Gå till innehåll

The Well - Jerico


Jerico

Recommended Posts

  • Svars 168
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hur mycket höjer du som standard från det olika positionerna först in preflop? (har för mig att jag sett dig höja olika)

 

Ett tag använde jag pottknappen från UTG och CO, 3/4 pottknappen från btn och höjde till 3.5 från SB. Kör mest på pottknappen just nu, funderar på att börja höja 4x UTG dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon gång gjort något olagligt? I så fall vad är det grövsta?

 

Värsta är väl snatteri under tonåren.

 

Top 5 böcker

Stiftelsetriologin

I Robot

Liftarens guide till galaxen

Enders spel

Bilbo

 

Top 5 Filmer

 

Snatch

the Matrix

Bladerunner

the Terminator

Sweeny Todd

 

Top 5 Skivor

Innuendo (Queen)

A night at the Opera (Queen)

Made in Heaven (Queen)

Automatic for the people (R.E.M)

The kick inside (Kate Bush)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur brukar du spela jobbiga 3betsspelare preflop? Light calls eller mkt 4bets? Om du väljer 4bet, motivering och förklaring.

 

4 bets. Blir ett sånt jäkla gissningsspel i potter där man synar 3 bets light. 4betar junk och AK, QQ+ (de senare med intentionen att gå all in). Är det särskilt aggressiva preflopkrig på gång kan värderangen bli så stor som TT+,AJ+.

 

Vilken spelstil ogillar du mest att möta?

 

Ogillar att spela mot bra/ok LAGs OOP. Byter alltid bord när jag märker att man har en till vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelat 20/20 på cc har det bara varit dårar där som synat vilka höjningar som helst preflop och flera syn på det. Är du en av dessa dårar? :-D Om inte hur hanterar du det lösa spelet som är där? Är det super tajt som gäller och vänta på nötterna eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelat 20/20 på cc har det bara varit dårar där som synat vilka höjningar som helst preflop och flera syn på det. Är du en av dessa dårar? Om inte hur hanterar du det lösa spelet som är där? Är det super tajt som gäller och vänta på nötterna eller vad?

 

Jag är inte så jättetight i limp-potterna i position. Min överlimp HD är väl typ Axs,22-77,65s-T9s,97s-T8s (högre isolerar jag med). Jag synar dock inte folks jätteraisar med vad som helst, undviker framförallt att syna raisar från tighta spelare med draghänder (Axs,SC) och problemhänder (KJ,AJ,KQ) utan där är det pp och AQ+ som gäller.

 

Jag är nästan alltid den tightaste vid bordet preflop iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka filmer på DC skulle du rekommendera för en spelare som spelar förtillfället 0.5/1 @ SVS som spelar 4 bord i taget?

 

Är du alltid jätteseriös på riktigt som du är på forumet(iaf det jag sett av)?

 

Några tips till en 0.5/1 spelare @ SVS?

 

Tycker du att poker är kul eller spelar du endast för pengarnas skull?

 

Hur orkar du studera spelet sålänge varje dag? För att du tvingar dig själv, för att du tycker det är kul eller för att du tycker det är sådär kul men vet att det är viktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...