Gå till innehåll

JohnH


JohnH

Recommended Posts

Har fixat nix till hemtelefonen (hacka inte på mig nu, det är frugan som vill ha en sån...) Det springs hela tiden och kollas om det är någon hon känner, annars får jag svara. Dvs jag pratar bara med säljare på hemluren.

 

Igår:

Säljare - Hej, jag har ett fantastiskt erbjudande på några böcker som du inte kommer tacka nej till.

 

John - Vi behöver ju faktiskt inte just böcker.

 

Säljare - Hur kan du veta det?

 

John - Vi har så mycket grejer överallt i lägenheten. Det är sällan säljare lyckas pricka in när coccosbollar, rakhyvlar och trosor tar slut hemma hos oss. Vi brukar handla precis då istället.

 

Säljare - Är xxxxx hemma kanske jag få prata med henne?

 

John - Hon vill inte heller ha nåt. Det är hon som har alla grejerna. Hej då.

 

I soffan sitter ett stort :mrgreen: och lyssnar på samtalet.

 

Vi har haft riktigt roligt med telefonsäljare och diverse annan slödder på jobbet. Min standardsvar är i 50% av fallen: "Vi vill inte ha något" eller "jag jobbar som konsult här och tar 300/500/1000kr + moms per påbörjad timme av dig om du vill fortsätta samtalet".

 

Var ett roligt företag som säljer annonser som jag skulle skicka räkning för lite annonsering som dom skulle gjort men gjorde inte det i tid (Dom ringde väl 28:e juni och vi prickade in en klausul att annonsen måste vara uppe senast 1:a juli). Funderade på att kräva mupparna på ersättning men fick inte ha det så roligt tack vore kollegorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du tänkte grinda mycket tycker jag du ska bo på MGM, bra boende, pokerrum och så får du ju billigare boende mot att du spelar visst antal timmar/dag. Och det verkar ju inte va något problem för dig! Finns ju såklart samma deals på dom flesta hotellen..

 

När var du senast där och lirade? Vad blev det o kosta/natt?

 

Hittade det här på 2+2

 

"I stay and play at the MGM, if you get a players card the comps are...

 

Poker rate for rooms, often $50 a night for the room

$1 an hour of food comps"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När var du senast där och lirade? Vad blev det o kosta/natt?

 

Hittade det här på 2+2

 

"I stay and play at the MGM, if you get a players card the comps are...

 

Poker rate for rooms, often $50 a night for the room

$1 an hour of food comps"

 

jag spelar inte cashgame så seriöst, men kommer ihåg senast när vi skulle förlänga på plats och kikade runt med hotellen, då hade bland annat MGM och ceasars pokerrate.

 

Kommer tyvärr inte ihåg hurpass bra dealsen va, men tänkte bara det kunde va bra för dig att veta att det fanns iafl. 50 dolls natten borde väl inte bli så farligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..för övrigt dog min dator igår. 7månader gammal. :(

 

Vi ska se om vi kan återuppliva den idag på jobbet, annars blir det att stämma dell... eller be dom kasta in en ny hårddisk. Synd att vi bor i sverige, jag är så sugen på att stämma någon.

Viktiga saker på den? Ingen backup?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar inte cashgame så seriöst, men kommer ihåg senast när vi skulle förlänga på plats och kikade runt med hotellen, då hade bland annat MGM och ceasars pokerrate.

 

Kommer tyvärr inte ihåg hurpass bra dealsen va, men tänkte bara det kunde va bra för dig att veta att det fanns iafl. 50 dolls natten borde väl inte bli så farligt?

 

Det är bra jävla billigt! Ska ju vara rätt shyst hotell också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittade in där i fredags också. Bockade av 1950kr/h. Normale. Padrino gillar dock inte när man lägger in +resultat i dagboken.
Eh? Är det någon som sitter där ofta och är avis på resultaten?
[ ] ogillar att du skriver ut resultat

[X] gillar att läsa om sig själv

 

/självupptagen sob

:roll:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kladdigt julgodis

 

Noob!

 

Du måste ju jobba in tekniken så du inte får så stora fötter på ditt julgodis. När nån vill äta en jordgubbe på julafton så kommer det ju med en underliggande kexchoklad som sitter fast. :D

 

Det verkar jävligt gott det där du fixat! Nästa år...

 

Dessutom är det sjukt manligt att göra julgodis.

 

Bra jobbat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand från gårdagen:

 

9pers, 50/50

 

BB: 12000

Knappen: 6500

Sen pos, Hero: 9600

 

Spelat 30min och har faktiskt inte mött någon av herrarna förut.

 

:Qc::Kc:

 

Fold till hero

Hero: 250

Knappen: syn

sb: syn

 

:2s::2c::Tc:

 

BB: Check

Hero: 450

Knappen: fold

BB: syn

 

:9c:

BB: check

Hero: 1000

BB: 2000

Hero: syn

 

River: :Qh:

 

BB: 4000

Hero: syn

 

BB: :Th::2d:

 

I efterhand så ångrar jag lilbeten pre, hade väl passat bättre med 350 pre. Mer deg på floppen. Ställt på turn. Iaf mot den snubben. Han var galen och skjöt på allt.

 

Jävligt fishy raise på turn som jag ogillade. / Supernitjohn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...