Gå till innehåll

Allt om Allsvenskan!


Pimpen

Recommended Posts

  • Svars 175
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
Haha, ryktas om att Litmanen är på väg till Di Blåe. Vadå Real Malmö? :)

Snart börjar kvällstidningarnas kampanj :?

 

Frågan är om vi har någon större nytta av en avdankad finne i allsvenskan, hans rutin kan nog vara bra i kommande CL-spel...

 

Hej där nere, vi är Malmö!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÖISare?

 

Öisare in i själen, tro ingenting annat, men älskar staden Göteborg och följer därför alla Göteborgslag, inte bara fotboll, även hockey, handboll etc. Kan tänka mig att du inte har samma sympatier för Djurgården t ex? :)

 

Som vi alla vet har ni taskig supporterkultur i gbg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÖISare?

 

Öisare in i själen, tro ingenting annat, men älskar staden Göteborg och följer därför alla Göteborgslag, inte bara fotboll, även hockey, handboll etc. Kan tänka mig att du inte har samma sympatier för Djurgården t ex? :)

 

Som vi alla vet har ni taskig supporterkultur i gbg.

 

Knappt att det ens kan kallas supporterkultur. Göteborg, Malmös och alla andra bondelags klackar består av några stycken 50-åringar som kommer körandes på sina traktorer, iförda träskor och stråhattar, som tutar i takt.

I Stockholm blir det lite tryck iaf.. Inga pinsamma 'Real Malmö' eller 'Di Blåe' .. Skåne till Danmark ffs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina åsikter om de allsvenska lagen i bokstavsordning.

 

Assyriska

 

Pajasförening med stort P. Feta medgångare med patetiska fans. Medias upphausning av laget är löjlig. De kommer åka ur och tur är väl det. Idiotlag.

 

Djurgården

 

Ja, vad ska man säga? Hur man kan hålla på denna vidriga klubb övergår mitt förstånd. Sveriges i särklass största medgångarförening, och ingen kan säga att konkurrensen inte är god. Trots bra förutsättningar har man fula, dryga och framförallt extremt okunniga fans. De flesta är dessutom i 15-åldern och kör moped. Hade man infört en 18-årsgräns på Stadion hade det där bara stått ett tjugotal vilsna personer där. Fansen pendlar som bekant mellan Stadion och Globen, beroende på hur det går för fotbolls- resp. hockeylaget.

 

Elfsborg

 

Riktiga bönder som förpestat vårt land med en våg av fula frisyrer hos fotbollsspelare (typexemplet är väl den numer värdelösa djurgårdsapan Fredrik Stenman). Sådana djävulens krafter måste motverkas. Anders Svensson är för övrigt tjock. Den nya arenan är dock fin. Det ska medges.

 

Gefle

 

För sorgligt för att kommenteras.

 

IFK Göteborg

 

Som alla vet är ICA en mycket sorglig förening. Fansen är förvisso tämligen åtskilliga, men desto mer patetiska. Att hälften av dem heter Glenn och arbetar med att rensa fisk på Hisingen gör ju inte saken bättre. Charm säger vissa, motbjudande säger jag. Kamratgården? Hehehe. Det namnet är fan obetalbart. :D

 

Tror att de är bra och ska slåss om guldet, men ligger och haltar i mitten. Jag tippade dem som femma inför säsongen (fick mycket skit för det), och jag kan ju inte säga att jag tänker ändra mitt tips på den punkten.

 

Halmstad

 

Var på plats och såg deras senaste match mot Malmoe FF. Troligtivis har de allsvenskans bondigaste publik och det med råge. Har dock inget emot det laget, tvärtom. En fin och välskött klubb, som dessutom producerar stora talanger.

 

Hammarby

 

Ja, denna klubb är nog det största skämtet i Sveriges historia. Förutom att de är värdelösa på att spela fotboll (och har så alltid varit) så finns det en riktigt motbjudande "idelogi" bakom skiten. Hela Söder-tjafset är det mest överhypade man kan hitta på vår jord. Och myten om Söderstadions fantastiska publik med sin landskamsstämning är vidrig. Fansen är pajasar som skiter i hur det går för deras lag så länge de får gå och kröka i samband med matcherna. Resultaten kommer i andra hand för bajare, det viktiga är "gemenskapen" och att ta några (tio eller fler) öl på Kvarnen före och efter match. Att knarka, supa och bränna tuffa bengaler på läktaren är det enda bajare bryr sig om.

