Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

Inget lir i fredags. Var på bio+pub efteråt med öl+hamburgare. Film: Kick ass. Kan väl ung. beskrivas som "fantastic four meets Pulp fiction" eller nåt i den stilen. En brutal film på gränsen eller kanske över den till spekulation i rått våld. Men sevärd helt klart.

 

Idag tävling i min andra "sport". Hem vid 21. Tjejen är på krogen med sin syrra så jag har grindat ett par timmar och hittat ett miniback på $7,5. Går att leva med :mrgreen: Nu ska jag checka ett avsnitt i nån av mina boxar; antingen Oz (sista säsongen) eller The singing detective. Tävlingen fortsätter imorgon med uppstigning i ottan (för att vara en söndag) så nåt nattsudd blir det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tredje raka backpasset - detta stannar på $40. Tvärtemot hur det ofta utvecklar sig så började det bra men gick åt helvete med musik efterhand. Höjdpunkten var väl finalbord i 30-manna då jag fick in AA mot AJo som sätter runnerrunner stege och bustar ut mig.

 

Allt var dock inte mörker, satellitade mig framgångsrikt till en $30-biljett för en tiondel av beloppet. Handen som säkrade det hela (jag spelade ingen mer hand sen trots att 45 personer bustade däremellan) var en AA som fick syn av två stackar av bra size som... båda visade sig sitta på KK! Så nu har jag två biljetter att MTT-slaska för. Kan jag hitta ett grönt pass imorgon tror jag att jag ska unna mig en $11 rebuy också.

 

Månadens cashfrekvens i DoN-spelet är 54,6% vilket innebär i princip B/E.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen kul pokerdag idag heller. Om inte $11 rebuyen (investerat $23) på Everest där jag är 49/149 efter två timmar utvecklar sig till nåt bra. Har torskat fler flipps än jag vunnit och sen har resten av stackmördarna varit endera AA i nån mörk eller fiskar som gjort sina mest sjukdumma fiskspel och vunnit framgång i nästan samtliga. Tappade ett fint läge nu på några händer i en 30-manna där vi var typ 13 kvar när jag först synar med KQ i mörken (ca 10bb djup knapp och jag var 1,5 ggr så stor i min stack) mot en spelare på knappen som en annan vid bordet torrt beskrev som "clueless" och som visar upp 84o och träffar 8. Jag fick upp stacken lite igen innan han limpar, jag ställer och han synar med JT för nästan hela sin stack... Jag hade AQ men han träffar en tia och jag är busto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope - sista 5bb:na åker in från CO med QTo. Jättestack i bb synar förstås helt korrekt med J9o. Har inte grejat nån av dessa händer ikväll tror jag och gör det inte nu heller när bordet snyggt radar upp: 4, 7, 5, 6, 8. Ridå...

 

Lät kanske stacken sjunka för mycket, men fick verkligen inga händer som låg inom någon slags rimlig pushrange. Jag menar... ställa med Q4o från MP när flera stackar är 4-5 ggr ens egen size?

 

Överspelade nog också den enda AA-handen för mycket. Kontrahöjde en tidig höjare + en limpare som då båda foldade. Hade hoppats att nån av dem skulle sitta med en bättre hand och tolka min rätt stora höjning som ett försök att aggra ut dem. Är tyvärr lite rädd för att spela dessa händer postflopp. Måste bli bättre på det för att extrahera ut mer värde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch... efter ett par veckors respit har Ongame på nytt öppnat diarrekranen och det på full styrka. En uppsättning riktigt otäcka händer idag och som alltid när det är motrigg en närmast mytisk förmåga av kortgeneratorn att vända allt till det sämsta och kn*lla en i *schl*t hela tiden utan pardon.

