Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

fulaste skorna ever, dock hört att dom ska va sköna som fan

 

 

värt att köpa rooney?

 

Tycker dom är riktigt bra! Inte hunnit använda dom mer än två gånger, men tycker det känns som man bara vill hoppa runt när man har på sig dom. Man känner sig så fri på något sätt :) Det enda jag reagerade på under en 5km löpning i skogen var att jag hade lite ont under fötterna efteråt efter alla stenar på stigen, men det är väl en vanesak antar jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag orkar inte sdafw352

 

Seat 3: JUANOVICH ($306.25 in chips)

Seat 4: Blacknavi ($270.25 in chips)

Seat 9: urallfish- ($200.40 in chips)

Seat 10: hjulet88 ($181 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Blacknavi posts small blind ($1), urallfish- posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

hjulet88 raises to $6, JUANOVICH raises to $18, Blacknavi folds, urallfish- raises to $46, hjulet88 raises to $181 and is all-in, JUANOVICH raises to $306.25 and is all-in, urallfish- calls $200.40 and is all-in.

 

FLOP [board cards: 9 of Spades,8 of Spades,8 of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: 9 of Spades,8 of Spades,8 of Clubs,3 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 9 of Spades,8 of Spades,8 of Clubs,3 of Spades,Jack of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

JUANOVICH shows [ King of Spades,King of Clubs ]

urallfish- shows [ Ace of Clubs,King of Diamonds ]

hjulet88 shows [ Jack of Spades,Jack of Clubs ]

hjulet88 wins $542, JUANOVICH wins $38.80.

 

 

Seat 3: Nina_19 ($454.25 in chips)

Seat 4: Sharp1668 ($385.35 in chips)

Seat 5: hjulet88 ($192.90 in chips)

Seat 7: urallfish- ($241.40 in chips)

Seat 10: JUANOVICH ($184 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Sharp1668 posts small blind ($1), hjulet88 posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

urallfish- raises to $6, JUANOVICH calls $6, Nina_19 folds, Sharp1668 folds, hjulet88 folds.

 

FLOP [board cards: 5 of Diamonds,10 of Hearts,8 of Diamonds ]

urallfish- checks, JUANOVICH bets $11, urallfish- calls $11.

 

TURN [board cards: 5 of Diamonds,10 of Hearts,8 of Diamonds,3 of Diamonds ]

urallfish- checks, JUANOVICH bets $28, urallfish- raises to $72, JUANOVICH raises to $167 and is all-in, urallfish- calls $167.

 

RIVER [board cards: 5 of Diamonds,10 of Hearts,8 of Diamonds,3 of Diamonds,Jack of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

JUANOVICH shows [ 3 of Hearts,3 of Clubs ]

urallfish- shows [ 5 of Clubs,5 of Spades ]

urallfish- wins $368.

 

 

Började hyffsat idag o spelet kändes stabilt men flera bi back nu på så jävla riggade pisshänder... Fy fan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog dykcert tillsammans med tjejen idag! :) Dragit ut på det bra jävla länge då vi inte haft tiden att komma iväg och även idag vart det stressigt då jag skulle på träning. Gjorde två dyk och sista dyket skulle vi göra några övningar. Det sista vi gjorde var att va nere på botten och hantera några nödsituationer.

 

Först stängde han av tjejens luft utan att hon märkte det. Fick rätt stora ögon när hon märkte att hon inte kunde andas :D Var ju inte svårare än att hon fick ta min reserv iaf. När det var gjort så slog han av masken på mig så den flöt iväg o jag inte hade en aning om var den va. Andningen blir rätt konstig när man gör så eftersom näsan blir "fri" och varje utandning skapas även luftbubblor som gör det ännu lättare för vattnet att åka upp i näsan. Får tillbaka cyklopet av tjejen och har djup fokus på att få på mig masken igen och när den väl är på ska jag ladda ett djupt andetag för att blåsa ut vattnet med näsan. Problemet är att just som jag drar det djupa andetaget är det helt stopp. Ingen luft i lungorna, ingen luft att andas in, ser inte ett skit. Smäller upp ögonen o ser tjejens gula reservslang som jag börjar veva efter o tillslut får tag på. När jag väl fått det o panikandas in får jag lite vatten i inandningen vilket resulterar i att andetaget tar stopp igen :shock: Lyckas dock lugna mig och får snart igång andningen o kan rensa ur masken o låtsas vara oberörd :mrgreen:

 

Riktig vidrig panikkänsla o lite puls vart det.. Men efter det var vi certade iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså när ska alla jävla expertspel straffa sig för alla åsnor. 2% 3b på knappen har han, lika bra att trebetta o skeppa 22 :S Fyfan vad dåliga folk är

