Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

haha jag verkar ha hittat något nytt jämviktsläge i alla fall för jag är förvånansvärt lugn trots ännu en dag med kn*llrigg av rejäla proportioner. Började t ex nu i en 30-manna med AKs. Floppen kommer två kungar och jag checkar. De andra två checkar också. Betar ut på turn och båda synar. River ännu en blank och nu börjar plötsligt ett krig. Allt åker in och... ja herr fisk har synat höjningen pre ur position (han började med att limpa) med K7 och har träffat en kåk!

 

Poker Mindset ger ju ett klart svar på det här: Vi älskar Herr dumfisks syn. Oftast träffar han ju inte kåken och betalar då gladeligen ändå av hela stacken med sin triss.

 

Tyvärr befinner jag mig för ögonblicket i ett läge där herr Dumfisk träffar allt för ofta. Medan min egen träfförmåga är låg och alltför ofta infinner sig när någon har ännu bättre träff

 

 

... och där åkte jag ut i en 30-manna till när jag försöker stjäla med A2s mot ännu en av dessa limpfiskar (23/0). Limpfisken steker och steker innan han till slut synar - med AQs!!!! Ännu en intressant inblick i limpfiskarnas tankeprocess. Det kostade honom mer än 10bb att syna. Varför höjer han inte från början? Varför syna om han är så rädd att han bara limpar? Varför? Slowspelar han?

 

Till mina hopeless encounters med firrar kan också läggas ett sedvanligt antal av premiumhänder som slaktar mina pusher. A9 mot AA och liknande.

 

Kvar i ett par, tre turrar. Tänk om man för en gångs skull... men det är väl inte värt att hoppas för mycket även om det vore gudomlig rättvisa efter denna ruttna variansmånad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej - där sprack självbehärskningen. Springer in i AA igen (inte ett enda jävla själv på 2 dar) med mitt Toppar på floppen. Så jävla hopplöst. Ut i rebuyen också med JJ mot AK och ut i en SnG till.

 

Resultat av denna jävla sinnessjuka dag: 10 spelade SnG: cash i 1. En! Back över 10 snitt-Bi. Kvar i två turrar men ligger dåligt till då jag får dåliga kort och måste vika på missade floppar.

 

Även om denna dags usla resultat till övervägande del nog ändå kan skrivas på oturskontot så finns det fortfarande en del i MTT:erna att slipa på. Jag tror inte att jag justerar optimalt när vi kommer en bit in. Är så många som spelar löst och öppnar från utg1 med KJo, checkhöjer med A8o från CO och liknande. Visst spyr man de gånger man springer in i AA med sin egen KQ eller 33. Men efter att ha sett ett flertal bataljer idag mellan tämligen marginella händer som fått in allt pre så är jag säker på att jag måste hitta ett mer offensivt spel. I vart fall kan man inte i varje fall där jag spelar sitta och vänta på att sno blinds från CO-SB. Folk kliver nämligen in i potterna från tidigare pos åtminstone 7-8 ggr av 10 när man är nere på snittstackar på kanske runt 20bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejdå everestturren. får in det med par i knektar mot 55 på floppen. Sen settar femmorna turn. Resten av stacken springer in IIIIIIIIIIIGEN med A8 i AA. Och nu åkte jag även ut med en kanske något lös repush från BB i ITM-turren med A6s mot AJs från en ganska tidig höjare. (satt cirka 10bb djup)

 

