Gå till innehåll

Allt om Allsvenskan!


Pimpen

Recommended Posts

Jag blir som ett litet barn nu när allsvenskan snart drar igång. Idag kom Expressens fotbollsbilaga och på måndag kommer Aftonbladets. Nu har man lite skönt att läsa mellan potterna.

 

Är själv Elfsborgare och är riktigt förväntansfull inför säsongen. A Svensson på väg hem och ny arena på G. Mindre än två veckor till premiären....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 175
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vill se hur MFF klarar pressen.

 

Jag tror det ar alldeles for hoga forvantningar stallda pa CHampions League kvalet. Aven om MFF ar bra i Sverige, sa vet vi ju att svenska klubblag ligger ljusar efter resten av Europa.

 

Dock har man foljt upptakten och MFF verkar ha spelat mkt bra under forsassongen, truppen ar frisk, sa vad som helst kan handa.

 

Vore sa forbannat roligt om ett svenskt klubblag kunde a sig in i Champions League igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer mina spontana tankar.

 

Årets Vinnare: Malmö (stabil trupp som lär bli ännu bättre med Rosenberg)

 

Årets Tvåa: IFK Göteborg (ICA ser starkt ut. Har stor respekt för Selakovic)

Årets Överaskning: Elfsborg(Tror att Svensson kommer regera)

 

Årets Floppar: Örgryte och GIF Sundsvall (Får nog mer problem än de själva räknat med)

Årets Skyttekung: Markus Rosenberg (Ser glödhet ut i år igen)

 

Årets Galning: Stig Töfting (Kommentar överflödig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl med göra en lista :)

 

Årets Vinnare: Malmö (ja vad ska man säga?)

 

Årets Tvåa: Halmstad (Alltid bra)

 

Årets Överaskning: Häcken (kommer placera sig på över halvan av tabellen)

 

Årets Floppar: Gefle och Assyriska (Känns som Gefle ska vara glada om dom tar ett poäng och tror inte heller Assyriska kommer ta särskilt många)

 

Årets Skyttekung: Markus Rosenberg (ja...)

 

Årets Galning: Stig Töfting (Är ju bara hålla med föregående talare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årets Vinnare: IFK Götlabörg

 

Årets Tvåa: Malmoe FF

 

Årets Överaskning: Hammarby (kommer trea)

 

Årets Floppar: Elfsborg och Assyriska (Elfsborg får kvala och Assyriska åker ur)

 

Årets spelare: Petter Furuseth-Olssen (dominerar på kanten)

 

Årets Skyttekung: Pablo Pinones-Arce (gör 14 mål)

 

Årets Galning: Djurgårdsfansen som stormar Söderstadions gräsmatta efter att dom förlorat med 0-5. Skäms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årets Vinnare: Malmö FF (måste bara hållas som favoriter)

 

Årets tvåa: Djurgården (tror inte att IFK kommer klara sig lika bra i år, Djurgården alltid kandidater)

Årets överaskning: ?? ja du ??

 

Årets flopp: Assyriska (ingen flop egentligen, kommer inte ha en suck, har ingenting i Allsvenskan att göra)

 

Årets skyttekung: Rosenberg (Om Malmö tar hem detta är mkt Herr Rosenbergs förtjänst, guld värd)

Årets Galning: Stig Töfting (Kan inte bli ngn annan)

Årets besvikelse: ÖSK är inte i allsvenskan :'([/b]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul lista!

 

Årets vinnare: Blåvitt

 

Årets runner-up:Djurgården

 

Årets flopp: Malmö och Aik (superettan)

 

Årets värvning: Ibrahim Ba (eller Bha) Djurgården

 

Årets sämsta värvning: Ganska given Långås såkåklart (Häcken)

 

Årets skyttekung: George Mourad

 

Årets sumpa målet: Långås igen

 

Årets galning: Håkan Mild

 

Årets pole position (bra början): Örgryte

 

Årets mål: Bengt Andersson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte detta blivit klart i förrgår så hade jag kunnat tro att det var ett april skämt.

