Gå till innehåll

Jättefiskarna på SvS


keftwe

Recommended Posts

Man kan ju då mer eller mindre samanfatta att alla som spelar 0,5/1 är helt retarderade och störda.

 

Anntingen är du det för att du inte kan slå nivån eller så är du det för att du slår nivån men inte går upp i nivå :mrgreen:.

 

Fast det var väl det jag kom fram till flera sidor tillbaka?

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 179
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Seriöst så tror jag att det räcker att spela 20/15 och sedan börja vinna. Man kanske inte vinner jätte mkt men man vinner på 0,5/1. Det viktigaste är dock att veta när man är slagen och inte jaga döda pengar bara för fisken borde kasta sitt andra par när du reraisar han... får fisken för sig att han ska syna så gör han det med crap.

 

Jag fattar inte att så många hänger upp sig vid speciella preflopstats. 20/15 är väl ok stats pre, men man kan definitivt vara en klart förlorande spelare för det. Potterna avgörs EFTER flop, det är där spelskickligheten avgör. Att lära sig spela 20/15 (om det är det man vill) kan man göra på en dag. Fem spelare som har samma stats pre kan lira väldigt olika både före och framför allt efter floppen.

 

 

Om du ska citera mig så se till att citera det jag menar och inte bara halva citatet för att sedan säga i princip vad jag sa fast med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen tänker de inte så långt att de i längden förlorar extremt mycket pengar på att spela på de lägsta nivåerna.

 

Allt handlar om engagemang. Jag tycker inte poker är roligt om jag inte totalt krossar motståndet. Som jag tidigare skrev så tröttnat jag på poker i långa perioder om jag har en rejäl backdag. Efter att ha mesplussat på 2.5/5 i typ 2-3 månader så la jag av med pokern i nästan ett halvår. Det var extremt EV-. Under det halvåret hade jag lätt kunnat dra in 40k på 0.5/1 och haft roligt medan jag gjorde det, istället tyckte jag poker var svintråkigt och orkade inte tänka på det. Det var en storslagen och underbar insikt för mig när jag insåg att jag inte behövde klättra i nivå hela tiden. Jag insåg att jag kunde släppa alla ambitioner och bara ta det lugnt. Att grinda microlimit äger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt handlar om engagemang. Jag tycker inte poker är roligt om jag inte totalt krossar motståndet. Som jag tidigare skrev så tröttnat jag på poker i långa perioder om jag har en rejäl backdag. Efter att ha mesplussat på 2.5/5 i typ 2-3 månader så la jag av med pokern i nästan ett halvår. Det var extremt EV-. Under det halvåret hade jag lätt kunnat dra in 40k på 0.5/1 och haft roligt medan jag gjorde det, istället tyckte jag poker var svintråkigt och orkade inte tänka på det. Det var en storslagen och underbar insikt för mig när jag insåg att jag inte behövde klättra i nivå hela tiden. Jag insåg att jag kunde släppa alla ambitioner och bara ta det lugnt. Att grinda microlimit äger.

 

För MIG är det ju heeelt sjukt att någon vill undvika all slags utmaning och konkurrens. Vad är det då som är roligt med poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För MIG är det ju heeelt sjukt att någon vill undvika all slags utmaning och konkurrens. Vad är det då som är roligt med poker?

 

Det är givetvis inte så roligt att jag hade lirat det om jag inte tjänade pengar... men det är lite småputtrigt att sitta vid borden och observera de små liven kasta pengar på varandra, chatta lite. Givetvis hade det varit sjukt av mig att vilja undvika utmaning och utveckling om poker var min heltidssysselsättning, men i nuläget får jag nog med stress och utmaningar från mina studier. Orka komma hem och stressa framför pokern också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt handlar om engagemang. Jag tycker inte poker är roligt om jag inte totalt krossar motståndet. Som jag tidigare skrev så tröttnat jag på poker i långa perioder om jag har en rejäl backdag. Efter att ha mesplussat på 2.5/5 i typ 2-3 månader så la jag av med pokern i nästan ett halvår. Det var extremt EV-. Under det halvåret hade jag lätt kunnat dra in 40k på 0.5/1 och haft roligt medan jag gjorde det, istället tyckte jag poker var svintråkigt och orkade inte tänka på det. Det var en storslagen och underbar insikt för mig när jag insåg att jag inte behövde klättra i nivå hela tiden. Jag insåg att jag kunde släppa alla ambitioner och bara ta det lugnt. Att grinda microlimit äger.

 

FYI, 2,5/5 är i princip också microlimit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pf är en stor grop, men måste trillske gräva den djupare?

