henjon Postad 7 Mars , 2010 Rapport Share Postad 7 Mars , 2010 Funkar inte för mig heller - har prövat både via Eurobet och Betsafe och startat om min burk. Verkar vara en major serverkrasch. Igen. Det har varit bättre ett tag, men nu verkar strulandet vara igång för fullt igen. Det värsta är att det ju är ett svenskt företag så man ska behöva skämmas som svensk också för att dessa diarréfjollor inte kan göra sitt jobb. Frågan är varför man fortsätter gynna dom inkompetenta svinen och inte flyttar nätverk. Jävla inkompetenta skitprogrammerare. Jävla svin till ägare som låter det här fortgå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henjon Postad 7 Mars , 2010 Rapport Share Postad 7 Mars , 2010 svar från supporten. alltid nåt: "Ongame is unfortunately experiencing technical issues at the moment" Jo tack - vi märker det. Tycker ännu mer synd om folk som satt och lirade turneringar när detta hände. Hur ofta kraschar övriga nätverk? Kan inte minnas att jag nånsin råkat ut för det på Everest. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 7 Mars , 2010 Rapport Share Postad 7 Mars , 2010 Tycker ännu mer synd om folk som satt och lirade turneringar när detta hände. Den enda turneringen jag spelar där atm funkar som den ska. Däremot så säger cashiern att mitt pokerkonto står på $0 vilket tiltar mig rejält. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henjon Postad 7 Mars , 2010 Rapport Share Postad 7 Mars , 2010 okej - då är servern uppenbarligen inte helt död. Jag blev totalt disconnectad och kan inte logga in igen. Har upplevt liknande problem flera gånger förut, men sista halvåret typ har det varit bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henjon Postad 7 Mars , 2010 Rapport Share Postad 7 Mars , 2010 nu är jag ju i IT-branschen själv och vet hur vanligt det är att programmerare trots hård press inte får stabilitet i dagens komplexa system. Men visst är det märkligt att ägarna tolererar den här skiten? Är vi för lojala/lata som spelare? Det kanske behövs strömhopp från Ongame för att alla i alla led ska skärpa sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 7 Mars , 2010 Rapport Share Postad 7 Mars , 2010 Stabiliteten känns som det minsta problemet på Ongame imo. Problem nummer ett är ju att man har en klient som ska se glassig ut och tilltalande för morona element, men som är så buggig och resursslukande att det känns som datorn åldras varje gång jag öppnar klienten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cardshark52 Postad 7 Mars , 2010 Rapport Share Postad 7 Mars , 2010 jag kan inte logga in, standard? Är inte så mycket att komma in till, finns 4 st 1-2 bord å 5 st 2-4 bord igång just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
poker_a Postad 7 Mars , 2010 Rapport Share Postad 7 Mars , 2010 Nu funkar skiten igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 7 Mars , 2010 Rapport Share Postad 7 Mars , 2010 Nu funkar skiten igen. lol pengarna jag hade inne på cg bord har inte kommit tillbaks. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Odrike Postad 7 Mars , 2010 Rapport Share Postad 7 Mars , 2010 lol pengarna jag hade inne på cg bord har inte kommit tillbaks. Samma problem här. Är inte lika road dock... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
groggy Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Sjukt att dem fortf inte kan få ordning på nätverket, ipoker har strulat ibland för mig, men inte alls på samma sätt som ongame nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Samma problem här. Är inte lika road dock... Fått tillbaks pengarna än? Jag väntar fortfarande och har inte fått något svar från Goalwin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donkeyboy Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Funkar PT3 till ongame? Fattas $50 på mitt konto om man jämför med PT3, frågade supporten och de sa att mitt saldo stämmer... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Funkar PT3 till ongame? Fattas $50 på mitt konto om man jämför med PT3, frågade supporten och de sa att mitt saldo stämmer... Att statistikprogrammen kan missa någon hand då och då får man väl räkna med. Varit med om det när jag lämnat ett bord för fort efter en hand torskats tex Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aglo Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Någon som vet om det är möjligt att flytta någon fil för att få prickarna och notes man kan sätta på olika spelare att följa med till en ny installationsmapp? Här ligger filen på min dator: C:\Documents and Settings\ANVÄNDARNAMN\Lokala inställningar\Application Data\P5\Betsafe\PlayernotesP5.irf Tror ordningen på mapparna kan vara lite olika beroende på operativsystem (jag har XP). Du måste visa dolda filer för att kunna klicka dig till mappen. För att visa dolda filer, öppna en mapp och gå till Verktyg>Mappalternativ>Visning och markera "Visa folda filer och mappar". OBS: Om du spelar med ett annat användarnamn måste du byta det i filen. Öppna filen med Anteckningar och byt ut användarnamnet: <playernotes <playernoteset username=DITT_NICK Fake-edit: Kommer inte ihåg om jag har testat göra det här själv med den nya klienten, men det borde funka. Kopiera den fil du ska ersätta först för säkerhets skull. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 11 Mars , 2010 Rapport Share Postad 11 Mars , 2010 Jag tänker svara på ett nonsensmail jag fick från supporten nyligen, men bara så att jag har kött på benen... Visst är det ett allmänt problem att när man har 5-6 bord eller så uppe på Ongame så slukar klienten över 500MB minne, och inte några jävla 40 som supporten påstår? Och om det råkar bli 500 ändå så har väl programmet en minnesläcka, vilket inte är mitt fel? Dessutom är det väl att det drar så mycket processorkraft som är den verkliga boven. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 11 Mars , 2010 Rapport Share Postad 11 Mars , 2010 Jag tänker svara på ett nonsensmail jag fick från supporten nyligen, men bara så att jag har kött på benen... Visst är det ett allmänt problem att när man har 5-6 bord eller så uppe på Ongame så slukar klienten över 500MB minne, och inte några jävla 40 som supporten påstår? Och om det råkar bli 500 ändå så har väl programmet en minnesläcka, vilket inte är mitt fel? Dessutom är det väl att det drar så mycket processorkraft som är den verkliga boven. Hela ongame skulle passa bra i TV4:as Fuskbyggarna. Det är allmänt känt att 5-6 bord är max om man inte vill att datorn ska säcka ihop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 11 Mars , 2010 Rapport Share Postad 11 Mars , 2010 Hela ongame skulle passa bra i TV4:as Fuskbyggarna. Det är allmänt känt att 5-6 bord är max om man inte vill att datorn ska säcka ihop. Har inga problem att lira 9-10 (= Agree i övrigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aglo Postad 11 Mars , 2010 Rapport Share Postad 11 Mars , 2010 Har inga problem att lira 9-10 (= Agree i övrigt. Vad har du för datorsetup och vilka program kör du samtidigt (t.ex. HEM med hud)? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 11 Mars , 2010 Rapport Share Postad 11 Mars , 2010 Har inga problem att lira 9-10 (= Agree i övrigt. Åh fan! Hur bär du dig åt då? Det blir till att köpa monsterburk framöver tror jag. Får väl börja med en defrag, håhåjaja! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 11 Mars , 2010 Rapport Share Postad 11 Mars , 2010 Vad har du för datorsetup och vilka program kör du samtidigt (t.ex. HEM med hud)? När jag lirar 10 bord har jag inga stödprogram igång (spelar sngs/turrar då) Åh fan! Hur bär du dig åt då? Det blir till att köpa monsterburk framöver tror jag. Får väl börja med en defrag, håhåjaja! Kan ingenting om datorer men både laptopen och den stationära är relativt standard, inget extravagant här inte. Lovar att jag har jinxat mig nu dock och att det kommer bli problem för mig fr o m nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 11 Mars , 2010 Rapport Share Postad 11 Mars , 2010 Tack aglo! Mitt flyter mkt bättre efter jag satte in SSD hdd. Kunde iof lira 8 bord innan utan större probs också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hagan Postad 11 Mars , 2010 Rapport Share Postad 11 Mars , 2010 Kankse har skrivits om det tidigare, men iaf. Huden till ongame, jag har problem med att den inte vet var jag sitter och kan därför hamna lite varstans. Ändrar man på ett bord blir det fel på det andra, de följs åt så att säga. Någon med en idé? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hagan Postad 12 Mars , 2010 Rapport Share Postad 12 Mars , 2010 Kankse har skrivits om det tidigare, men iaf. Huden till ongame, jag har problem med att den inte vet var jag sitter och kan därför hamna lite varstans. Ändrar man på ett bord blir det fel på det andra, de följs åt så att säga. Någon med en idé? Hittade svar, hade "fix my position" lr ngt iklickat från prima siterna.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 12 Mars , 2010 Rapport Share Postad 12 Mars , 2010 Jag lirade tidigare idag, med HUD och allt. Innan jag började kollade jag klienten i aktivitetshanteraren - den drog runt 30MB tror jag det var, hursomhelst för lite för att man ska orka bry sig. Knappt något processordrag alls. Sedan spelade jag, med HUD igång osv. Nu har jag avslutat HEM och HUD helt, har inga bord öppna sedan flera timmar. Klienten? 6-7% CPU och 300+MB minne. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts