Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

Nope... det blev inget finalbord denna gång heller. Åker ut som 17e med KTo mot AKs. Att det ska vara så förbannat jävla svårt för mig att gå den där sista biten. Det börjar bli många, många turrar och även ITM nu utan att lyckas sista biten. Spelar förvisso fortfarande lite för passivt före bubblan, men det känns som att det är rätt mycket neggovarians inblandad också.

 

Ja ja... inget att gråta över. Stämplar ut dagen med ett rejält plus och har därmed kommit upp på grönt även på totalen för juni efter den dåliga inledningen. Nu blir det nog lite Betapet istället i väntan på att tjejen kommer hem från krogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget spel igår. Idag ser inte ut att bli nån bra dag trots att allt var upplagt för åtminstone ett lillplus när jag kom in på bubblan i en $54 DoN som 2a i chipcount och mer än dubbelt upp mot 3 av stackarna. Men en sån där osannolik händelsekedja som ibland kan fyras av i DoN-games spelades upp inför mina maktlösa ögon och småstackar hamnade allin ett antal gånger i rad med underdoghänder men vann varenda gång. Till slut blev jag själv offret med 99 i bb där den näst minsta stacken (mycket tveksamt)sköt in sina marker med AT. På river faller tian och jag är bust.

 

Usel kväll på vanliga SnGerna också med marginalerna mot mig precis hela tiden. Men poker är poker - bara att nöta vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vinner till slut en $11 standard-SnG och med hjälp av dryga $10 plus på ett tjugotal minuter CG på 3 bord så blir det till slut bara ett back på $20.

 

Spelade inte med något optimalt fokus idag känner jag så här i efterhand. Om jag nu ska fortsätta tänka poker mindset så är det ju det som är det väsentliga, det påverkbara. Inte att jag missar en ganska säker DoN-cash som annars gett ett fint dagsplus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vet att det varit ett bajsigt grindpass när man till slut nästan är nöjd med att stänga ner med ett minus-ROI på ungefär 25% Det började bra, men sen gick det verkligen så där fullständigt åt helvete som det bara kan gå i poker under en period och jag bara rasade ut på bord efter bord. Kände tilten komma krypande, men lugnade mig, drog upp några nya bord till och hittade lite bättre equity. Sen var det iofs ett stilenligt slut att i fjärde handen HU i en 30-manna (runt 25bb djupa) få in allting pre med QQ mot AQ - bara för att se två jävla pissess spika floppen direkt. Hade onekligen hellre gått ifrån det bordet med $109 istället för $69. Men that's poker.

 

En reflektion kring mitt eget spel idag är att jag kanske är lite för aggressiv på låga blinds med mina premiumpar. Jag prioriterar att inte hamna i svåra flervägspotter och tar hellre en liten pott på 7-8 bb genom att reraisa än att kallsyna från knapp med AA (ett konkret exempel idag). Förmodligen ger jag bort värde där

 

OT så mumsar jag lite på säsongens (för min del) första svenska jordgubbar. Ungarna har haft skolavslutning i härligt solsken också. Det är verkligen sommar nu! :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte bra just nu, men hanterar det fortfarande betydligt bättre än tidigare.

 

Call of the day: Vet inte om det var nån tiltgroda eller bara nån jävla pajas. Vi befinner oss i en $22 DoN

 

**** History for hand T5-60264168-8 (TOURNAMENT: "Miami", S-2187-11030, buy-in: $22) *****

Start hand: Thu Jun 10 22:21:21 GMT+0200 2010

Table: Table #1 [60264168] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 75/150, TC)

User: HERO

Button: seat 9

Players in round: 10

Seat 10: SilkeBas (1400)

Seat 1: strandemam (890)

Seat 2: bushi_do (1500)

Seat 3: quattrofrank (1015)

Seat 4: Karaefff (1900)

Seat 5: lacireg3 (1470)

Seat 6: HERO (1410)

Seat 7: x 59 (1945)

Seat 8: the_divac79 (2300)

Seat 9: kuznec_x (1170)

SilkeBas posts small blind (75)

strandemam posts big blind (150)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [King of HeartsKing of Spades]

bushi_do folds

quattrofrank folds

Karaefff folds

lacireg3 folds

HERO raises 1410 to 1410 [all in]

x 59 folds

the_divac79 folds

kuznec_x folds

SilkeBas folds

strandemam calls 740 [all in]

---

--- Dealing flop [7 of ClubsJack of Hearts10 of Diamonds]

