Gå till innehåll

JohnH


JohnH

Recommended Posts

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag får väl se till o klonka kryssen... om det finns något o jobba in. :)

 

Ska kolla hur det ser ut den helgen men nåt ska vi nog allt kunna hitta på..

Ja, Crappy och jag får allt passa på när vi ändå är i huvudstaden :-D Jag har inte klonkat kryssen utan hänger på som hans ressällskap vilket innebär att jag inte spelar turren på båten (finns inte direktinköp). Hoppas ändå på lite sidospel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, alltså jag bor på andra sidan gatan... Öl finns hemma hos mig, att börja med. Stekar-Jens kan ju inte ta sig dit utan bil,men ni kan promenera.
Sedär :-D Tänker jag inte tacka nej till! Tror mig ha hört att Jens är i budapest då men vi våldgästar gärna.

 

Skankman, vi hörs på det. Hoppas vi kan få ihop något :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ses vi, bokat idag med 22-13 : ) Vilket hotell blev det nu?

 

Snyggt!

 

Inte kirrat hotell än. Ska kolla runt lite mer på den fronten. Du kör MGM antar ja? Om det inte är cplånga köer och väntetider vid hotellbyten så kommer jag säkert testa lite olika. Är det nån/några turrar du siktar in dig på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt!

 

Inte kirrat hotell än. Ska kolla runt lite mer på den fronten. Du kör MGM antar ja? Om det inte är cplånga köer och väntetider vid hotellbyten så kommer jag säkert testa lite olika. Är det nån/några turrar du siktar in dig på?

 

Vi kommer bo första två veckorna på MGM och sista veckan på mandalay. Tror inte det kommer va några problem att flytta runt där nere, har iafl inte vart några problem tidigare! Njaa, kommer försöka satta till dom bra sideeventen på plats, även online och sen siktar jag såklart på att spela main. Men det gör jag varje år och det funkar ju aldrig :) självdå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer köra cashgame tills ögonen blöder. Några klena försök o satta via nätet skulle jag tro men ett par livesattar på plats blir det. Har fått tipset o skita i armbandsturrarna och satsa på deepstack på Venetian. Samma inköp o sämre motstånd... men va fan vet jag.

 

Vi får styra upp en och annan fylla/middag på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer köra cashgame tills ögonen blöder. Några klena försök o satta via nätet skulle jag tro men ett par livesattar på plats blir det. Har fått tipset o skita i armbandsturrarna och satsa på deepstack på Venetian. Samma inköp o sämre motstånd... men va fan vet jag.

 

Vi får styra upp en och annan fylla/middag på plats.

 

jajaa, venetians turror är riktigt bra. kostar från 300 och uppåt men ska man tura nångång i livet kan man ju lika gärna tura i en armbandsturre :) Kommer nog spela mycket turnering runt omkring oxå på lite andra hotell!

 

Självklart lär vi det!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jajaa, venetians turror är riktigt bra. kostar från 300 och uppåt men ska man tura nångång i livet kan man ju lika gärna tura i en armbandsturre :) Kommer nog spela mycket turnering runt omkring oxå på lite andra hotell!

 

Självklart lär vi det!!

 

Japp, vi är nog inne på samma spår. Man vill vinna mycket när man ändå är i Vegas. Har hittat upp till $2000-$3000inköpen på Venetian. Lär ju inte bli kattskit när man plockar hem den... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har gått fantombra i subsattarna sista tiden. Lite över normal turnivå på flippsen till och med.

 

Jag kommer spela ett par större närmsta 14dagarna och hoppas turen håller i sig även i dessa rackare. Irland, Budapest, Mariehamn, Tallinn och Köpenhamn är de vi siktar in oss på. En eller två finalsattar köper jag in mig i som komplement så pokergudarna ger med sig. Tänkte bara köra januari ut i sattarna sen glida över på cashgames igen.

 

När väl sattarna kommer igång till WSOP får man börja titta på det igen.

 

 

Min tur nu att dinga nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Continental airlines + United airlines. Det trista är att det går 7 på morgonen från vegas. Inte lätt att hitta nåt så man får allt inkl billigt och kort restid.

 

Nu lägger jag mig i här. Det kan vara en fördel att hoppa på flyget 7 på morgonen.

Då är man ju redo att sova några timmar efter en actionfylld natt i Vegas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hora vad jobbigt.

 

Snackat med släkting nyss och man känner att det börjar bli sämre stämning. Mer psykologiknappar trycks ner. Fler ess dras...

 

Vi har fått en värdering på kåken (som jag i dagsläget är delägare i). Gratis. Det ligger på en ok värdering (utan o veta ett skit om hyresfastigheter) men jag tror ändå att den är värd en bit mer. Värderingen visade sig vara gjord av en mäklare släktingen ska använda sig av vid försäljning av en annan släktings (inte min släkt) hus. Eh..