 

Seat 2: BillNoface ($225.15 in chips)

Seat 3: atomie1 ($270.35 in chips)

Seat 7: TONIMOOG300 ($103 in chips)

Seat 8: pauletta78 x ($219.15 in chips)

Seat 10: JUANOVICH ($412.35 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

atomie1 posts small blind ($1), TONIMOOG300 posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

pauletta78 x folds, JUANOVICH raises to $6, BillNoface raises to $21, atomie1 folds, TONIMOOG300 folds, JUANOVICH raises to $48, BillNoface raises to $225.15 and is all-in, JUANOVICH calls $225.15.

 

FLOP [board cards: 10 of Diamonds,2 of Spades,Queen of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: 10 of Diamonds,2 of Spades,Queen of Hearts,4 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 10 of Diamonds,2 of Spades,Queen of Hearts,4 of Diamonds,8 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

BillNoface shows [ 2 of Clubs,2 of Hearts ]

JUANOVICH shows [ Ace of Diamonds,Ace of Hearts ]

BillNoface wins $450.30.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idiot till instruktör borde få licensen tillbakadragen om han håller på och stänga av luft och liknande utan förvarning under OW-kurs. Kan väl ha lite överseende om ni gjorde övningar väldigt grunt / i bassäng men känns ändå väldigt overkill.

 

Grattis i övrigt, soft hobby!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idiot till instruktör borde få licensen tillbakadragen om han håller på och stänga av luft och liknande utan förvarning under OW-kurs. Kan väl ha lite överseende om ni gjorde övningar väldigt grunt / i bassäng men känns ändå väldigt overkill.

 

Grattis i övrigt, soft hobby!:-D

 

 

tänkte desamma, va fan pysslar han med jag hade blivit skogstokig om jag va Rooney

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör man med TsTx här mot en rätt bra reg med 13% 3b? Han cbettar 87% i 3betade potter hittils

Seat 1: kjetil50 ($171.50 in chips)

Seat 5: Blacknavi ($721 in chips)

Seat 7: JUANOVICH ($243.80 in chips)

Seat 9: kjblj0980 ($138.75 in chips)

Seat 10: cashrrulez ($206 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

kjetil50 posts small blind ($1), Blacknavi posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

JUANOVICH raises to $6, kjblj0980 folds, cashrrulez folds, kjetil50 calls $6, Blacknavi raises to $24, JUANOVICH calls $24, kjetil50 folds.

 

FLOP [board cards: Jack of Spades,5 of Spades,2 of Spades ]

Blacknavi bets $40, JUANOVICH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör man med TsTx här mot en rätt bra reg med 13% 3b? Han cbettar 87% i 3betade potter hittils

Seat 1: kjetil50 ($171.50 in chips)

Seat 5: Blacknavi ($721 in chips)

Seat 7: JUANOVICH ($243.80 in chips)

Seat 9: kjblj0980 ($138.75 in chips)

Seat 10: cashrrulez ($206 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

kjetil50 posts small blind ($1), Blacknavi posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

JUANOVICH raises to $6, kjblj0980 folds, cashrrulez folds, kjetil50 calls $6, Blacknavi raises to $24, JUANOVICH calls $24, kjetil50 folds.

 

FLOP [board cards: Jack of Spades,5 of Spades,2 of Spades ]

Blacknavi bets $40, JUANOVICH

 

Syn lär vara enda alternativet? Vad har du i åtanke annars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog dykcert tillsammans med tjejen idag! :) Dragit ut på det bra jävla länge då vi inte haft tiden att komma iväg och även idag vart det stressigt då jag skulle på träning. Gjorde två dyk och sista dyket skulle vi göra några övningar. Det sista vi gjorde var att va nere på botten och hantera några nödsituationer.

 

Först stängde han av tjejens luft utan att hon märkte det. Fick rätt stora ögon när hon märkte att hon inte kunde andas :D Var ju inte svårare än att hon fick ta min reserv iaf. När det var gjort så slog han av masken på mig så den flöt iväg o jag inte hade en aning om var den va. Andningen blir rätt konstig när man gör så eftersom näsan blir "fri" och varje utandning skapas även luftbubblor som gör det ännu lättare för vattnet att åka upp i näsan. Får tillbaka cyklopet av tjejen och har djup fokus på att få på mig masken igen och när den väl är på ska jag ladda ett djupt andetag för att blåsa ut vattnet med näsan. Problemet är att just som jag drar det djupa andetaget är det helt stopp. Ingen luft i lungorna, ingen luft att andas in, ser inte ett skit. Smäller upp ögonen o ser tjejens gula reservslang som jag börjar veva efter o tillslut får tag på. När jag väl fått det o panikandas in får jag lite vatten i inandningen vilket resulterar i att andetaget tar stopp igen :shock: Lyckas dock lugna mig och får snart igång andningen o kan rensa ur masken o låtsas vara oberörd :mrgreen:

