Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

*skrev ett jävla långt inlägg som försvann*

 

Har jobbat hela veckan så därför har jag inte uppdaterat så flitigt i dagboken :)

 

Tallin i helgen var riktigt kul med många sköna människor och bra poker. Kul att få klonka 4e platsen i warm up turren med 65 startande.

Finnkampen gick bra till en början då jag var en av de första som dubblade upp (QQ vs JJ), Dessvärre var jag inne och vevade med JJ i en trevägs pre på knappen mot sb och bb. På bb, ska tilläggas, satt Frisken och slaskade och sb var en short finne som påstod sig hata mig. Jag berättade för honom att jag var finsk medborgare för att sätta honom i tilt (och det funkade!) så jag visste att han kunde pusha med any2.

Dessvärre täckte Frisken (fisken) mig och vaknade upp med KK på bb, han som gjort samma spel tidigare med fina händer som 53s.

 

Det blev bra med fest efter turren också med ett gäng drinkar, limo och nattklubbar. Jo man tackar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

EPT LONDON LADIES EVENT

 

The EPT London Ladies Event is restricted to female participants only. The EPT discerns gender based on sex classification within official government identification (passport or drivers license). Freeroll prizes cannot be transferred, refunded or exchanged. The decisions of the Tournament Director are final.

Lol vad politiskt korrekt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var en dag på racingbanan med Tony Rickardsson till ända. Trots att jag blev inslängd i sista sekund har jag lyckats organisera mina delar väldigt väl (bara fyi Ola ;) ).

 

En mer uppdaterad trip report och en kavalkad av bilder kommer imorgon eller på måndag. Ikväll blir det japansk restaurang i Helsingborg, sundets pärla! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mina delar väldigt väl (bara fyi Ola )
Men något annat gick inte lika bra?

 

Jag hyser inget tvivel om din organisatoriska förmåga, inte alls. Där du brister är i din planering i förväg.

 

Ex:

Du är duktig på att ha hand om folk i baren i Tallinn

Men du suger på att boka biljetter till Tallinn

 

Själv är det tvärt om. Get my point, du behöver en assistent? Jag är lediig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Argh! Jag är sjuk för första gången på fyra år. Hostar och snorar och är allmänt hängig. Ändå MÅSTE jag åka till Skåne för att gå på kräftskiva med Tony Rickardsson och ett gäng vips. Alltså, no offence mot någon, men jag kommer troligen att avlida...

 

Aja, det är väl bara att bita ihop och gilla läget. En näve alvedon nersköljd med en stadig whiskey imorgon bitti ska nog göra susen... *hos host*.

Ytterligare tilt är att man hade tänkt spendera helgen med den nya Stockholmspinglan men det skiter sig också... Jag ska kräva av Tony att jag ska få åka i över 300 km/h annars vägrar jag kräftskivan.

 

300 knyck på en speedway-mc, med en lätt korpulent skåning på bönpallen, skulle jag faktiskt kunna pröjsa några kronor för att få se...:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

300 knyck på en speedway-mc, med en lätt korpulent skåning på bönpallen, skulle jag faktiskt kunna pröjsa några kronor för att få se...:-D

 

Ja, nu var det ju iofs Porsche Carrera Cup men det spelar mindre roll, fetto-Jennez hade inte fått plats i ett sådant säte ändå. ;-)

 

Och dessutom, vad fan håller Expressen på med?

 

Ola says:

http://www.expressen.se/poker

artikeln svenskfiasko mot finnarna

wtf är det för foto?

Jens says:

Men lol?

Ola says:

När tog jag det? Many moons ago?

Jens says:

Ja, det var på betsson kryssningen från oslo i början av 2000-talet ngn gång

Ola says:

Kul att få vara bilden till Svenskfiasko?

Jens says:

Fan då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men något annat gick inte lika bra?

 

Jag hyser inget tvivel om din organisatoriska förmåga, inte alls. Där du brister är i din planering i förväg.