 

Helsingborg

 

Ett östdanskt lag med mycket bonderi blandat med en viss stil gör detta lag svårplacerat. Skulle kunna skriva en hel del negativt om denna klubb, men även en hel del positivt.

 

Häcken

 

Haha. Är det 2000 i snitt de har eller? Tur för dem att de har Gothia cup. Jaja, det är väl kul att de är bättre än sina göteborgska kollegor iaf. Tråkigt lag, anyway.

 

Kalmar

 

Bedrövligt ful arena och lite töntiga brassar. Hur någon människa kan gilla den klubb är svårt för mig att förstå. Någon charm finns ju uppenbarligen inte att hitta. Gillar dock deras spelstil.

 

Landskrona

Bönder som pratar danska? Nej tack!

 

Malmö

 

Var ju som jag sade och såg HBK-MFF i måndags. Tyvärr var man ju tvungen att hålla på vidriga Malmö för att de ska ta ikapp på ännu vidrigare Djurgården. Malmö är en rik storklubb, men jag tycker att det verkar vara mycket fiffel och kriminell verksamhet i den klubben. Fansen består till hälften av "skånepågar" som har en väldigt naiv världsbild och till hälften av wannabe-huliganer som tycker det är skitcoolt att "röja" när man ligger under med tre noll. Töntar. Fan vad man njöt förresten när den före detta djurgårdsnollan Louay Chanko blev utvisad. Vilken idiot.

 

GIF Sundsvall

 

Stäng Norrlandsfönstret snarast! Detta lag är inte bara bönder, de är norrlänningar också. Och hela Norrland verkar gilla dem. Bara det är en stor anledning till att ogilla denna vedervärdiga förening. Åk ur nån gång!

 

Örgryte

 

Vädligt dåligt publikstöd. Verkar dock finnas en och annan riktig supporter till denna klassiska förening. Ganska ointressant lag idag och dessutom från Göteborg. Hade ändå inte haft så mycket emot dem om det inte vore för idioten de har till tränare (Zoran Lukic).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teichmann, jag älskar din bittra syn på svensk fotboll :heart:

 

Hej där nere, vi är Malmö!

 

Hehe, det blir så efter vad som hänt de senaste åren. Följer man ett lag noga utvecklar man sådana känslor mot de flesta klubbar förr eller senare. Men det kanske låter som jag går runt och hatar varenda klubb i Sverige. Så är verkligen inte fallet. Finns bara två klubbar som jag hatar i ordets rätta bemärkelse.

 

Akta dig för Malmö!

 

eurythmech:

Woxlin, Makondele och den där Benny Matsson som sänkte Bajen är de jag kan. Det var tre stycken det. Men du har annars rätt i att jag inte vet mycket om Gefle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hammarby

 

Och myten om Söderstadions fantastiska publik med sin landskamsstämning är vidrig.

 

 

Att jämföra stämningen på Söderstadion med stämningen på en landskamp är inte bara elakt utan också väldigt okunnigt.

 

För att ta svenska landskamper som exempel så har de aldrig varit i närheten av den stämning man får uppleva vid ett besök Söderstadion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hammarby

 

Och myten om Söderstadions fantastiska publik med sin landskamsstämning är vidrig.

 

 

Att jämföra stämningen på Söderstadion med stämningen på en landskamp är inte bara elakt utan också väldigt okunnigt.

 

För att ta svenska landskamper som exempel så har de aldrig varit i närheten av den stämning man får uppleva vid ett besök Söderstadion.

Menade mer den här mentaliteten att det ska vara så mysigt att gå på fotboll, att resultatet inte är det viktiga utan glädjen (och för bajare innebär glädje att kröka) och att alla är en enda stor familj. Detta har dock förändrats ganska mycket på senare år, i och med att yngre förmågor i form av bajare har utvecklats. Självklart vet jag att det är bättre stämning på SÖS än på en landskamp.

 

Gida:

Sveriges mest anrika förening (och jo du, jag är väl medveten om att det går att säga ett och annat negativt om den också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis är jag gnagare, det sa jag ju också i inlägget innan (Sveriges mest anrika förening skrev jag ju...).

 

Nästa år är vi tillbaka i Allsvenskan. 3-2-seger idag borta mot Trelleborg och upp i serieleding. Vi är lika bra eller bättre än vissa bottenlag i Allsvenskan redan nu. Och bättre kommer vi bli. Men eftersom tråden är om Allsvenskan så är inte det något vi ska diskutera här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sveriges mest anrika förening

 

My ass, ÖIS piskade er med bakbundna armar medan ni fortfarande sökte styrelse och klubbfärger. Ingen klubb är mer anrik än ÖIS, dessutom från Göteborg, Sveriges framsida, behöver något mer sägas?