 

Vidrigt - är nog för tiltad för att sätta upp fler spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får vara jävlig glad att denna 5:e raka minusdag slutar bara $20 ner. Det som håller ner siffrorna är att DoN-spelet för $20 insatser går bra - 6/4 idag. SnGerna är däremot inne i ännu ett av dessa till synes oändliga streaks av förlorade flippar och "sitter kall i en kvart drar par i sexor med 8bb kvar pushar från HiJack och button har TT"-situationer (så åkte jag ut i den sista) som jag genomlidit det senaste halvåret. Handkorten dessutom magiskt usla. Och i satelliten åkte som 15/16 med 13 priser 5bb djup jag i en flip med AK mot JJ. Det hjälpte inte att floppen gav ett royal straight flush-drag och turn ett ess - knekt för triss och godnatt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelledigt i torsdags. Ikväll en grind efter att kidsen gått till sängs. Började bra, men gick sämre mot slutet. Slutar lite plus ändå och det är än en gång DoN-spelet som bär allt. Vanliga SnG:erna gick skit igen. Inget flyt i allinsituationerna och korten var minst sagt marginella. Backar också ungefär 1/2 bi på något hundratal händer CG efter bl.a. en hand där jag höjer med A7 från CO, träffar tvåpar och får in bra bets från en motspelare innan en knekt faller på turn. Jag får direkt känslan av att han sitter med AJ men jag måste ju syna hans halvpottbet. Och visst har han AJ...

 

Nåja, grönt är alltid grönt :mrgreen: Skönt iaf att bryta trenden med 5 raka backdagar. Hoppas på ännu bättre flyt i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gosh vilket skönt förmiddagspass. Har man ett sånt här på typ 20-25 spelade så är det bra. Cash i alla tre DoN-spelen, vinst i en $11-standard och tredjeplats i en 30-manna $11 efter att ha varit både kall och short en bra bit in på finalbordet, men på något vis glidit med. Sen började korten äntligen komma. Nästan 1 BI upp också på CG.

 

Feedback på en hand här. Primära FI är en alldeles livslevande synstation som suttit och betalat av med gud-vet-vad flera händer. Den andre är random och jag räknar med att han viker oftast pre vid mitt omslag eftersom han sannolikt har en hygglig men inte monstruös hand som han vill spela mot stationen. Är jag überaggro här och har tur? Jag menar, han är ju just en jävla station som lär syna ner här med underpar också. Jag har dock troligen en del outs vid en syn eftersom jag inte tror att ens denna synfisk gör detta spel med QJ

 

***** History for hand R5-47269950-202 *****

Start hand: Sat Apr 24 13:43:29 GMT+0200 2010

Table: Morro Bay [47269950] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.25/$0.50, Real money)

User: HERO

Button: seat 10

Players in round: 9

Seat 1: 1naelakummi ($46)

Seat 3: Dinamit93 ($181.52)

Seat 4: jeech ($50)

Seat 5: 33647 ($32.50)

Seat 6: girlshark23 ($93.36)

Seat 7: HERO ($61.87)

Seat 8: Jean1984 ($9.25)

Seat 9: MEGASYNFISK ($26)

Seat 10: GTiRed ($49.25)

1naelakummi posts small blind ($0.25)

Dinamit93 posts big blind ($0.50)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Ace of DiamondsKing of Spades]

jeech folds

33647 folds

girlshark23 folds

HERO raises $1.50 to $1.50

Jean1984 folds

MEGASYNFISK raises $2.50 to $2.50

GTiRed calls $2.50

1naelakummi folds

Dinamit93 folds

HERO raises $8.50 to $10

MEGASYNFISK calls $7.50

GTiRed folds

--- Dealing flop [3 of ClubsJack of HeartsQueen of Clubs]

HERO bets $23.25

MEGASYNFISK calls $16 [all in]

--- Dealing turn [3 of Hearts]

--- Dealing river [2 of Diamonds]

---

Summary:

Main pot: $55.25 won by HERO ($53.75)

Rake taken: $1.50

Seat 1: 1naelakummi ($45.75), net: -$0.25

Seat 3: Dinamit93 ($181.02), net: -$0.50

Seat 4: jeech ($50)

Seat 5: 33647 ($32.50)

Seat 6: girlshark23 ($93.36)

Seat 7: HERO ($89.62), net: +$27.75, [Ad, Ks] (PAIR THREE)

Seat 8: Jean1984 ($9.25)

Seat 9: MEGASYNFISK ($0), net: -$26, [Ace of Spades10 of Hearts] (PAIR THREE)

Seat 10: GTiRed ($46.75), net: -$2.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken site lirar du på?

