, men kalkylatorn säger att AJs är precis i botten av rangen mot en optimalt pushande knapp där (ca 20% av händerna och det tror jag faktiskt att den här killen gjorde trots stora stacken framför honom, då denne var relativt passiv när han väl ackumulerat upp sin markerhög)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ett tidigt grindpass idag medan ena sonen var på scouterna och den andra lirade PS2. SnGerna gick så där... landade till slut ungefär 1 snitt-BI back. Sen slog jag upp 3 CG-bord och lirade på dem i lite drygt 20 minuter. Det resulterade i ett drygt inköp (NL50) upp efter bl.a ett par set. Detta trots ännu en förlorad AA-hand (ligger back på dem f.n.) Av de 10 senaste har hela bordet foldat 4 ggr. 2 ggr har jag vunnit mindre potter. En delade jag med AK och 3 torskade jag. Turligt nog blev bara en ett större belopp. Den idag försökte jag slowspela i UTG1 när UTG ändå limpade, men naturligtvis kom inget omslag. Istället blev det en limpfisk i sen pos som träffade ett tvåpar med JTo. Jaja. Månadens första flytsession på CG-sidan som ju varit väldigt kall blev det iaf. Månadsnettot åter på ett marginellt plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CG-hand för feedback.

 

Det slår aldrig fel att jag hamnar i trubbel med mina premiumpar när jag försöker slowspela dem. Här tyckte jag att läget var väldigt bra. SB kommer att vika mot de flesta trebets, men många gånger kommer jag kanske att kunna få ut både ett cbet och ytterligare ett bet på turn.

 

Min fråga här om det finns en riverfold som handen utspelat sig. Jag känner inte att det finns det så väl som jag förklätt min hand med min medvetet passiva linje. Esshögt känns ju inte som fi:s mest troliga hand när hon (det var ett tjejnamn åtminstone) skjuter turn. I vart fall borde det finnas tillräckligt med lägre par i rangen eller bustade färgdrag som försöker bluffa.

 

Fråga 2 är om den passiva linjen är dålig. Synen på flopp tycker jag känns given eftersom min gameplan för handen är just att mörka mitt handvärde. Men på turn kanske jag bör slå om henne?

 

***** History for hand R5-56606458-130 *****

Start hand: Thu May 27 22:48:01 GMT+0200 2010

Table: Lowell [56606458] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.25/$0.50, Real money)

User: HERO

Button: seat 5

Players in round: 10

Seat 6: VILLAIN ($51)

Seat 7: HERO ($50)

Seat 8: DrmedRasen1 ($50)

Seat 9: nulprutte ($19.55)

Seat 10: Sandm4n ($49.94)

Seat 1: Kampfentchen ($18.59)

Seat 2: TiltStar ($52.24)

Seat 3: rstsnr ($53.52)

Seat 4: Motorny ($48.50)

Seat 5: Hevein ($58.22)

VILLAIN posts small blind ($0.25)

HERO posts big blind ($0.50)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [King of HeartsKing of Diamonds]

8 folds

VILLAIN raises $1.25 to $1.50

HERO calls $1

--- Dealing flop [4 of Clubs8 of Clubs4 of Diamonds]

VILLAIN bets $2

HERO calls $2

--- Dealing turn [9 of Hearts]

VILLAIN bets $5

HERO calls $5

--- Dealing river [Ace of Diamonds]

VILLAIN bets $9

HERO calls $9

---

Summary:

Main pot: $35 won by VILLAIN ($33.50)

Rake taken: $1.50

Seat 6: VILLAIN ($67), net: +$16, [Jack of HeartsAce of Hearts] (TWO_PAIR ACE, FOUR)

Seat 7: HERO ($32.50), net: -$17.50

x

***** End of hand R5-56606458-130 *****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... annars var detta ett väldigt trevligt pokerpass och sprang som jag nästan aldrig får göra. Satte flera fina rivers, bland annat en 9a för stege på samma CG-bord lite senare och re-utdragning efter att ha fått in det pre med QQ mot AKs som träffade kung på floppen. Vann en $22 och hittade en andra- och tredjeplats i mina favoriter 30-mannaspelen på $11. Allt som allt dryga $150 till slut vilket gör ungefär samma månadsplus. Bör kunna plocka runt $450 i olika cashbacks och rakerace så det ser ganska bra ut.

