Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

Bidde ett litet pass när jag tröttnat på att packa (vi åker ändå inte förrän i morgon em). Började väldigt bra och allt stämde. Varenda flip satt typ. Mot slutet blev det lite krattigare och det som ett tag såg ut att kunna gå mot ett rejält plus blev bara ett lilldito till slut. Nu blir det pokerpaus en vecka, för även om vi har med oss en liten laptop så tänker jag inte sitta och pokra på den. Förhoppningsvis bygger man istället upp en skaplig grindmotivation till hemkomsten då kidsen ska till sin mamma ett par veckor. Får ge tjejen som för tillfället är gul igen (efter en av sina många cashouts) en liten rulle att spela för också 8-)

 

Finns annars förstås mycket att träna vidare på. Insåg precis nu t ex att jag förmodligen hade en stop'n'go situation mot en löspassiv fisk ITM på en 30-manna när han limpade från SB in i mig. Han hade väsentligt större stack än mig och jag hade bara 2bb kvar efter postningen. Den sortens spelare synar förstås (korrekt) om man pushar tillbaka. Men de kan definitivt lägga floppen om de missar. Gäller att se såna spots. Gäller att utnyttja sina reads. Ett annat typmisstag jag gjorde härom dan: ITM i en MTT (fortfarande runt 15 platser från finalbord) så plockar jag upp 55 på ett ganska löspassivt bord. Sitter med runt 15bb. En av de löspassiva fiskarna limpöppnar från UTG. Killen till höger - ett så övertydligt exempel på en calling station - minraisar. Jag får nu för mig att jag ska trycka in degen från mellanpos mot dem då de har foldat vid flera andra tillfällen och om nån av dem synar med överkort så är jag okej med en flipp. Jag hade dessutom redan dubblat en gång genom en av dem med QQ mot AK. Alla foldar till limparen som steker lite innan han lägger sig. Men minraisaren synar direkt och... mitt misstag blir uppenbart för mig fast det fanns där innan också i eldskrift i min HUD. Jag hade haft den här killen i nån turnering eller två tidigare vid bordet och han hade 40/3 i stats. När en sån kille minraisar från tidig pos efter en limpare så är det inte två överkort som står på menyn. Det är stål. Han hade pocketdamer och jag åkte ut. I ett läge där jag fortfarande hade god FE och skulle ha snapfoldat mina femmor.

 

2 snitt-BI upp för månaden är ändå godkänt att semestra på. För nu: Hej! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Så var man tillbaks i grindstugan då efter 1 vecka vid medelhavet. Varmt och skönt, men det har det ju varit hemma också 8-)

 

Börjar med ett litet pokerpass i väntan på tvättstugan och hittar naturligtvis r*vkn*llmode i Ongames kortgenerator direkt på tre raka bubblor. Extra kul på sista nu där en fisk med alla fiskars favorithand: JTs måste syna mitt trebet ur pos och sen donkpusha Q95-floppen där jag så klart synar med AQ bara för att få se den 8a på rivern som jag kände i magen att den skulle komma.

 

Mer spel framåt kvällningen. Kändes väldigt fiskigt nu, kanske semesterlirare. Gäller bara att sätta 70/30-lägena man ofta får 7 ggr av 10 och inte komma in i en sån där period där man istället förlorar dem lika många gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en hel del idag och slutar till sist ett drygt inköp upp. Dagens prick över i:et var en vinst i en 30-manna. Bra resultat i DoN-spelet också, däremot bajs bajs och åter bajs i enbords-SnGerna och i de tre turrarna jag spelade. Försökte mot bättre vetande en satellit till en $50 igen. Har nog lirat runt 15 st såna vid det här laget (inköp $8) utan att lyckas casha en enda gång. Hade nog varit pank och slutat spela poker vid det här laget om den "utdelning" jag haft i de där satelliterna varit representativ för mitt pokerspel som helhet. Verkligen sjukt vilka nitar jag gått på där.