 

Tråkigt att du inte kunde lista ditt eget lag bland de allsvenska klubbarna.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allsvenskan är ingenting utan AIK. kolla på publiken, löjligt. Det är Skam och skandal säger jag när en klubb i superettan håller högre publiksnitt än medelklubben i allsvenskan.

 

 

Ni "vill inte ha oss", men ni vet att ni vill ha oss ;)

 

 

*edit* och på tal om sveriges framsida, det var fanimej ingen framsida vi såg när vi levde rövare nere i Frölunda centrum häromdagen ;) Aldrig sett värre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teichmann - Varför skriver du inte om AIK också?

 

En blandning av idiotiska skinnbulor med för korta jeans, bombarjackor och tygmärken, "tuffa hulliganer" och Solna tattare.

Hela förening är ett stort misslyckande, och fansen slåss såväl med varandra som med spelare och ledning, samtidigt som man försöker hävda sig igenom att hela tiden skylla på andra och klaga på annat. "Allt är Sannys fel" "Trelleborg ligger bra till eftersom dem möter lag som nyss spelat mot AIK".

Men ja just det, ni har ju Sveriges trognaste fans. 13 åriga pojkar som har ett medlemsskap i Black Army, som blir sexuellt upphetsade av att vråla (Eller pipa då dem har målbrotts röster som t.o.m. MJ skulle bli skrämd av) hatsånger. Ja, dessa trogna fans är stommen i AIKs förening, fyfan vad bra ni är!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teichmann - Varför skriver du inte om AIK också?

 

En blandning av idiotiska skinnbulor med för korta jeans, bombarjackor och tygmärken, "tuffa hulliganer" och Solna tattare.

Hela förening är ett stort misslyckande, och fansen slåss såväl med varandra som med spelare och ledning, samtidigt som man försöker hävda sig igenom att hela tiden skylla på andra och klaga på annat. "Allt är Sannys fel" "Trelleborg ligger bra till eftersom dem möter lag som nyss spelat mot AIK".

Men ja just det, ni har ju Sveriges trognaste fans. 13 åriga pojkar som har ett medlemsskap i Black Army, som blir sexuellt upphetsade av att vråla (Eller pipa då dem har målbrotts röster som t.o.m. MJ skulle bli skrämd av) hatsånger. Ja, dessa trogna fans är stommen i AIKs förening, fyfan vad bra ni är!!

 

Vilket rörigt inlägg.

 

Bäste medmänniska,

 

Varför jag inte skrev om AIK? Tråden handlar ju om Allsvenskan och AIK ska följdaktligen inte diskuteras här. Jag tror nog att även du kan inse det om du tänker efter en smula.

 

En blandning av idiotiska skinnbulor med för korta jeans, bombarjackor och tygmärken, "tuffa hulliganer" och Solna tattare.

 

Ojoj, hårda ord. Jag antar att du hört den från eran (antar att du är ett djurgårdssvin) otroligt vassa och extremt PINSAMMA ramsa "Vi är inte AIK" där mindervärdskomplexet lyser igenom totalt. Att besvara detta vore mest löjligt, men men.

 

Solnatattare (ja, det är ETT ord) är ju för övrigt ni också, som har spelat på Råsunda under en VÄLDIGT stor del under historien (men det vet väl inte du om som började följa DjIF 2002). Begreppet bör följdaktligen endast användas av bajare och andra lag i Sverige. Att djurgårdare använder det är fullständigt absurt, men det förstår ni inte tydligen själva. Hemlösa Djurgårn, ja ni är HEMLÖSA Djurgårn!

 

Hela förening är ett stort misslyckande

 

Haha, ja historiekunskaper visar du prov på än en gång. AIK är en av de mest framgångsrikaste klubbarna i Sverige någonsin och till skillnad från till exempel DjIF har man spelat en del i Europa.

 

Vet Du inte att DjIF är kända för att pendla mellan serierna? Svårt att veta när man är medgångare.

 

"Trelleborg ligger bra till eftersom dem möter lag som nyss spelat mot AIK"

 

Härligt med folk som vägrar se den humorn som låg bakom den artikeln. Men att humor inte direkt är Skansenfansens bästa sida är ju känt sedan länge.

 

Men ja just det, ni har ju Sveriges trognaste fans.

