Gå till innehåll

The Well - Jerico


Jerico

Recommended Posts

Anser du dig vara den bästa 5/10 spelaren på svs? Om inte, vem är det då ?

 

Väldigt svårt att avgöra om man är bäst när man inte har så mkt händer på alla regs man undviker (för att de troligen är lika bra som mig ungefär eller för att de inte är så mkt värde och är jobbiga att spela mot). Men jag är bland de absolut bästa iaf. Trist att jag inte kan svara rakt på denna fråga, men det är inte någon falsk blygsamhet, det bara är så att jag inte vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 168
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Största vunna resp förlorade pott?

 

Vunna: ~12,000 kr mot iamivar 10/20 (flush över flush, Q hög mot k hög).

 

Förlorade: ~12,000 kr mot Bajselof på 10/20.

Han openraisar till 100 med AA, jag syn med 22. Flop 235. Han bet, jag raise, han 3betar. Jag 4betar han 5betar all in Jag synar. Han drar ut.

 

 

Om jag utmanade dig på HU, vilka är högsta stakes du skulle gå med på att lira?(jag lirar 0.5/1 och 1/2kr atm)

 

7.5/15 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om jag utmanade dig på HU, vilka är högsta stakes du skulle gå med på att lira?(jag lirar 0.5/1 och 1/2kr atm)

 

7.5/15 kr.

 

Varför vill du inte spela högre mot någon du borde ha relativt stor edge mot? Är du väldigt riskaversiv eller bara dålig på HU?

 

Vad spelar du oftast på CC? 20/20 eller 50/50? Eller kanske rent av dealers?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det var lågt tycker jag, varför vill du inte spela högre mot någon du vet att du antagligen har stor edge mot?

 

Håller hårt på mina nuvarande nivåer för att jag inte vill riskera tilt och inte vill må dåligt av en förlust. Vet att det inte är +EV, men för mig känns det som +lifeEV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du är en bra rulle om man kör CC 20/20 regelbundet?

 

Runt 20,000 kr om man inte spelar professionellt.

 

Är du en person som kan c/r allin med lågt färgdrag (t.ex.53s) på floppen vid effektiv stack på 2k i CC 20/20?

 

Bara om jag vet att det är mot nån där man har ok FE. Annars checkfoldar jag ofta sånt när man är nästan säker på att bli synad (t.ex megatight nisse höjer tidig pos flop K82 flushdrag, han nästan fullpottar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl börja med att tacka för den hjälp jag fick av dig när jag började spela poker, det gav väldigt mycket - tack och bock.

 

Kul att man kan hjälpa nån.

 

Vad har du för BB/100 på SvS olika nivåer, och över hur många händer?

 

Runt 8 PTBB/100 (16bb/100) på 2.5/5. ~200kh

Runt 6.5 PTBB/100 (13 bb/100) på 5/10. ~500kh

Runt 6.5 PTBB/100 (12 bb/100) på 7.5/15. ~80kh

Runt 0 PTBB/100 (0 bb/100) på 10/20. ~40kh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag minns rätt började du forskarstudera förra våren, och nu har du ett år kvar tills doktorsexamen. Det är snabbt jobbat! Särskilt med tanke på att det väl brukar ta 3-5 år att skriva sin avhandling.

 

Har du valt ett lätt ämne eller är du extremt begåvad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag minns rätt började du forskarstudera förra våren, och nu har du ett år kvar tills doktorsexamen. Det är snabbt jobbat! Särskilt med tanke på att det väl brukar ta 3-5 år att skriva sin avhandling.

 

Har du valt ett lätt ämne eller är du extremt begåvad?

 

Både och. Jag har valt ett ämne inom kemi där jag inte behöver labba något, jag har en mkt intelligent handledare som kommer med smarta ideer och jag är inte helt obegåvad inom kemi, matematik och programmering själv. På vår instutition tar det normalt 5 år annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du är en bra rulle om man kör CC 20/20 regelbundet?

 

Runt 20,000 kr om man inte spelar professionellt.

 

Är du en person som kan c/r allin med lågt färgdrag (t.ex.53s) på floppen vid effektiv stack på 2k i CC 20/20?

 

Bara om jag vet att det är mot nån där man har ok FE. Annars checkfoldar jag ofta sånt när man är nästan säker på att bli synad (t.ex megatight nisse höjer tidig pos flop K82 flushdrag, han nästan fullpottar).

 

Ok, håller med. Svårt hitta en solid linje här.

 

Jag fortsätter med några frågor;

 

1. Största skillnaden mellan CC 50/50 och 20/20 NL

 

2. Största backdag resp plusdag på CC 20/20?

 

3. Bankrulle för CC 20/20 om man spelar proffessionellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Största skillnaden mellan CC 50/50 och 20/20 NL

Aggressiverare regs. Färre semifiskar.

 

2. Största backdag resp plusdag på CC 20/20?

+14,000 kr. -8,000 kr

 

3. Bankrulle för CC 20/20 om man spelar proffessionellt?

100,000 kr skulle jag vilja ha. Och sen skulle jag aldrig vilja spela 20/20 professionellt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...