 

Låg ett tag ganska bra i Ongames rebuyturre efter några hyggliga potter; 60 av 250 eller nåt sånt. Sen började det bråka rejält och jag fick in först rätt mycket med K9 mot KT på en kungflopp (synande BB) och till slut fick samma spelare AKs när jag hade hittat damerna och spikade en kung redan på floppen efter att vi hamnat allin pre cirka 20bb djupa båda två. Exit henjon.

 

Lite drygt 3 snitt-BI upp för månaden. Vet fortfarande inte alls hur mycket spel det kommer att bli totalt. Beror på vädret och lite sociala faktorer och kan nog bli allt mellan mycket och ganska lite.

 

Hade en riktig megadonk i en enbordare förresten. Han reraisade och drev in hela stacken i hand efter hand med diverse skräp som Q9o och liknande, fast vi bara var på bb på 30 chips (start 1500). Behöver jag säga att jag först förlorade en pott mot honom med AKs mot Q5o och därefter för mina återstående 800 chips försökte squeeza honom och två spelare till med mina 77. Denna gång har han Q9o och spikar naturligtvis sin damjävel igen. Vid såna tillfällen känns onekligen generatorn ganska riggad :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen en sån där sjuk bubbla där man nästan inte kan frigöra sig från känslan att det sitter någon och styr generatorn för att få sig ett gott skratt åt en spelare dum nog att tro att här kan man inte missa cashen. Jo se det går alldeles utmärkt:

 

Efter en stor clash är ställningen som följer: BB=400 och Ante 40

 

A: 8260

HERO: 5015

B: 1695

C: 30

 

Hand 1:

Hero foldar Q5s. A allin med A4o mot shorties 22 som vinner och kvadrupplar upp till 120

 

Hand 2:

Hero höjer med T9s. Shortie har J4o och vinner trots att hero träffar öppet stegdrag på floppen. Shortie upp till 480

 

Hand 3:

Push från storstacken. Shortie i SB kompletterar, hero foldar K5o. Shortie har A4o mot storstacks Queen of Hearts9 of Hearts, håller upp och kvadrupplar igen.

 

Hand 4:

Ställning:

A: 7610

Hero: 4735

C: 1335

D: 1320

 

Blinds är 300/600. Fold från A och D och Hero pushar Queen of Hearts9 of Clubs från SB. C synar med 10 of Spades7 of Clubs. Hero missar brädan, BB sätter däremot ett tvåpar.

 

Hand 5:

A: 7550

Hero: 3400

C: 2790

D: 1260

 

A och Hero (med skräp) foldar. Det gör även C efter en stunds fundering.

 

Hand 6:

D pushar in i storstacken. Storstacken har Ace of Spades5 of Clubs. D har King of Spades7 of Diamonds. D träffar en sjua på rivern och dubblar upp.

 

Hand 7:

A: 5750

Hero: 3280

C: 2370

D: 3600

 

Storstacken pushar från SB in i min Ace of Clubs2 of Clubs. Svårt beslut. Jag foldar till slut. ICM-kalkylatorn säger A4s och uppåt, men jag tror inte att den här spelaren pushar riktigt 100% vilket är nashEQ här, så det är möjligt att jag ändå ska ta en syn här, även om det är på marginalen.

 

Hand 8:

 

Storstacken pushar från button, alla foldar inkl Hero med 82o i SB.

 

Hand 9:

A: 7610

Hero: 2260

C: 1650

D: 3480

 

Rundfold till D. Hero har 94s vilket inte går att pusha med från knapp här.

 

Hand 10:

Lillstacken C som har 1290 kvar pushar från knappen med A6o och får syn av storstacken med T9o. Lillstackens hand håller upp. Hero slänger K9o (korrekt) men skulle ha träffat en kung på turn och vunnit potten.

