Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 1


pokerface

Recommended Posts

  • Svars 311
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Måste kännas skönt en månad före bröllopet att din (blivande) fru har koll på din kapacitet. Både på och vid sidan av pokerbordet.

Det är snarare så att jag har koll på hennes kapacitet vid pokerbordet. HON tror att jag är mycket bättre än vad jag är ;)

 

 

 

 

 

 

Hoppas att du slipper reta dig för mycket på mig och Dan i höst.

Dvs om din fru tillåter dig att titta ;)

quote] Jag retar mig faktiskt inte alls så mycket. Tyckte mest det var roligt. Grodor har jag också sagt många och det vore ju hemskans tråkigt om man gick runt o bara sa jätteöverlagda saker. Så en o annan groda piggar upp!

Jag tror att jag får se vilka tvprogram jag vill. Får inte du? ;)

 

Till sist på fullt allvar.

Jätteroligt att du läser här Joakim! Jag känner mig hedrad att du kommenterade mitt lilla inlägg.

Ha det jättebra och lycka till med alla projekt!

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller språket eng/sve i poker så kan man skriva en doktors avhandling när det gäller att mixa.

 

"Bet två tusen", Jag raisar sju tusen, snygg fold, osv. Vi blandar och eftersom engelskan är det officiella språket i Poker så komer vi svenskar alltid att blanda in vårat eget.

 

Va? Nej, Joakim. Vi blandar in en massa engelska i svenskan, inte tvärtom. Det är inte nödvändigtvis fel att blanda in engelska, men det är ändå svenskan som är det "officiella pokerspråket" i Sverige.

 

Lite OT nu.

Nåt som i n t e är okej. När jag ser att du bor i Frölunda måste jag bara få säga det här: Man vill skjuta sig en kula för huvudet när svenska idrottsföreningar tar engelska namn. Frölunda Indians är det va? Jag menar va f-n, har folk ingen stolthet?! Hur troligt är det att t ex New York Rangers byter namn till... New York Allmänna Idrottsförening.

 

Men det är ju inte ditt fel. :-) (Tror jag i alla fall.)

 

Nej det är inte mitt fel... ;)

 

Dessutom så pratar vi om en förening som från början hette Västra Frölunda IF men sedermera splittrades eftersom hockeysektionen hade dålig ekonomi och hotade att köra hela föreningen i putten. Sen döpte man om sig för att sälja souvenirer. Tidigare så marknadsförde man sig som laget i Vilda Västern och därför valde man Indians. Jag tycker det är lika fånigt som HV 71 Blue Bulls ellr t.ex. Färjestad Wolfpack eller wathever... Men pengar gör dom och därför överlever dom...

 

NOTA BENE. jag bor i Västra Frölunda, men har andra sympatier....

 

Språket....hm... jaja vi kan väl vända på det då, Men då måste vi propagera för att ta bort shuffle up and deal..... OK? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste kännas skönt en månad före bröllopet att din (blivande) fru har koll på din kapacitet. Både på och vid sidan av pokerbordet.

Det är snarare så att jag har koll på hennes kapacitet vid pokerbordet. HON tror att jag är mycket bättre än vad jag är ;)

 

Jag visste väl att du TRODDE att du hade koll på hennes tells... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot kändes det faktiskt underhållande som helhet till skillnad från de flesta kvalavsnitt jag sett och jag tror som sagt att säsong2 kommer att bli kanon. Om bara Unibet kunde inse att Glimne gör mer skada än nytta också så kanske säsong 3 kan bli världens bästa poker-produktion?
Alltid roligt att höra ditt ris och dina rosor Ector. Pokermiljonen är, som jag påpekat så många gånger tidigare på forumet, ett pokerprogram och ett underhållningsprogram. Till skillnad från många andra pokerprogram försöker vi hela tiden hålla balansen för att ni proffs och semi-proffs ska stå ut med produktionen samtidigt som Svenne Banan, som bara kört mörkpoker på fyllan, ska upskatta programmet. Någonstans här tycker jag att det är ganska lätt att förstå varför Glimne har en plats i Pokermiljonen även säsong två. Nej, han är inte den bästa expertkommentatorn. Och ja, det finns en massa andra människor som kan mycket mer om turneringspoker. Men, men. Nu sitter herr Glimne bredvid Jocke hela den här säsongen också så passa på att garva åt alla små roliga anekdoter osv istället för att haka upp er på att han inte är knivskarp i kommenteringen. Och ja, vi kommer att fortsätta med ljudeffekter för att förstärka spänningsmoment för dem som inte uppfattar spänningen lika tydligt som ni här på forumet.

 

Vad det gäller kvaliteten på spelet i kvalomgångarna så är jag förste man att hålla med om att den inte alltid är på topp. Men återigen, det är ett underhållningsprogram. Formatet bygger ju på att kändisarna och kvalarna ska få en ärlig chans. Är de dåliga, och inte lyckas klonka, så åker de ju ut.

Orkar ni inte se "tomtar" lira - vänta till semifinalerna och finalen. Förmodligen kommer de att vara fullsmäckade med proffs och bra spel.

 

Till sist vill jag bara säga att det är roligt att läsa alla inlägg om vår lilla produktion, positiva som negativa. Nästa söndag smäller det, då är det premiär. Daniel Bergsdorf och Krister Hansson är de första proffsen som ska krossa det veka motståndet. Eller....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...