Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

Det värsta är att såna här händelser fyller mig med en iofs helt felaktig men ändå känsla av att jag slösat bort massor av min tilldelade flytkvot. Just detta när man får upp bra stackar på flera bord och sen går det fullständigt åt helvete över hela linjen gör att det känns otroligt motigt. Man vet ju att så många andra sessioner får man kämpa för att hålla kvar startstacken och knappt det och sen åker man på nån flipp eller efter att ha sprungit in i AA/KK. Man har liksom inte råd att hamna utanför pengarna på fyra bord där man varit uppe i dubbel till tredubbel stack.

 

Gjode kanske ändå en felaktig syn på semibubbla när jag satt med AKo i BB och hade en stack på 5800. UTG pushar för sina sista 1100 (bb200) och knappen som har 2300 synar. Jag tänker att jag åtminstone har en god chans att vinna en sidopott eftersom CO:s range förmodligen är typ par 77 och uppåt och AJs, AQo och uppåt. ICM-kalkylatorn ger mig dock rätt. Givet en faktiskt lite lösare optimal callingrange för knappen så har jag syn med AKo. Men det är möjligt att det ändå är ev- mot en snittspelares synrange där. Jag försöker iofs i den här typen av situationer träna mig på ett mer aggressivt spel och inte vakta min stack för mycket. Det var i varje fall ett marginellt beslut kan man väl säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtade mig från whineutbrottet - drog upp nya bord och fortsatte spela den poker jag tror på. Nu gick det efterhand bättre och jag hittade ett par vinster bl.a. Spelade också en hand i rebuyen $11 väldigt hårt och aggressivt i ett läge där det kändes avgörande för om jag skulle hänga på gärsgårn med många placeringar kvar till pengarna eller få en bra stack. Mao - försökte hitta ett lite tuffare spel även på MTT-sidan. Det gick vägen och det var tur för sen har jag varit något rent episkt kortkall förutom en AK som inte ens monsterstacken i BB brydde sig om att syna. Nu har vi precis kommit in i pengarna och jag är som oftast ganska short (ligger 43/53 med 8bb medan folk rasar ut).

 

Kommer i varje fall att plussa dryga 5 snitt-bi idag och är nöjd med dagen. Har dessutom fått en rejäl utskällning för att vara fisk (varför fattade jag aldrig ;-) ) som en liten extra bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föga förvånande är jag nu ute efter att ha lagt in de sista 4bb i min mikrostack med A7s - första handen med något rimligt värde på typ trekvart. Trots att jag gjorde pushen från UTG foldade faktiskt hela bordet fram till BB som synar med Q9. Fair enough för mig alltså, men dessvärre träffar han tvåpar och min chans att sätta en runnerrunnerfärg som kommer med rutertian på turn blir inte verklighet.

 

Nåja - ännu en MTT i pengarna och jag är tillbaka cirka 4 snitt-BI plus för månaden. Helt okej och jag är som sagt mer nöjd med mitt spel också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på gång bra i Ongames $22 freezeout-turre kl 21.15 idag, men tyvärr kom det sen ett gäng taskiga potter där jag nog dessvärre också med facit i hand gjorde ett par dåliga eller åtminstone halvdåliga spel. Annars en ganska ordinär dag på totalen som började med ett otroligt missflyt för att sedan vända och låta flipparna landa min väg, dock inte hela vägen fram på något bord. Slutar totalt ett snitt-BI ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett pass på fredagskvällen. Det började ganska besvärligt och krattigt, men plötsligt vred sig nästan alla parametrar rätt och trots att jag inte hittade så många fantastiska händer så hade jag marginalerna med mig. Fick in det som favorit och höll upp de flesta händerna. Vann en 30-manna och en standard $22a och hittade också efter en rekordlång match/bubbla cashen i en $54 DoN. Den var verkligen något av det mest bisarra jag upplevt - kan bara vara glad att jag inte blev det stackars bubbeloffret. 1 timme och 20 min höll vi på (skulle tro att snittiden när man lirar med 8 min mörkar är ca 45-50 minuter)

 

Summa summarum cirka 12 snitt-BI upp och det kan man naturligtvis bara känna :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: för.