Ligger nu runt 25 snitt-BI back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jämför mina stats med en stabilt vinnande spelare som jag iofs bara har 500 händer på. De är ganska lika - även denna spelare ligger ung på 15/11. Däremot har h*n en något högre AF och AFq och verkar folda lite mer sällan mot 3bet. 3bets-frekvensen är nästan lika. Även när man tittar på positioner ser det ganska lika ut. Tyder på att det är finkalibrering och ytterligare optimering i val av push/call som är den väg jag måste gå, snarare än någon radikal omsvängning av spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tvingade mig själv till lugn idag och det funkade väl något så när. Men dessvärre pyste det över i några överaggressiva spel som nog lämnade ett delbidrag till ännu ett dåligt dagsresultat. Största månadsbacket nånsin nu efter nästan 10 snitt-bi till (11 lirade - 2 cashade). En av casharna kom i något av det mest bisarra bubbel/ITM-spel jag någonsin upplevt. Jag tror vi var allin 10 gånger i rad utan att favorithanden vann. Och då snackar vi ändå par över par och flera 70-30, 75-25-lägen. Jag själv drog ut JJ med 88 bara för att ett par händer senare missa möjligheten att busta samma spelare med två överkort mot hans underdito. Drog sen själv ut igen 2 ggr innan jag åkte ut som 3a med AT mot QJ tror jag det var. Hela tiden fick 2 spelare riktigt bra händer så att degen åkte in så gott som varje hand.

 

Sprang som alltid denna månad in i flera AA/KK-händer och fick flera bisarra syner av limpfiskar på mina omslag.

 

Resultatmässigt är den senaste veckan ett nytt och tråkigt bottenrekord i karriären, men jag måste ju medge för mig själv att dåligt spel från min sida har bidragit. Jag märker att jag söker skäl att stoppa in stacken i lite mer marginella situationer. Sen är det förvisso så att i princip alla parametrar har pekat åt fel håll i variansen; handkort, floppträffar, motspelarens kort etc etc. Inte minst har DoN-spelet som annars brukar vara relativt lågvariansigt gått åt helvete på ett närmast häpnadsväckande vis.

 

Tar en spelpaus imorgon, men försöker ändå grinda vidare månaden ut och mentalt koppla bort backet. Det är ju historia och inget jag kan göra något åt nu. Förr eller senare släpper doomswitchen - det gör den ju alltid. Får koncentrera mig på beslutsfattandet och att varken bli för passiv eller för aggressiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite ändrade planer gjorde att jag ändå körde ett spel idag. Det borde jag inte ha gjort. Har visserligen spelat helt tiltfritt och fokuserat såvitt jag kan bedöma. Men riggen släpper inte. Ett bord kvar med små chanser så även denna dag ser ut att sluta i resultatmässig katastrof. Jag har nu 4 cashar på de 30 senaste spelade. Fyra! Skulle kunna ha en orgie i att publicera hemska händer som den sista på bubblan nu i en $11. Första tillbakaspelet jag gör med AQ från BB. Självklart har button AK - igen!

 

Nästan 40 snitt-BI back nu och den värsta downswing jag någonsin upplevt är nu ett faktum. Både i tappade inköp, reda pengar och otur tar den senaste veckan alla tänkbara pris.

 

Tur man har stor rulle i alla fall. Just nu är jag i den där mentala dödzonen när det inte går att se hur det någonsin ska kunna släppa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I de två sista åker jag båda gångerna ut på att bb sitter med QQ när jag pushar med AJ.

 

Jag har börjat gå ifrån datorn när jag ställs i dessa lägen och det hjälper. Ser man den vita skylten (8 ggr av 10) så har man redan resignerat. Har man mot förmodan träffat något så blir det en glad överraskning.

 

Det gäller att försöka tänka att det som pågår nu handlar om promillars sannolikhet. Om ens det. Även om det förstås är teoretiskt möjligt att jag fortsätter springa så här till resterande 100 inköp också är förlorade så är det våldsamt osannolikt. Det handlar om att försöka låta bli ord som kn*llrigg, våldtäkt och annat eftersom det skapar en personlig antagonism till en blind varians och en blind kortgenerator.

 

Vad som dock inte går att skaka av sig när dessa värsta downswingperioder kommer är overklighetskänslan. De sista tre dagarna har helt enkelt inte pokern känts på riktigt. Inte så att någon enskild dag ligger utanför normalvariansen. Snarare är det allt sammantaget.

