Gå till innehåll

JohnH


JohnH

Recommended Posts

Poker då?

 

 

Jo, igår jobbade jag över på kontoret men hittade en satte med helt ok övervärde... så man kunde inte låta bli att spela. €10 freez. 30deltagare. Added: costa ricaresa + turre (€4k). Det finns övervärden.. bara man orkar leta.

 

Tyvärr fick jag inte flasha med någon vinst denna gången heller men snart så :)

Antar att det var First Pokerturren på Expekt?

 

Jag fick hem min tidning igår. Kl 20 öppnade jag tidningen, och konstaterade att tävlingen började 19.00...

 

Bra planering, not.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Antar att det var First Pokerturren på Expekt?

 

Jag fick hem min tidning igår. Kl 20 öppnade jag tidningen, och konstaterade att tävlingen började 19.00...

 

Bra planering, not.

 

Precis. Kändes som att läsare skulle vara för lata för att gå in och fixa den. Jag hade dock svårt att hitta den när jag klickade runt.. vet inte om den kom upp väldigt sent också. Fler sånna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående tvångsförsäljning om en delägare vill det så är jag hyfsat (väldigt) säker på att man måste slänga ut fastigheten på marknaden om en vill det. Har tyvärr inget lagstöd eller praxis till dig men min släkt sitter med en liknande diskussion där två 1/3-ägare (men där ena ägarens tre barn styr) och tre 1/9-ägare försöker komma överens. Har mycket jurister i släkten och alla är överens om att man kan tvångsförsälja men ingen vill riktigt göra det pga den dåliga stämning som skulle uppstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående tvångsförsäljning om en delägare vill det så är jag hyfsat (väldigt) säker på att man måste slänga ut fastigheten på marknaden om en vill det. Har tyvärr inget lagstöd eller praxis till dig men min släkt sitter med en liknande diskussion där två 1/3-ägare (men där ena ägarens tre barn styr) och tre 1/9-ägare försöker komma överens. Har mycket jurister i släkten och alla är överens om att man kan tvångsförsälja men ingen vill riktigt göra det pga den dåliga stämning som skulle uppstå.

 

Sånt där är ett jävla aber.

 

Hade jag haft 10millar hade jag kunnat avstå min del. Allt för att den som verkligen vill bo där ska få det utan något tjafs. Nu har jag inte 10millar utan mycket sämre ekonomi än de andra... och det enda jag vill är att få till lika för alla.

 

Jag har en plan klar. OM vi tar in en mäklare som värderar huset och gården till samma pris som den första, inom ett intervall på 200.000, så står jag för mäklarkostnaden på 5lax och ena släktingen får köpa till sagt pris. Ligger det utanför så anser jag att varken vi eller mäklarna kan precisera ett exakt pris på en sån här fastighet, med flera lägenheter, att det rimliga blir försäljning.

 

Tänker jag fel? Är jag girig i något avseende?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min upphittade mäklare är och kollar fastigheten nu. Gick ok förra veckan under mötet. Alla fick säga sitt och sen blev det dålig stämning. Det som är bra är att alla har vågat sagt vad de känner iaf. Vi får se hur det artar sig. Tror det kommer landa nästa möte det här.

 

Idag har jag gått in i ett bolag och spela på bomben. Senast jag lirade på oddset el liknande var ju för mer än 20 år sedan. Nu kör vi knappa 4k för att plocka in miljoner. Svenska spels spela lagom lurade dessutom in mig i att spela för mer. "Spela något av våra spel och få 50% rabatt, max 100kr". Det blev lir på Leksand, Ajax, Finland. Stabil kombo av hocky, fotboll och bandy. 100kr för o vinna 300 på hämtgurkan.. odds 1.5 :)

 

Snart är det också dax för superhelgen. Uppvärming i Kumla med livespel och bärs... sen blåsa hem och spela bakissattar. Jag gissar att jag plockar minst 2 stolar till Irish Open (Unibet) och en till Unibet Open.. Jag ska kanske till svenska spelgalan i kväll och den hålls av.... drum drum... Unibet. Rövslickeri ska belönas. Med lite tur så kanske det står nordicbet i min signatur efter söndagen också.. men då lär de fan skärpa sig och börja favorisera de dåliga spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tredje gången gillt!

 

Då har man besökt MikeTime, Kumlas Göran Persson. Godsägaren hade bjudit in dryga 40personer till en pokerweekend, en weekend utöver det vanliga. Jag kom dock in sent i handlingarna på lördagen, 14.45 mer exakt. En kvart innan turneringen startat. De flesta hade gått hårt åt dunken redan men såg ändå förväntansfulla och glada ut.

 

Nackdelen med att ha dålig minne är att många kommer fram och hälsar och säger mitt namn, men jag har ju som vanligt dålig koll. Jag är alltså inte otrevlig, jag har bara dåligt minne. =)

 

Det hela börjar som vanligt med frågesport och en extra 100marker till alla vid vinnarbordet. Torsk för mitt! Eftersom det var 2 rebuy eller 1 rebuy och 1 addon så var det upplagt för slask. Jag var inne i 90% av alla potter, allt för att komma under startstack och köra rebuy. Alla runt bordet läste mig dock svinbra och genomskådade min plan och lät mig aldrig komma ner under startstack. Nordqvist var tightast vid bordet och tittade knappt på sina kort ens innan han tryckte vant på foldknappen. Jag småpratade med största proffset vid bordet, schoolbook, för att känna av läget lite. Han har ju spelat poker långt innan internet kom till och berättade lite om pokerklubbarna från fornstora dagar. Martin de ”Kniv” hade tydligen varit vass redan på kortoxentiden. Jag ser också till att bli kompis med övriga spelare runt bordet på bästa sätt. Dybban är bland annat AI med tvåparet och har 90%arn för att dra in potten men snäll som jag är ropar jag in kungkortet på river för Fi. Det var ju givetvis inte mot mig men vad gör man inte för en kompis.

 

Ett par bordsbyten och timmar senare var väl kl 22 när jag hamnade med någon med nicket kellogsfluffy som snackade på som en papegoja. Han snackade inte bara, han hade tokmycket marker och höjde varje hand. Lisa påpekade dock att killen till vänster om honom hade vunnit EPTköpenhamn 2007. Fluffy tog några andetag och varvade ner… frågade varför han var i Kumla och spelade och fick till svar att det var där värdet var nu för tiden. Perioden på 45min gick i ett nafs och fluffy vann inte en hand mot EPTkillen. I pausen ute vid elden berättade jag att jag inte alls hade vunnit nån jävla EPT 2007. Han sken upp och mådde lite bättre mellan blossen. =)

 

Tyvärr fick jag byta bord vid 2snåret och hamnade vid TFs bord. Jag han dock tappa ner mina marker från 40k ner till 15k innan jag tog mig dit.

 

KQs

Flop 3 7 K

Turn T

 

Jag betar ut och får en AI och stekfoldar. Fi hörde ju trots allt till de 50% som var minst fulla. Han blev ledsen för min fold när han hade turnat in med sin KT.

 

Vid det nya bordet (10-12 pers kvar) så åker jag snabbt ut mot TF med Q9s. Han har synar 14bb (har tot 40) med J7o.

 

Flop: AAQ

Turn: T

 

Jag känner att dybbans tankar är med mig och jag ropade in kung för att jämna ut badbeatsen. Kung it is på river och jag är ute.

 

Slaskar cashgame på sparlåga fram till 06.30 då man avslutar med QQ mot KK för nordqvist. Riktigt trött var jag och hade faktiskt rest mig upp 1h tidigare från bordet då jag trodde att jag var klar men marker gick åt mitt håll och jag fattade inte varför. De snackade om att jag fått backdoorfärg och det var bara att sätta sig ner igen.. Iaf dags att sova!!! Äntligen! Turren avslutas precis samtidigt. 15.30-06.30 för 40pers. Rena rama EPTstrukturen. Gick upp till stugan men fick dock se att min säng var fylld med borlängebor. Godsherren MikeTime hade givetvis options så jag hamnade i vardagsrummet på en madrass. Illviljas madrass då han knoppade i pokerlokalens soffa. Det ordnar sig alltid!