 

Hand 11:

Hero är nu shortie 2120 kvar och sitter i BB med Ace of Hearts6 of Hearts. Given syn när storstacken A (6260) pushar. Storstacken visar Queen of Diamonds2 of Diamonds och jag får den där absoluta vissheten om att det kommer att gå åt helvete trots favoritskapet (62-38) och... jodå. Floppen producerar en snygg ruterflush och jag är bustad, bubblad och död. Allt kan hända i poker, men ibland - inte minst i SnGer - är händelsekedjorna så äckliga att man bara vill spy på eländet... :twisted: :twisted: :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7/69 efter första timmen i en $22a. Annars bara totalt mörker på borden. Handkorten är på sitt allra sämsta humör och resten är lika illa det. Typ när man till slut får AJ och pushar så är det bara för att springa in i AA från en person som redan visat upp samma hand och vunnit en gång tidigare.

 

Har lirat drygt 10 standard-SnG nu utan att casha i nån. Åkt ut på bubblan i åtminstone 4 av dem. Najs bajs.

 

Ja ja... bara nöta vidare as usual. Varit och badat idag och sett Shrek i 3D med kidsen. Den har tydligen fått dålig press, men jag gillade den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får stryk i parti och minut just nu på bord efter bord av diverse löspassiva hel- och halvfiskar. Tappat halva stacken nu i turren mot samma jävla turdiarrefisk. AK missar för sjunde gången i rad floppen och sen med QQ så träffar den jäveln sin förbannade kung.

 

Trodde jag hade lite häng på ett finalbord kanske äntligen. Men det ska tydligen ALDRIG få ske för mig. Har väl iaf spelat bortåt 200 MTT nu utan att lyckas. Är jag så vansinnigt jävla dålig bortom all rim och reson att jag gång på gång missar det som till och med de sämsta jävla fiskarna får in med hyfsat jämna mellanrum. Hur fan är det möjligt? Även om jag spelar som en åsna utan att fatta det så borde det ju ha lyckats mig på dessa nivåer nån gång på rent fjollflyt. Men icke sa nicke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer att ligga ungefär b/e för månaden när detta pass är slut. Lyckades casha i MTT:n till slut efter en bergådalbana med stacken. Tror inte jag spelade en enda hand utan att få motstånd. Hade tur i några potter och fick upp stacken men tappade också flera tunga. Fick till slut folda mig in i pengarna och åkte ut strax därefter.

 

sitter annars och railar WSOP ME just nu. Lite spännande att se hur det går för Thorson och min favoritbloggare Andrew Brokos. Han är en stabil CG-spelare på nivåer från NL1K och uppåt och har även bra turreframgångar på sin sida, ett djupt run i main event bl.a. och vann ett event i FTOPS för ett par månader sen för runt $250 K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ha - spelar mest på kul och för att ha nåt att göra under railen en $11 rebuy turbo på Everest som började kl 23.30. Har legat strax över eller kring startstack hela tiden men tog nu en lite tuff syn från MP med King of SpadesQueen of Spades. Två till snubbar synar med nåt halvskräp. Första pusharen har JJ men jag spikar en kung på flopp och vinner potten vilket ger mig en boost upp till 5x startstacken :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spännande i WSOP nu. Hur långt ska det räcka för svenskarna? Inte särskilt många kända storspelare kvar dock - visar väl det enormt stora slumpmomentet i ett sånt här stort startfält.

 

Den egna pokern retar spysträngen för ögonblicket med skojsingar som AQo allin på bubbla mot A6o, träffar dam på flopp men motståndaren drar in runnerrunner fyrkortsflush. Sen omslag med 44 i en standard $22-a mot en limpfisk som till slut synar med KJ. Han träffar ingenting, men på bajsrivern producerar brädan ett tvåpar i tior och sexor. Suveränt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i stort sett B/E på detta förmiddagspass. Fick tillbaka av generatorn i varje fall när jag hamnade på rätt sida av en "tvåpar-på-bordet-käkar-upp-underpar-situation" på en bubbla. Nu blir det lite hushållsjobb och sen så småningom åka iväg ett par dar och göra lite annat än att pokra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$7+1-satelliterna... Spelade en nu för en biljett till $200-turren på Ongame. Hittade några fina potter och låg 5/12 med 5 biljetter. Har ändå inte mer än 8bb så jag måste naturligtvis pusha på det 6 man stora bordet med A7s. Syn av två spelare och - tjena generatorn - både QQ och KK. Träffar ett ess men damerna har träffat set dessförinnan så jag bustar. Började faktiskt känna att jag hade en chans att få spela turren. Men as always när det börjar gälla något i en MTT så sviker mig korten i det avgörande läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nåväl... känner mig ändå nöjd med spelet. Börjar kunna ta tuffare men som jag bedömer korrekta resteals och syner i lägen där det är rätt. Såvitt jag kan bedöma spelade jag den här satelliten bra och kan inte göra mycket åt utgången. Nån gång bör det avgörande flytet nå även mig. Bara att nöta på och vänta på det ögonblicket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här långt under dagens spel tämligen grundligt *ppkn*ll*d av variansen. 800 händer 0 AA, 1 KK. 7 QQ men back på dem efter flera trista brädor. Förmågan att dra ut/vinna flippar har inte varit på topp.

