Gå till innehåll

Jättefiskarna på SvS

keftwe

Recommended Posts

På tal om jättefiskarna på mikro limit SvS....

Hämnden e ljuv!

Satt och spela på ett SH bord alldeles nyss, bordet total "domineras" av en kille som spelar typ 97/19/25... Rena buffén alltså, men hans galenskap och tur visste inga gränser. Han träffar allt och sitter snart med 450 BB som han plockat från bordet.

Vanligtvis brukar ju horfiskarna dra när de får stor stack men han stanna kvar han var ett etag uppe i 650 BB innan han stacka av en annan kille som stack, var stacka sedan av en till stort och var nere på 300 innan han tog en kille på och hade ca 400 BB i stacken, alla andra drog från bordet konstigt nog... nåja jag sitter med 100 BB han med ca 400. och han rivrar och har sig och ta mig nästan på allt, jag köper in för mer. fortsätter att nöta han... bit för bit plockar jag hann.. efter ett tag e vi lika båda ca 250... då rivrar han in hålstegen mot min KK och vips så ligger jag på en 180 igen typ.. men jag nöter på... tar tillbaka bit för bit, nästan jämt igen, han har ca 260 jag 230.

Handen kommer, jag träffar två par, och tar närpå hela hans stack. Några händer senare får jag 99 och synar hans all in reraise pre, och de får stå. och jag tar hans stack.

Skriver sedan i chatten.

-oväntat...

HAHAHA, hämden e så ljuv! Det tog ca 150 händer men han plockades!:-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 179
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så här spelar en randomfisk med hålpipa o överkort på en parad bräda (turn) för hela sin stack på SvS micronivå.

Ni som inte har minst 2st fiskar som den här på sitt bord utövar usel (obefintlig) tableselection.

NL Holdem $1(BB)

spinix ($66)

Powlee ($97.20)

baloba1 ($42)

JaJaa ($248)

Aaaah ($103)

baloba1 posts (SB) $0.50

JaJaa posts (BB) $1

Dealt to Aaaah :Ac::Td:

Aaaah raises to $5

fold, fold,

baloba1 calls $4.50

fold,

FLOP ($11) :2c::8d::Th:

check,

Aaaah bets $9

baloba1 calls $9

TURN ($29) :2c::8d::Th::Ts:

check,

Aaaah bets $12

baloba1 calls $12

RIVER ($53) :2c::8d::Th::Ts::9h:

baloba1 bets $16

Aaaah calls $16

baloba1 shows :Qd::Jh:

(Flop 38.1%, Turn 9.1%)

Aaaah shows :Ac::Td:

(Flop 61.9%, Turn 90.9%)

baloba1 wins $82.88

Länk till kommentar

Så här spelar en randomfisk med hålpipa o överkort på en parad bräda (turn) för hela sin stack på SvS micronivå.

Ni som inte har minst 2st fiskar som den här på sitt bord utövar usel (obefintlig) tableselection.

NL Holdem $1(BB)

spinix ($66)

Powlee ($97.20)

baloba1 ($42)

JaJaa ($248)

Aaaah ($103)

baloba1 posts (SB) $0.50

JaJaa posts (BB) $1

Dealt to Aaaah :Ac::Td:

Aaaah raises to $5

fold, fold,

baloba1 calls $4.50

fold,

FLOP ($11) :2c::8d::Th:

check,

Aaaah bets $9

baloba1 calls $9

TURN ($29) :2c::8d::Th::Ts:

check,

Aaaah bets $12

baloba1 calls $12

RIVER ($53) :2c::8d::Th::Ts::9h:

baloba1 bets $16

Aaaah calls $16

baloba1 shows :Qd::Jh:

(Flop 38.1%, Turn 9.1%)

Aaaah shows :Ac::Td:

(Flop 61.9%, Turn 90.9%)

baloba1 wins $82.88

Snygg betsizing

Länk till kommentar

Den enda table selection jag gör är för att undvika grinders på bordet. Hur gör du när du sätter dig vid ett bord, kollar du snittpotterna eller vad?

Första bästa brukar funka bra men jag byter när fisken försvinner eller om det dyker upp för många aptighta nötförsäljare.

Länk till kommentar

På tal om fiskar så satt jag själv med drygt 900bb respektive 800bb på två av mina 1/2 bord efter drygt 1,5 timmes lir tidigare idag. Någon kanske kan lista ut mitt ytterst mitt hemliga nick utifrån denna info. Och det är inget brag eller sånt svammel, slutade väldigt marginellt plus eftersom mitt spel var mediokert som vanligt :P

Länk till kommentar

• 1 month later...