 

Fredagen blir troligen pokerfri, men räknar med att nöta en del i helgen och göra en god avslutning på månaden :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerfri fredag som sagt. Nu nyss avslutat ett drygt 1,5 timme långt pass som började apa (bl a floppad resp turnad stege som till slut förlorade mot högre stege resp flush) men redde upp sig fint mot slutet och slutar lillplus. Tycker att spelet går allt bättre, jag hittar aggression i de rätta lägena och klarar det mesta utom de värsta bad beatsen med relativt jämnmod. Sen är det klart att det känns trist när man kommer heads up med 44 mot A8s och blockar åttan inför rivern med en stege men istället kommer en fyra som ger mig trissen men honom stegen. Men det är ju bara standardpoker.

 

Hade tur/kyla på slutet också och krånglar mig fram till en tredje plats i en 30-manna $11 turbo på något mystiskt vis.

 

Läsningen av The Poker Mindset fortsätter. Där finns mycket matnyttigt och jag hoppas att den ska hjälpa mig med den psykologiska biten. Det svåraste för mig är nog att släppa resultatfokuset. Jag gillar att föra statistik och ha koll på hur spelet går, men inser att det har sina sidor.

 

Slutligen. Enligt Poker Mindset handlar INTE poker om det här och jag håller med till 110% Men när låten dök upp i mina lurar kan jag ju inte låta bli att ändå slå upp den här :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens pokerpass inget att stoppa pressarna för. Drygt en snitt-BI ner på SnG:erna. Ungefär 8 big bets dito röda på cashgamet. Inget märkvärdigt således. Dock en sån där kväll där hjärnan har svårt att freda sig för tanken att det på något vis finns en fiskrigg; det verkade som att nästan alla idiotsyner satt. Som denna där jag åkte ut mot en löshalvpassiv spelare. Det är så typiskt för hur en del såna här fiskar spelar.

 

- Sitter lite drygt 10bb djup, det är 6 kvar runt bordet

- Minraisar från utg

- Jag som sitter knappt 9bb djup till vänster om honom pushar med AQo. Det går inte att veta vad en sån här spelare gör, men inte sällan kommer en fold, eller så synar de med en sämre hand typ AJ/AT eller ett halvhögt pocket man åtminstone flippar mot.

- Alla fold fram till utg-fisken som steker och steker - och till slut synar med 10 of Clubs9 of Clubs. Bordet ger honom kåk.

 

Såna här händer ger en intressant inblick i den här typen av fiskars tankeliv även om det är svårt att exakt gissa skälen till att han synar. Men minraisen är så typisk. En viss typ av fiskar bara kan inte låta bli att spela alla suuuuuuuitedhänder, åtminstone de med lite högre kort. Position irrelevant, handen ser på något vis så lockande ut. Men istället för att göra det inte alltför katastrofaldåliga spelet här att pusha så lägger han en minraise för att pushen känns lite väl shaky? När någon ställer karskar han dock upp sig. Han har ju för sjutton suuuuuuited! Och connectors till på köpet! Att han i stort sett alltid kommer att ligga efter eller som bäst vara på undersidan av en flipp mot ett par lägre pockets tror jag inte ens föresvävar honom. Han tänker inte i de banorna utan är verkligen en nivå 0-tänkare (eller kanske 0,5 om vi ska vara lite hyggliga mot honom)

 

Det här var som sagt bara en. Jag blev utdragen ett par gånger till, men i de flesta var jag lyckligtvis bara åskådare. Mest garvade jag åt en CG-hand (NL50) där en tight spelare öppnar potten från UTG med 3bb. En spelare i mittenposition som sitter ungefär 50bb djup skyfflar in hela sin stack. Varpå cutoff som har en ungefär lika stor stack synar. Tighta spelaren gör sammanlunda och korten vänds upp. Herr tight har föga överraskande AA. Han som ställde i mittenposition har TT - inte heller det nån överraskning precis. Och så har vi spelaren på cutoff som viker upp..... JTo! :roll: :roll: :roll: Han hade dittills inte spelat extremt aggro eller synfiskigt. Kanske var det hans "turhand"??? Eftersom det nu var fishevening så träffar puckot naturligtvis en stege och drar ut de båda andra. Suck. Jaja, bara att tänka på poker mindset. Vi vill att de ska spela så där. Och vi vill att de ska vinna ibland så att de fortsätter leva i sin fantasivärld där JTo är en fin hand att syna en reraise allin med.

