Gå till innehåll

Cyntax - Locked and archived...


Cyntax

Recommended Posts

lol, nej jag är inte från Umeå eller på något annat sätt involverad i rebelbetting. Däremot så såg jag inslaget i tv4 om dom och provade efter det att ladda ner deras klient. Då jag aldrig sysslat med denna typ av "betting" tidigare så har jag ingen aning om hur marknaden för hjälpmedel ser ut inom sport arbitrage och därav min fråga. Så kan du svara på min fråga nu kanske? :)

Jag har testat det och har skickat en lista på ca 20 punkter på saker de kan förbättra. Många var ganska onödiga iofs.

 

Rebelbetting är ok, har inte testat så många andra, det kan nog bli bra. Kanske jag skriver en fullständig recension någon gång. :-P

Finska Ykkönen

Vantaa-Atlantis

1,40 hos Ladbrokes

6,01 hos Pinnacle

14,13 hos Pinnacle

5,10%

Jag fick in 3499 + 815,10 + 346,70 = Vinst 237,80 kr

Oddset hos Ladbrokes sjönk till 1,28! :roll: Unibet tror jag betalar 1,35 och ni har där med ett surebet fortfarande.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finska Ykkönen

Vantaa-Atlantis

1,40 hos Ladbrokes

6,01 hos Pinnacle

14,13 hos Pinnacle

5,10%

Jag fick in 3499 + 815,10 + 346,70 = Vinst 237,80 kr

 

Bra Cyntax, sådana odds tycker jag är värt att satsa på,för om oddsen ändrar sig lite så kan det fortfarande bli en fin vinst.

 

Grattis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blir det inget Gröna Lund eller liknande. Känns som att jag och dottern bor på Grönan nu :) Istället har vi planerat grillfest! En massa folk är bjudna, men de flesta kommer inte. Troligen får jag skriva om mitt testamente efter idag. :roll:

 

Men lite surebetting hinner jag med. Två st nu på morgonen. Det ena gav 56 kr och det andra bara futtiga 4,30. Det intressanta var den som gav 4,30.

 

Super League Switzerland, fotboll

AC Bellinzona vs. FC Aarau

1'a odds 2,25 hos Expekt. 600 kr

Oavgjort odds 3,44 hos Pinnacle 102,80 kr

AH2(+0,25) odds 2,10 hos Pinnacle 642,79 kr

Profit 0,35%

 

Hos Expekt är jag ju limiterad. Där skulle jag få satsa 300 kr, men jag skickade iväg 600 kr. Ganska omgående kom ett mejl. Hela insatsen var accepterad. Hur högt tror ni man bli accepterad på en sån match?

 

Jag fick ju bara satsa 75 kr på IFK Göteborg (otur för Expekt, för IFK torskade)... då försökte jag med 200 kr och fick nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Basket, U18 EM

Norge-Slovakien

1'a odds 1,45 hos Unibet = 2000 kr

2'a odds 3,82 hos Pinnacle = 759.20 kr

Profit 5,10% om man spelar "som vanligt".

Jag har istället lagt 140,80 till på Norge och ...

Om Norge vinner = 204,16 kr

Om Slovakien vinner = 0 kr.

Matchen börjar nu!

HEJA NORGE!!!!! :lol:

 

Livescore http://www.fibaeurope-u18men.com/enDivB/ Klicka på Live i spalten till höger. Scoreboarden alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Basket, U18 EM

Norge-Slovakien

1'a odds 1,45 hos Unibet = 2000 kr

2'a odds 3,82 hos Pinnacle = 759.20 kr

Profit 5,10% om man spelar "som vanligt".

Jag har istället lagt 140,80 till på Norge och ...

Om Norge vinner = 204,16 kr

Om Slovakien vinner = 0 kr.

Matchen börjar nu!

HEJA NORGE!!!!! :lol:

 

Livescore http://www.fibaeurope-u18men.com/enDivB/ Klicka på Live i spalten till höger. Scoreboarden alltså.

Norge vann! 76-70. Norge hade ledningen hela matchen. Det tackar vi för!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu är det inga problem. Jag ligger tokback på dom sajterna.

I andra trådar har det ju konstaterats att som lagen är skriven ska man betala skatt på utdelningen (bruttovinsten) och inte nettovinsten inom poker, sportsbetting, etc. på spelbolag utanför EU/EES.

