Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 1


pokerface

Recommended Posts

Vad hände sista handen då?

 

Jag antar att ector fick in degen som hyffsad favorit och blev utdragen. Men lite mer info som stackstorlekar och sånt vore ju intressant.

 

Sista handen ställde Ector in efter river blank och blev synad efter stekning av par i sexor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 311
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad hände sista handen då?

 

Jag antar att ector fick in degen som hyffsad favorit och blev utdragen. Men lite mer info som stackstorlekar och sånt vore ju intressant.

 

 

A8 mot KT allin preflop och i princip alla marker inne i potten.

 

Inför river har två av Ekmans outs "blockerade" tack vare färgdrag.

K sitter dock på river och Ekman blir feta chipleadern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände sista handen då?

 

Jag antar att ector fick in degen som hyffsad favorit och blev utdragen. Men lite mer info som stackstorlekar och sånt vore ju intressant.

 

 

Kan berätta de två viktiga händerna i slutet och hur jag tänkte. Blindsen i båda är 25k 50k. Första handen har jag ca 800 000 marker och Stefan ca 600 000 jag limpar i sb med A8 han säger 130k till från BB och jag går all in.

 

Mitt resonemang är helt enkelt att jag leder och att han kommer lägga sig, jag vill ha potten utan strid för att befästa min chiplead. Han synar. rags på floppen jag får klöverdrag på turn så har har 4 outs. Klonk på river.

 

Jag jobbar mig tillbaka till 450-500k något. Stefan säger 100k från sb jag har Q9 klöver. Normalt ställer jag in här men han har ju visat att han synar med Kx så jag tar en flopp i stället. floppen kommer 234 med 2 hjärter båda checkar turn kommer hj 7.

 

Här sätter jag honom på två höga kort QJ K9 AT osv. Jag tror också att han kommer syna om han har ett hjärter så därför knackar jag igen han knackar också. River är en ofsuit sexa. Jag tror att han har missat bordet och att han kommer folda en bättre hand än min så jag ställer in mina 400+ k och han steker en stund innan han hittar synen med K6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hur dåliga var dom fula ljudeffekterna...."sheeebooom" när någon går all in, eller trummaskin som börjar veva när någon fick AA, eller twillight musik när det tänkesituationer osv osv... snälla.. låt produktionsteamet åka båt till långbortistan och kvarlämnas där... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också Glimne blev bättre och bättre. Femmans kommentatorer är bra, men Glimne är häftigare att lyssna på och speciellt hans lilla berättarstunder med Geigert. Haha, han är för skön.

 

Femman skryter mycket om sin produktion, men det var bättre poker i Pokermiljonen med häftigare spelare, speciellt Eichart, och utan ett behov likt femman att spela dagis i sista avsnittet. Kul att Stefan vann, honom gillade jag från första programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nyss finalen på Tv4's webbtv, grattis Stefan. Snygga klonkarskills där med KT :)

 

Har sett tre program tror jag, och finalen var klart bäst, fanns i alla fall några intressanta händer. Ökade mörkarna enormt snabbt eller var det jävligt tajt spel? Kändes som om mörkarna ökade i princip varje varv mot slutet :)

 

Var det många intressanta händer som klipptes bort btw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla icke pokerspelande medelsvennssons skulle rösta om vilket finalprogram som var bäst av Poker och Pokermiljonen, är jag tämligen säker på att Pokermiljonen skulle vinna en jordskredsseger.

 

Jag som pokerspelare tyckte oxå iförsig att pokermiljonens final var bra mkt bättre än 5ans...

 

I 5ans final tyckte jag ingen verkade lira sitt bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som ingen har sagt något om än är när Magnus bara synade med AKs mot AA. Jag hade varit frestad att trycka till där, men han anade kanske något. Eller var orolig att typ JJ och liknande skulle gå all in om han höjde. Med tanke på handen så tyckte jag att han klarade sig undan otroligt billigt i den där potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! Tycker det var riktigt bra spela i finalen. Eichardt är en favorit sedan man fick höra alla visdomsord i tv3:s dokumentär. Hur tycker ni som var med att Anton Körberg skötte sig?

 

 

Vilka visdomsord och vilken dokumentär? När gick den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat lite kring över situationen då Peter sitter med AA mot Fredriks KK. Peter visar ju det där kontiga leendet och strax efteråt lägger sig Fredrik.

Glimne säger något om att han möjligen avslöjade sig genom att flina. Men det där flinet kan väl lika gärna tyda på svaghet, eller? Det beror ju helt på hur motspelaren tolkar det.

 

Vad säger ni? Tycker ni att Peter gjorde bort sig? Det är väldigt lätt att tycka så när man har all info...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...