 

Samuel Wowoah lämnar Djurgården. Men han blir kvar i allsvenskan. IFK Göteborg blir ny klubbadress för 28-åringen.

- Det är inget jag kan kommentera, säger han.

 

 

Hur tänker ICA då?? Vad ska Wowoah kunna tillföra Änglarna? Han kan bli en välbetald vattenbärare men knappast så mycket mer. När han ratats av Djurgården och inte fått en chans att spela sig till en plats borde det vara svårt att plats i Blåvitt. Tänker på hur det var när Christian Karlsson värvades från IFF-IFF i slutet på 90-talet för att sedan hamna i frysboxen. Efter det så såg de hellre att han var på golfbanan än på träningarna.

 

Luktar lite "Marino Ramberg" över det hela. Å andra sidan har ju Djurgården värvat Dr Jones från Bois. Han kan oxå bli en riktig floppvärvning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årets etta: Malmoe if if

 

Årets två: Bajen

 

Årets sjönk-som-en-sten: Halmstad

 

Årets skyttekung: Markus Rosenberg

 

Årets match: Hammarby - Djurgården (Söderstadion)

 

Årets kom igen nu gubbar, så överröstar vi bortaläktaren: Gefle

 

Årets överraskning: Elfsborg

 

Årets Överaskning: Hammarby (kommer trea)

:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Underbart att se MFF spela ut tråkiga Kalmar igår!

 

Äntligen fick de förbannade smålänningarna känna på riktig anfallsfotboll...

 

Gissa om jag kommer att träna med MFF-tröja på Hossmos (lag från det mörkaste småland) träning ikväll...

 

1-0 till di himmelsblå, 1-0!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag alskar sportjournalister. Eftersom Allsvenskan har varit sa haussad infor denna sassongen sa har ju tidningarna kampat om att kunna leka experter.

 

Redan efter 4 omgangar "visste" alla experter hur allsvenskan slutade. Stockholmslagen var kassa, speciellt Djurgarden som skulle kanske aka ur.

 

Snalla... det har nu gatt 8 omgangar och vilket lag som helst kan fortfarande vinna.

 

Blir en spannande fortsattning. Sjalv kommer jag att finnas uppe pa plats i Olympia for att se MFF vinna mot HIF ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte heller alltför glad i vissa så kallade sportjournalister, dagens media är det stora hotet mot fotbollen. Ta Aftonbladet som ett lysande exempel, de har nu i ett antal månader via vinklade reportage och frågeställningar gjort sitt yttersta för att skrämma bort vanliga svenssons från arenorna.

 

En grym tur för oss fotbollsälskare dock att de i lagom tid lyckades trycka upp ett rosa armband genom vilket vi kan visa hur mycket vi tycker om att se på fotboll. Vilken tur för de som stannar hemma från arenorna i rädsla för att bli ihjälslagen av en huligan att samtliga spelare i allsvenskan tvingas bära bandet, nu känner de sig trygga igen. Sen att bandet råkade vara rosa och att aftonbladet har en gratis reklamplats på varje allsvensk spelare är bara en slump.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grym tur för oss fotbollsälskare dock att de i lagom tid lyckades trycka upp ett rosa armband genom vilket vi kan visa hur mycket vi tycker om att se på fotboll. Vilken tur för de som stannar hemma från arenorna i rädsla för att bli ihjälslagen av en huligan att samtliga spelare i allsvenskan tvingas bära bandet, nu känner de sig trygga igen. Sen att bandet råkade vara rosa och att aftonbladet har en gratis reklamplats på varje allsvensk spelare är bara en slump.

 

:lol::lol::lol:

 

Aftonbladet konstaterade ju att "Här dör fotbollen" och "Här brinner fotbollen upp", men tack vare sina rosa band har fotbollen fötts på nytt. Nästa steg blir att SvFF och AB kräver ett rosa band för att komma in på arenan. För dom som inte har ett är ju huliganer och har inget där att göra.

 

BTW Forza Brage

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...