--- Dealing turn [King of Clubs]

--- Dealing river [9 of Diamonds]

---

Summary:

Main pot: 1855 won by strandemam (1855)

Rake taken: $0

Seat 10: SilkeBas (1325), net: -75

Seat 1: strandemam (1855), net: +965, [8s, Qc] (STRAIGHT KING)

Seat 2: bushi_do (1500)

Seat 3: quattrofrank (1015)

Seat 4: Karaefff (1900)

Seat 5: lacireg3 (1470)

Seat 6: HERO (520), net: -890, [Kh, Ks] (THREE_OF_A_KIND KING)

Seat 7: x 59 (1945)

Seat 8: the_divac79 (2300)

Seat 9: kuznec_x (1170)

***** End of hand T5-60264168-8 *****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inne i en sån där period också då många extremt frustrerande kort faller på river. Synar t ex i bb nu på bubbla i $22 med ATo eftersom både jag och pusharen är 3bb djup och han (från utg) är en kompetent/aggressiv spelare som pushar brett här. Han har A6o och gissa vilket kort som landar på river och bubblar ut mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cashar till slut på rätt bord (bla de 2 $54-orna) och hittar därför ett litet dagsplus trots att det var betydligt flera flops än flips idag. Hade kunnat bli ännu bättre då jag hade fint läge HU i en $22 avslutningsvis och direkt fick in det med KQs mot QJs. Men den här kvällen var bedrövlig ur allinluck-synpunkt och det här blev bara en av flera dominerande händer som fick torsken. I nästa hand har jag en tredjedel av markerna och pushar igen med 66 ca 8 bb djup. Ny syn (lite tveksam tycker jag) med K8o från herr fisk som även denna gång hittar det rätta kortet och surfar hem vinsten.

 

Allin pre också i CG:t när jag äntligen, äntligen fick nån action på mina raketer mot en 35bb djup shortstacker. Men nu är det ju så att jag ligger back på dem i CG-spelet och den här gången var det JJ som satte en fyrkortsflush på härliga rivern.

 

Tror inte jag själv gjorde en enda suckout...

 

Fortsatt nöjd med självkontrollen även om det var nån hand idag som fick mig att grumsa rätt ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går mot sjunde backpasset av hittils nio lirade denna månad. Framför allt i DoN-spelet är jag för tillfället grundligt r*vkn*ll*d av Ongame. Är det inte premiumhänder i mörkarna så är det fiskar som sätter nya rekord i sinnessjuka syner som går in trots att de kommer in med mindre än 20% vinstchans. Igår ex.vis höjde jag till 60 (3bb) från UTG med KK. Två synare innan en lös fisk höjer till 200 från button. Jag ställer naturligtvis och de övriga synarna viker. Men herr fisk på första blindsnivån får gladeligen in det med.... Q8! Och sätter en runnerrunnerstege.

 

Sen har vi förstås de mindre uppenbart dårhusmässiga, men likafullt dåliga fiskspelen. Som att 7bb djup på bubblan syna min push från CO med ATo efter att ha stekt och stekt och stekt. Jag hade 99 för en flipp och förlorade.

 

17 lirade 5 cash de senaste 3 passen DoN. Mig veterligen det sämsta resultat jag någonsin noterat. Dagen räddas ändå från ett katastrofback av 2 vinster i de 5 vanliga SnG jag lirade. Hade kunnat bli ännu bättre när jag precis ITM i en 30-manna fick in det med KK mot två spelare som AJo resp KJo. Men är som sagt inte vän med Ongames kortgenerator för tillfället som producerade 2 ess redan på floppen.

 

Tror jag hade en enda utdragning att tala om idag på min sida: A6 mot AK. Men sådant är pokerlivet.

 

Annars så letar vi febrilt efter semesterhus i Medelhavet i sista minuten. Får hoppas på en hygglig klonk där, vore ju semirättvist då klonkskillsen för ögonblicket icke äro de bästa vid Ongameborden :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 semihyggliga gröna pass de senaste dagarna och ungefär 3,5 snitt-BI upp. Detta trots att tema fiskutdragning fortsätter. Har åkt på ett gäng riktiga finingar till av den typen som får en att undra om vederbörande sitter uppkopplad från en sluten, psykiatrisk vårdklinik nånstans i Sydfrankrike. Sen lite sånt där skojsigt som att få in det på bubblan med 66 mot 22 - träffa 6a på flopp men ändå förlora mot en runnerrunnerstege.