 

Borde köra lite mer handposter. Ska kolla igenom PT lite och se om jag kan vaska fram nåt intressant från de senaste dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerhelgen i sammandrag:

 

lördag - lirade ett pass på eftermiddagen, back ett drygt inköp. Sen bio och middag. Kollade in Inception och måste säga att jag verkligen gillade den. Även om det krävde järnhård koncentration för att hänga med i den komplexa handlingen och att alla frågetecken... nja jag ska inte göra nån spoiler här tror jag :-)

 

söndag - vi (tjejen och jag) hade bestämt oss för att göra riktigt livedebut och lira söndagsfreezeouten på CC i Stockholm. Blir lite tids&matkris så jag åker ett pendeltåg före in till city. Det visar sig vara tur i oturen, för när tjejen kommer till Tullinge så lägger strömmen ner från Flemingsberg och 10 mil söderut. Stabilt som vanligt SJ/Banverket/SL! Tiden går innan de får nån information och när de till sist ombeds stiga av finns inga ersättningsbussar. Taxi går så klart inte att uppbringa heller - det är drygt 50 pers i kö och 2 bilar kommer in inom loppet av 10 minuter. Det står klart att det inte finns en chans att hon kan vara inne i Stockholm förrän tidigast strax före sju (turren börjar kl 18) Jag går in på CC och snackar med personalen och får iaf göra ett återköp av våra biljetter eftersom det finns folk på reservlistan. Tur i oturen men jäkligt snöpligt. Istället åkte vi hem till mig och försökte spela lite MTT:s. Men en sån här dag så finns det liksom inte att det skulle kunna gå bra. Ut ut ut ut ut och jag torskar till slut ungefär lika mycket för dagen som mitt återbetalade inköp. :evil:

 

Vi gör kanske ett försök på onsdag igen. Om det inte blir Solvalla förstås...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt sopigt pass idag så här långt. Beatsen haglar runt öronen oc de få bra händerna står inte. Har dessutom gjort dumma spel enligt den skruvade logik man ibland får till när man är uppe mot fiskar: "De kan inte ha..." Jo visst kan de det. Två stackar åkte mot folk som hade synat 4x resp 6xbb-höjningar med QTo resp T8o och träffat för stege resp toppar. Två stackar borta på tvåpar som drogs ut av korkade fiskar. Fast i sanningens namn gick ju en hel del marker in när de träffat sina mirakelkort på rivern. Tvåpar är svårspelade då många av dem (om man inte synar med vad skräp som helst) ofta också träffar motspelares range bra och ger dem åtminstone ett bra drag). Men nog känns det som att jag haft mer än min beskärda del av taskig varians när det gäller dem. Har t ex inte råkat ut för i närheten så mycket set-över-set historier som jag har tråkigheter i stil med AK som höjer, träffar AK-ragsflopp och finner sig vara uppe mot fi som settat på bajskortet. Eller så sätter de nån runnerrunnerfärg eller nåt i den stilen. De har iaf haft en otäck förmåga att kosta mig pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har åkt ut i en knippe allinsituationer också med dominerande 70-30händer. I flera av fallen som sig brukar beroende på att en dum fisk tar en syn som han inte borde (tror mina pushar var inom en korrekt range med hänsyn till det ändå).

 

I stort sett hela dagsbacket ligger på DoN-spelet som trots sin lägre varians ibland kan gå illa nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... och nu snappar jag av en idiot som suttit och pushat med all möjlig skit och inte förstår att det är dags att sluta upp med det när bubblan spruckit. mycket riktigt har han K4o och jag har A5. Hjälper förstås inte ett dugg eftersom Ongame skruvat på en helvetesrigg utan dess like mot mig idag och således producerar en fyra på rivern.

 

Back ungefär 8 inköp just nu med ett bord kvar. Hela vinsten från den fina fredagen har ätits upp på tre dagar med motrigg motrigg motrigg och motrigg. De tre senaste pusharna som fått syn med premiumhänder är rätt talande för dagen:

 

KK mot A9 - träffar ess

KK mot AQs - jag settar flopp, fi drar in en fyrkorts rr-flush.