 

4 plusdagar denna månad. 1 b/e och 13 back. Tur man har annat i livet än pokern. Det tänker jag ägna mig åt nu. Godnatt ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

välbehövlig (tror jag) tvådagars spelpaus. Märkte att jag hamnat lite i den där känslan jag beskrivit tidigare när man på något plan, på något mystiskt sett nästan vill fortsätta förlora. Bara för att få ännu mer bekräftelse på hur fruktansvärd otur man har och hur fruktansvärt orättvist allt är. En sån inställning kan rimligen inte påverka ens spel till det bättre.

 

Tog i varje fall ett lunchpass på ung 1,5 timme nu och hittade månadens första riktiga goodrun. Cash i 8 av 9 och upp 10 snitt-BI ungefär. Way to go till ett hyfsat månadsresultat visserligen, men nu fokuserar vi på spelet de återstående passen. Inget mer spel idag dock och i morgon vet jag inte riktigt om det blir nån tid heller. Funderar på lite livefotboll på söderstadion trots att det är VM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en tillfällig respit igår verkar det, för idag är motriggen tillbaka igen i samma märkliga omfattning som hittills under månaden. Bortsett från att jag vann en allin med K6s mot A6o precis när jag skrev detta så har spelpasset hittills varit uselt i månadens klassiska kombo: Mörkarna drar QQ+ nånstans 8-10ggr oftare än förväntat när jag pushar. Och fiskarna gör bisarra pusher, höjningar och syner och kommer undan med det trots att jag får in det som favorit eller jättefavorit.

 

Dessutom har min verklighetsuppfattning i pokern börjat skaka betänkligt. Jag har nyss studerat någon jag trodde var en äkta idiotfisk göra de mest sinnessjuka spel gång på gång på gång. Sist synade han tvåallins med K6s - ena stacken täckte hans 9bb djupa stack. Han öppnade från utg+1 och synade sen min höjning allin med 93s ???

 

Denne spelare hade enligt Sharkscope på drygt 1200 spelade ett ROI på 4???:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: på i genomsnitt $10

 

Kanske var han tiltad. Det andra alternativet är för skrämmande: Att alla "råd" om hur man ska spela SnG är felaktiga och att det faktiskt går att plussa även över längre sets på att spela som en fullkomlig dårfink. Jag kan ju inte tro detta på allvar, men jag är ganska konfunderad just nu.

 

Drygt 4 snitt-BI back efter första passet om man undantar att ett bord fortf. är kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis fick jag också plikta (tack tack tack Ongames kortgenerator som satt mig i dessa lägen fler gånger denna månad än jag orkar tänka på) när han höjde igen och jag repushade allin med TT. Nu satt han med AA minsann... Jag hade redan sprungit in i QQ, KK , AA varsin gång under passet så jag var luttrad.

 

DoN-liret fortfarande helt uruselt - cashfrekvensen är 45% ung mot mitt snitt på dryga 56%. Med tanke på de otrevligheter som varit på Pokerstars med masscolluding från vidriga små äckelkineser (avstängda därifrån nu) så får man kanske passa sig lite. En av de symptom som fick spelare att fatta misstankar var just att flera solida regs under hösten och vintern plötsligt inte kunde vinna längre. Känns iofs som att det mer handlar om att jag haft en riktig jävla grisotur denna månad. Men helt säker är jag inte, det har varit fler suspekta incidenter än vanligt vid borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

första handen på bb400 på bubblan i en $22a där jag ligger 3a: Pushar från sb ung 8bb djup med 76 och.... ja naturligtvis sitter bb ÄN EN JÄVLA FÖRBANNAD GÅNG DENNA SINNESSJUKA MÅNAD MED AA!!!!!

 

 

Nåja... det är ju i varje fall fascinerande att man verkar kunna fortsätta att slå nya oflytsrekord hela tiden.