 

Bilfärd via Örebro hemåt och avslutade söndagskvällen med missär vid datorn. Jag missade den viktigaste Irish open satten för €320. Suck! Hur fan kan de lägga en finalsatte kl 16.00? Bra övervärde dessutom som salt i såren. Unibets irlandsatte var jag dock med ett bra tag i. Får in merparten av pengarna pre med KK och floppen är AAT. Givet ska den andra sitta där med AQo. Ridå. Mer skit... De hade gjort om PPC (paf poker challange) till en €108finalsatte och min vunna ticket för €54 förra veckan var inte längre brukbar. Snackade med supporten och de ska återkomma nu i veckan om vad som händer. Jag fick dom tyvärr inte att dra deg från mitt konto för de resterande 54. Aja, kanske var lika bra ändå.

 

 

Jag kanske kör nån enstaka satte till men nu är det dags att glida över på cashgames igen. Kontot behöver repareras. Sattar ger ju inte direkt så mycket pengar.. Hur som så var helgen riktigt skön. Kul att träffa lite gamla degens… och lite nya. Om någon missat att jag ska köra en johns superpokerweekend i sthlm, hojta till. Det blir bowling, mat och pokerturre (gamblerz) i slutet på mars.

 

Vi ses!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid det nya bordet (10-12 pers kvar) så åker jag snabbt ut mot TF med Q9s. Han har synar 14bb (har tot 40) med J7o.

 

Flop: AAQ

Turn: T

 

Jag känner att dybbans tankar är med mig och jag ropade in kung för att jämna ut badbeatsen. Kung it is på river och jag är ute.

Aha, så den handen var mot dig. Wow, vilket sjukt värde det måste vara för mig att spela med apelsinjos i ölburken nästa gång. Table image ftw ;-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hojt

 

Ska fila lite till på detta bara, sen kommer ett pm.

 

Aha, så den handen var mot dig. Wow, vilket sjukt värde det måste vara för mig att spela med apelsinjos i ölburken nästa gång. Table image ftw ;-)

 

Japp. Du var lite Dr Jekyl and mr Hyde i turren... smög in i skepnaden som rockn'roll JR efter kl 02. Spela 10h i en turre och sen bli pungsparkad på det sättet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har genomgått en sån här process, vi var tre delägare och till sist så var det 5-6 jurister och advokater involverande. Processen pågick kanske 2-3 år.... :roll:

 

Mitt tips är att avsluta det så fort som möjligt genom att starta en process där en god man kliver in och övertar ansvaret över fastigheten samtidigt som du pushar på en process där fastigheten tvångsförsäljs på en exekutiv auktion hos kronofogden (om alla delägare vill så kan man alltid avbryta processen)

 

Finns flera anledningar till detta att jag rekommenderar detta,

 

finns alltid folk med en dold agenda, vill ngn köpa ut övriga till en låg penning så kan man enkelt dra ut försäljningsprocessen ett par år... Samt så vill ingen svensk sälja sin lottovinst på en exektutiv auktion, folk kommer bli skraja av att riskera inte få ut det man tycker man bör få ut

 

livsfarligt med en delägare boendes i fastigheten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orsaken till att jag aldrig blir superrik är att jag inte kan gå in känslokall i sånna här lägen och bara köra över (även fast jag har laglig rätt till det). Inte heller kan jag sitta ner med folk som är svinfulla vid pokerborden utan någon koll alls (om jag själv nu inte råkar vara packad, då ser man inte sånt :))...

 

Tja, det är jag. En blödig jävel.

 

 

Vi håller tummarna att nästkommande fredagsmötet går bra iaf. "Min" mäklare har varit och kollat in fastigheten förra veckan och ska skicka över en värdering typ idag när han är klar med huvudräkningen. Blir det närliggande för vad den partiska mäklaren angett så kommer iaf jag att säga ok till släktingarna att göra upp om vem som ska ta över.

 

Om jag plötsligt får kicken här i sthlm så kanske jag ger mig in i budgivningen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hojt här med.