JJ mot T9 - fi drar in en ny rr-flush.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DoN-spelet ger ju precis som satelliter en del extremt svåra bubbelsituationer:

 

BB=200, Ante 20

 

UTG 3960

UTG+1 1790

CO 3400

BU 1640 <-- Push

SB 1665 <-- HERO Queen of HeartsQueen of Diamonds

BB 2545

 

Alla spelare på denna bubbla är i vart fall hyggligt kompetenta DoN-spelare. Dock tillhör BU dem som pushat relativt sett minst och jag lovar att han inte pushar de 100% som kalkylatorn förordar. Med en sån optimal pushrange kan jag syna med TT och uppåt. Så har jag en syn med mina damer här, givet att han kanske i praktiken pushar absolut max 35-40% av sina händer? Det vete håken... Låt oss säga att synen är väldigt marginell. Jag tar den ändå. Resultatet spelar eg. ingen roll men jag var uppe mot Ace of Clubs10 of Clubs som träffade en tia men inget mer.

 

Med några dollar plus i CG:t några händer så pressar jag ner dagsminuset till 5 snitt-BI. Nu väntar ett svårt val: Börja grinda nyinköpta Hornblowerboxen eller likaledes nyinköpta House säsong 4? Vi är iofs två om beslutet så det kanske blir en coinflip i slutändan :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En underlig dag där tvåoutare haglade runt öronen på mig. Var inne med degen 4 ggr med AA, AA, KK, KK. 3 ggr mot underpar och en gång mot AK. Resultat: Utdragen 3 ggr av set och nötflush. Very nice. Sen fick jag in det med floppat tvåpar mot QQ som 2-outar mig igen på rivern. Hooray! Ovanpå det diverse annat skräp.

 

DoN-spelet gick dock bra och i sista $22an hittade jag till slut lite rungood. Först fick mina TT stå mot 44 på bubblan. Sen hamnade jag HU mot en riktigt vass reg som försökte bluffa mig med dåligt resultat och sen chansade på att hans toppar med hålstegdrag var bättre än min hand på turn (vi satt från början drygt 35bb djupa med likvärdiga stackar). Oturligt nog för honom hade jag hittat ett tvåpar på turn och hade inte en tanke på att släppa det. Fin kompensation för allt tvåparselände senaste dagarna och ett dagsplus på 5 snitt-BI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har man blivit av med liveoskulden då (bortsett från slaskande med kompisgäng). Lirade 600 kronors-freezeouten på CC. Såg det mest som ett sätt att få lite känsla för vad live innebär. Hängde med i dryga två timmar innan jag bustade med mina sista 8bb med ett ställ från ganska tidig pos med en esshög hand som oturligt nog fick två ännu bättre händer mot sig. Fick upp stacken lite i början men var annars väldigt kortkall (88 och AQo var bästa händerna). Spelade helt klart lite mer passivt än vanligt och hittar så här i efterhand några händer där jag tror att jag borde spelat tillbaka.

 