 

Om man bortser från dessa oftast okontrollbara variabler (det enda man kan göra är ju att tighta sin pushrange mot identifierade synfiskar) så känner jag mig i det stora hela nöjd med spelet. Växlar oftare över till rent push/foldläge nu redan vid runt 15bb, särskilt när bordsdynamiken gör att det känns rätt. Gör lite fler re-steals också och träffar oftast rätt med dem. Tanken är naturligtvis att kapitalisera på en tight image som samtidigt är aggressiv. Det är tufft att gå emot en spelare som höjer allin för 15bb från en mörk efter att kanske ha foldat 10-12 raka händer.

 

CG har det tyvärr inte blivit så mycket senaste dagarna - hoppas hinna spela lite mer de kommande istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara för mig vad som får en diarrefisk att öppna 4bb från UTG+1 med J9o på startblinds vid ett fullringsbord?? Hu går tankeprocessen? Vad tänker han sig?

 

Det finns förstås en förklaring för riggtomtar: Diarréfisken är kompis med sajtdriften och vet att floppen kommer att komma KQT.

 

Jag satt med AK och borde inte ha stoppat in pengarna. Dumt, men tröttsamt med den enorma klonkturen de allra dummaste fiskarna har denna månad. Blev nästan förvånad när jag INTE förlorade en push mot en BB som synade för 8bb/hela stacken med 85o - bland det mest korkade jag sett vid ett pokerbord.

 

...

 

ja jösses, är verkligen r*vkn*ll*d igen. Back nästan 10 inköp idag i en sanslös bad beat-fest i kombo med diarrekort av värsta sort. Har aldrig sprungit så uselt i DoN-spelet som jag gör nu, merparten av mina downswings har ändå kommit ur standard-SnGerna. Men nu går verkligen ALLT fel som kan göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett mindre pass på nattkröken idag. 4 $11 varav 2 shorthanded (har börjat småtesta det lite, än så länge utan någon som helst medrigg). Bust alltihop och kortkall som en eskimå. Sedan CG runt en timma. Lillplus till slut där men månaden visar fortfarande rött och 9 backpass av 13 spelade. Har nog sprungit en bra bit under allin-ev och dessutom sprungit in i premiumpar på högre blinds oftare än förväntat genomsnitt. Så helt logiskt att jag backat dryga 15 snitt-BI, även om det varit så pass mycket motrigg nu ett tag att jag börjar få problem med humöret igen. Får försöka skärpa till mig där och ta det lugnt igen. Tänk poker mindset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att man ska spela sina par aggressivt oftast när man kommer heads up i en SnG. Men att syna med mellanparet och skitkicker när man ändå fortfarande sitter runt 35bb djup... nädu franska synfisken. (ROI -18% och VPIP 50)

 

Vilken tur att vår herre är god mot franska synfiskar och delar ut en runnerrunnerflush som "belöning" för mongospelet:

 

***** History for hand T5-62344893-98 (TOURNAMENT: "Dallas", S-2136-5048, buy-in: $22) *****

Start hand: Sun Jun 20 00:23:34 GMT+0200 2010

Table: Table #1 [62344893] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 100/200, ante: 20, TC)

User: HERO

Button: seat 4

Players in round: 2

Seat 9: dalevauge (8260)

Seat 4: HERO (6740)

dalevauge posts ante 20

HERO posts ante 20

HERO posts small blind (100)

dalevauge posts big blind (200)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Ace of Clubs9 of Spades]

HERO raises 700 to 800

dalevauge calls 600

--- Dealing flop [6 of Hearts9 of Hearts2 of Clubs]

dalevauge bets 1600

HERO raises 5920 to 5920 [all in]

dalevauge calls 4320

--- Dealing turn [King of Clubs]

--- Dealing river [10 of Clubs]

---

Summary:

Main pot: 13480 won by dalevauge (13480)

Rake taken: $0

Seat 9: dalevauge (15000), net: +6740, [7 of Clubs6 of Clubs] (FLUSH KING)

Seat 4: HERO (0), net: -6740, [Ac, 9s] (PAIR NINE)

***** End of hand T5-62344893-98 *****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja well... dagens pass kvittar i varje fall ut gårdagsnattens nästan på centen när så att jag är tillbaka där jag var i torsdags. Vinner en $11 efter två fina KK-händer runt bubblan.