 

Riktig vidrig panikkänsla o lite puls vart det.. Men efter det var vi certade iaf :)

 

Vilken dykskola? Riktigt riktigt vidrigt gjort av instruktören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öh? Är det inte standard att utsätta för "oväntade situationer" för att se om de kan sin skit?

 

Och när de inte kan sin skit får de svälja massa vatten och kanske bli medvetslösa? Bra lärometoder... Inom teknisk dykning är det standard att göra, inte första gången du dyker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och när de inte kan sin skit får de svälja massa vatten och kanske bli medvetslösa? Bra lärometoder... Inom teknisk dykning är det standard att göra, inte första gången du dyker...

 

du har fan reading comprehension som en mongoloid, det var ju inte första gången de har dykt, detta var bara sista passet, slutprovet så att säga,

 

Skall hjälpa dig lite på traven... ca 4-5 inlägg ovanför ditt.

 

Rooney; "Nä vi gjorde 5 bassängdyk o 4 utomhusdyk! Intensivkurser utomlands brukar väl va på 2-3 dar"

 

Dessutom var de införstådda att de skulle hantera "nödsituationer".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du något om dykning? Vet du hur en panikslagen dykare beter dig? Vet du hur farligt det är att stänga huvudkranen? Jag kanske bara gissar, men troligtvis vet du ingenting om dykning. Att jag tolkar hans OW-kurs som första gången känns inte så långt från sanningen då man är otroligt oerfaren i det stadiet. Om du ska glida runt här på forumet och tolka allt alla säger ordagrant har du nog en del att göra, men ett tips är att vara lite påläst eller i alla fall ha en aning om ämndet.

Börja inte härja nu att du kan dykning bara för du tog ett dykcert i Thailand 2005 eller liknande, det blir bara löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du något om dykning? Vet du hur en panikslagen dykare beter dig? Vet du hur farligt det är att stänga huvudkranen? Jag kanske bara gissar, men troligtvis vet du ingenting om dykning. Att jag tolkar hans OW-kurs som första gången känns inte så långt från sanningen då man är otroligt oerfaren i det stadiet. Om du ska glida runt här på forumet och tolka allt alla säger ordagrant har du nog en del att göra, men ett tips är att vara lite påläst eller i alla fall ha en aning om ämndet.

Börja inte härja nu att du kan dykning bara för du tog ett dykcert i Thailand 2005 eller liknande, det blir bara löjligt.

 

lugnt att uttala sig om man tog det 2008 i thailand? Vart går gränsen liksom?? är Australien -03 ok?? hade nämligen en polare som tog det då.

 

frågorna är många. inform me plz

 

:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du något om dykning? Vet du hur en panikslagen dykare beter dig? Vet du hur farligt det är att stänga huvudkranen? Jag kanske bara gissar, men troligtvis vet du ingenting om dykning. Att jag tolkar hans OW-kurs som första gången känns inte så långt från sanningen då man är otroligt oerfaren i det stadiet. Om du ska glida runt här på forumet och tolka allt alla säger ordagrant har du nog en del att göra, men ett tips är att vara lite påläst eller i alla fall ha en aning om ämndet.

Börja inte härja nu att du kan dykning bara för du tog ett dykcert i Thailand 2005 eller liknande, det blir bara löjligt.

 

Att du antog att det var första gången de dykte var det som var det absolut mest löjegäckande, särskilt nu när du brer på om dina kunskaper så misstänker du inte ens att du kan ha missförstått det hela med tanke på att du vet att det var i Sverige han tog certet.

 

Så lägg av och erkänn ditt misstag innan du ser ännu mer patetisk ut, man behöver inte vara Phil Ivey för att veta att AA > KK så prat om erfarenhet hit och erfarenhet dit har ingen jävla betydelse när du i grund och botten har varit ute och cyklat hela tiden och vägrar ge efter av rent flashbackmanér, "märka på ord" är faktiskt nyckeln i det hela för det är den punkten jag angrep på(att du har missförstått vad han skrev, det är inte första gången han dyker dvs.) så att försöka shå det som något irrelevant eftersom det på något jävla vis har med min erfarenhet inom dykning att göra är bara.. jag vet inte. LOL, flashbackforumist imo.

