Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om jag har förstått saken rätt, med de beslut som gäller för närvarande, så är det så att man är medlem i samma stund som man skickar mailet? Dvs om man har en utskrift på att man skickat sin ansökan till förbundet, så borde den gälla som medlemskap för 2009?

Eller är det när mailet når förbundets inbox? Det vore olyckligt om medlemskapet hängde på resurser från förbundets sida. Går man istället på skickat mail så borde det anses vara en aktiv handling, och alla blir glada och nöja.

Postad
Om jag har förstått saken rätt, med de beslut som gäller för närvarande, så är det så att man är medlem i samma stund som man skickar mailet? Dvs om man har en utskrift på att man skickat sin ansökan till förbundet, så borde den gälla som medlemskap för 2009?

Eller är det när mailet når förbundets inbox? Det vore olyckligt om medlemskapet hängde på resurser från förbundets sida. Går man istället på skickat mail så borde det anses vara en aktiv handling, och alla blir glada och nöja.

Visserligen, men när Peder skriver så här:

Att du inte fått svar på 2 mail till infoadressen kan jag inte förstå. PMa om den saken. Jag svarar garanterat på alla mail som når mig, och kollar regelbundet skräpposten för att hitta ett fåtal som ibland hamnar där.

blir man konfunderad...

Postad
Denna motion har även tillsänts Peder Månsson, Svepof.

Bakgrund.

När förbundet startade så betalade medlemmarna en avgift, via sina respektive klubbar. Senare tog medlemsavgiften bort, i vad jag förmodar ett försök att boosta medlemsantalet för att förbundet ska kunna visa sig stora och starka

Motion

Denna motion yrkar på att återinföra medlemsavgiften. Nivån på medlemsavgiften bör vara låg, säg 100 kronor eller lägre per år, men det skall krävas en aktiv handling och ekonomisk uppoffring (skicka iväg 100-lappen) för att vara medlem i förbundet.

Orsaken är min övertygelse att förbundet skall representera sina medlemmar, och inte representera "pokerspelare i allmänhet". Det är bättre med ett litet antal aktiva medlemmar än ett stort antal inaktiva medlemmar, som egentligen skiter i förbundet.

All medgång i förbundet skall ske personligt, ingen tvångsanslutning via pokerklubbar som ursprungligen. En stor medlemsbas är inget självändamål.

Bra förslag!

0 kronor - 100 kr eller 300 kr? Då föreslår jag 20 kr.

Bra att det ska krävas en aktiv handling för att gå med (att skicka in en anmälan personlig) + att betala en liten symbolisk årsavgift.

• 1 month later...
Postad

Den här motionen hade tydligen två delar: Del 1, återinförande av årsavgiften, bifölls enhälligt. Därefter omröstning om storleken: 5 st 50 kr och 16 st 100 kr.

Del två, att ingen tvångsanslutning skall ske genom klubbarna, 13 ja - 6 nej.