Ex. spel hos Pinnacle:

Tot insats: 100000:-

Tot utd: 70000:-

Nettovinst: -30000:-

Tot skatt: 70000:-*0,3=21000:-

 

Har dock inte hört om något fall där skatteverket tillämpat lagen i praktiken på sportbettingutdelningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I andra trådar har det ju konstaterats att som lagen är skriven ska man betala skatt på utdelningen (bruttovinsten) och inte nettovinsten inom poker, sportsbetting, etc. på spelbolag utanför EU/EES.

Ex. spel hos Pinnacle:

Tot insats: 100000:-

Tot utd: 70000:-

Nettovinst: -30000:-

Tot skatt: 70000:-*0,3=21000:-

 

Har dock inte hört om något fall där skatteverket tillämpat lagen i praktiken på sportbettingutdelningar.

Vart vill du komma? Du tror inte jag har koll på saken?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Basket, vänskapslandskamp

Italien-Canada

1'a Odds 1,20 hos Unibet: 3065,10 kr

2'a Odds 6,73 hos Pinnacle: 534,90 kr

Profit 1,84%.

Jag har valt att lägga hela ev.vinst på Italien.

Vinner Italien = +78,12 kr

Vinner Canada = 0 kr

HEJA ITALIEN!

 

Obs, oddset hos Pinnacle har sjunkit till 6,54 nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det inte bli oavgjort i basket?
Jo. Men jag spelar inklusive övertid.
Kul att de förnekar att de limiterat dig...
Roligare att de skulle ha vunnit tillbaka det mesta av dom 55k jag ligger pluss på Expekt.
Undrade bl.a. om du som expert på området hade fått reda på någon nyhet, prejudikat eller annat som förändrar beskattningssituationen för sportsbetting.
Prejudikat kommer från Högsta Domstolen eller Regeringsrätten. I skatteärenden alltså Regeringsrätten. Alla skattemål finns här.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..... snart börjar jag argumentera för ett fortsatt spelmonopol.

-Släpp inte in dom hjärndöda sajterna (läs Expekt och Bet24)! :heart:

 

Glöm inte Stan James och det var väl någon till du var missnöjd med?

Hur som helst så kommer listan bara växa ju längre du håller igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte Stan James och det var väl någon till du var missnöjd med?

Hur som helst så kommer listan bara växa ju längre du håller igång.

ToteSport. Även Pinnacle är lite mystiska, men de kan jag leva med.

 

ToteSport fuskade, så min polare blev blåst. Det löste sig senare då de betalade tillbaka, efter massiv kritik.

 

Pinnacle har synnerligen skumma regler. De är den enda bookien som kräver att man har samma epostadress på MoneyBookers som man har reggat på bettingkontot.

 

StanJames kastar ut folk när de "vinner onormalt" mycket.

 

Expekt limiterar en om man har en streak på 7 av 8 matcher som går in med full insats.

 

Annars inget att klaga på :) Hur mycket surebettar du in varje dag Wagner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår var en sorkdag för mig och surebetting. Bara microvinster och två stycken som blev lite fel (-36 och -20 kr på dem) + två som gick mycket galet. Delvis mitt fel, men även den tjänst jag har som visade fel lag. :evil: Katastrof att jag inte kollade mer noggrant. Matcherna var idag och jag hade ingen panik att rätta det igår då jag var som mest arg... så när jag kollade lite idag hade oddsen svängt på den ena.

 

Franska Ligue 2.

Istres-Bastia

1'a odds 2,48 hos 188bet.com 2102 kr

X'a odds 3,13 hos Pinnacle.. 1665 kr

2'a odds 4,39 hos Pinnacle.. 1187 kr

+5,21% = 258 kr

 

Den matchen hade jag först bara bettat 1'a. Men idag var en 1'a värd ca 2,10 och X2 hade ökat rejält. Så det blev ett schysst surebet iaf.

 

...och ett bet som gick tokigt.

 

Franska Ligue 2.

Brest - Laval

1'a Odds: 2,09 250 € (2627,50 kr)

X'a Odds: 3,05 1708 kr

2'a Odds: 4,35 599 kr

 

Igår spelade jag X2 och idag tog jag 1'an för att ändra riskerna. Större chans att favoriten vinner. Visst, blir det en 2'a är det inte så roligt, men den risken tar jag.

 

1'a = +557

X'a = +275

2'a = -2328

 

Dessutom hittade jag denna godbit idag:

 

Ryska ligan.

