Estranged Postad 12 April , 2010 Rapport Postad 12 April , 2010 kan meddela här sen hur det gick =) Citera
groggy Postad 12 April , 2010 Rapport Postad 12 April , 2010 Vet någon hur gick det med PF utredningen om FT var skattefri eller ej? Den som Ola höll i? Citera
okocha Postad 12 April , 2010 Rapport Postad 12 April , 2010 Vet någon hur gick det med PF utredningen om FT var skattefri eller ej? Den som Ola höll i? ska väldigt snart skickas in en förfrågan till skv. Citera
Seriks Postad 12 April , 2010 Rapport Postad 12 April , 2010 kan meddela här sen hur det gick =) ty Citera
ffredd Postad 16 April , 2010 Rapport Postad 16 April , 2010 Ansökan skickades in idag (till Skatterättsnämnden, inte Skatteverket). Tyvärr kan det ta några månader att få svar. Citera
Agent Cooper Postad 16 April , 2010 Rapport Postad 16 April , 2010 Ansökan skickades in idag (till Skatterättsnämnden, inte Skatteverket). Tyvärr kan det ta några månader att få svar. Är deras svar prejudicerande för a) Ingen b) Alla svenskar c) Bara personen som har sitt namn på ansökan ? Kan jag använda deras utslag (om det gagnar min sak) när jag nästa år tänker ta upp mina vinster från FTP i deklarationen eller är utslaget betydelselöst för mig? Citera
ffredd Postad 16 April , 2010 Rapport Postad 16 April , 2010 Svaret är c. Men om vi vinner och Skatteverket överklagar, eller om vi förlorar och vi överklagar, så går det till Regeringsrätten, och resultatet där kan användas som prejudikat. Om vi skulle vinna och Skatteverket inte överklagar, så blir det inget prejudikat. (Endast förlorarsidan har rätt att överklaga). Men i så fall borde det betyda att Skatteverket har accepterat att det ska vara skattefritt. Om man inte vill lita på det så borde det bara vara att kopiera vår ansökan och skriva under med eget namn. Citera
2-73draw Postad 28 April , 2010 Rapport Postad 28 April , 2010 Strålande funktion då ni lyckats få fram ett beslut att FTP skulle vara en EU sajt! Med vilka medel har ni lyckats visa skatteverket att FTP:s huvudkontor ligger på Irland, då de inte själva svarar på förfrågningar! Citera
Sista_BosseN Postad 24 Maj , 2010 Rapport Postad 24 Maj , 2010 Strålande funktion då ni lyckats få fram ett beslut att FTP skulle vara en EU sajt! Med vilka medel har ni lyckats visa skatteverket att FTP:s huvudkontor ligger på Irland, då de inte själva svarar på förfrågningar! Vänta nu, har ni alltså fått svar? Enligt citering av post så verkar denne övertygad om att ni har bevisat att det är en EU sajt. Stämmer detta? Har jag missat att ni fått svar? Mvh / Sista BosseN Citera
jacobmal Postad 24 Maj , 2010 Rapport Postad 24 Maj , 2010 Inget svar än. Det kommer nog ta 3-6 månader innan dom svarar. http://skatterattsnamnden.se/skatterattsnamnden/attansoka/attansokaom.4.383cc9f31134f01c98a800012199.html Citera
Sista_BosseN Postad 17 Juni , 2010 Rapport Postad 17 Juni , 2010 Jag vet inte om det gör någon skillnad för argumentets skull men iaf när jag tar ut pengar från full tilt (40K) och får avisierings papper från banken så står det där att det är från "London, Envoy Services LTD 60, CHARLOTTE STREET GB - WIT NU". Skulle det kunna vara värt att skriva / säga till skatteverket om dom blir nyfikna vid granskning eller liknande jippo? Hjälper detta vid argumentation om att full tilt ligger inom EU? /SistaBosseN Citera
