Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

Är inte telia max 25 överlägset alla abbonemang?

 

Är ju beroende på hur mycket du ringer och till vilken operatör. För mig blir det väldigt dåligt eftersom jag:

 

ringer cirka 1050 minuter per månad (då är cirka 80% utanför Telias nät)

cirka 250 samtal

skickar 700 sms

 

1050x0.49 minuttaxa = 514x0.8 = 411

250x0.99 öppningsavgift= 247.5

Telia Max 25 månadsavgift = 229

 

411 + 247 + 229 = 887kr per månad

 

HOppas jag har räknat rätt nu.. men iaf: ringer du massor inom Telia är det nog guld.

 

Därför kommer jag troligen kommer köpa flatrate för 689 hos Tele2 eller Halebop Hallå som nog ger mig en månadskostnad på 500-600.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Supertiltad. Fick svar av dustinhome att de inte kommer få några telefoner och inte har en aning om när de kan leverera??? Vad fan blir det... Lutar fan åt att jag drar o köar imorn nu :S Kan inte vänta en månad till med min jävla runktelefon som knappt funkar

 

Just ja, de kommer inte få några telefoner av Telia pga att kommer det VÄLDIGT få telefoner till Sverige :/... Alltså Telia får nästan 50% av alla telefoner och de får väl totalt runt 800st!! Köar man inte och är inte vääädligt snabb på att köpa den online efter 00.00 kan du räkna med att få vänta på nästa batch.

 

EDIT: hörde nu att det kommer mycket mer mobiler än så, framtiden får väl avgöra vad som stämde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju beroende på hur mycket du ringer och till vilken operatör. För mig blir det väldigt dåligt eftersom jag:

 

ringer cirka 1050 minuter per månad (då är cirka 80% utanför Telias nät)

 

 

Hur är det ens möjligt ringa så mycket utanför? Du vet att halebop räknas till telia va?

 

Jag bor iofs i norrland. Kanske är comviq osv som gäller i typ sista fjärdedelen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det ens möjligt ringa så mycket utanför? Du vet att halebop räknas till telia va?

 

Jag bor iofs i norrland. Kanske är comviq osv som gäller i typ sista fjärdedelen

 

Alla här (sthlm) är uppväxta med comviq/tele2 och de flesta stannar kvar. Kostar ju 0kr att ringa och messa varandra och när alla har det så byter man ju inte :). Telia är väl populärast utanför storstäderna? Pga av täckning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp halv 8 imorn o dra till Telia... får jag inte en telefon med den ansträngningen tar jag mig till närmsta bro. Enl uppgift ska det redan stå 4 jubelidioter i kön :S:S:S:S

 

Tror nog du får en. Tror jag underskattat volymen. Men jag har min nu iaf :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp halv 8 imorn o dra till Telia... får jag inte en telefon med den ansträngningen tar jag mig till närmsta bro. Enl uppgift ska det redan stå 4 jubelidioter i kön :S:S:S:S

 

Har en polare som stod i kö inatt, dom skulle tydligen öppna 00:01 och när han kom dit cirka 22 så stod det redan 2-300 pers i kön, så han var lite chockad och skrev det var ett jävla event. Det finns nog ett jävla sug efter den luren, helt enkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kdjrhbfabrskbvsrve

sfv

aeb esdfv aeorinvjkaerbnvkjdfhxziovuhesiofd

 

 

Megatilt, drog till telia i morse och fick plats 19 i kön, väntar 1.5h och butikjäveln har 15st iPhones, drar vidare till ThePhoneHouse och köar, snubben före mig tar den sista...

 

Tydligen har dom 11st som är bokade trots att jag var dit i förrgår och då gick det fan inte att förboka.

 

 

dpfijovidfnsåvicx

 

edit: ska dock dra dit igen lite senare och se om någon av dom som har bokat inte har hämtat upp sin lur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow memory...iskallt. Känns inte som att någon som bokat kommer skippa hämta o om den gör det lär den väl åka fort som fan till någon ändå. Sjukt att man ens får boka.

 

 

 

Jag springer ju rätt bra atm (ta i trä) o fick mig en lur. Åkte in 07.50 o stod väl i kön 07.55. Hör ryktesvägen att de har 60 lurar och snart kommer en teliasnubbe o delar ut kölappar, min står det 53 på. 10 min senare droppar 61-62 in så det var ganska close. Dröjde väl till nånstans strax efter elva innan jag fick telefonen så det var en rätt trög väntan. Särskilt som jag bara sovit 5h och inte ätit mer än en tallrik gröt.

 

Tillfällen som denna ser man verkligen vilka idioter gemene man är. Orkar inte ens prata om det. Sett o hört så mkt sjukt under dessa timmar att man fan inte tror sina ögon :S Själv skämde man ut sig med the poker mindset i näven, standard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte ganska idiotiskt att bara stå i en kö för en telefon?

 

Givetvis, var med stor vånda och skam jag beblandade mig :) Intressant är dock faktumet att jag skulle uppskatta medelåldern i kön till 27-28 år, om inte ännu högre :S riktigt sjukt...

 

En annan sak jag inte förstår är att 90% av de i kön stod med en 3gs i näven. Vad som nu släpps är ju knappast något speciellt egentligen utan mer en uppgradering o ändå är det som om hela världen revolutioneras genom iphone4 i deras ögon o de bara måste ha

 

En snubbe två, tre hack framför mig i kön skulle bestämt ha en 32gb, fick han inte det kunde det kvitta. Obv gick ju de 20 32gigarna som fanns illa kvickt och han var antagligen aldrig ens nära och måste ju förstått detta själv, men ändå står han där i dryga 3h. Givetvis med en 3gs i näven han också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu ville ha den så mycket varför inte bara beställa från UK? En polare fick sin förra fredagen.

 

Det kan man fråga sig. Personligen fick jag bara häromdagen reda på att det var möjligt, men det är givetvis någonting som skulle gjorts för längesen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan köpa en 16gb 4G i Unibets VIP-Shop för 103k VIP-poäng. Vilket motsvarar lite drygt 1k$

 

EDIT: Olåst också för den delen!

 

Expekt har den i sin shop de med. Minns dock inte vad den kostar i doll$, med 127K FPP torr jag det var. Dock vet man ju inte om de ens har den i lager...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...