 

Nu är han och gräver på fb igen. Tror det är en pf:are som spelar högre än honom som han dumförklarar till och med

 

https://www.flashback.info/showpost.php?p=15160470&postcount=53

 

Edit: Det blev lite konstigt i den andra länken eftersom trillske klippte och klistrade lite som han ville med citaten. Här är iaf inlägget han svarade på.

 

https://www.flashback.info/showpost.php?p=15157996&postcount=51

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I samma inlägg som jag skrev att jag var upp en massa. M.a.o. var hela poängen att 2k var en orelevant summa för BR men ändå gjorde ont i hjärtat. Måste man förklara allt för dig?*

 

Till att börja med så är jag säker på att Trillske har mad skills i jämförelse med mig själv iallafall så jag avböjer eventuella hån mot mig gällande poker.

 

Men jag stör mig så förbannat på att man måste whina om att det är jobbigt att sätta in två tusen spänn på kontot. Om han vill gnälla över det så bespara internet från det, för nu var jag tvungen att läsa det och har gått och stört mig på hela uttrycket sen jag läste det. Gå fram till nån uteliggare och fråga om han inte också tycker det är skitjobbigt istället? Eller skicka ett brev till fadderbarnet i afrika och gråt ut. foer helvede

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är han och gräver på fb igen. Tror det är en pf:are som spelar högre än honom som han dumförklarar till och med

Nej, han spelar lägre än mig. Har inte BR tydligen. Hursomhelst skulle han ha en dumförklaring där.

 

 

Men jag stör mig så förbannat på att man måste whina om att det är jobbigt att sätta in två tusen spänn på kontot. Om han vill gnälla över det så bespara internet från det, för nu var jag tvungen att läsa det och har gått och stört mig på hela uttrycket sen jag läste det.
Fair, men wtf, jag tyckte det var intressant. Det bringade mer olycka att ta ut 2k en kväll än vad det bringade lycka att spela in 15k annan.

 

 

lol. Topic: "Jättefiskarna på SvS"

Innehåll: "Trillske".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

f-n vet

Spelar precis mot

"kvast" 57/0/8 han är plus 23

"tommy pipa" 46/0/1,4 plus 169

 

"tiltme" 24/17/3 MINUS 159

 

Antagligen så är all teori åt h-vete

Se så många floppar som möjligt betta aldrig förän på rivern och du är vinnande :twisted:

 

Ligger straxt över -159ptbb/100 händer i det lite längre perspektivet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa JÄTTEFisken på 0,5/1 äter upp mig.......

 

Fyfan vilken jävla hor badrun man är i... och fyfan va fisken springer sjukt bra... finns ju inte ett färgdrag de missar, inte en 3 outare de missar eller en höjning de respekterar... visst kan man tycka att det är bra med synfiskar, men synfiskar med flax tar död på mig... ner drygt 5 inköp idag, (2,5 var visserligen kåk mot fyrtal men ändå...)

 

Jag hatar fisken och gick lös på en kille i chatten som gjorde en hit n run där han hitta runner runner stege med sin 55 mot min TT. Följer honom vidare och trackar han på andra bord... då har tilten kommit in för långt på en, men det känns ju som det inte spelar ngn jävla roll! 60/0/0,5 fisken vinner ju ändå...AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva trådrubriken är faktiskt lite missvisande. Visst finns det fiskar på SvS fortfarande, men att de skulle vara så pass många och så jättestora, det är en missuppfattning. Att folk synar 4 BB raise med 8,2o hör till ovanligheterna även på micronivåerna numera.

 

Den här typen av uttalanden om "jättefiskar" beror helt enkelt på att man själv lever kvar i en annan tid, 2006, när det fanns gott om typer som toksynade till river med vad som helst. Pokern är inte statisk, som många här tror, eller vill tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva trådrubriken är faktiskt lite missvisande. Visst finns det fiskar på SvS fortfarande, men att de skulle vara så pass många och så jättestora, det är en missuppfattning. Att folk synar 4 BB raise med 8,2o hör till ovanligheterna även på micronivåerna numera.

 

Den här typen av uttalanden om "jättefiskar" beror helt enkelt på att man själv lever kvar i en annan tid, 2006, när det fanns gott om typer som toksynade till river med vad som helst. Pokern är inte statisk, som många här tror, eller vill tro.

Fel, det är visst massvis av folk som synar any2 4 BB raise pre...tro mig!

Däremot kanske de som inte gör det har blivit lite bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelade ikväll på Svs för första gånge i mitt liv, det var ju helt sjukt.. folk limpsynar 5bb med K5off, 92s och alla möjliga händer.. hur fan spelar man mot såna? Tappade minst 2 inköp på att folk hade händer som jag helt uteslutit i min hjärna att dom kunde ha.. variansen på svs blir extra tung då man dessutom kan spela så få bord samtidig...sjukaste statsen jag sett också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...