 

 

Jag sätter mitt förtroende till en certad dykare, som har tillstånd till att undervisa långt över en random forumriddare som dig med 40 posts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner inte dig, men du verkar rätt bränd. Du menar alltså att eftersom du har 1908 post har du mer rätt att uttrycka dig än mig? Det hela kulminerar i en fråga om att märka ord där du i ett redigerat inlägg har fler stavfel än på random SFI-svenskaprov. Well done.

 

Till sakfrågan är det fortfarande så att det är riktigt vidrigt gjort av den instruktören som hade Rooneys OW-kurs. Så är det bara, och det håller nog alla med om. Att du tycker det är värt att veva på om att jag sa första gången när det faktisk var hans 4e utedyk känns extremt löjligt när vi pratar om hans dykinstruktörs dåliga beteende.

 

Din certade dykare, som har tillstånd till att undervisa långt över en random forumriddare som dig med 40 posts är ett skämt om han håller med om att det är rätt att stänga av någons gas på en ow-kurs. Punkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev väl lite mer än det tänkt mig detta... Mina tankar

 

Han stängde av tjejens luft, helt legitimt. Vi var med på att vi skulle behandla nödsituoationer och jag såg ju att han stängde av hennes luft och räckte fram min reserv. När han "slog" av mig min cyklop (som vi gjort ett par ggr tidigare i andra övningar som vi klarat) trodde han säkert att jag fått på den igen och såg klart när han gjorde det, när jag i själva verket hade den full i vatten, för jag fick inte rent den på första försöket jag blåste ur. Tror således att situationen blev ganska mkt värre än vad han menat och vet inte ens om han var medveten om vad som hände.

 

Det är ju dock hans ansvar och det kunde ju ha slutat illa så... Känns inte rimligt över huvud taget för första steget i en dykkurs. Mått lite halvilla över det i efterhand eftersom man lätt börjar tänka ett par steg vidare i vad som kunde ha hänt.

 

 

 

 

Ang TT så tycker jag alla alternativ är värda en tanke och skulle gärna höra vad fler säger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner inte dig, men du verkar rätt bränd. Du menar alltså att eftersom du har 1908 post har du mer rätt att uttrycka dig än mig? Det hela kulminerar i en fråga om att märka ord där du i ett redigerat inlägg har fler stavfel än på random SFI-svenskaprov. Well done.

 

Till sakfrågan är det fortfarande så att det är riktigt vidrigt gjort av den instruktören som hade Rooneys OW-kurs. Så är det bara, och det håller nog alla med om. Att du tycker det är värt att veva på om att jag sa första gången när det faktisk var hans 4e utedyk känns extremt löjligt när vi pratar om hans dykinstruktörs dåliga beteende.

 

Din certade dykare, som har tillstånd till att undervisa långt över en random forumriddare som dig med 40 posts är ett skämt om han håller med om att det är rätt att stänga av någons gas på en ow-kurs. Punkt

 

 

LOL kul att du går på stavfelslinjen, titta på dina tidigare inlägg snälla rara, jag editerade mitt eget inlägg för att jag tog bort hur DU skriver dina inlägg. Nåja, nog om det ÄMNDET, håller du med DIG?

 

Du får gärna peka ut mina stavfel, och grattis på att lyckas missförstå ytterligare en sak, mitt inläggsantal hade inget med saken att göra däremot att du har tamejfan ingen credibility med dina 40 posts över en certad dykare innan du har bevisat motsatsen, comprende?

 

jag må vara bränd men du är i linje med fordie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shit... måste tänka igenom handen lite mer, skrev just ett A4 men blev verkligen inte nöjd, men hittills tycker jag syn > allt, och vid spaderturn checks av villain så är potcontrol riversyn/bet en alltid trygg linje, och vid nonspade turns som inte är Q,K,A är det väl bara att peela vidare som med vilken annan pockethand som helst på en relativt låg/oträffad flop förutom att fi är i högre grad 2/3barrelbenägen då han kan sitta på en hög spader rätt ofta här vilket i sig borde??? ge större incitament för att inte ge upp vår hand, however om du ska höja AI eller inte på en turn nonspade non face turnbet är väldigt spelarspecifikt skulle jag tro.

 

Svårare med handen är ju om du får initiativet vid en icke spader turn vid en fi check om du skall gå för value redan på turn, finns ju en viss risk för att du får en checkraise allin i nyllet rätt ofta, och återigen här är din image, fis image och er history ganska aktuell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...