:-)

 

Ongame. Men nu ska jag ut i solen en stund. Familjen är lite obalanserad idag. Äldsta grabben och jag bara degar framför dator/playstation medan yngste är på nån jättestor scouttävling. Nu ska dock även vi som sagt få oss lite motion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är trafiken på DoN's? Kan man smälla upp 12 bord utan problem?

Tänker mig $10-50-nivån

 

Btw, trevlig dagbok också! Keep it up!

:-)

 

Om du lirar i hela det spannet och kan tänka dig att spela både regulars och turbo så tror jag att det går hyggligt fort att fylla upp (dock naturligtvis inte i närheten av Pokerstars). Trafiken på $10 och $20 är bra, lite segare däröver. Jag spelar själv inget över $30, även om jag funderat lite smått på att ta ett skott eller två på $50. Däremot vet jag inte om det går att 12-tabla på Ongame, har för mig att det finns en gräns för hur många bord man kan ha öppna. Jag spelar själv aldrig fler än 6, då min multitaskingförmåga inte räcker längre. Ett annat problem är att om man kör med en HUD så måste man slå av poptable-funktionen, det krånglar för mycket annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kortispass ikväll mellan bion och sista Houseavsnittet. Inte mycket att skriva om hem till mamma - back dryga 2 inköp. Inga speciella händer kändes det som. Bara standard allting, inklusive fisken som synade med AJo från MP och höll upp mot min ATs (mina två AQ-pusher fick däremot synx2 av AJ som splittade ena och drog ut andra).

 

Nya tag imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det här är så jävla typiskt poker. Jag sitter och spelar HU i en 30-manna mot en alldeles för tight spelande fi som foldar för mycket. Gör det ju ganska lätt då jag med våra runt 15bb djupa stackar kan göra minraisar och vika de få gånger han slår om. Lyckas ändå inte få upp stacken mer än ungefär lika-lika. Har mixat upp med en del allinspel med händer som är nash för det. Och då plötsligt - plötsligt när jag pushar ca 12bb djup med KTs så synar han, kanske trött på att känna sig terroriserad av mig. Han visar upp K6s - och sexan sitter på turn. Busto&goodbye!

 

Nåja, bortsett från det och bortsett från att de två MTT jag spelade gick skit i vanlig ordning (hur KAN jag fortsätta ha sån satans motvarians i dem månad efter månad efter månad???) en fin pokerdag med ett dagsplus på runt $130 där dagens 30-manna turrar också gav en klonk (i en turbo). Nu bara en satellit kvar till en $22 där jag ligger 15/33 med 19 platser efter att nyss ha dubblat stacken med AK som vann utan att träffa bordet eftersom en synfisk med storstack bara var tvuuuuungen att titta vad jag hade med sin Q9-hand. Även om jag inte lyckats plocka mer än 2 biljetter än så känns det ändå som ett relativt gott värde i dessa $2-$7 satelliter då folk spelar utan grundläggande insikt om satellitspel och gör standardmisstagen att flippa bort sina stackar i lägen där de inte alls behöver det.

 

Månaden $490 exkl bonusar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, jävla självplågeri men nu har jag sattat till mig en $22-biljett till denna månad. 3 timmars spel ganska precis. Man kan ju diskutera om det är värt det, men det var ju en del i månadens mål att inte sprätta bort för mycket på MTT:er, utan till stor del försöka satellita. Det var den tredje biljetten till ett värde av total $77 denna månad och jag har spelat för knappa $25 för att vinna dem, så bra antar jag. Var dock tvungen att sätta en tvåoutare idag för att greja det med JJ mot AK som träffad kung på flopp men fick smaka knekt på rivern 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens fold: Säger man nej till de här pottoddsen så sitter man nog rejält tom med skägget i brevlådan. Man kan naturligtvis fråga varför jag inte skeppar turn - blev bara ett tryck på call-knappen i hastigheten eftersom det råkade vara action för mig på flera bord (vilket ju inte hör till vanligheterna för en nit som lirar 15/11 8-) )

 

