Gå till innehåll

JohnH


JohnH

Recommended Posts

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kommit lite längre i tankarna kring vegas. Gillar att planera och kolla upp saker.... så lite input på detta vore fint.

 

Caesars + övriga hotellval kan ju diskuteras men jag vill gärna prova lite olika hotell. Orleans, Trump och Venetian är bubblare men sistnämnda verkar bli lite dyrt. 4Juli kan säkert vara värt att stanna för iaf. Jag får blippa vidare och kolla priser. Sen får man ju se om man lyckas få ner priserna om man nöter 10h-pass vid pokerborden. Mycket för och nackdelar med alla jävla hotell. Nära till det och det, pool, internet, nära till lösa games..osv. Ni som är proffs får gärna spy på nedanstäende planen och säga varför.

 

Datum är inte heller spikade men 15dagar är nog ungefär... sen får vi se vad de andra pokermupparna säger. Vore kul o hänga med några där iaf nån dag/natt under nöjesaktiviteterna.

 

xExAfEfAB.jpg

 

PXqNcxllE.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En jävla massa events under perioden jag troligen är där. Det tråkiga är att jag är rätt kass på andra spel än texas holdem no limit... el iof så spelar det ingen roll. Jag har ju ändå inte råd o betala in till någon :) Är pengarna slut på microlimitborden så får man raila. "Hey, wats going on.. why do you gayraise?"

 

38 20 juni $10 000 Pot-Limit Hold'em Championship (3)

 

39 21 juni $1 500 No-Limit Hold'em Shootout (3)

 

40 21 juni $2 500 Seven Card Razz (3)

 

41 22 juni $1 500 Pot-Limit Omaha Hi-low Split-8 or Better (3)

 

42 23 juni $1 500 No-Limit Hold'em (3)

 

43 23 juni $10 000 H.O.R.S.E. Championship (3)

 

44 24 juni $2 500 H.O.R.S.E. Championship (3)

 

45 25 juni $1 500 No-Limit Hold'em (3)

 

46 25 juni $5 000 Pot-Limit Omaha Hi-low Split-8 or Better (3)

 

47 26 juni $1 000 No-Limit Hold'em (4)

 

48 26 juni $2 500 Mixed Event (3)

 

49 28 juni $1 500 No-Limit Hold'em (3)

 

50 28 juni $5 000 Pot-Limit Omaha (3)

 

51 29 juni $3 000 Triple Chance No-Limit Hold'em (3)

 

52 30 juni $25 000 No-Limit Hold'em / Six Handed (4)

 

53 30 juni $1 500 Limit Hold'em Shootout (3)

 

54 1 juli $1 000 No-Limit Hold'em (4)

 

55 1 juli $10 000 Pot-Limit Omaha Championship (3)

 

56 2 juli $2 500 No-Limit Hold'em (3)

 

57 3 juli $5 000 Ante Up For Africa Poker Tournament (1)

 

58 3 juli $10 000 No-Limit Hold'em Championship (13)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går väl en massa dagliga $300 och $500 som inte har wsopstatus!

 

Det går en miljard sånna. Jag kommer dock foka på cashgames och ev försöka ta mig till en stor rackare via satte. Stording och bjuda alla på sprit eller inget. Från superproffsen har jag dock hört att jag ska varva ner med pokern där och satsa på sprit och fester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datum är inte heller spikade men 15dagar är nog ungefär... sen får vi se vad de andra pokermupparna säger. Vore kul o hänga med några där iaf nån dag/natt under nöjesaktiviteterna.
Brittish Airways har direktflyg LHR-Macarran i sommar, vilket är jävligt intressant (ett stopp, byte i London i stället för i USA, sköta tullen i Las Vegas, och hemfärd 8.40 på kvällen i stället...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Outbound - Monday 21 Jun, 2010

12:05

21 Jun 13:50

21 Jun Arlanda (Stockholm) Heathrow (London) BA0777

British Airways Euro Traveller

16:10

21 Jun 18:50

21 Jun Heathrow (London) McCarran Intl (Las Vegas) BA0275

 

 

Change flights

Inbound - Monday 5 Jul, 2010

20:40

5 Jul 14:30

6 Jul McCarran Intl (Las Vegas) Heathrow (London) BA0274

British Airways World Traveller

17:00

6 Jul 20:30

6 Jul Heathrow (London) Arlanda (Stockholm) BA0782

British Airways Euro Traveller

 

British Airways World Traveller

8,805.00 SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hälsade på Ola igår. Ola hade ljud på så man hörde alla vrål vid vinstpotter och när markerna skyfflades runt. Damsällskapet var inte nöjd med det. Den lilla hunden, som var en liten dunboll, gillade mig.

 

Ola dingade en satte på PAF. WP!

 

Jag hängde inte med i svängarna över huvud taget när det gäller internet. Kom dessutom sent till Ola och när jag fått igång datorn var jag av med 35% av markerna i en av sattarna. Trodde att Aussiemillionmainsatten skulle spelas på lördag... och att man behövde komma 1a för att komma dit. Fail. Jag turade givetvis in minisatelliten tack vare turken som hejade fram korten. 3st 40/60 och $510aussimillionturren skulle spelas. 2paket + $4000 till trean. Där jämnade turen ut sig och jag åkte jag en bra bit in med AA mot QQ för jätteshippie. :( Inte mycket att orda om. Spelade lite andra sattar men var inte nära i någon.