 

Jag kommer fixa 2 lägenheter som man kan knoppa i. Dels JohnH mansion och dels en annan rackare i samma hus... dvs när ni vaknar är det frystyck serverat. Jag har fixat ett Thé som luktar tjära så har man druckigt whiskey och längtar tillbaka till kvällen före så kan man gå loss på den.. Givetvis finns det annan tjära på lördagen när man anländer. :)

 

 

Bara o ta med sig madrass och sovkläder. Det finns dock en säng över i gästrummet och den är din Mike. Jag ska fila lite på schemat för lördagen först bara (sista helgen i mars)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(sista helgen i mars)...

 

Bäver!!!

 

Sambon åker på bjudresa med jobbet till alperna den helgen. Ahja, A) det kommer fler tåg och B) jag vill inte utsätta er för fler fulspel och utdragningar än jag redan gjort. Kommer faktiskt ihåg när du ropade in kungen åt mig John, snyggt jobbat ;-)

 

Also, tjoa om du är tillgänglig lördag kväll och vill hänga med oss nånvart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag: Släktträff igen. Woohoo! Jag har gett de övriga släktingarna en tidsfrist, sen åker goda/elaka män och tunga jurister in i bilden. Man vill ju helst att saker och ting ska lösas smidigt men chansen minskar ju längre tiden går.

 

Lördag: Jag var och kollade på Avatar. Sist av alla. Tyvärr blev det på bekostand av tid med TF och Crappy men ibland är det nödvändigt att ta sånna svåra beslut.

 

Söndag: Långfärdsskridskor. Not. Det blev inställt då det var vatten och risig is. Munkar med vaniljkräm fick ätas upp utan att fysisk aktivitet har genomförts. Jobbigt. Avslutar dessutom med en kebabpizza på kvällskvisten.

 

Lite halvseg avslutning på förra veckan alltså.

 

 

Den här veckan ser dock ut att bli nåt i hästväg. En stor chans till överdos av livepoker. Jag kommer nog skita helt i sattar i feb och foka på deg-in-på-kontot-spel. Jag måste dock shapa upp spelet lite. Jag ska tvinga mig att skriva in en stackars HH/session iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag uppnåt svart bälte i poker. Det gick svinbra i går på cc. Frugan är borta och jag får vara uppe hur länge jag vill. Jag har knappt lirat någe cashgames iår. Sjukt peppad...

 

Ändå sitter jag på tåget hem utan att spela en sekund idag. Tror fan det är första gången jag hittar sängen isf markerna. Helt friviligt! Sick. Kan bero på de där mental-stuff-böckerna jag shoppat. One time....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bättra mig. Datorn dog i dec och tog med sig mina stats i graven... men nu är det nytt år och nya siffror. Även backup är fixad för framtida brinnande datorer.

 

Spelat 2ggr i år på cc.

 

7550kr inkl moms i förrgår på nån timme.

 

2 jan 2000kr precis exakt jämt back!

 

 

 

 

 

Det blev lite oskönt jidder ett tag på cc igår. En kille kommer och sätter sig med 2k, iaf inte från något annat bord. Första potten han är med i så lyckas han skramla ihop dryga 5k vilket jag märker efter 2potter. Jag och en till kille var med i potten. Andra killen var inne i potten med 800. Jag synar nya snubbens AI på turn genom att ställa in en hög som hon plockar ifrån....

 

Brussch plockas in och de kommer fram till att det är korrekt och jag orkar inte greja. Fick ingen info hur det kunde va korrekt. Jag sitter dock och drar lite skämt om detta och dealern blir lite irriterad.

 

J: "Nu gäller det o räkna vad jag lägger in i potten"

Dealern: "Men det var ju..."

J: avbryter henne "ap ap ap.. koncentrera dig på den här handen" Med glimten i ögat.

 

Jag satt iaf o hade kul som fan. Skojade på som vanligt. Visade lite bluffar. Folk började visa sina händer. Jag visar inte mina...

 

 

Spelar lite sjuka händer i dåliga lägen. Fiskspel helt enkelt. Men det gick vägen...

 

Fick 4k för floppad straitflushdrag i trebettad pot pre till 360. AI på flopp. En Fi var djupstackad så det var bara o köra med :8c::9c:. Mrdeep backade dock ur. Dingade stegen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...