 

Ex:

Du är duktig på att ha hand om folk i baren i Tallinn

Men du suger på att boka biljetter till Tallinn

 

Själv är det tvärt om. Get my point, du behöver en assistent? Jag är lediig.

 

Ok, om det måste dryftas här så (jag vet, mitt eget fel, det var jag som tog upp det).

 

Fick order i tisdags av min chef Snake att ta mig till det här motor-tjohejsanet i Skåne. Jag var väääldigt tveksam. På onsdagen blev jag "turligt nog" sjuk för första gången på fyra år och slog ifrån mig alla arbetsuppgifter. Låg däckad i ett och ett halvt dygn.

På torsdagen blir jag uppringd igen och nu var det inget snack; jag var tvungen att åka. En massa anledningar men främst för att snubben som skulle åkt själv inte hade körkort och noll lokalkännedom. Dessutom var det lite andra juridiska prylar (tro det eller ej!) som inte skulle klaffa om jag inte åkte.

Jag fick således order om att skaffa fram en minibuss samt aktivitetsplan med mindre än ett dygn kvar att åka.

 

- Minibussen stod på flygplatsen när vi landade

- Jag har inte kört fel en enda gång

- Samtliga deltagare har varit lagom berusade under hela resan (utom jag då, jag kör ju bussjäveln)

- En mycket noggrant utarbetad frågesport har genomförts mellan snapsarna (NHL-biljetter i förstapris)

- Tony har visat upp sin kärra och skrivit autografer

- Skaldjursbuffé-lunch med Team Rickardsson fixad

- Samtliga deltagare har suttit fint på VIP-läktaren med kall bira + Skåne och OP insmugglad av en fet skåning som gjorde en liquor-run till grannlandet Danmark natten mellan fredag och lördag

- Japansk restaurang har bokats till ikväll

- Biljetter till ett 40+ arrangemang har även ordnats för kvällen då samtliga i sällskapet är medelålders (utom jag då)

 

Jag tror jag är tillbaka på banan som outstanding VIP-rövslickare! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

As I said.

Du är nöten när det handlar om att vifta med Amex Guldkort och få saker och ting att hända med kort (och dyrt) varsel :-)

 

Yeye. Det enda den här resan har kostat hittills är en middag för fem på Bishops Arms (á 150 pistoler per skalle), ett flak dansk öl, en halva Skåne, en halva OP samt hyra av en minibuss. Om man inte räknar vad sponsringen av motorpojkarna kostar alltså. :-P

 

Visserligen var flygbiljetterna vidrigt dyra men det var inte jag som bokade dem så jag har ryggen fri! Hurra för mig! :D

 

Kan jag inte få cred för nånting en enda gång Ola? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kidnappar dagboken en gång till eftersom min är rätt så död...

Skyll på TF om ni inte tycker om 80-talsgrejerna...

 

 

 

 

 

Finns det något som kan rensa upp bihålorna så skulle det väl vara ett varmt bad med något funky badsalt jag hittade längst in i skåpet :-P

 

7725_160527518451_610578451_3553167_8347655_n.jpg

 

Vad är det för leksak(er) du har med till badet?

 

Jag tror jag är tillbaka på banan som outstanding VIP-rövslickare! :mrgreen:

 

Du får vänta tills "outstanding" tills du lyckats tala in mig som VIP-gäst/sponsrar. Till Dess får du bara vara "kämpegrejt!".

 

Kan inte jag få bli er (flyg)reseansvariga? Jag lovar sänka priserna (osett) med minst 15% mot vad ni pröjsar nu...

 

Jag förstår inte varför Ola klagar på hur Jens bokar sina flygbiljetter, har någon blivit utan eller kommit på fel flyg, någonsin?

Alla orkar inte bonushora flygpoäng mm som du Ola ;)

 

Nordicbet har typ dyraste resebyrån i Sverige. Har varit med två flygresor arrangerade av resebyrån dom anlitar och höll på att svimma pga priserna även om jag inte själv betalade något.