 

 

2/3 av plusset från i lördags uppkäkat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som har varit särskilt katastrofalt för resultatet denna månad är också att ju högre insatser - desto mer motrigg har jag haft. Det är ju iofs möjligt att $22-nivån är nån transitionsfas där det plötsligt blir en miljard gånger bättre motstånd. Men det känns väl ändå inte helt rimligt att jag ska ligga >+10% på $11 nivån, -5% på $22 och över -10% på $33 (där riggen tycks vara utan slut för mig)

 

(motståndet ÄR märkbart tuffare på $22 där det är betydligt mer ont om fisk och mer gott om riktigt kompetenta spelare. Men riktigt så stor skillnad kan det omöjligt vara)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åker dit HU i en $11 mot en spelare som lirar 34/8 över det 100 SnG-händer jag har på honom. Enligt all konventionell visdom är detta fiskstats som ska vara förlorande. Men ser man på... även denne spelare är enligt Sharkscope vinnande över ett sample på 1,5 K games med ett ROI på 6%. Och efter att ha kontrahöjt mig flera gånger så synar han när jag kontrakontrahöjer allin med ATs. Vad han har? AK förstås som håller upp.

 

Tänk om det är så att det verkligen finns diametralt annorlunda strategier för att spela vinnande SnG trots alla förståsigpåares bedyranden om motsatsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ännu en bubbla som är så sinnessjuk att jag förstår att den bara kan sluta på ett sätt. Vilket den också gör. A8s mot J5s - torsk. Sen K2s mot 87o mot samma spelare och också torsk. Flera allinsituationer med andra inblandade där hela tiden fel spelare vinner trots att den är underdog. Hade också varit inne med två överkort mot två underkort samma spelare när han var short utan att lyckas busta honom då heller.

 

70% av vinsten från i lördags försvann och jag är åter över 30 inköp ner för månaden. Hela tiden går det alldeles särskilt åt helvete på $22 också. Folks syner på bubblan står iaf inte i mina ICM-tabeller. Men vad spelar det för roll - de vinner ju ändå och de plussar dessutom enligt sharkscope.

 

Börjar tro att alla jävla böcker och program om SnG och turneringsspel är en stor jävla gigantisk sjuk level. Dagens tredje vinnande spelare som kickade ut mig på bubblan nu med sina finsyner hade typ 30/10 i stats på 250 händer.

 

Dessa lirare spelar i varje fall inte Moshmann och Shaws "force them to surrender"-spel. Det är mycket limpande och passivt spel. Och det är syner på bubblor och annorstädes som i varje fall inte justifieras av mitt program på långa vägar och som jag tvivlar är rätt även om man är relativt short. Ändå vinner de? Medan jag närmast förblöder för närvarande, särskilt på $22-nivån där konstant saker som denna inträffar (just detta i en Double or Nothing):

 

(spelar man verkligen så här om man inte är a) utvecklingsstörd/intagen på psykatrisk vårdinrättning eller b) vet hur korten ska falla)

 

***** History for hand T5-63874986-12 (TOURNAMENT: "New York", S-2187-13883, buy-in: $22) *****

Start hand: Sun Jun 27 19:54:02 GMT+0200 2010

Table: Table #1 [63874986] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 50/100, TC)

User: HERO

Button: seat 2

Players in round: 10

Seat 3: DiePatze (1560)

Seat 4: zock3 (1770)

Seat 5: FactorSNFS (1500)

Seat 6: wape123 (1540)

Seat 7: upay4mydream (1455)

Seat 8: Malyshonak (1455)

Seat 9: Tagesson90 (1175)

Seat 10: HERO (1680)

Seat 1: bushi_do (1475)

Seat 2: Mick St.John (1390)

DiePatze posts small blind (50)

zock3 posts big blind (100)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Ace of ClubsAce of Hearts]

FactorSNFS folds

wape123 folds

upay4mydream folds

Malyshonak folds

Tagesson90 folds

HERO raises 300 to 300

bushi_do folds

Mick St.John folds

DiePatze folds

zock3 calls 200

--- Dealing flop [8 of Spades5 of ClubsJack of Hearts]

zock3 bets 350

HERO raises 1380 to 1380 [all in]

zock3 calls 1030

--- Dealing turn [Jack of Spades]

--- Dealing river [9 of Spades]

---

Summary:

Main pot: 3410 won by zock3 (3410)