 

Sista passet för månaden imorgon. Blir väl ett par MTT tänker jag. Godnatt för nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funderar med på att köpa the poker mindset men fanns inte inne i pokerstars shoppen:(

 

är den köpvärd annars?:-D

 

Ja det tycker jag. Klart att man förstår det mesta av det de skriver redan, men väldigt bra att få allt systematiskt sammanfattat och verkligen indunkat. Är inte riktigt klar med den än dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ja! Riktigt fin avslutning på månaden. Raderar bland annat ut det irriterande backet i cashgamet efter att bland annat ha fått in det med set över set mot en annan stack som satt med runt 110 bb. Vinner en 30-manna och cashar även i två turrar, låt vara att det ser ut att blir småsummor (kvar i den ena men bara 44/60 efter ett långt streak utan kort)

 

Därmed kan månaden summeras och efter en djupdykning i början där jag var över 20 snitt-BI ner så vänder det fint och jag checkar ut även denna månad riktigt bra. Dryga $300 på spelet och det kommer att komma till runt $450 i olika valueback och racepengar. Det är mer än godkänt med mina mått mätt. Känns förstås bra att notera två bra gröna månader i rad efter det långa B/E-streaket.

 

Återkommer senare med detaljerad avstämning för månaden när det exakta utfallet av racen är klart. Tills dess ska jag också fundera över vad jag vill med pokern i juni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det dags att lite försenat summera resultatet av maj månads pokerlirande:

 

 

Antal spelade SnG 279 st (varav 164 DoN)

Antal spelade MTT inkl sattar: 7 st

Antal cashade SnG: 124 st (varav 89 DoN)

ITM: Standard-SnG: 30,4% - DoN: 54,2%

Antal MTT-casher: 2 (+1 på ett slaskkonto) -

Totalt omsatt: $5826

Vinster: $6114

 

CG: $34,50 (1719 händer på NL50)

 

Spelresultat: $322

 

Cashback Betsafe: $124

Race Betsafe: $95

Affiliate: $275

 

Resultat inkl bonusar mm: $816

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering av årets resultat:

 

januari: $11

februari: $32

mars: $35

april: $1133

maj: $816

 

Poker Mindset lär mig att man inte ska vara resultatorienterad, men visst är det skönt efter den långa torkan att göra en ny bra månad (med mina mått mätt). Det är naturligtvis extra skönt efter att ha upplevt en ganska tuff downswing på över 20 snitt-BI i månadens första tredjedel. Sen har jag dock sprungit bra i det stora hela.

 

Plusset kommer till största delen från de vanliga SnG:erna, inte minst 30-mannaborden som fortsätter att vara profitabla för mig. Jag önskar att det var bättre trafik på dem. Har någon av de andra nätverken förutom pokerstars flerbords-SnG på mellannivåerna (typ $11-$33) som fyller på hyfsat snabbt? Backar däremot på DoN-spelet denna månad, men de har som vanligt varit en bra bulk i grinden för rakerace och valuebackpengar. Den ganska låga variansen är också bra för psyket tror jag för den tenderar att dra ner de värsta svängningarna.

 

CG-spelet gick trögt över det iofs lilla samplet fram till sista passet som ju vände upp resultatet även där till grönt.

 

Juni har börjat med två spelfria dagar för att jag haft annat för mig. Idag var det grönan och efter det en ganska sjysst spelning med Eldkvarn i Kungsan. Det känns som att jag inte vill nöta riktigt lika mycket kanske denna månad. Fotbolls-VM står ju också för dörren. Är inget fotbollsfreak egentligen, men VM måste man titta på. Kommer också att vara med i ett prestigefyllt VM-tips som måste bevakas :mrgreen: Kanske satsar jag därför mer på kvalitet än kvantitet och lirar vanliga SnG och CG. Betsafe har ändå sämre villkor för sitt race denna månad. Ok, det är sommar. Men blir det ingen ny bonus eller bättre villkor för mig så byter jag site igen efter sommaren och börjar grinda nån ny insättningsbonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man talar om trollen så... Idag damp det ner ett mail med bonuserbjudande vid deposit. Mycket lägligt så hade jag förra månadens Cashback och racepengar att flytta över till pokerkontot, så det var bara att ta dem. För att inte tvingas lira för mycket i juni (bonusen har inga inkrement och måste clearas på 1 månad) nöjde jag mig med $175, vilket kräver att jag rejkar nånstans knappa $400.