 

Donerade ett par inköp i cashgame på nätet medan vi spelade advance alfapet och sippade på öl. Jag var jättesämst i båda spelen. För att det ens ska bli någon mer gång behöver jag förkolla lite ordlistor... annars är man nog inte välkommen. :)

 

Kl 01.00 hittade jag in på krukan. Fick vänta i 20min innan jag fick spela 10/10. 35min senare fick jag gå och växla sedlar igen. "Oj... vad gör du? Var inte du här nyss?" 500bb hade förlorats. :D Backade vidare i 30min innan jag började få tillbaka min tur. Kl 07.30 växlade jag in med ett lillplus efter att varit stuck 7.5k.

 

 

Nu dax för frukost och upp till Dalarna igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hälsade på Ola igår. Ola hade ljud på så man hörde alla vrål vid vinstpotter och när markerna skyfflades runt. Damsällskapet var inte nöjd med det.

 

Desvärre gick det sämre i klonkandet jämfört med förra Olafesten. Jag ska spela en satte i kväll pga(:D) att jag placerade mig bra igår i en subsatte. Tyvärr var det lillturren men man ska vara glad för det man hittar. Jensa sa att det inte gjorde något om det går bra för mig där. Han får åka till Irland om jag klonkar finalen.

 

Ikväll får vi se vad jag orkar med. Det blir livepoker men kanske lite kortare än normalt.

 

 

...sen har priserna på vegasplanet (via london) sjunkigt i pris. 600kr :shock: Nu... snart... när som helst ska det bokas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var något sämre värde igår än vanligt. Dålig som man är så sitter man ofta kvar. Jag bytte iof bord efter 1h men det är ju ingen som fistar en om man byter igen bara för att de sämre byts ut mot hyggliga regs.

 

Sista stora potten: får in pengarna på turn (när överkortet kommer efter låg flop) med par, överkort, hålpipa, nötflushdrag. Steksyn av mellanpar och det står. Knatar ut med ett inköp back och blir hustlad av taxin. Hoppar över alla homemade taxibolag (ser ut som svarttaxi fast de har kostat på en taxiskylt på taket) och lyckas iaf komma över en taxi stockholm... i helvete heller. De har rippat deras koncept ser jag när jag sitter i bilen. Iaf om man är trött och icke läskunnig. Taxi ABC i (i äckelliten size) Stockholm Det som var lite fränt var väl att det var en sån där semielbil. Låter inte ett skit i hastigheter 1-50km/h, sen hoppar bensinmotorn igång.

 

 

Irishsatten innan cc gick bra men bustade tyvärr på FT. Spelade bra men blev påsatt 4ggr så var den sagan slut. Kommer nog jobba lite på dessa framöver. Kändes bra på nåt sätt ändå :) Slöspelade samtidigt en liten tallinsatte också och den gick bättre. Finale på söndag... igen. Hur svårt kan det va?

 

 

På torsdag ska det snackas med jurist igen. Wohoo! Arvstvister är fan inte kul. Hatar verkligen att det ska behöva vara sånt skit. Vad hände med sunt förnuft, lika för alla, jämt fördelat över en kopp kaffe medan man snackar gamla anekdoter? Lyssna på berättelser om farsans hyss som liten. Skidor på tak, hundbajs i tårtkartonger. Trädkojjeträdet som blev fylld med spik för att markägaren tänkte såga ner trädet (obv dog trädet men det står kvar än idag med 10kg spik inhamrad) Fiskehistorier från Gotland om hur gammelfarfar stod och pissade över relingen o stortorsken högg o drog ner nya spöt i djupet. Nä, nu är det inget sådant som tas upp. Nu är det dollars som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Even steven.

 

Hört i lägenhet i sthlm: När ska vi gifta oss då?

 

Obv svarade jag inte tillräckligt snabbt. :)

 

100k för ett bröllop? Där försvann degen.

 

 

Sket sig ju givetvis i finalsatten igår till Talinn. TF synade oväntat många gånger pre mot mig men spelade överlag kanoners. Bäst i finalen. Spelade själv ok men första bästa flipp så var man borta. Vill verkligen till Talinn igen. Sticker ut hakan och säger att jag troligen skulle kunna gå 15k plus o hänga där/weekend. Någon som vill sätta emot? Ska se hur jag ska lägga upp det här där hemma. Spelar ju knappt några sattar.

 

Irland var tydligen ok där hemma också. Costa rica var dock inte ok. För mycket giftiga djur :( Det är ju dessa som prylar som gör det kul ju. Jag får max åka 1gång/år själv på pokerevents abroad och vegas är hon redan hjärntvättad och klar med.. Ska spika tiderna ikväll.

 

Ninjaedit: Pris på flyg: -400kr. Nu 7800kr. Undrar var jag ska bränna de där 400kronorna?

 

2h väntan i london på ditvägen, byte av terminal, men 2h bör ju räcka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I London? Inte alls säkert... vilka terminaler handlar det om? T1 och?

 

1 och 5 tror jag de va.

 

 

Hittade dock resan 23jun-8jul som verkar perfa. Inget byte av terminal i London. 2h10min väntan både dit o hem. Restid tot: Dit 15.35h och hem 14.30h. 7782kr. BA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...