Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Läste också den artikeln, vilka lirare :D. Hur är leggopoker, bra videos och instruktörer eller?

 

Ganska besviken på instruktörerna faktiskt. Spec aejones som spewar järnet i varenda video jag sett. Förnyar nog inte medlemsskapet när det går ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aldrig gillat lagerbäck, han är en torr fisk. men åtminstone har han vuxit ur vinyloverall+tshirt outfitten...

 

Tycker han verkar sympatisk, dessutom får han alldeles för mycket skit när han egentligen gjorde ett strålande jobb med Sverige. Tycker inte alls de kan vänta sig mästerskap hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte illa o mäkta med en 4h session det första man gör :)

 

 

23/17 standardreg typ. Raisar cb 19% och jag checkar en del ess här. Problemet är ju att det inte finns några bättre händer jag vill checka och jag kommer hamna i den här situationen rätt ofta. Nu sitter ju bdflushen men annars får man väl syna ner en hel del. Känns ju semiruttet men ser inte hur jag ska få in några starkare händer än svaga ess här och kanske A9 i rangen.

 

A2o

Seat 1: Dook1e ($14.85 in chips)

Seat 3: x_cap99 ($171.45 in chips)

Seat 8: vesao ($153.85 in chips)

Seat 9: JUANOVICH ($212.05 in chips)

Seat 10: samesame... ($204.45 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

samesame... posts small blind ($1), PLAYER_SITOUT

, denies the blinds, x_cap99 posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

vesao folds, JUANOVICH raises to $5, samesame... folds, x_cap99 calls $5.

 

FLOP [board cards: 4 of Clubs,Ace of Spades,7 of Clubs ]

x_cap99 checks, JUANOVICH checks.

 

TURN [board cards: 4 of Clubs,Ace of Spades,7 of Clubs,Queen of Spades ]

x_cap99 checks, JUANOVICH bets $10, x_cap99 raises to $35, JUANOVICH calls $35.

 

RIVER [board cards: 4 of Clubs,Ace of Spades,7 of Clubs,Queen of Spades,9 of Spades ]

x_cap99 bets $70, JUANOVICH folds.

 

SHOWDOWN

x_cap99 mucks cards

x_cap99 wins $79.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löjligt mkt shortstacks som invaderat nu ju :( På det där med rakebacken... Riktigt trist.

 

Kom verkligen igång idag, väldigt kul. Bara jobba nu :)

 

Har förresten inte fått tillbaka de där 1k dullsen som försvann för över 1 mån sen nu. Så jävla illa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push eller syn? FI 30/25 12% 3b vilket ju lämnar rätt få nöthänder. Ifall vi synar, finns det någon river vi inte betalar av?

 

AQdd

 

Seat 1: gruen23 ($215.75 in chips)

Seat 3: bluncke1 ($134.95 in chips)

Seat 4: BOSSEOO7 ($289.40 in chips)

Seat 8: Only for me ($59.45 in chips)

Seat 9: JUANOVICH ($387.10 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

JUANOVICH posts small blind ($1), gruen23 posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

bluncke1 folds, BOSSEOO7 folds, Only for me folds, JUANOVICH raises to $8, gruen23 calls $8.

 

FLOP [board cards: Queen of Spades,10 of Clubs,4 of Diamonds ]

JUANOVICH bets $12, gruen23 calls $12.

 

TURN [board cards: Queen of Spades,10 of Clubs,4 of Diamonds,7 of Clubs ]

JUANOVICH bets $30, gruen23 raises to $70, JUANOVICH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är ja med på noterna, han drog ut me KJ :(

 

 

Sjuk träffsäkerhet på väderprognoserna de senaste dagarna. Igår skulle det vara mörka moln hela dan men blev strålande sol. Idag skulle det vara hyffsat på dagen och regn på kvällen. Strålande sol o stekhett hela dan. Inte en tillstymmelse till regn

 

 