Jag hatar fiskarna på SVS.....

De fick hämda tillbaka på mig... största backdagen på länge... ner 4,5 inköp... AAvsQQ Q på turn.... 66vs32 (3 på flop, 3 på turn), detta var de sista två händer na... Att hela session löd under parollen: Ingen missar ett runner runner färgdrag eller springande stegdrag på mot mig är en annan femma....

en fisk kom med 45BB, satte sig och spela seriöst 75/15/0,5... tog han 40 min så lämna han med 450BB... livet e fan inte sant ibland... jag skulle på allvar vilja kunna skjuta vissa av FI ibland... jag skulle vara sveriges största "killer" om man kunde ta över folks webcam och ladda den med hagel... FAAAAAN VAD JAG HATAR DOM!!!

Länk till kommentar

På tal om jättefiskarna på mikro limit SvS....

Hämnden e ljuv!

Satt och spela på ett SH bord alldeles nyss, bordet total "domineras" av en kille som spelar typ 97/19/25... Rena buffén alltså, men hans galenskap och tur visste inga gränser. Han träffar allt och sitter snart med 450 BB som han plockat från bordet.

Vanligtvis brukar ju horfiskarna dra när de får stor stack men han stanna kvar han var ett etag uppe i 650 BB innan han stacka av en annan kille som stack, var stacka sedan av en till stort och var nere på 300 innan han tog en kille på och hade ca 400 BB i stacken, alla andra drog från bordet konstigt nog... nåja jag sitter med 100 BB han med ca 400. och han rivrar och har sig och ta mig nästan på allt, jag köper in för mer. fortsätter att nöta han... bit för bit plockar jag hann.. efter ett tag e vi lika båda ca 250... då rivrar han in hålstegen mot min KK och vips så ligger jag på en 180 igen typ.. men jag nöter på... tar tillbaka bit för bit, nästan jämt igen, han har ca 260 jag 230.

Handen kommer, jag träffar två par, och tar närpå hela hans stack. Några händer senare får jag 99 och synar hans all in reraise pre, och de får stå. och jag tar hans stack.

Skriver sedan i chatten.

-oväntat...

HAHAHA, hämden e så ljuv! Det tog ca 150 händer men han plockades!:-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P

De fick hämda tillbaka på mig... största backdagen på länge... ner 4,5 inköp... AAvsQQ Q på turn.... 66vs32 (3 på flop, 3 på turn), detta var de sista två händer na... Att hela session löd under parollen: Ingen missar ett runner runner färgdrag eller springande stegdrag på mot mig är en annan femma....

en fisk kom med 45BB, satte sig och spela seriöst 75/15/0,5... tog han 40 min så lämna han med 450BB... livet e fan inte sant ibland... jag skulle på allvar vilja kunna skjuta vissa av FI ibland... jag skulle vara sveriges största "killer" om man kunde ta över folks webcam och ladda den med hagel... FAAAAAN VAD JAG HATAR DOM!!!

lol

Länk till kommentar

Varför i helvete då?

Länk till kommentar

Varför i helvete då?

Jag är ganska säker på att det var pga av dagsgränsen på SvS. Jag kunde inte köpa in för mer under den dagen. Har ett tak på 5 inköp (500BB) och hade typ backat 2 på bordet om jag inte minns fel och resterande var "upptagna" på andra bord.

Oftast så spelar jag 100BB djupt för att minska variansen, men om ett "praktmongo" sätter sig och spelar djupt brukar jag ju om möjligt köpa in mer.

Länk till kommentar

Min syn av hur man går vinnande från småstackarna på SVS. BET BET BET, här är ett bra exempel.

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 19 april 2009 15:57:52

Anna 50 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: jokeresset (73.83)

Plats 2: HERO (231.70)

Plats 4: McYeovil (83.58)

Plats 3: M.Johnsson (63.50)

M.Johnsson lägg LM 0.50

McYeovil lägg SM 1.00

** Giv **

jokeresset [N/A, N/A]

HERO [8h, 6k]

McYeovil [N/A, N/A]

M.Johnsson [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

jokeresset Lägg

HERO Höj till 4.00

M.Johnsson Syna 4.00

McYeovil Lägg

*** Flop(Board): *** : [3r, 5k, Es]

*** Bet Runda 2 ***

M.Johnsson Passa

HERO Satsa 7.00

M.Johnsson Syna 7.00

*** Turn(Board): *** : [3r, 5k, Es, Ds]

*** Bet Runda 3 ***

M.Johnsson Passa

HERO Satsa 18.00

M.Johnsson Syna 18.00

*** River(Board): *** : [3r, 5k, Es, Ds, Dr]

*** Bet Runda 4 ***

M.Johnsson Passa

HERO Satsa 59.00

M.Johnsson Lägg

*** Showdown *** : Rake: 1.47 Totalpott: 57.53

jokeresset Lägger mig Vinst: 0.00

HERO Vinner potten Vinst: 57.53

McYeovil Lägger mig Vinst: 0.00

M.Johnsson Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar

Min syn av hur man går vinnande från småstackarna på SVS. BET BET BET, här är ett bra exempel.