 

66/397 i en fånig $5 rebuy $10K guaranteed snart 2 timmar in är väl dagens mest positiva grej hittills. I de vanliga SnGerna har det lindrigt uttryckt gått åt helvete. Leder dock en 30-manna för ögonblicket. Behöver dock hitta en hel del positiv varians nu för att det inte ska bli ett tämligen uselt dagsresultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bubbelspelet har varit riktigt otäckt denna månad. Nu kom en sån där äckeljävel till. Först kommer shortstacken allin mot knappen som träffar tvåpar på floppen. Men shortien drar in en runnerrunnerflush och är uppe i nästan samma size som mig. Jag måste därmed pusha med mina 33 från button. då jag bara är 3,5bb djup. BB synar med A5 och förstås så träffar femman på rivern.

 

På uppsidan flera vältajmade bluffar idag då jag läst motspelare korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra pausen i rebuyen och 97/318 efter en längre period av total korttorka.

 

I freezeouten $22 jag också lirar är det också paus och där har det varit korttorka hela första timmen. Är precis över startstack (78/92) efter en resteal som var en av tre händer tror jag jag spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sngerna som sagt... semibubbla och pushar 55 från knappen ca 13bb djup. Vad sitter herr storstack med om inte JJ?

 

Ligger över 10 snittinköp back med två SnG och två MTT igång. Har haft ett riktigt ordentlig missflyt i enbords-SnGerna sen jag kom hem från semestern. Det är dags att det vänder nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlorar en flipp i freezeouten med TT mot AK där allt åkte in pre efter att jag blivit reraisad. Standard men tråkigt. Lyckades som kompensation vinna ett race i en 30-manna med 88 och ligger 2a på finalbordet. Skulle onekligen behöva klonka där för att putsa lite på resultaet.

 

----

 

såja - får in det på bubblan med QQ mot 99 och generatorn avhåller sig från dumheter. Chipleader nu.

 

I rebuyen 107/201. Folk har rasat ut som flugor. Jag vann en limppott från BB med ett tursamt tvåpar, annars ingenting.

 

---

 

för närvarande inne i ett sånt där stim där det bara inte går att stjäla mörkar. Så fort man sticker in näsan spelar folk tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2:a i 30-mannan iaf, men åker redan första handen HU trots att vi sitter ganska djupa. Jag kontrahöjer honom allin med KT men han tar synen - ganska tveksamt tycker jag - med 44 och jag får ingen hjälp av bordet.

 

---

 

112/154 i tredje pausen i rebuyen. ITM också på sista SnG:en, en $22a.

 

---

 

vinner sista SnG:en som var en mycket pendlingsrik historia, inte minst när vi väl kom in i pengarna. Skönt - både känslan och bankrullen behövde de där $100.

 

---

 

... och så kom man i pengarna på rebuyturren också. Pushar nu med AT eftersom jag är garanterad $23 :mrgreen: Naturligtvis satt BB med QQ - men vad gör väl det. Vilket millenium som helst hittar jag säkert lite riktigt flyt i en MTT också :twisted: :twisted: :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat 38 MTT i år (ingen storspelare direkt) och cashat i 9 av dem. Ligger iaf före 77% av spelarna på Ongame med det, men det säger väl inte så mycket antar jag.