Tog tillfället i akt och spelade lite minigolf. Har en av Sveriges finaste banor här i krokarna. En betongbana och en filtbana. Drog till en 39a på betongen som jag är ruggigt nöjd med! Iskall på filtbanan dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör pusha här va? FI 23/19 7% 3b, 200 stackar på turn. AdKc

Seat 1: millenu ($46.05 in chips)

Seat 2: Paweee ($211.55 in chips)

Seat 3: EgeVika ($247.35 in chips)

Seat 4: JUANOVICH ($270.15 in chips)

Seat 10: baynen ($154.50 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Paweee posts small blind ($1), EgeVika posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

JUANOVICH raises to $6, baynen folds, millenu folds, Paweee folds, EgeVika raises to $18, JUANOVICH calls $18.

 

FLOP [board cards: 3 of Diamonds,Jack of Hearts,4 of Diamonds ]

EgeVika bets $25, JUANOVICH calls $25.

 

TURN [board cards: 3 of Diamonds,Jack of Hearts,4 of Diamonds,6 of Diamonds ]

EgeVika bets $50, JUANOVICH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör pusha här va? FI 23/19 7% 3b, 200 stackar på turn

Seat 1: millenu ($46.05 in chips)

Seat 2: Paweee ($211.55 in chips)

Seat 3: EgeVika ($247.35 in chips)

Seat 4: JUANOVICH ($270.15 in chips)

Seat 10: baynen ($154.50 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Paweee posts small blind ($1), EgeVika posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

JUANOVICH raises to $6, baynen folds, millenu folds, Paweee folds, EgeVika raises to $18, JUANOVICH calls $18.

 

FLOP [board cards: 3 of Diamonds,Jack of Hearts,4 of Diamonds ]

EgeVika bets $25, JUANOVICH calls $25.

 

TURN [board cards: 3 of Diamonds,Jack of Hearts,4 of Diamonds,6 of Diamonds ]

EgeVika bets $50, JUANOVICH

 

Säg hand först :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe när jag spelade handen gillade jag flatten och gjorde så. I efterhand eftersom det inte gick riktigt som jag ville eftersom han pushade blank river så drogs tankarna åt att jag borde pusha turn med så mkt outs men nog är väl flatten bäst tror jag nog också.

 

 

 

Bra dag idag. Fått in 4½h. Min genomgång av mitt preflopspel har verkligen gjort underverk för mitt spel. Spelet är lösare nu och det är ordentligt mycket lättare att spela när alla preflopranges finns på pränt och inga mongospel tas till som sätter mig i spewmode. Känns bra att veta vad man ska göra med varje hand helt enkelt och full fokus kan läggas på floppspelet. Också fått mycket bättre förståelse för andras handrange i trebettade potter sett till deras 3b% osv och tycker mig ha ett mycket öppnare sinne till spelet nu om man jämför med hur låst det var innan jag tog semester och det mesta gick åt helvete. Nyttigt med allt stoveande det blev när handrangerna sattes upp.

 

Fick tipset att printa ner skiten av luppen och ekan så det tackar vi för :)

 

 

Slutsatsen av kvällsessionen är att inte ens Axe dry deon de marknadsfört så hårt det senaste stod mot pokersvetten :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch mäkta värdelöst detta... Den förmodade matförgiftningen har bara skjutit upp bakfyllan från igår och hela dagen idag har varit som en riktig grisbakfylla. Mäktar inte med att göra ett piss och till o med kolla serier är en ansträngning. Inte bra o få ett break på 2 dagar i grinden när man springer bra en gång i livet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövde lite uppmuntran så bestämde mig för att kika hur det gått de 4 dagarna jag spelat eftersom jag känt att det gått bra, men det var tom över förväntan :-D Så jäääävla gött och i så jävla rätt tid jag fick springa lite bra. Helt sinnessjukt hur dåligt jag sprungit de senaste månaderna, det här ger en ju lite hopp :)

 

dsadac.jpg

 

O den röda linjen slickar 0-strecket vilket jag tackar ändringarna i mitt spel för. Kul att det ger resultat direkt. Good times

 

jinix jinx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...