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 19 april 2009 15:57:52

Anna 50 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: jokeresset (73.83)

Plats 2: HERO (231.70)

Plats 4: McYeovil (83.58)

Plats 3: M.Johnsson (63.50)

M.Johnsson lägg LM 0.50

McYeovil lägg SM 1.00

** Giv **

jokeresset [N/A, N/A]

HERO [8h, 6k]

McYeovil [N/A, N/A]

M.Johnsson [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

jokeresset Lägg

HERO Höj till 4.00

M.Johnsson Syna 4.00

McYeovil Lägg

*** Flop(Board): *** : [3r, 5k, Es]

*** Bet Runda 2 ***

M.Johnsson Passa

HERO Satsa 7.00

M.Johnsson Syna 7.00

*** Turn(Board): *** : [3r, 5k, Es, Ds]

*** Bet Runda 3 ***

M.Johnsson Passa

HERO Satsa 18.00

M.Johnsson Syna 18.00

*** River(Board): *** : [3r, 5k, Es, Ds, Dr]

*** Bet Runda 4 ***

M.Johnsson Passa

HERO Satsa 59.00

M.Johnsson Lägg

*** Showdown *** : Rake: 1.47 Totalpott: 57.53

jokeresset Lägger mig Vinst: 0.00

HERO Vinner potten Vinst: 57.53

McYeovil Lägger mig Vinst: 0.00

M.Johnsson Lägger mig Vinst: 0.00

Ja denna gång vann du hela 30kr

Nästa gång sitter fi med ess eller dam och synar ner dig och du förlorar 3 gånger så mycket.. but hey np

Länk till kommentar

Länktips.

Länk till kommentar

Tilt!Fiskarna är guld värda,Men idag kan dom dra så långt åt helvete dom bara kan.

Först en pott där jag har AA inga drag på bordet och stor pott,river kommer 2a 2an på brädan (ofarlig enligt mig i en pott på ca 200kr) jag ställer,killen synar och visar 72off,Han har alltså synat när jag betat över 80spänn med en 2a.IDIOT.

Ett annat bord 5 min senare jag 33 flopp AQ3 synar enbart fi´s bet turn Q Höjer,han rerais jag detsaamma han ställer jag synar,river A,snubben visar upp A6 (potten blev ca 450kr),Hata SVS.:evil:

ursäkta det snurriga och långa inlägget,men måste få det ur mig.

Länk till kommentar

Tilt!Fiskarna är guld värda,Men idag kan dom dra så långt åt helvete dom bara kan.

Först en pott där jag har AA inga drag på bordet och stor pott,river kommer 2a 2an på brädan (ofarlig enligt mig i en pott på ca 200kr) jag ställer,killen synar och visar 72off,Han har alltså synat när jag betat över 80spänn med en 2a.IDIOT.

Ett annat bord 5 min senare jag 33 flopp AQ3 synar enbart fi´s bet turn Q Höjer,han rerais jag detsaamma han ställer jag synar,river A,snubben visar upp A6 (potten blev ca 450kr),Hata SVS.:evil:

Du är Fisk ! LaWl

Länk till kommentar

du vann?:roll:

Länk till kommentar

• 3 weeks later...

Jag måste bara få whina lite på dom... visst har haft en fin månad sofar men vafan... en natt som denna får inte ske... Man blir så less på poker... Träffa själv inte en hand på typ 1 timme kändes det som... sitter och spelar med synfiskar som synar ner med allt, minsta pytte träff till nade. Men när de har nada så träffar de ju alltid ngt på turn river... Jag hatar just nu SVS,,,,

Länk till kommentar

Vill bara skriva att jag tycker om fiskarna på Svs. Varje gång som de drar ut så är jag tacksam, för det betyder att jag spelar bättre poker än dom. Vilket gör att jag i längden kommer att vinna.

(fast jag är väl lite fisk själv, men iaf)

Länk till kommentar