Kryliya Sovetov - Lokomotiv Moscow

Asian Hcp +0 på båda

1'a 2,17 hos Pinnacle

2'a 1,90 hos Ladbrokes

7913 kr hos Ladbrokes (allt jag hade)

6928 kr hos Pinnacle

+1,3% = +193

 

+ en massa små surebets på allt från 3 kronor upp till 20 kr idag, tillsammans ca 110 kr.

193 + 258 + 110 = 561 kr.

Sen beror det på hur det går mellan Brest och Laval.

Matchen börjar NU! Heja BRÖSTEN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Franska Ligue 2.

Istres-Bastia

1'a odds 2,48 hos 188bet.com 2102 kr

X'a odds 3,13 hos Pinnacle.. 1665 kr

2'a odds 4,39 hos Pinnacle.. 1187 kr

+5,21% = 258 kr

 

Den matchen hade jag först bara bettat 1'a. Men idag var en 1'a värd ca 2,10 och X2 hade ökat rejält. Så det blev ett schysst surebet iaf.

 

...och ett bet som gick tokigt.

 

Franska Ligue 2.

Brest - Laval

1'a Odds: 2,09 250 € (2627,50 kr)

X'a Odds: 3,05 1708 kr

2'a Odds: 4,35 599 kr

 

Igår spelade jag X2 och idag tog jag 1'an för att ändra riskerna. Större chans att favoriten vinner. Visst, blir det en 2'a är det inte så roligt, men den risken tar jag.

 

1'a = +557

X'a = +275

2'a = -2328

Fint! Brest vann med 2-1 efter mål i sista minuten.

Istres vann också. Synd, för jag hade hellre flyttat pengar till Pinnacle.

 

+815 kr! (med dom andra +1118 kr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, är Pinnacles support så kass som den verkar? Trodde de var jättestora, men de har inte svarat på min förfrågan om förlorat Client ID på tre dygn. Inte ens bekräftelsemejl kunde de tydligen kosta på sig?

 

Fattar inte det där, verkar vara standard för många större bookmakers att inte lägga någon energi alls på infrastrukturen. Varför måste deras hemsidor se ut och fungera som om de vore 20 år gamla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, är Pinnacles support så kass som den verkar? Trodde de var jättestora, men de har inte svarat på min förfrågan om förlorat Client ID på tre dygn. Inte ens bekräftelsemejl kunde de tydligen kosta på sig?

 

Fattar inte det där, verkar vara standard för många större bookmakers att inte lägga någon energi alls på infrastrukturen. Varför måste deras hemsidor se ut och fungera som om de vore 20 år gamla?

Mig brukar de svara hyffsat snabbt. Max 1 timma... iaf samma dag.

 

Såg att du (?) postat på sbrforum också. Bra att det löste sig. UFC va?

 

Skickar du till csd@pinnaclesports.com ?

 

Jo, Pinnacle är hemsk. Sökfunktionen på Bwin, Ladbrokes och Expekt är sjukt bra. En sån borde Pinnacle ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig brukar de svara hyffsat snabbt. Max 1 timma... iaf samma dag.

 

Såg att du (?) postat på sbrforum också. Bra att det löste sig. UFC va?

 

Skickar du till csd@pinnaclesports.com ?

 

Jo, Pinnacle är hemsk. Sökfunktionen på Bwin, Ladbrokes och Expekt är sjukt bra. En sån borde Pinnacle ha.

 

Ja det löste sig ju i någon mån. Fattar fortfarande inte varför mejlen inte kommer fram till min vanliga adress, men det är knappast Pinnacles fel.

 

Jo, skulle spela på Kurt Pellegrino i UFC 101. Som tur var fick jag nästan hela spelet matchat till samma odds på Betfair, så jag slapp ångesta i efterhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer med projektet, Cyntax?

 

Har väntat på svar på mitt inlägg i några dagar nu, men det verkar vara helt dött i "hemliga diskussioner".

Det går lite trögt. Orsaken är att många tycks vara på semester eller dyligt. Själv åker jag bort imorgon och blir borta till den 22'a. En polare ska låna min lägenhet för en semester i storstan med familjen. Jag åker till Karlskoga! :-P

 

Dessutom skulle kikkomans polare fixa en sak som skulle underlätta och spara en del pengar till projektet. Tyvärr fungerar det inte så det ska.

 

Kanske blir det fiasko med projektet? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...