 

Jag har sagt att jag tycker, oavsett värdering, att fastigheten ska ut till försäljning. Då ges ett exakt pris på vad den är värd. Om den nu skulle säljas billigare till någon av de övriga arvingarna efter det så är det inte något jag blir förbannad för, då är det ju värdet fastigheten har. Det jag inte vill är att någon köper för en mille över/under vad det är värt och i realiteten kan sälja 1år senare med tokvinst&förlust. Endera orättvist o skeppa vinst eller ånger för att någon kan ha hamnat i ekonomisk knipa. Givetvis kan det hända ändå men det är lättare att köpa om ingen i hela Sverige vill ha kåken för en spänn... eller faktiskt ville vara med och buda upp den en mille el två mer.

 

Ska se om jag hinner med och kolla med jurist vad jag kan göra innan mötet på fredag. Om 1/3 av arvingarna vill att det ska säljas till högstbjudande, går det att få igenom en sån sak? Ett sämre men ändå ett alternativ: Ta in 2 andra oberoende mäklare som tar fram ett pris där emellan?

 

Det är en halvsnål släkt så vi har ännu inte tagit in någon jurist i slutsnacket. Jag tror tyvärr denna manöver gör oss en björntjänst. 2/3 vill ta över fastigheten. Den ena bor där och jag gissar att han inte alls kommer vilja buda. Den andra vill köpa det som mäklaren har angett som värde.

 

Det här löses nog smidigt som fan.

 

NOT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tvåpersonersfallet finns det en bra lösning. Finns säket i trepersonersfallet också:

 

A och B äger tillsammans en sak.

A och B skriver ner på en lapp vad de är villiga att betala för prylen

 

Den högstbjudande får nu köpa loss den lägstbjudande för det belopp som den lägstbjudande bjöd.

 

Det här garanterar att det är ett fair price som uppnås. Dessutom har du +Ev som pokerkunnig.

 

Skulle du sedan bli tvungen att köpa loss de andra och äga huset, så må det väl vara hänt, då kan du ju sälja det sedan på öppna marknaden och säkert göra en god affär, då de bjudit alldeles för lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tvåpersonersfallet finns det en bra lösning. Finns säket i trepersonersfallet också:

 

A och B äger tillsammans en sak.

A och B skriver ner på en lapp vad de är villiga att betala för prylen

 

Den högstbjudande får nu köpa loss den lägstbjudande för det belopp som den lägstbjudande bjöd.

 

Det här garanterar att det är ett fair price som uppnås. Dessutom har du +Ev som pokerkunnig.

 

Skulle du sedan bli tvungen att köpa loss de andra och äga huset, så må det väl vara hänt, då kan du ju sälja det sedan på öppna marknaden och säkert göra en god affär, då de bjudit alldeles för lite.

 

Det är en smart idé.

 

Problemet är bara att jag inte vill stå där med allt det där. Jag har heller inte råd... och jag vet att de andra faktiskt vill bo där.

 

Vi har redan spelat med öppna kort kan man säga. Jag har inget intresse att ta över, enbart i så fall i spekulativt intresse.. och försöka dra in deg på släktingars bekostnad är inte min grej. En vill bo där och har nog mest nytta av det men han vill absolut inte betala marknadsvärde (har ju givetvis mest deg också). Då har vi en kvar och han har redan deklarerat att han vill köpa det för "uppskattade" priset.

 

 

Det är hårfint i sånna här lägen; Snäll/moralisk.. och någon passar på o pissar på en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra feedback Ola!

 

Jag har vaskat fram en mäklare som krängt en liknande fastighet som inte låg allt för långt ifrån vår. Dock i väldigt mycket bättre skick.

 

Priset blev 61% mer än värderingen som vi har fått på vår fastighet. Sick! Såldes i okt så inte så långt ifrån tidsmässigt heller.

 

Känns bra att få lite kött på benen i det här när man tycker nåt är fishy. Om mäklaren som jag hittat tycker samma som den värdering vi fått så är det ju helt ok. Att gå på en enda uppskattad värdering känns inte riktigt sunt iaf.

 

Mäklaren som jag snackade med här i sthlm sa rakt av. Haha.. varför ska han köpa innan visning? 10/10 som lägger bud innan gör det av en orsak. Köpa för överpris?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker då?

 

 

Jo, igår jobbade jag över på kontoret men hittade en satte med helt ok övervärde... så man kunde inte låta bli att spela. €10 freez. 30deltagare. Added: costa ricaresa + turre (€4k). Det finns övervärden.. bara man orkar leta.

 

Tyvärr fick jag inte flasha med någon vinst denna gången heller men snart så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...