Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren

Othello

Recommended Posts

• Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• Jennez

1468

• Ola Brandborn

1056

• TotalFarsa

1010

• Liza

862

Top Posters In This Topic

Inception, vad fanken ska man säga. Är inte helt säker på att jag fick med mig hela handlingen och sista scenen var en headscratcher som ger ett par olika möjligheter. Skriver inte mer än så... Vill nån diskutera filmen gör vi det nedan i inviso-text så vi inte spoilar den för de andra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt här tycker jag är sjukt underhållande.

Stallone svarar på fansens frågor over at AICN

De som gillade 300 och Watchmen har nu nått nytt att se fram emot: Sucker Punch

Snart styrs kosan mot en härligt kylig källare i Lerum där allsköns konstiga tärningar ska rullas, monster dödas och intriger undersökas.

Juggler, itm igår?

Länk till kommentar

Idag är verkligen första dagen då det känns som att man "landat". Tillbaka i Svedala-lunken liksom. Uppe kl 08.30 (bara en sån sak) och betar av mailen med en kopp ljummet kaffe. Mysigt och avslappnande.

Varför känns jobbet avslappnande? Borde det inte vara tvärtom? Kanske för att man haft autoreply och då inte känt sig stressad över att svara snabbt? De mail man svarar på nu är ett par tre dagar gamla och man har ingen press att svara asap. Man tar det lugnt, sätter sig in i vad som händer och ger ett mer välbalanserat svar än man annars hade gjort. :-)

Påbörjade "Apokalypsens gosiga mörker" igår. Tack för tipset schoolbook! Har bara hunnit knappt 100 sidor men än så länge är den mycket underhållande och jag har skrattat högt några gånger. Kul att se både fram och baksida på medias vinklingar. Rekommenderas!

Länk till kommentar

Påbörjade "Apokalypsens gosiga mörker" igår. Tack för tipset schoolbook! Har bara hunnit knappt 100 sidor men än så länge är den mycket underhållande och jag har skrattat högt några gånger. Kul att se både fram och baksida på medias vinklingar. Rekommenderas!

Kul du också gillar den! Kanske du dessutom nyanserar rants som nedan när du är klar ;-)

Om man tror på mänskliga rättigheter och rätt till integritet m.m är Sverige verkligen inget fördeöme. Det finns värre länder att bo i, naturligtvis.

Mycket är bra men otroligt mycket är också principiellt fullkomligt vidrigt. Orkar inte börja rada upp exempel men det är väl bara att kolla på random statlig institution för att inse att inkompetensen är hög och arbetstempot lågt.

Välfärd mot skatt är en princip jag absolut inte har något emot men nu är läget så att vi knappt får någon välfärd alls för våra skattepengar. Det enda som överhuvudtaget är acceptabelt är på rak arm vården. Skola, myndigheter, rättssytem och i princip allt annat offentligt är under all jävla kritik.

Men visst, det kommer säkert någon med just argumentet "det finns inget bättre alternativ" eller "på miiiin arbetsplats sliter vi minsann röven av oss" osv.

Problemet är ju att ytterligheterna alltid visats i stora länder, exempelvis USA och Ryssland. Det finns troligen inget system som kommer att slå väl ut i sådana länder pga befolkningsstorleken. Det är inte realistiskt med en allmän, god och rättvis sjukvård i exempelvis USA. Detsamma gäller såklart åt andra hållet. Skandinaviska länder kommer bättre att kunna skörda frukterna från de positiva effekterna av vilket politiskt system som helst bara tack vare vår storlek villken gör fördelningspolitik möjlig hur den än är upplagd.

Sen är frågan hur saker och ting ska fördelas, som det är idag är det helt horribelt snett. Var tredje skattekrona går åt till att administrera de andra två kronorna, frontlines i form av arbetsförmedling och försäkringskassa plågas av tung inkompetens från chefer till handläggare, vi har ett impotent rättssytem, skolan är ett jävla skämt osv osv.

Kan skriva ytterligare spaltmeter men vi får väl kickstarta debatten med det här... ;)

Länk till kommentar

Kul du också gillar den! Kanske du dessutom nyanserar rants som nedan när du är klar ;-)

Haha, det kanske kommer längre fram men just nu behandlar boken världsläget (lite Sverige också) och framförallt mediarapporteringen kring det hela. Men jag står fortfarande för den där ranten. Det var nog kanske det bästa jag har skrivit på länge. :)

Länk till kommentar

Voine voine... Jag har varit duktig och varit uppe tidigt (med mina mått mätt) nästan varje dag sedan vi kom hem. Jobbet bara rasade över mig men jag har gjort fina beslut och bra remissvar. När jag loggade in på mailen i morse väntade jag mig massvis av mail men icke... inte ett enda... :shock: Aja, det kommer väl...

Länk till kommentar

När och var? Ska spendera helgen i Stockholm.

Nämen vad trevligt! Dinner runt 18-18.30 någonting, turren börjar 19.30. Vi är bilburna så vill du bli upplockad någonstans funkar det (kommer köra rakt igenom hela stan på vägen). Skickar mitt nummer i pm ifall du inte redan har det.

Länk till kommentar

När ska du sluta tjafsa med kidsen Jens? Agree to disagree. Punkt slut. Lägg ner.

What?

Ett forum är väl till för att diskutera i? Mera diskussion, mera "tjafs" :mrgreen:

Jag tycker att även om debatten varit hård, men inte för hård, har varit bra.

Det finns gott om guldkorn, åt bägge håll, om man bara sållar lite.

Dessutom är det alldeles för lite HH's i denna dagbok.

Så upp med många HH's Jens!!

Länk till kommentar

Lycka till med såväl kinesmaten som readsen ikväll Jensa!!

Lite småkul kommentar faktiskt! :-)

Kan även rekommendera 75% blötlagt kattorrfoder, 20% hönsfoder samt 5% majs (och några matskedar vaniljsocker) som supermäsk för sutare, braxen och ohyggligt grov mört och sarv!

När ska du sluta tjafsa med kidsen Jens? Agree to disagree. Punkt slut. Lägg ner.

Var är det roliga i det?

What?

Ett forum är väl till för att diskutera i? Mera diskussion, mera "tjafs" :mrgreen:

Jag tycker att även om debatten varit hård, men inte för hård, har varit bra.

Det finns gott om guldkorn, åt bägge håll, om man bara sållar lite.

Dessutom är det alldeles för lite HH's i denna dagbok.

Så upp med många HH's Jens!!

+1

Klart det är till för att diskutera! Men ibland måsta man inse när det är dags att lägga ner också ;)

Nej, som sagt, vad är det roliga då liksom.

Fake edit: håller med både Lisa och Crap :-D

Länk till kommentar

Klart det är till för att diskutera! Men ibland måsta man inse när det är dags att lägga ner också ;)

Känner du inte Jens?

Jens, akta, hon är kvinna och försöker förändra dig så som alla kvinnor försöker förändra oss män.

De försöker göra om oss till något vi inte är :-( Brrrrr

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

(Jaja jag vet att det finns undantag, Lisa du tillhör dem.)

Länk till kommentar

• Skapa nytt...