 

Dagens behållning annars bröll.. nej jag skojar bara. Naturligtvis den härligt swingiga matchen Kamerun-Danmark. VMs klart mest underhållande så här långt. Synd man inte hade nåt spel inne på den. Har inte bettat någonting än, men det kanske är dags nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bedrövligt spel av mig på floppen va? Fi är visserligen lite halv löspassiv, men inte något mongo. När han tar den här linjen pre sätter jag nog honom egentligen inte på något annat än AK och QQ+, så frågan är varför jag langar in degen här?

 

***** History for hand R5-62411107-159 *****

Start hand: Sun Jun 20 13:48:36 GMT+0200 2010

Table: Larissa [62411107] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.25/$0.50, Real money)

User: HERO

Button: seat 2

Players in round: 10

Seat 3: cherny84 ($63.89)

Seat 4: MegaAkpo6aT ($10)

Seat 5: HERO ($57.16)

Seat 6: Robertoka41 ($87.81)

Seat 7: horos2 ($66.01)

Seat 8: pius111 ($20.90)

Seat 9: wilbre33 ($54.09)

Seat 10: gottetotte ($39.75)

Seat 1: Hynddogg ($12.92)

Seat 2: nis83 ($10.79)

cherny84 posts small blind ($0.25)

MegaAkpo6aT posts big blind ($0.50)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Ace of HeartsAce of Diamonds]

HERO raises $1.50 to $1.50

Robertoka41 calls $1.50

horos2 folds

pius111 folds

wilbre33 folds

gottetotte raises $5.50 to $5.50

Hynddogg folds

nis83 folds

cherny84 folds

MegaAkpo6aT folds

HERO raises $12.50 to $14

Robertoka41 folds

gottetotte calls $8.50

--- Dealing flop [King of SpadesQueen of Spades8 of Hearts]

HERO bets $43.16 [all in]

gottetotte calls $25.75 [all in]

--- Dealing turn [Queen of Clubs]

--- Dealing river [Jack of Clubs]

---

Summary:

Main pot: $81.75 won by gottetotte ($80.25)

Rake taken: $1.50

Seat 3: cherny84 ($63.64), net: -$0.25

Seat 4: MegaAkpo6aT ($9.50), net: -$0.50

Seat 5: HERO ($17.41), net: -$39.75, [Ah, Ad] (TWO_PAIR ACE, QUEEN)

Seat 6: Robertoka41 ($86.31), net: -$1.50

Seat 7: horos2 ($66.01)

Seat 8: pius111 ($20.90)

Seat 9: wilbre33 ($54.09)

Seat 10: gottetotte ($80.25), net: +$40.50, [King of HeartsKing of Clubs] (FULL_HOUSE KING, QUEEN)

Seat 1: Hynddogg ($12.92)

Seat 2: nis83 ($10.79)

***** End of hand R5-62411107-159 *****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger back på essen igen nu i cashgamet efter en bisarr kombo av antingen no-action-at-all eller action där jag blivit utdragen varannan gång minst istället för var femte.

 

Är rejält irriterad på pokern nu och harmonin från genomläsningen av Poker Mindset är dessvärre långt borta. Det har varit så mycket skit i juni och nu börjar jag dessutom spä på det hela med tilttendenser som i handen ovan. Även om det är möjligt att jag måste syna ändå (han kan ju trots allt sitta med AK) så är det ändå ett spel som dikteras av irritation när floppen kommer så jävla dåligt som det överhuvudtaget är möjligt för mig.

 

SnGerna också skit. Nytt försök på shorthanded slutade bara på samma vis som tidigare. Det är möjligt att jag inte hittat en bra justering av mina ranger, men mest känns det som en tävling mellan vad som är mest uselt: De lösa fiskar som tagit mina chips eller mina usla händer och floppträffar.

 

SnGerna ligger nu runt 20 snitt-BI ner för månaden och CG:t som åtminstone tidigare låg på ett mindre plus är också back nu.

 

Åker iväg en stund nu med kidsen till farmor. Ska försöka landa pokern mentalt igen under den tiden. Går inte det är det bara att inse att jag måste ta en spelpaus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man blir arg fast det inte finns någon eller något att vara arg på - där är ju tiltproblemet i ett nötskal. Man kan inte vara arg på någon som synar en fyrbet pre med KK. Man kan inte vara arg på dumma fiskar som synar med händer de är långt efter med och sen drar ut. Det är ju det spelet man vinner på i längden! Man kan inte vara arg på en blind kortgenerator. Men man blir arg av att bli utdragen och råka ut för set-ups hela tiden. Så nånstans måste ilskan pysa ut fast man vet att den är meningslös och rent kontraproduktiv.