 

Körde ett pass på lite drygt 1,5 timme idag och inledde månaden med att backa ungefär tre snitt-BI. Lite konstigt räknat iofs då jag ju också kör cashgame nu med en helt annan inköpsnivå. Inte så mycket att säga om efter bra spring senaste tiden. Att få in det med lägre par på höga blinds mot kompetenta spelare är då inte mycket att gnöla över. Sen var det ju förvisso några sjukt dåliga fiskspel som gick hem mot mig också. Jag grumsade lite framför datorn, men försöker ha the poker mindset i huvudet och minnas att jag vill att de ska spela så dåligt.

 

Borde sätta några mål inför månaden. Naturligtvis inte resultatmässiga, men kanske volym och även lite förkovran. Håller på med Kill everyone nu och gillar den. Betydligt mer teoretisk än jag hade väntat mig. Ska jobba med lite mer analyser av korrekta push/foldranger i typiska bubbelsituationer. Kanske skulle ta och investera i SnG Wiz också. Det program jag använder är lite för oflexibelt för att räcka i längden tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol - ett av de allra sämsta spel jag sett på mycket länge. Problemet är bara att Ongame hela denna fredag haft en doomswitch utan dess like på mitt konto och det här var bara ett i raden av fiskspel som gått hem

 

***** History for hand T5-58614538-69 (TOURNAMENT: "Fort Worth", S-2136-3949, buy-in: $22) *****

Start hand: Fri Jun 4 23:38:34 GMT+0200 2010

Table: Table #1 [58614538] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 100/200, TC)

User: HERO

Button: seat 10

Players in round: 4

Seat 1: nolann151176 (2440)

Seat 3: HERO (1935)

Seat 9: tartiflett88 (2690)

Seat 10: Pokermoritz (7935)

nolann151176 posts small blind (100)

HERO posts big blind (200)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [5s, 5h]

tartiflett88 folds

Pokermoritz folds

nolann151176 calls 100

HERO raises 1735 to 1935 [all in]

nolann151176 calls 1735

---

--- Dealing flop [As, 7h, 4s]

--- Dealing turn [Jc]

--- Dealing river [6s]

---

Summary:

Main pot: 3870 won by nolann151176 (3870)

Rake taken: $0

Seat 1: nolann151176 (4375), net: +1935, [6d, 9d] (PAIR SIX)

Seat 3: HERO (0), net: -1935, [5s, 5h] (PAIR FIVE)

Seat 9: tartiflett88 (2690)

Seat 10: Pokermoritz (7935)

***** End of hand T5-58614538-69 *****

 

 

10 SnG - cash i EN. Ändå märker jag att Poker Mindset åtminstone så här långt gör nytta. Jag andas ganska lugnt och minns att det är från dessa fiskar mycket av värdet kommer. Men ändå.

 

Tror inte jag vunnit en enda av de händer där jag gått upp senaste dagarna mot fiskar med överspelade suuuiiiitedhänder. Trots att jag varit favorit i dem alla. Men det kommer bättre dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista större potten idag: Stege mot straight flush. Ganska symptomatiskt hand, även om jag lyckades tömma en fullstack som bombade och syna hela vägen med ett par i tior på en bräda 99576 där jag satt med pocketfemmorna. Bara att tacka och ta emot. En lyckad 3-barrel också efter att jag missat både steg- och färgdragen; jag har börjat våga mig på att köra en del såna i snitt någon gång per pass och de har hittills varit plusspel för mig. Allt som allt $20 plus på CG:t och det är jag nöjd med denna i övrigt krattiga dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varit en ganska trevlig pokerlördag med vinst i en 30-manna och bra dagsplus. Är kvar i 2 MTT också: 19/24 i en $22 freezeout på Ongame där jag låg bättre ett tag men varit grymt kortkall och inte fått några stealchanser... och precis när jag skrev det fick jag in en underdoghand mot en storstack och dubblade upp till 8e plats. Nice :-) Garanterad dryga $50 men vill förstås ha mer :-)

 

Andra turren är en rebuy $12 på Everest där jag gått upp och ner efter både tur och oturshänder. 25/36 med 30 priser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

everestäventyret slut. Fegar inte utan skjuter in resterande 8bb med 33 från bb med en minraisare och 2 synare bakom. 2 av dem foldar och den tredje - en dum fisk med en av de andra bakom - synar med A8o. Det kunde ha gått men gjorde det inte ty ett ess landar redan på flopp. 17/19 i Ongameturren och allin med 55 - ingen syn och upp en placering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...