Fredde Postad 17 Juni , 2010 Rapport Postad 17 Juni , 2010 Jag vet inte om det gör någon skillnad för argumentets skull men iaf när jag tar ut pengar från full tilt (40K) och får avisierings papper från banken så står det där att det är från "London, Envoy Services LTD 60, CHARLOTTE STREET GB - WIT NU". Skulle det kunna vara värt att skriva / säga till skatteverket om dom blir nyfikna vid granskning eller liknande jippo? Hjälper detta vid argumentation om att full tilt ligger inom EU? /SistaBosseN Det visar enbart på var de gör sina utbetalningar från. Om det räckte med från vilket kontor man gör sina utbetalningar ifrån skulle det vara enkelt för alla siter att vara inom EU. Citera
HappyFeeling Postad 17 Augusti , 2010 Rapport Postad 17 Augusti , 2010 Hur fan PMar man nån här . Vill komma i kontakt med Cyntax ang. FTP och pokervinst Citera
Burning Postad 17 Augusti , 2010 Rapport Postad 17 Augusti , 2010 Testa skriv i hans db, du behöver lite fler inlägg ivf innan du kan skicka PM. Citera
Cyntax Postad 17 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2010 Hur fan PMar man nån här .Vill komma i kontakt med Cyntax ang. FTP och pokervinst Testa skriv i hans db, du behöver lite fler inlägg ivf innan du kan skicka PM.Eller ring 0735-725576 om ni vågar! Citera
2-73draw Postad 18 September , 2010 Rapport Postad 18 September , 2010 Av rent intresse måste man ju igen fråga ur går det med grejen? Citera
Cyntax Postad 18 September , 2010 Författare Rapport Postad 18 September , 2010 Jag vet inte alls. De som jag hjälpt har vunnit redan hos Skatteverket (mitt deklarationstrick har fungerat i 100% av fallen). De som valt att göra jobbet själv (vet att de är några stycken) har inte sagt något. Insamlingen för att ansöka om ett förhandsbesked gick ju inte så bra. Just nu jobbar jag med två PokerStarsfall mot SKV. Citera
berghet Postad 18 September , 2010 Rapport Postad 18 September , 2010 Jag vet inte alls. De som jag hjälpt har vunnit redan hos Skatteverket (mitt deklarationstrick har fungerat i 100% av fallen). De som valt att göra jobbet själv (vet att de är några stycken) har inte sagt något. Insamlingen för att ansöka om ett förhandsbesked gick ju inte så bra. Just nu jobbar jag med två PokerStarsfall mot SKV. Håll oss gärna uppdaterade om dessa! Citera
Cyntax Postad 18 September , 2010 Författare Rapport Postad 18 September , 2010 Håll oss gärna uppdaterade om dessa! Citera
madapa Postad 10 Oktober , 2010 Rapport Postad 10 Oktober , 2010 Bara en tanke, om man flyttar över pengar till sitt netellerkonto och sen tar ut pengarna via sitt netellerkort, har banken eller skatteverket nån koll på det? Citera
Seriks Postad 10 Oktober , 2010 Rapport Postad 10 Oktober , 2010 Bara en tanke, om man flyttar över pengar till sitt netellerkonto och sen tar ut pengarna via sitt netellerkort, har banken eller skatteverket nån koll på det? till 99 % så har de ingen koll på neteller/moneybookers fast själv föredrar jag ändå att bara spela på säkra eu-sajter. Citera
Cyntax Postad 10 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2010 till 99 % så har de ingen koll på neteller/moneybookers fast själv föredrar jag ändå att bara spela på säkra eu-sajter. *tuuut* du har till 99% fel! Citera
madapa Postad 10 Oktober , 2010 Rapport Postad 10 Oktober , 2010 *tuuut* du har till 99% fel! Vill du utveckla lite? Citera
Seriks Postad 11 Oktober , 2010 Rapport Postad 11 Oktober , 2010 Vill du utveckla lite? ja gärna. Skatteverket har ju själv sagt att de inte har nåt sammarbete med neteller/moneybookers. I en intervju med pokermagazine menar att cyntax får utveckla lite Citera
Cyntax Postad 11 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2010 Vill du utveckla lite? Nej, det är verkligen inte smart att göra det i ett öppet forum... tro mig. Jag gör er och alla andra en stor fet tjänst i att hålla käften. Hugg tag i mig när du ser mig på CC/stan någon gång så ska jag berätta mellan fyra ögon istället. Citera
Recommended Posts