Rake taken: $0

Seat 3: DiePatze (1510), net: -50

Seat 4: zock3 (3500), net: +1730, [5 of SpadesAce of Spades] (FLUSH ACE)

Seat 5: FactorSNFS (1500)

Seat 6: wape123 (1540)

Seat 7: upay4mydream (1455)

Seat 8: Malyshonak (1455)

Seat 9: Tagesson90 (1175)

Seat 10: HERO (0), net: -1680, [Ac, Ah] (TWO_PAIR ACE, JACK)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får försöka landa och stänga av whinekranen och ta nya tag. är fullt medveten om att detta inte är konstruktivt. Jag hade mentalt fixat ett mer normalt backpass idag trots den usla månaden. Men att direkt få rullgardinen nerdragen igen var för mycket. Men tillbaks till fokus på det egna spelet får det bli, även om jag fortfarande är förbryllad över hur spelarna nämnda ovan kan vara kraftigt plussande. Det är verkligen mycket egendomligt som de spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lillplus på ett pass om knappa 2 timmar mellan hemkomsten från jobbet och fotbollen. Man är tacksam för det lilla - särskilt som det började i typisk junistil med godsaker som KK allin mot AK torsk och bust på flera bord innan jag visste ordet av (inget spew - tror inte jag fick in det med någonting sämre än KQo från knappen). Till slut dök det dock upp en liiiten goodrun. Dock ännu ett DoN-pass där man bara kan skaka på huvudet åt hur så gott som ALLT går åt fel håll hela tiden. 4-1 och 90-40 för månaden nu, vilket är ett nytt och dystert bottenrekord.

 

Var på väg mot ett lite bättre plus på cashgamet, men naturligtvis tappar jag drygt 1/3 stack med topp-tvåpar mot en trevlig firre med 52/0 över 150 händer som settade sina knektar. Haft ett flertal såna där händer denna månad.

 

CG:t är nästan exakt break-even för månaden totalt sett.

 

Får se om jag lirar något efter fotbollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra post-brasilienpass där det äntligen rullar på lite i DoN-spelet (nästan glömt hur det känns) + vinst i en standard $11-SnG. Summasummarum för dagen cirka 5 snitt-BI upp.

 

Sista jobbveckan före semestern är det också. Grymt skönt. Har redan påbörjat nerväxlingen till semestertempo. 5 lediga veckor i sträck!

 

Ingen poker imorgon - satsar istället på att avsluta månaden med ett rejält pass på onsdag med lite MTT också. Då vore det väl f-n om jag inte äntligen efter alla misslyckade försök skulle få hitta ett litet finalbord åtminstone? Det är verkligen dags nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är jag ute i alla turrar. Kvällen började bra, men på slutet blev det bara skit. Naturligtvis inget finalbord - ut som 14:e i den första jag spelade (bara 132 startande iofs...)

 

Dock gick SnG-spelet bra och får därför iaf sluta månaden med ungefär 4 inköp upp. Det betyder att spelet slutar ungefär nånstans 25 snitt-BI ner ($450) När jag räknat hem bonus, rakerace och cashback så lär det återstå nån stans runt 50 dollarez i nettoback. Årets första vilket är tråkigt, men med katastrofspringandet stora delar av månaden och en del tiltspel ovanpå det så får man väl ändå känna att det kunde ha varit värre. Summerar i detalj i morgon när raceresultatet är definitivt.

 

Over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då så... alla parametrar är kända och juni månad kan summeras, åtminstone i pokerhänseende. På totalt 22 speldagar av 30 möjliga hände följande:

---------------------------------------------------------------

 

Antal spelade SnG 224 st (varav 97 DoN)

Antal spelade MTT inkl sattar: 13 st

Antal cashade SnG: 85 st (varav 47 DoN)

ITM: Standard-SnG: 29,9% - DoN: 48,4%

Antal MTT-casher: 4

Totalt omsatt: $4491

Vinster: $4066

CG: $1 (1544 händer på NL50)

 

Spelresultat: $424

 

Cashback Betsafe: $81

Bonus Betsafe: $175

Affiliate: $175

 

Resultat inkl bonusar mm: $7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering av årets resultat:

 

januari: $11

februari: $32

mars: $35

april: $1133

maj: $816

juni: $7

 

... trots mina farhågor så lyckas jag alltså på nettot räknat undvika ett backresultat även denna månad, även om det minst sagt var på håret 8-) Har väl liten betydelse egentligen och jag vet RESULTATFIXERING ÄR INTE BRA. Men lite psykologisk pluseffekt kan man ändå få unna sig kanske?