 

20-40% lägre rese- och boendekostnader (för alla) kan man få om man han en eller två timmar över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20-40% lägre rese- och boendekostnader (för alla) kan man få om man han en eller två timmar över.

 

Ja, säkerligen men det handlar om företagsavtal givetvis.

 

Hur som helst, idag åker jag äntligen hem och lämnar Skåne för den här gången. Men först en stadig hotellfrukost!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stekar-TF sitter på ett förbannat sunkigt internetfik på centralen i Gbg. Åkte från linköping kl 10 imorse. Byte i Nässjö och Falköping. I Gbg är det bara en väntan på totalt en timme och fyrtiofem minuter innan den timmeslånga resan söderöver tar sin början. Fyfan vad jag hatar mitt liv ibland.

 

Nåja, tur att vi hade riktigt roligt igår på Ängelns turre. Tillräckligt med folk för att fylla två bord dök upp och började lira runt 1430-snåret. Bakis sen gårkvällens homegame var man inte riktigt i sitt esse men det styrdes upp medelst öldrickning och ett par whiskyshots och miketimes ful-jäger.

 

Fullkomligt kortkall förutom ett ppA som höll mig flytande. Rök i mitten när jag shortad sprang in i AQ med mina kalla A3. Nåja. Det blev iaf lite avspänt, men jävligt roligt, sng-spel efteråt. Kvällen avslutades med DC mealln Ängeln, Miketime och undertecknad. Ett väldigt friendly 5/5-game där vi nog slutade breakeven allihopa, mer eller mindre.

 

Nu vill jag bara hem, äta kebabpizza och semi-glo på tv tills jag slocknar. Sambon hade visst bakat bullar. Klonk. En gång i livet. One time!

 

/X0X0 TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stekar-TF sitter på ett förbannat sunkigt internetfik på centralen i Gbg. Åkte från linköping kl 10 imorse. Byte i Nässjö och Falköping. I Gbg är det bara en väntan på totalt en timme och fyrtiofem minuter innan den timmeslånga resan söderöver tar sin början. Fyfan vad jag hatar mitt liv ibland.

 

Nåja, tur att vi hade riktigt roligt igår på Ängelns turre. Tillräckligt med folk för att fylla två bord dök upp och började lira runt 1430-snåret. Bakis sen gårkvällens homegame var man inte riktigt i sitt esse men det styrdes upp medelst öldrickning och ett par whiskyshots och miketimes ful-jäger.

 

Fullkomligt kortkall förutom ett ppA som höll mig flytande. Rök i mitten när jag shortad sprang in i AQ med mina kalla A3. Nåja. Det blev iaf lite avspänt, men jävligt roligt, sng-spel efteråt. Kvällen avslutades med DC mealln Ängeln, Miketime och undertecknad. Ett väldigt friendly 5/5-game där vi nog slutade breakeven allihopa, mer eller mindre.

 

Nu vill jag bara hem, äta kebabpizza och semi-glo på tv tills jag slocknar. Sambon hade visst bakat bullar. Klonk. En gång i livet. One time!

 

/X0X0 TF

 

Du menar att du kan komma hem till familjen efter att ha varit iväg o lirat poker UTAN att först bli anfallen av alla ungar, och sen få passa upp på frugan rejält eftersom hon ensam tagit hand om barnen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att du kan komma hem till familjen efter att ha varit iväg o lirat poker UTAN att först bli anfallen av alla ungar, och sen få passa upp på frugan rejält eftersom hon ensam tagit hand om barnen?

 

Ja, what's the deal med sånt där? Har fått höra "när du kommer hem ska du få ta hand om mig" flertalet gånger. Det är ju JAG som är trött och vill bli omhändertagen när jag kommer hem!

 

Fotnot: Det är inte "ta hand om" på det där braiga sättet som åsyftas heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...