 

Efter denna lysande MTT-semiklonk så slutar jag ett drygt snitt-BI ner för dagen och ligger i stort sett B/E för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

holiday mode som sagt... eftersom barnen är hos mamma. Då jag för ögonblicket är ensam hemma också så pokrar jag. Känns som ganska bra värde på Ongame med många dåliga spelare inne. Tyvärr är jag i allt annat än en flytperiod och drar därför ingen nytta av det.

 

Har suttit och lirat en shorthanded deepstackturre. Ganska roligt och det gick länge väldigt bra också. 130 startande och med ungefär halva fältet ute så ledde jag hela turneringen. Spelade aggressivt och snodde många potter. Men sen blev jag kortkall och samtidigt kom mer aggressiva spelare in på bordet och försvårade. Lyckades ändå glida in i pengarna men hade då bara knappt genomsnittsstack. Med 15 spelare kvar blev det en flipp dryga 10bb djup med AJ mot 88. Jag träffade min knekt... och han träffade sin stege. Suck. Ännu en gång platt fall i en turre när jag närmar mig de större pengarna. Som nästan alltid en flipp som går åt fel håll. Det är så förgjordat tröttsamt.

 

Jag tror verkligen på alldeles fullt allvar att jag har haft mycket mer otur än snittet i mitt MTT:ande. Jag påstår inte på något vis att det skulle gälla min poker totalt. Men i MTT:erna har det verkligen varit sinnessjukt hur jag gång på gång misslyckas med att gå hela vägen till finalbordet. Visst - jag kan förlora varenda sån flipp i två år till - det betvivlar jag inte en sekund. Men nån jävla gång ska det väl för helvete kunna bära åtminstone en liten bit in på ett finalbord?

 

Nästan fyra snitt-BI ner i ännu en dålig session på det stora hela taget. Hämtade hem fint nu visserligen i sista SnG:en; efter att ha varit nere på typ 4bb i middlegamet så kom jag in i pengarna som chipleader. Men sen började jag med att springa in med A7s i AA och sen var det inte så roligt längre. Hade ändå kommit tvåa om inte AA-killen sen spikat en gutshot på rivern.

 

Nu dags för lite motion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drygt 5 snitt-BI back slutar denna dag som verkligen inte går till ens min privata pokerhistoria. Om man inte vill räkna in bad beats och dåligt flyt i de avgörande situationerna förstås.

 

Såg precis Men who stare at goats. Absurd historia som min tjej höjer till skyarna som komplett genial. Jag håller nog inte riktigt med hela vägen, men en bra film är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett kortare pass utan MTT-inslag idag mitt på dan. En andraplats i en 30-manna och en vinst i en enbordare hjälpte mig till ett dagsplus på dryga 3 snitt-BI. Spelade stabil, bra aggropoker idag kändes det som - dock skulle jag behöva jobba mer med teori. Inte minst nu när jag är ledig och har mycket tid. Framför allt bubbelspelet behöver mer analys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

herregud vilken jävla sinnessjuk våldtäktssession. Började bra och hade cashat 2 bord och bara åkt ut på 1 och hade på de flesta andra 2 till 3-dubblade stackar. Sen startade en mordrigg utan dess like där korten hela tiden föll så illa som de överhuvudtaget kunde. Inom loppet av 5 minuter hade jag åkt ut på 5 bord efter en serie utdragningar, inspring i AA och set-ups så bajsiga att man inte trodde sina ögon. På sista bubblan limpar sb in mig. Jag misstänker iofs slowspel men vad ska jag göra när brädan kommer tre klöver med toppar (J) och färgdrag tia högt samt hålstege för mig). Klart jag måste in med mina 5 sista BB (låg 3:a knappt före 4:an) när han betar halvpott. Blixtsyn och han har KK. Träffar mitt fjärde klöver men självklart så sitter han med klöverkungen.

 

Fy helvete vad förbannad och less man blir på såna här jävla sessioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...