 

Målet för resten av månaden måste bli (när jag lugnat mig) att:

 

- spela tiltfri poker och bry mig om hur jag själv spelar

- nöta på och acceptera att variansen är en faktor som inte kan styras.

 

... sen kan man ju alltid hoppas att det kan komma liiiite positiv varians denna sista tredjedel av juni. Bara 5 gröna pass av 15 spelade denna månad och bara ett av dem som slutade med ett bra plus. Men det vände i maj efter den bedrövliga starten och det kan definitivt bli bättre nu också. I varje fall om jag själv gör det jag kan göra själv och överlämnar resten åt försynen 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter fortfarande som att fokus ligger på helt fel saker. Imo. Varför grämer du dig över en sån sak som essen ovan? Visst det kan ju vara tiltande osv, men du kan ju inte vara allvarlig när du undrar om du spelar dåligt på flop... Du får in deg innan flop, så att fi inte ens har 1:1 i pot/stack ratio, hur menar du att du ska spela den annars? Sen om man ska checka eller inte är ju en sak, men please, här ligger ju fokus HELT fel. Du får in pengar pre som gör att han kommer spela för stack på flop. Hur ska du komma undan där?

 

Jag tror du MÅSTE se över hur du spelar helt enkelt, eller annars är du ju sällsynt otursförföljd. För mig lutar det åt att du inte spelar tillräckligt bra, och att du spelar spel med löjlig varians/svårt att slå rejekn (turbo-dons på ongame på låga nivåer). Mitt förslag är att du köper ett konto på en viseosajt och kollar in litr videos på de spel du spelar. Finns ju en uppsjö av sådana sidor numera, en del med gratis trialperiod. Anledningen till min slutsats är de händer du postar där jag tycker att du inte spelar helt hundra, och är också ganska övertygad om att du gör saker fel i såväl tidiga som sena skeden i sngs.

 

Jag förstår att det känns ruggigt tiltande att ens händer inte får stå, och jag förstår de känslorna helt o fullt. Som jag sagt tidigare är det ju möjligt att jag har fel, och att du faktiskt springer dåligt. Men när man backar banden bakåt, ser man ju detta (oflyt/whine) över låång tid nu, och då är det ju läge att börja göra justeringar i sitt spel.

 

Hoppas att du tar det som ett råd och inte som kritik. Du verkar ju vara spelet hängivet, så varför inte försöka utveckla fler vapen till arsenalen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså CG-handen: Nä jag är väl också tveksam om jag kan komma undan. Men jag pushar av helt fel skäl: Jag pushar för att floppen gör mig så helvetes frustrerad.

 

Det finns ju faktiskt en liiiten möjlighet att han sitter med en AK eller JJ som han foldar också men som jag eventuellt hade kunnat få värde av på en senare gata.

 

Jag vill än en gång påpeka att jag eg. inte lirar turbo-DoN för att plussa, jag lirar dem för att få in volym för bonusar och rakeraces. Jag lirar dem också för att de har lättare beslut, vilket gör att jag kan köra 6 bord samtidigt. Jag grejar inte 6 reguljära SnG samtidigt. Jag lirar nu oftast 2-3 DoN på ena sidan av skärmen (varav kanske 2/3 är turbo) och 2-3 vanliga SnG på andra sidan, där runt 3/4 är standardtempo. Jag ligger dessutom fortfarande plus på DoN-spelet. Men jag har ändrat mixen av spel och jag tror att det också spelat in i de goda resultaten i april och maj.

 

Sen påstår jag inte att jag är världens mest otursförföljde heller. Förmodligen är dessa swings på 15-20 Bi ner och sen 25 upp något man kan vänta sig relativt ofta. Ska fundera på detta med videosajt. De fel jag tror jag gör förutom att jag inte riktigt har koll på de rätta push/call-rangerna på bubblan är att jag blir lite aggressiv i vissa situationer och spelar för stack lite för lättvindigt ibland. Borde nog eg. börja med att analysera själv hur ex.vis mina re-steals har lönat sig.

 

Nu tillbaks till fotbollen! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm hetast är openvika, kanske checkvika beroende på hur vi mår. :heart:

 

hehe jaa...

 

allvarligt så låt oss anta att han synar fyrbet här bara med den range jag antog, dvs QQ+ och AK. Det finns då 1 hand som splittar (de andra essen) 6 händer vi slår (AK) och 6 händer som slår oss. Det är naturligtvis bara att syna här. För jag vill nog ändå enligt ovan inte ge honom chansen att ev vika AK (ett beslut som iofs bör vara lika felaktigt det då AK är en trolig hand jag också kan sitta på).

 

Om det nu ändå är så att jag ska beta floppen själv av andra skäl som jag inte lyckats förstå (mycket möjligt att det är så) så gör jag ju fortfarande fel. Riktiga beslut som tagits på felaktig grund är fortfarande felaktiga.

 

Anyways så hämtar jag hem halva dagsbacket från förmiddagen på kvällen bl.a. med hjälp av några flippar som går min väg. Går dock tyvärr bort mig i en $33a trots dubbling första handen med AA mot KK. Tappar tyvärr efter en av de situationer jag fortfarande har problem med:

 

***** History for hand T5-62520513-55 (TOURNAMENT: "Visalia", S-2138-2215, buy-in: $33) *****

Start hand: Sun Jun 20 23:06:42 GMT+0200 2010

Table: Table #1 [62520513] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 100/200, ante: 20, TC)

User: HERO

Button: seat 3

Players in round: 8

Seat 4: Bastardoz (685)

Seat 5: oopium (1720)

Seat 6: Serbia83 (2025)

Seat 8: indrich (1115)

Seat 9: Yannouxorus (3330)

Seat 10: HERO (2635)

Seat 1: JOBASTRE (2370)

Seat 3: oh sofia (1120)

Bastardoz posts ante 20

oopium posts ante 20

Serbia83 posts ante 20

indrich posts ante 20

Yannouxorus posts ante 20

HERO posts ante 20

JOBASTRE posts ante 20

oh sofia posts ante 20

Bastardoz posts small blind (100)

oopium posts big blind (200)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Qc, Kh]

Serbia83 folds

indrich folds

Yannouxorus folds

HERO raises 600 to 600

JOBASTRE folds

oh sofia raises 1100 to 1100 [all in]

Bastardoz folds

oopium folds

HERO calls 500

---

--- Dealing flop [9d, Qs, 8d]

--- Dealing turn [Jd]

--- Dealing river [4c]

---

Summary:

Main pot: 2660 won by oh sofia (2660)

Rake taken: $0

Seat 4: Bastardoz (565), net: -120

Seat 5: oopium (1500), net: -220

Seat 6: Serbia83 (2005), net: -20

Seat 8: indrich (1095), net: -20

Seat 9: Yannouxorus (3310), net: -20

Seat 10: HERO (1515), net: -1120, [Qc, Kh] (PAIR QUEEN)

Seat 1: JOBASTRE (2350), net: -20

Seat 3: oh sofia (2660), net: +1540, [Td, Ah] (STRAIGHT QUEEN)

***** End of hand T5-62520513-55 *****

 

Ligger jag under 10bb så går jag naturligtvis allin här utan att tveka. Men i såna här lägen med den nästan jämnstora stacken bakom mig så kan jag få för mig att istället lägga 3bb. Skulle button slå om så ger jag honom credit för en riktigt bra hand och foldar med en hygglig stack på 10bb. Men då får jag å andra sidan ett lite tråkigt beslut när sb ställer (sb är en vinnande spelare över stort sample och jag tror att h*n gör det med ett ganska brett urval av händer i det här läget, några av dem tror jag dock att h*n viker om jag pushar). bb bryr jag mig inte om då min hand är tillräckligt bra för att tåla att han som shortstack synar mig. Så vad är rätt? Rent allmänt så är det ganska få spelare på de här lägre mellannivåerna som ställer in hela stacken här skulle jag säga. Kan jag vika mot SB trots de fina pottoddsen? Även om jag tror att jag ligger en bit efter mot hans range så tror jag att det även ICM-mässigt är korrekt att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju slänga ut lite statsfrågor också. Har precis kollat min frekvens 3 och 4-bets på bb-nivåer 100 och uppåt. Den var vekare än jag trodde: Bara 1,5% (på alla händer på nivåerna oavsett position iofs men ändå) Känns som att man borde kunna skruva upp aggressiviteten en liten bit åtminstone där väl?

 

En till:

 

Foldar bb (alla blindsnivåer) mot höjningar 80% och sb 88%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...