Gå till innehåll

The Well - Jerico


Jerico

Recommended Posts

hej

 

mycket intressant läsning!

 

jag spelade en del mot dig på 2.5 - 5 för länge sedan. vad har du för stats resp notes på mig?

 

hur spelar du mot en svag spelare som betar halvpott med topp-par och dålig kicker?

 

I vilken typ av situation fyrar du av dubbel barrel?

 

/silverado

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 168
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

 

***** Hand History for Game 821297425 *****

1000.00 NL Texas Hold'em - Monday, October 06, 01:34:25 ET 2008

Table Eva 10 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Jerico ( 3415.88 )

Seat 2: Drogo ( 2428.51 )

Seat 4: Hellgaard ( 2905.76 )

Seat 5: Jonko ( 1948.88 USD )

Drogo posts small blind [5.00].

Hellgaard posts big blind [10.00].

** Dealing down cards **

Dealt to Jerico [ 6s Ts ]

Jonko folds

Jerico raises [35.00]

Drogo folds

Hellgaard raises [70.00]

Jerico calls [45.00]

** Dealing Flop ** [ 7c, 9c, 8s ]

Hellgaard bets [100.00]

Jerico raises [330.00]

Hellgaard calls [230.00]

** Dealing Turn ** [ 5h ]

Hellgaard bets [400.00]

Jerico raises [1105.00]

Hellgaard calls [705.00]

** Dealing River ** [ 4h ]

Hellgaard checks

Jerico bets [1550.00]

Hellgaard calls [1390.76]

Jerico shows [6s, Ts ]

Jerico wins 159.24 from main pot

Jerico wins 5801.52 from main pot

 

 

 

 

X8 clubs?

 

Överpar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Om en normalt begåvad förlorande holdemspelare (online), ska bli vinnande, vilken disciplin och limitform tror du är lättast / går fortast att lära sig en vinnande strategi i? (dvs vilket pokerspel i.e.holdem,omaha etc, cg/ mtt/sng, FL,NL,PL).

 

sng skulle jag tro.

 

2) Vilket spel enl ovanstående premisser är svårast?

 

FL hold'em, men gissar i stort sett bara utifrån vad jag vet om spelen.

 

3) Om en person som aldrig spelat poker tidigare har bestämt sig för att börja spela online för skojs (alltså inget mål att kunna livnära sig på det, men iaf inte gå back) skull (om riktiga pengar), vilket råd skulle du då ge angående storlek på rulle, sajt och disciplin?

 

Skulle rekommendera att spela mycket lågt, om du inte kan hålla dig till att spela lågt bör du inte nöjesspela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var det som fick dej att satsa på SH istället?

 

Testade lite 2.5/5 SH nån gång när det fanns för få FR-bord och märkte att man fick ju betalt på allting hela tiden. Sprang riktigt bra med andra ord... Bytte helt efter ett tag och det har funkat bra sen dess.

 

Var det någon särskild "mognad" i ditt spel du kände som fick dej att gå över till SH?

 

Tror inte direkt det var nån direkt brytpunkt i mitt spel, mer att jag helt enkelt upptäckte 5max.

 

Nja, minnesgoda läsare av din dagbok minns att du intellektuellt tidigt förstod att SH ger en större edge till komeptenta spelare än vad FR ger. Trots detta fortsatte du infamt länge att harva på FR med motiveringar som att SH "ger för jobbig varians". Övergången till SH präglades också av deklarerade permenta återtåg till FR när du backade några k på SH-sessioner.

 

Detta tar jag upp för att det har klara paralleller med ett av två stora mysterium med ditt nuvarande spel: varför du inte går upp i nivå.

 

Återigen fattar du intellektuellt att du kommer att vinna mer och utveckla dig mer om du går upp i nivå, men likfullt stannar du kvar i det hemtama. Detta må väl vara hänt om det sker i några månader. Men i ditt fall så snackar vi om flera kvartal då du harvar överrullad på alltför låg nivå. Dina svar på varför du inte kliver upp ("springer dåligt", "motriggad") går helt på tvärs mot dina annars alltid logiskt strigenta poster.

 

Detta är skrivet i all välmening. Då dina poster har givit mig en hel del, vill jag ge feedback tillbaka. Prova dina vingar, och märk att dom bär.