 

Mmm, det har vi i konkurrens med Hammarby (även om de inte bryr sig om vad laget presterar, så jämförelsen är egentligen lite konstig). Ni däremot hade väl inga fans alls i slutet av förra året. :D

 

13 åriga pojkar som har ett medlemsskap i Black Army, som blir sexuellt upphetsade av att vråla (Eller pipa då dem har målbrotts röster som t.o.m. MJ skulle bli skrämd av) hatsånger.

 

Värst vad du vet bra vad BA-fjortisar blir sexuellt upphetsade av... Dags att komma ut ur garderoben?

 

Ja, dessa trogna fans är stommen i AIKs förening, fyfan vad bra ni är!!

 

Nej. Till skillnad från Kaffeknappens IF så består inte AIK:s publik till majoriteten av fjortisar. Följdaktligen är inte dina fjortispolare på Norra stå någon kärna vare sig bland Råsundas eller Norras publik. Allt är inte som på Stadion (tacka Gud för det).

 

Mysticum:

Skitsnack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teichmann - Varför skriver du inte om AIK också?

 

En blandning av idiotiska skinnbulor med för korta jeans, bombarjackor och tygmärken, "tuffa hulliganer" och Solna tattare.

Hela förening är ett stort misslyckande, och fansen slåss såväl med varandra som med spelare och ledning, samtidigt som man försöker hävda sig igenom att hela tiden skylla på andra och klaga på annat. "Allt är Sannys fel" "Trelleborg ligger bra till eftersom dem möter lag som nyss spelat mot AIK".

Men ja just det, ni har ju Sveriges trognaste fans. 13 åriga pojkar som har ett medlemsskap i Black Army, som blir sexuellt upphetsade av att vråla (Eller pipa då dem har målbrotts röster som t.o.m. MJ skulle bli skrämd av) hatsånger. Ja, dessa trogna fans är stommen i AIKs förening, fyfan vad bra ni är!!

 

Har försökt hålla mig ifrån den här tråden, men nu måste jag skriva lite iaf.

 

Angående skinnbulor med bombers kan man idag räkna dem på handens fem fingrar på Norra. Det är faktiskt inte 80/90-talet längre om du inte har märkt det, och på den tiden var det rätt friskt med skins i dif och bajen oxå.

 

Trogna fans, ja där är ju dif verkligen i topp! Hade ni ens 500 pers i snitt när ni låg i ettan? Det är väl bara malmö som slår oss(alla svenska lag inräknade) fast vi ligger i ettan.

 

13-åriga pojkar i målbrottet. Du, det är inte för inte som Blue saints kallas för Baby saints.

 

slutligen >>Mysticum

Vad är det som är så jävla anrikt med öis? Att ni funnits fyra år längre än AIK eller att ni spelat i Allsvenskan 20 säsonger mindre? Och göteborg är rikets andra stad och baksida, punkt slut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var mer menat som en retsam pik; ditt svar låter väldigt aggresivt. AIK är en av Sveriges mest anrika klubbar, men att jag som Öisare finner Sällskapet mer anrikt får väl stå för mig. Belägg för mitt påstående har jag dock. Här kommer ett axplock:

 

- Sveriges äldsta fotbollsförening.

 

- Var med och spelade (och vann) Sveriges första officiella fotbollsmatch.

 

- Regerade länge svensk fotboll och var så överlägset att man t o m spelat final mot det egna B-laget i SM-finalet. I början av 1900-talet var de så överlägsna att motståndarlaget fick handikapp, d v s börja med flera mål än motståndarlaget. Detta till trots vann man många SM-guld under denna period.

 

- Var först med att få en alldeles egen supporterklubb, numera Balders Hage, som förresten var namnet på ÖIS första arena, där Liseberg nu är placerat.

 

- Sex bragdguldsmedaljörer. Detta är rekord och vad jag vet finns det ingen annan idrottsförening som ens är i närheten av detta.

 

- Framgångar i friidrott, till exempel Sveriges största friidrottare genom tiderna (enligt många), Patrik Sjöberg, samt Christian Olsson som nyligen tog OS-guld.

 

- Otal framgångar i brottning, flera OS-guldmedaljörer, t ex Mikael Ljungberg (må han vila i frid).

 

- Många många idrottspersonligheter vars namn alltid kommer att bli ihågkomna.

 

 

Enligt mig vore det helt fel att påstå att ÖIS inte är en anrik klubb. Vill du påstå att AIK är en än mer anrik klubb får det stå för dig, självklart färgas åsikterna av platsen där hjärtat hör hemma. För mig är det ÖIS.

 

Väl mött nästa säsong, lycka till i Superettan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...