 

Lite mer reflektioner för den som till äventyrs är intresserad kommer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermånaden börjar i alla fall med ett litet plus. Lite upp och ner som så ofta i SnG/MTT-världen, men nu har jag åtminstone kommit i pengarna i $11 rebuy-turren. Just nu 25/37 med 15bb i stacken. Hade ett riktigt stim av kort för en stund sen och pushade fyra ggr på kort tid. Blev dock inte synad nån av gångerna trots att vi var i pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ut som 27:a och vinner $75. AQo möter KK hos en halvlös tysk och får ingen hjälp av bordet. As usual när jag hamnar i ett läge där jag med en vunnen pott skulle kunna komma i läge för att faktiskt nå finalbordet. Ska den riggen aldrig, aldrig, aldrig släppa?

 

Nåja, godkänd start på juli. Vi får se hur mycket spel det blir. Är ju semesterresor och lite annat kul på gång. Börjar ledigheten imorgon. Det är värt minst tre :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här scenariot känner alla igen va? Man ska precis till att koppla ner sitt cashbord - bara typ max ett par, tre händer till. Och så får man något lovande och träffar bra på floppen och så blir det action och så åker allt eller i varje fall mycket in av ens stack. Och så har motspelaren ännu bätre och hejdå där åkte hela eller en stor del av dagsplusset. :twisted: I mitt fall var det ett set på en iofs farlig bräda som samtidigt verkade som gjord för att semibluffa drag. Så jag re-re-raisade min motspelare allin med mitt mellanset. Och ser man på tralala - killen satt med 97 för floppad stege :evil: Ingen hjälp av turn/river och där försvann ett fullt inköp. Överspelade nog handen, men hade nog ändå varit väldigt svårt att komma ifrån den.

 

Annars var det en ganska hyggligt bra pokerkväll som innan detta debacle såg ut att sluta på ett ganska hyggligt litet plus. Men jag tror jag blev lite überaggro i cashgamet där jag på nämnda bord var uppe i 1,5 inköp och sen sumpade alltihop på händer där det inte kändes helt klockrent.

 

Tror det finns flera situationer fortfarande där jag inte spelar bra i cashgamet. T ex detta med att få mer värde på rivern. Särskilt i lägen med möjliga drag som sitter så checkar jag gärna även bra händer som höga tvåpar och t.o.m set. Åtminstone när jag sitter ur position. Hade en sån på ett annat bord där en runnerrunnerfärg landade och jag checkade mitt damset. Hade naturligtvis synat (motståndaren checkade bakom med ett tvåpar), men det känns verkligen väldigt vekt spelat. Särskilt som ett tvåpar eller TPTK var två ganska troliga händer han kunde ha (eller ett lägre set).

 

Jag antar att dessa svängningar mellan att ibland bli för aggro och ibland alldeles för passiv/feg är rätt typiskt för mindre vana CG-spelare som försöker spela enligt en TAG-strategi (jag lirar 16/10 på fullringbord).

 

Har iaf ett inte alltför kasst facit så här långt på NL50 med 5,09 bb/100 över lite drygt 4K händer.

 

Annars en härlig helg med mycket uteliv (djurparksbesök, besök hos syrran på landet med bad mm). Nu väntar en vecka i Medelhavet. Känns för all del en aning overkill just nu med den enorma värmeböljan. Men alltid kul att byta miljö och se nånting nytt. Åker i övermorgon. Kanske blir ett mindre pokerpass imorgon - annars blir det paus fram till hemkomsten i mitten av nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...