En hand jag grubblar på fortfarande: Hade precis bytt bord och inga reads på motståndaren, en kille i 30-årsåldern med stenansikte. Jag missar att vi precis har höjt blindsnivå och tror mig därför lägga in 2,5 x när jag lägger en 500-marker från MP1 tror jag det var. Blir tillsagd att jag höjt för lite och i stressen slänger jag bara in en 100-ing till för minraise på 300bb:n. Sitter med King of DiamondsQueen of Clubs. Fold hela bordet till BB som synar. Floppen kommer AK8 med två klöver vilket alltså ger mig två bakdörrsdrag till stege/flush förutom andra paret. Killen donkar ganska snabbt ut ett pottbet på 1200. Jag sitter med ungefär 4500. Första impulsen är att folda för att han antagligen synat med nån esshand med hyfsad kicker. Andra impulsen är att detta är en perfekt bluffbräda för en aggressiv spelare som tänker att jag ofta höjt här med något i stil med 88-QQ. Han hade en hygglig stack; kanske ungefär dubbelt så stor som min. Kanske borde jag ha tryckt in min stack och kanske fått honom att folda förutom bluffarna även en del ess med lägre kicker? Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det svänger i pokerlandet... Spelade först ett pass tidigt ikväll och plussade dryga 5 inköp. 2 vinster av 5 lirade SnG:er och 2 cashar av 3 i DoN-spelet. Sprang så där härligt som man kanske gör max 1 pass på 14-15 st eller nåt. Så körde jag nu efter midnatt och sprang rakt in en motrigg av den där mest överjävligt retliga sorten. När jag för fjärde gången i rad var uppe allin med en dominerande hand bara för att få se motspelaren träffa det kort jag inte täckte eller sätta en färg(2ggr av 4 på rivern dessutom) så kändes det så härligt underbart kul. Tappade nästan hela plusset från kvällen på denna monstermotrigg. Sista handen var dessutom mot en sjukt dålig spelare som synade för 30bb med KTs på min repush. Råkade ut för en härlig uppkäkning också (split pot visserligen men ändå) när jag kom allin med 77 mot KJ. Bordet kommer 5885 och .... 5! Den var inte riktigt lika grym som den häromkvällen när en lös fisk tog en syn på bubblan i en 30-manna med K7o mot mina 22. Floppen kommer AAK men turn producerar en 2a för en härlig kåk och uppdubbling. Trodde jag ja - för på rivern faller det tredje esset och gör därmed min kåk värdelös.

 

Månaden är dryga 10 snitt-BI upp i varje fall. Lirat 224 SnG och ett drygt 20-tal MTT. Tar mig nu en allvarlig funderare på om jag ska börja orka grinda in en ny startbonus på en annan Ongamesajt i augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är för trött (läs: slö) för att läsa så många tidigare nya inlägg men vilken nivå håller du till på?

Jag spelar själv SnG men mest på Stars och FTP, vore kul att höra lite om motståndet på ongame, låter ju rätt fiskigt vad jag läst hittills.

 

lycka till!

 

(kommer givetvis följa dagboken from. nu, kul med fler SNG dagböcker) =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar i huvudsak $11 och $22 - snittar ungefär $18. Lirar en del enstaka $33 och $54 också, då i huvudsak Double or Nothing. De grindar jag mest för att få volym för rake races och valueback/bonusar.

 

Hur fiskigt Ongame är vet jag inte. Jag tycker att spelet på ex.vis Pacific där tjejen lirar verkar fiskigare. Hon verkar iaf råka ut för fler sjuka syner och sånt. Det normala när man lirar ex.vis en standard $22-a är att kanske 7 spelare vid bordet har VPIP/PFR-stats som indikerar grinder eller åtminstone seriös spelare. Sen är ju inte alla lika bra för det - även folk med typiska TAG-stats gör ibland förbluffande obalanserade och konstiga spel. Typ tar syner för 70% av sin stack med händer som 87s. Sanningen är väl att det inte flödar över av fisk nånstans numer. Åtminstone inte när man kommer upp på tvåsiffriga inköpsnivåer i SnG. Är samma sak när jag lirar CG på Ongame (NL50). Sitter i snitt runt 7 tighta, disciplinerade spelare på fullring där också.

 

Tycker också det är kul att det finns lite SnG-dagböcker här förutom min egen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"underbar" avslutning på månaden. Drar nog inte upp några nya bord då jag känner en lust att mörda någon komma krypande. Bad beats och sjuka fisksyner som går hem hela kvällen. Höjde upp en pott rejält i en turre nu med AA och får med mig två fiskar. På floppen åker resten av degen in och det visar sig att de båda fina herrarna har stegdrag resp hålstege med "toppar" (7or med 9a som kicker)som de obekymrade om varje oddskalkyl glatt bajsar in. Jag hade lika gärna kunnat stänga ner redan där för Ongame har inte försummat att våldta en enda sån hand ikväll för mig. Så icke nu heller och det är naturligtvis på alla fiskars favoritgata rivern som stegdraget sätter sin stege och petar ut mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lång bubbla i $22a med en big stack och tre jämna stackar som slutar med att bb spelar tillbaka på min 2,5x. Jag har AKo och synar förstås. Han har 33 och jag förlorar flippen. What a surprise. Och på sista bordet fick jag precis QQ och in med sista 6bb med 11 spelare kvar (6 priser). Så klart uppe mot AA.

