Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

Ha så kul i Egypt gubbs and girl!

 

Don't forget solskyddsfaktor.

 

 

"... the race is long, sometimes you're ahead, somtimes you are behind..."

 

Hoho :mrgreen:

 

Har kikat lite på Vings utbud på aktiviteter. Fanns väl lite som var intressant men det är ju inte som att man kommer ta med kidsen på dunebuggy-racing direkt. Men nåt ska man kunna haka på. Den där färden med semi-sub såg intressant ut t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Alltså, nu rullar livet lite för bra. Blir nästan lite orolig.

 

En veckas solsemester i Egypten på all inclusive. Som added bonus har vi även supertrevligt sällskap på plats :mrgreen:

 

Mikes pokerturre den 30/1. Sjukt kul att träffa såväl tallinn-gänget igen som gamla bekantskaper från septemberturren...

 

Crappy klonkade PAF-kryssning till den 5/2 och bjussar med mig som extravärde för alla ombord. Vi stannar kvar en natt i sthlm för lir på nån pokerklubb.

 

Heja heja!

 

*snigeledit* Får inte glömma DM-konsert i Gbg den 26/1 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som TF postade tidigare.. Kanske en av världens bästa låtar genom alla tider (enl mig). Här kommer ett par goda råd:

 

Dont worry about the future; or worry, but know that worrying

is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubblegum.

The real troubles in your life are apt to be things that never crossed your

worried mind; the kind that blindside you at 4pm on some idle Tuesday.

 

Dont waste your time on jealousy; sometimes youre ahead, sometimes youre behind the race is long, and in the end, its only with yourself.

 

Keep your old love letters, throw away your old bank statements.

 

Dont feel guilty if you dont know what you want to do with your life

the most interesting people I know didnt know at 22 what they wanted to do with their lives, some of the most interesting 40 year olds know still dont.

 

What ever you do, dont congratulate yourself too much or berate yourself either your choices are half chance, so are everybody elses.

 

Get to know your parents, you never know when theyll be gone for good.

 

Be nice to your siblings; they are the best link to your past and

the people most likely to stick with you in the future.

 

Understand that friends come and go,but for the precious few you should hold on.

Work hard to bridge the gaps in geography in lifestyle because the older you get, the more you need the people you knew when you were young.

 

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it.

Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past

from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling

it for more than its worth.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är så löjligt bra på att boka flygbiljetter :-)

 

SAS Arlanda till Dublin 1-5 April, med det enda direktflyget som går, kostar 3550 kr, Ekonomiklass.

 

Efter 10 minuter i telefon med Bmi England så åker jag med samma flygplan men 500 kronor billigare. Men nu dessutom i Businessklass i stället för ekonomi. Businessbiljetten är dessutom om- och avbokningsbar, till skillnad från ekonomibiljetten, om jag skulle få ändrade planer.

 

Det, min käre Jöns, är äkta stekighet :-). Inte charter till Egypten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är så löjligt bra på att boka flygbiljetter :-)

 

SAS Arlanda till Dublin 1-5 April, med det enda direktflyget som går, kostar 3550 kr, Ekonomiklass.

 

Efter 10 minuter i telefon med Bmi England så åker jag med samma flygplan men 500 kronor billigare. Men nu dessutom i Businessklass i stället för ekonomi. Businessbiljetten är dessutom om- och avbokningsbar, till skillnad från ekonomibiljetten, om jag skulle få ändrade planer.

 

Det, min käre Jöns, är äkta stekighet :-). Inte charter till Egypten.

 

flygpoäng eller hur lyckades du med det?=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flygpoäng eller hur lyckades du med det?=)

 

1) KÖP 9000 flygpoäng för knappa £100 (nu hade jag förvisso dessa, men jag räknar med denna kostnad).

2) Ring och boka "flygpoäng + cashbiljett" (halva flygpoäng/halva cash) för dessa 9000 poäng + £105 cash + £70 skatter. Summa 100+105+70 = £275. Dvs £35 billigare än SAS, cirka en femhunka, men som sagt bokat i ombokningsbar businessklass.

 

När man gör så här för inomeuropaflygningar så tjänar man inte så mycket (gjorde det för att få ombokningsbar biljett, eftersom jag bokar så långt i förväg, och påskflygningarna kommer bli fulla (förra året var denna flight översåld)). Men över Atlanten - oj satan vad mycket skönare det är att ha en riktig "liggstol" än en ekonomibiljett...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) KÖP 9000 flygpoäng för knappa £100 (nu hade jag förvisso dessa, men jag räknar med denna kostnad).

2) Ring och boka "flygpoäng + cashbiljett" (halva flygpoäng/halva cash) för dessa 9000 poäng + £105 cash + £70 skatter. Summa 100+105+70 = £275. Dvs £35 billigare än SAS, cirka en femhunka, men som sagt bokat i ombokningsbar businessklass.

 

När man gör så här för inomeuropaflygningar så tjänar man inte så mycket (gjorde det för att få ombokningsbar biljett, eftersom jag bokar så långt i förväg, och påskflygningarna kommer bli fulla (förra året var denna flight översåld)). Men över Atlanten - oj satan vad mycket skönare det är att ha en riktig "liggstol" än en ekonomibiljett...

 

bra jobbat:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll är en riktigt bra dag för folk som gillar att jaga övervärden. Hittat minst $5000 i övervärden redan (garantier som inte kommer nås, feluppsatta turrar, rena addeds osv) Och då har jag inte ens räknat med forumexpektturren.

 

Jag kommer inte att svara på frågor om var/när/hur, lite får ni leta själva era lata jävlar. Men jag skulle bli förvånad om det inte hittas ännu fler och vi inte landar på $10k i övervärden. Räknar med att ha ett EV på 300% i kväll, minst :-)

 

Rakeback, släng dig i väggen. Promotionhora is the new black.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ allting måste ju vara satte-övervärde? Kollat igenom nästan varenda klient jag har (=många) och undantaget Paf hittar jag inte mycket anmärkningsvärt.

 

Jag är intresserad av att spela PPC, men det känns lite frustrerande med rebuy-satten. Ska man satsa på att bara göra add-on, eller är övervärdet så stort att man ska göra rebuy när man kan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ allting måste ju vara satte-övervärde? Kollat igenom nästan varenda klient jag har (=många) och undantaget Paf hittar jag inte mycket anmärkningsvärt.

 

Jag är intresserad av att spela PPC, men det känns lite frustrerande med rebuy-satten. Ska man satsa på att bara göra add-on, eller är övervärdet så stort att man ska göra rebuy när man kan?

 

Det är inte alls lika löst spel i PPC finalerna som det är i vanliga rebuys, många gör som jag att dom vinner en biljett till finalen och sedan inte återköper eller gör add on, men visst är man lite i underläge om man gör på detta sätt!

 

För övrigt tycker jag att man kunde få använda ppc-finale biljetter till att återköpa också om man har en extra.

 

Hur går det på Jobbfronten förresten Ola, har du hittat något eller är du heltidssatelitspelare nu :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...