***** History for hand T5-48223472-3 (TOURNAMENT: "Brampton", S-981-92638, buy-in: $11) *****

Start hand: Tue Apr 27 21:53:06 GMT+0200 2010

Table: Table #1 [48223472] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 10/20, TC)

User: HERO

Button: seat 5

Players in round: 10

Seat 6: Oldskool_Opa (1480)

Seat 7: jojo-48 (1370)

Seat 8: Rud8 (510)

Seat 9: Poker_HOK (1500)

Seat 10: airbourne13 (2520)

Seat 1: HERO (1500)

Seat 2: voliotis21 (1370)

Seat 3: crepaldii (1500)

Seat 4: expert19809 (1780)

Seat 5: Tony G 64 (1470)

Oldskool_Opa posts small blind (10)

jojo-48 posts big blind (20)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Ace of HeartsAce of Spades]

Rud8 calls 20

Poker_HOK folds

airbourne13 folds

HERO raises 80 to 80

voliotis21 folds

crepaldii folds

expert19809 calls 80

Tony G 64 folds

Oldskool_Opa folds

jojo-48 folds

Rud8 calls 60

--- Dealing flop [Jack of Diamonds, 4 of Hearts5 of Hearts]

Rud8 checks

HERO bets 140

expert19809 raises 280 to 280

Rud8 folds

HERO calls 140

--- Dealing turn [9 of Clubs]

HERO checks

expert19809 bets 830

HERO calls 830

--- Dealing river [10 of Spades]

HERO bets 310 [all in]

expert19809 folds

---

Summary:

Main pot: 2490 won by HERO (2490)

Rake taken: $0

Seat 6: Oldskool_Opa (1470), net: -10

Seat 7: jojo-48 (1350), net: -20

Seat 8: Rud8 (430), net: -80

Seat 9: Poker_HOK (1500)

Seat 10: airbourne13 (2520)

Seat 1: HERO (2800), net: +1300

Seat 2: voliotis21 (1370)

Seat 3: crepaldii (1500)

Seat 4: expert19809 (590), net: -1190

Seat 5: Tony G 64 (1470)

***** End of hand T5-48223472-3 *****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev kallad fisk idag också. Det är inte så vanligt eftersom jag ju inte är världens slaskigaste SnG-spelare direkt (Lirar 15/11 totalt, skulle tro att det i vanliga SnG kanske ligger på 17/12 eller nåt sånt). Liksom de få tidigare gångerna så kommer smädelserna från någon som uppenbarligen inte har en aning om vidden i korrekta pushranger från exempelvis SB eller då man sitter shortstacked. Denna gång var det 75s och stackarna var (på bubblan) nätt och jämnt 10bb djupa. Stormästaren i bb tyckte att jag var en fisk trots att hans KK-hand höll upp (öppet stegdrag på flopp så han hann nog svettas lite :-))

 

Den bubblan gick åt skogen, men det andra av de två sista borden gick bättre och efter en synnerligen svängig match med stackar som gick rejält upp och ner för hela gänget från semibubblan och framåt så klonkade jag till slut och slutar därmed dagen på $13vilket är dugligt för ett pass där jag sprang tämligen illa. Åkte dit i bortåt ett halvdussin händer där jag kom in som 65-70% favorit och satte bara något enstaka motsatt läge själv. Men det är ju standard i det svängiga SnG-landet.

 

Blir ett eller två pass til denna månad innan pokerbutiken stänger för april. Ska hjälpa till med en flytt på fredag em/kväll (tur att dagarna då man festade runt på valborg är ganska mycket long gone nu). Funderar redan nu på en linje för nästa månads spelande. När jag inte har nån bonus att gå med är frågan om det är meningsfullt att trycka in en massa DoN-spel. De står för 60% av spelvolymen (CG ej inräknad) och drygt 70% av investerat belopp i april. Men bara 25% av månadsplusset. Har cashat 56,4% vilket är ganska nära mitt totalresultat på dem. Det ger ett blygsamt ROI på mellan 2 och 3%. Samtidigt håller de ju ner swingarna med sin lägre varians och bidrar till att man kan plocka ut pengar från cashback/races, så jag vet inte riktigt... Tankar att satsa mer på CG finns också som vanligt. Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...