 

Tråkigt att sluta månaden med att bli så duktigt våldtagen av variansen (förlorat typ 70% av QQ+-händerna där jag fått action de senaste dagarna och blivit utdragen ett rekordstort antal gånger på rivern i en mängd mycket tråkiga lägen) Får vara glad att jag ändå bockar av spelet på plus, även om 2/3 av månadsresultaten försvann de sista dödgrävardagarna. Men det är ju standard i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kör vi en summering av juli månad då:

 

Antal spelade SnG 237 st (varav 70 DoN)

Antal spelade MTT inkl sattar: 25 st

Antal cashade SnG: 98 st (varav 41 DoN)

ITM: Standard-SnG: 34,1% - DoN: 58,6%

Antal MTT-casher: 5

Totalt omsatt: $4448

Vinster: $4599

CG: $51,50(395 händer på NL50)

 

Spelresultat: $99,50

 

Cashback Betsafe: $74

Affiliate: $175

 

Resultat inkl bonusar mm: $348,50

-------

Antal speldagar: 20

Därav gröna: 9

 

(dessutom om man ska va noga: live -600kr. Men jag ser inte det som en del av pokerrullen utan mer förströelse/lärpengar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar! Ny sammanfattning av året:

 

Summering av årets resultat:

 

januari: $11

februari: $32

mars: $35

april: $1133

maj: $816

juni: $7

juli: $348,50

-------------------

-------------------

totalt: $2382,50

 

jag vet - kaffepengar. Men lite skoj är det ändå att ha en hobby som inte kostar mig pengar utan tvärtom.

 

Har bestämt mig för att inte byta sajt i augusti i alla fall. Lite osäker på grindmotivationen/tiden och tror det är bättre att vänta till man är inne i vanliga jobb-och-skoltrallen igen.

 

En vecka semester kvar bara :-( :-( :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månaden börjar ung. som juli slutar. Kallt, kallt. Vinner en och annan flip men det är allt. Gjorde ett försök att satta mig in i söndagsturren och det började ganska bra. Sen dock kortkyla och till slut allin med A2s. Två syner, bäst hand (iofs marginellt) men ingen tur med bordet och ute på 30:e plats (8 platser stod på spel)

 

En uppsida dock: CG-liret har varit monsterkallt en dryg månad, men nu slog det plötsligt till med två bra händer. En snubbe höjer 4,1bb från UTG+1. Luktar typ 99-QQ. Jag bestämmer mig för att bara flatta med AA bakom honom. En till synare, flopp kommer T34 regnbåge. UTG1 tänker några sekunder och donkar sen in hela sin stack om 35 dollar i potten på 7. Klart det kan vara ett försök att provocera fram en syn på settade tior. Men det är givetvis snappsyn där och mycket riktigt viker han upp damerna som inte får nån hjälp på turn/river. Sen vann jag en hyggligt stor pott mot en snubbe som synar när jag slår om med topparet för resten av sin lilla stack till oddsen 2 mot 1 med ett kunghögt färgdrag som han inte sätter. Låg dock back innan dessa händer, så slutresultatet blir inte mer än två femtedels inköp ungefär (lirar NL50)

 

Blir mer spel senare ikväll, men vet inte hur mycket. Ska väl iaf grinda nån film med kidsen först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja... kanske med inspiration av Emma så hittar jag på dagens allra sista bord äntligen lite medrigg när jag med KQs får syn på semibubbla i $22a av två spelare med JJ och AQo (fin overcall där, vi hade alla helt jämna stackar, ca 7bb djupa) och spikar en kung på turn för en monsterpott och så småningom vinst. Den vinsten fyller igen dagens hål och lämnar till och med ett litet plus på ett drygt snitt-BI. Det tackar vi för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...