 

Wellfråga: Vad har du för favoritdjur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det på CC igår?

 

+3000 kr

 

Spelade du någonting på bord 3 kl. 22-01?

 

Satt på bord 2 hela kvällen.

 

Tankar kring spelet igår? Intressanta händer?

 

Vi hade ett par jättefiskar inklusive en total nybörjare på vårt bord, men de drog senare.

 

Spelade en hand rätt slött och dåligt och blev ägd på river.

AQ i SB, straddlat. Ett par tidig pos limpare, jag completar bara (borde väl höjt). Flop AJT flushdrag. Jag pottar ut. 2 syn. Turn 3, två flushdrag ute nu. Jag bettar 3/4 pott. River 4, det ursprungliga flushdraget går in. Jag checkfoldar för 3/4 pott. Han visar Qx med backdoorflushdraget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelade en del mot dig på 2.5 - 5 för länge sedan. vad har du för stats resp notes på mig?

 

Har inte kvar notes från den tiden och statsen finnsi min gamla DB som jag inte har tillgång till just nu.

 

hur spelar du mot en svag spelare som betar halvpott med topp-par och dålig kicker?

 

Drar ut honom och tar honom till valuetown.

 

I vilken typ av situation fyrar du av dubbel barrel?

 

När turnkortet träffar en stor del av min cbet HD och om det ser "farligt" ut. Och om fi har hög fold to turn cbet%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, minnesgoda läsare av din dagbok minns att du intellektuellt tidigt förstod att SH ger en större edge till komeptenta spelare än vad FR ger. Trots detta fortsatte du infamt länge att harva på FR med motiveringar som att SH "ger för jobbig varians". Övergången till SH präglades också av deklarerade permenta återtåg till FR när du backade några k på SH-sessioner.

 

Detta tar jag upp för att det har klara paralleller med ett av två stora mysterium med ditt nuvarande spel: varför du inte går upp i nivå.

 

Återigen fattar du intellektuellt att du kommer att vinna mer och utveckla dig mer om du går upp i nivå, men likfullt stannar du kvar i det hemtama. Detta må väl vara hänt om det sker i några månader. Men i ditt fall så snackar vi om flera kvartal då du harvar överrullad på alltför låg nivå. Dina svar på varför du inte kliver upp ("springer dåligt", "motriggad") går helt på tvärs mot dina annars alltid logiskt strigenta poster.

 

Detta är skrivet i all välmening. Då dina poster har givit mig en hel del, vill jag ge feedback tillbaka. Prova dina vingar, och märk att dom bär.

 

Bra att nån minns bättre än jag själv =). Jo, jag är väl medveten om det här "problemet".

 

Wellfråga: Vad har du för favoritdjur?

 

Gillar inte djur så värst mkt, men måste jag välja så väljer jag Haj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för teori angående popoffers utveckling? Vet ej om du spelade mkt med honom på 2.5/5, men tro mig han var svs i särklass största fisk och spewåsna.. Helt plötsligt befann han sig på 5/10 och spelade riktigt bra och nu har han passerat oss båda i stakes..

 

Så hur är detta möjligt?

 

Jag tror att han alltid varit tänkade och så, bara att han inte fattat vilken spelstil som är vinnande egentligen. Maniacs som tightar till sig blir lätt bra om de håller diciplinen eftersom de har stor repertoar (och bra image att padda bankrullen med i början).

 

Antingen det eller så har kontot bytt händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värsta tiltutbrottet?

 

Slog handen i skrivbordet en gång när jag hade en 8 buyin downswing på en dag och blev precis losade det 8e inköpet med AA mot KK där KK rivrade en kung.

 

Haha, det låter verkligen så sjukt kul. En gång slog du handen i skrivbordet, då var du verkligen på tilt, ojoj. Man hör många historier om laptops som förstörs, tangentbord och möss som slåss sönder. Och så har du en gång slagit handen i skrivbordet, haha var bara tvungen. Men jag antar att detta är väldigt bra och något som hjälper dig att vara en vinnande spelare.

 

Ja just det, well frågor också.

 

Har du någon gång gjort något olagligt? I så fall vad är det grövsta?

 

Kan vi få se lite listor också:

 

Top 5 böcker

Top 5 Filmer

Top 5 Skivor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...