Pimpen Postad 31 Mars , 2005 Rapport Share Postad 31 Mars , 2005 Jag blir som ett litet barn nu när allsvenskan snart drar igång. Idag kom Expressens fotbollsbilaga och på måndag kommer Aftonbladets. Nu har man lite skönt att läsa mellan potterna. Är själv Elfsborgare och är riktigt förväntansfull inför säsongen. A Svensson på väg hem och ny arena på G. Mindre än två veckor till premiären.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swede Postad 31 Mars , 2005 Rapport Share Postad 31 Mars , 2005 Jag vill se hur MFF klarar pressen. Jag tror det ar alldeles for hoga forvantningar stallda pa CHampions League kvalet. Aven om MFF ar bra i Sverige, sa vet vi ju att svenska klubblag ligger ljusar efter resten av Europa. Dock har man foljt upptakten och MFF verkar ha spelat mkt bra under forsassongen, truppen ar frisk, sa vad som helst kan handa. Vore sa forbannat roligt om ett svenskt klubblag kunde a sig in i Champions League igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 31 Mars , 2005 Rapport Share Postad 31 Mars , 2005 Vore sa forbannat roligt om ett svenskt klubblag kunde a sig in i Champions League igen. Varför då? Det blir ju bara förödmjukelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pimpen Postad 31 Mars , 2005 Författare Rapport Share Postad 31 Mars , 2005 Här kommer mina spontana tankar. Årets Vinnare: Malmö (stabil trupp som lär bli ännu bättre med Rosenberg) Årets Tvåa: IFK Göteborg (ICA ser starkt ut. Har stor respekt för Selakovic) Årets Överaskning: Elfsborg(Tror att Svensson kommer regera) Årets Floppar: Örgryte och GIF Sundsvall (Får nog mer problem än de själva räknat med) Årets Skyttekung: Markus Rosenberg (Ser glödhet ut i år igen) Årets Galning: Stig Töfting (Kommentar överflödig) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HeadLess- Postad 31 Mars , 2005 Rapport Share Postad 31 Mars , 2005 Får väl med göra en lista Årets Vinnare: Malmö (ja vad ska man säga?) Årets Tvåa: Halmstad (Alltid bra) Årets Överaskning: Häcken (kommer placera sig på över halvan av tabellen) Årets Floppar: Gefle och Assyriska (Känns som Gefle ska vara glada om dom tar ett poäng och tror inte heller Assyriska kommer ta särskilt många) Årets Skyttekung: Markus Rosenberg (ja...) Årets Galning: Stig Töfting (Är ju bara hålla med föregående talare) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 1 April , 2005 Rapport Share Postad 1 April , 2005 Gefles samtliga 3 poäng denna säsong kommer när vi krossar bajen på söderstadion med 0-15 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
satan68 Postad 1 April , 2005 Rapport Share Postad 1 April , 2005 Årets Vinnare: IFK Götlabörg Årets Tvåa: Malmoe FF Årets Överaskning: Hammarby (kommer trea) Årets Floppar: Elfsborg och Assyriska (Elfsborg får kvala och Assyriska åker ur) Årets spelare: Petter Furuseth-Olssen (dominerar på kanten) Årets Skyttekung: Pablo Pinones-Arce (gör 14 mål) Årets Galning: Djurgårdsfansen som stormar Söderstadions gräsmatta efter att dom förlorat med 0-5. Skäms. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Oskar Postad 1 April , 2005 Rapport Share Postad 1 April , 2005 Årets Vinnare: Malmö FF (måste bara hållas som favoriter) Årets tvåa: Djurgården (tror inte att IFK kommer klara sig lika bra i år, Djurgården alltid kandidater) Årets överaskning: ?? ja du ?? Årets flopp: Assyriska (ingen flop egentligen, kommer inte ha en suck, har ingenting i Allsvenskan att göra) Årets skyttekung: Rosenberg (Om Malmö tar hem detta är mkt Herr Rosenbergs förtjänst, guld värd) Årets Galning: Stig Töfting (Kan inte bli ngn annan) Årets besvikelse: ÖSK är inte i allsvenskan :'([/b] Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poque Postad 1 April , 2005 Rapport Share Postad 1 April , 2005 Kul lista! Årets vinnare: Blåvitt Årets runner-up:Djurgården Årets flopp: Malmö och Aik (superettan) Årets värvning: Ibrahim Ba (eller Bha) Djurgården Årets sämsta värvning: Ganska given Långås såkåklart (Häcken) Årets skyttekung: George Mourad Årets sumpa målet: Långås igen Årets galning: Håkan Mild Årets pole position (bra början): Örgryte Årets mål: Bengt Andersson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Che Postad 1 April , 2005 Rapport Share Postad 1 April , 2005 Enda jag har att säga: Årets spelare: Håkan Mild Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pimpen Postad 1 April , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 April , 2005 Hade inte detta blivit klart i förrgår så hade jag kunnat tro att det var ett april skämt. Samuel Wowoah lämnar Djurgården. Men han blir kvar i allsvenskan. IFK Göteborg blir ny klubbadress för 28-åringen. - Det är inget jag kan kommentera, säger han. Hur tänker ICA då?? Vad ska Wowoah kunna tillföra Änglarna? Han kan bli en välbetald vattenbärare men knappast så mycket mer. När han ratats av Djurgården och inte fått en chans att spela sig till en plats borde det vara svårt att plats i Blåvitt. Tänker på hur det var när Christian Karlsson värvades från IFF-IFF i slutet på 90-talet för att sedan hamna i frysboxen. Efter det så såg de hellre att han var på golfbanan än på träningarna. Luktar lite "Marino Ramberg" över det hela. Å andra sidan har ju Djurgården värvat Dr Jones från Bois. Han kan oxå bli en riktig floppvärvning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peakfreak Postad 4 April , 2005 Rapport Share Postad 4 April , 2005 Min gästkrönika blev publicerad på Himmelrikets hemsida (MFF:s Svenska Fans-sida) Ni kan läsa mina tankar om fotboll här! Heja Malmö! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RayIV Postad 4 April , 2005 Rapport Share Postad 4 April , 2005 Årets etta: Malmoe if if Årets två: Bajen Årets sjönk-som-en-sten: Halmstad Årets skyttekung: Markus Rosenberg Årets match: Hammarby - Djurgården (Söderstadion) Årets kom igen nu gubbar, så överröstar vi bortaläktaren: Gefle Årets överraskning: Elfsborg Årets Överaskning: Hammarby (kommer trea) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peakfreak Postad 17 Maj , 2005 Rapport Share Postad 17 Maj , 2005 Underbart att se MFF spela ut tråkiga Kalmar igår! Äntligen fick de förbannade smålänningarna känna på riktig anfallsfotboll... Gissa om jag kommer att träna med MFF-tröja på Hossmos (lag från det mörkaste småland) träning ikväll... 1-0 till di himmelsblå, 1-0! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gida Postad 17 Maj , 2005 Rapport Share Postad 17 Maj , 2005 Förlåt att jag drog upp en ny tråd om allsvenskan, jag hade missat denna tråden. Men imorgon så är det ju derby mot dif och jag hoppas på att det lossnar för våra anfallare nu, gör de det så vinner vi. Forza Bajen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
salan Postad 17 Maj , 2005 Rapport Share Postad 17 Maj , 2005 Iskalla Allsvenskan, heta Superettan. Boden away, love it. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 17 Maj , 2005 Rapport Share Postad 17 Maj , 2005 Darra, apjävlar. "Stockholm tillhör oss"? Vi får se imorrn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RayIV Postad 17 Maj , 2005 Rapport Share Postad 17 Maj , 2005 I'll be there, laddad till tusen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 17 Maj , 2005 Rapport Share Postad 17 Maj , 2005 Vem bryr sig om Allsvenskan?! Snoka dominerar superettan!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gida Postad 19 Maj , 2005 Rapport Share Postad 19 Maj , 2005 Stockholm Södermalm! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swede Postad 1 Juni , 2005 Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Jag alskar sportjournalister. Eftersom Allsvenskan har varit sa haussad infor denna sassongen sa har ju tidningarna kampat om att kunna leka experter. Redan efter 4 omgangar "visste" alla experter hur allsvenskan slutade. Stockholmslagen var kassa, speciellt Djurgarden som skulle kanske aka ur. Snalla... det har nu gatt 8 omgangar och vilket lag som helst kan fortfarande vinna. Blir en spannande fortsattning. Sjalv kommer jag att finnas uppe pa plats i Olympia for att se MFF vinna mot HIF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 1 Juni , 2005 Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Gefle Gefle Gefle! Strömvallen har blivit Drömvallen. Forza konstgräs! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peakfreak Postad 1 Juni , 2005 Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Blir en spannande fortsattning. Sjalv kommer jag att finnas uppe pa plats i Olympia for att se MFF vinna mot HIF Jag också Alla till Helsingborg! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RayIV Postad 1 Juni , 2005 Rapport Share Postad 1 Juni , 2005 Jag är inte heller alltför glad i vissa så kallade sportjournalister, dagens media är det stora hotet mot fotbollen. Ta Aftonbladet som ett lysande exempel, de har nu i ett antal månader via vinklade reportage och frågeställningar gjort sitt yttersta för att skrämma bort vanliga svenssons från arenorna. En grym tur för oss fotbollsälskare dock att de i lagom tid lyckades trycka upp ett rosa armband genom vilket vi kan visa hur mycket vi tycker om att se på fotboll. Vilken tur för de som stannar hemma från arenorna i rädsla för att bli ihjälslagen av en huligan att samtliga spelare i allsvenskan tvingas bära bandet, nu känner de sig trygga igen. Sen att bandet råkade vara rosa och att aftonbladet har en gratis reklamplats på varje allsvensk spelare är bara en slump. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fore_man Postad 2 Juni , 2005 Rapport Share Postad 2 Juni , 2005 En grym tur för oss fotbollsälskare dock att de i lagom tid lyckades trycka upp ett rosa armband genom vilket vi kan visa hur mycket vi tycker om att se på fotboll. Vilken tur för de som stannar hemma från arenorna i rädsla för att bli ihjälslagen av en huligan att samtliga spelare i allsvenskan tvingas bära bandet, nu känner de sig trygga igen. Sen att bandet råkade vara rosa och att aftonbladet har en gratis reklamplats på varje allsvensk spelare är bara en slump. Aftonbladet konstaterade ju att "Här dör fotbollen" och "Här brinner fotbollen upp", men tack vare sina rosa band har fotbollen fötts på nytt. Nästa steg blir att SvFF och AB kräver ett rosa band för att komma in på arenan. För dom som inte har ett är ju huliganer och har inget där att göra. BTW Forza Brage Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts