Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul att höra. Keep it up ;-).

 

Tack.

 

Ok, det avgör det, jag kör på en stund till ikväll! Var i valet och kvalet om jag skulle spela en timme till eller ta det lungt tills filmen På drift mot Idaho börjar:

 

my_own_private_idaho_1.jpg

 

(jag har bara sett delar av den tidigare och den verkar bra)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkade inte se klart filmen. Den verkade väl ok men jag kom på att det var EV- att syna raise preflopp med SC(tack AdslVerbe för att du svarade så fint på min fråga ang. detta i den gemensamma 0.5/1 dagboken*) och blev spelsugen igen.

 

Var uppe och skottade lite på NL 400. Tror trots allt att det är ett tag kvar innan jag börjar spela på den nivån. Bättre att försöka spare in på utgifter i det dagliga livet än att gå upp i nivå redan nu.

 

Dagens lärdomar:

 

Calla inte med SC pre om ngn raisar mitt bet.

Bara för att livet är bättre än någonsin i mitt vuxna liv så betyder det inte att pengarna kommer att strömma in utan ansträgning vid pokerborden. Så därför gäller det att kämpa, kämpa, tänka, tänka och ha enormt med tålamodet och som vanligt lugna ner mig efter mitt första bet på floppen. Då kan mkt väl pengarna komma, speciellt nu när jag tätat min SC lucka(jag började dock med detta EV- spel först nu i höst, förmodligen för att jag tänkte att den skulle finnas lite andra möjligheter när man har dubbelt så stora stackar i förhållande till BB som på alla andra siter jag spelat, men med tiden kändes det inte rätt, känslan sa mig att jag gick minus på detta spel och AdslVerbe visade varför jag gjorde det).

 

Dagens spel; NL 200, NL 400, SvS, 1949 givar, +451:-

 

...

 

* = http://pokerforum.nu/forum/1116242-post776.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men jag kom på att det var EV- att syna raise preflopp med SC(tack AdslVerbe för att du svarade så fint på min fråga ang. detta i den gemensamma 0.5/1 dagboken*) * = http://pokerforum.nu/forum/1116242-post776.html

 

Dagens lärdomar:

 

Calla inte med SC pre om ngn raisar mitt bet.

 

speciellt nu när jag tätat min SC lucka(jag började dock med detta EV- spel först nu i höst, förmodligen för att jag tänkte att den skulle finnas lite andra möjligheter när man har dubbelt så stora stackar i förhållande till BB som på alla andra siter jag spelat, men med tiden kändes det inte rätt, känslan sa mig att jag gick minus på detta spel och AdslVerbe visade varför jag gjorde det).

 

Jag hänger inte med, du skriver om lägre SC men länken till svaret handlar om att floppa set med PP och triss?

Om man synar en 3-bet preflop med lägre SC är det väl för att floppa färg/stege/mixa upp sitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge spelar du för att få ihop till så många händer?

 

4-5 timmar kanske. Spelar 5-bord åt gången och ibland turbobord. Och det där passet fick jag ju en helt ok skattefri timlön om man jämför med vad jag kan få för jobb!

 

np, glad att kunna hjälpa till :-)

 

:) Fast jag tror jag avstår övermörkborden ändå. Eller behöver man inte anpassa sitt spel så mkt om man börjar spela på övermörkbord?

 

Jag hänger inte med, du skriver om lägre SC men länken till svaret handlar om att floppa set med PP och triss?

 

I den berörda länken står det:

 

7,5:1 för set med PP

73:1 för triss utan PP (tror jag)

 

Dvs 13% chans att floppa set med PP och 1,37% chans att floppa triss med övriga kort.

 

Om man synar en 3-bet preflop med lägre SC är det väl för att floppa färg/stege/mixa upp sitt spel.

 

Man synar ju med SC för att träffa både triss, stege och färg osv. Det är också ovanligt att floppa färg och stege. Därför tättar jag luckan och lägger ner att syna med SC i de flesta läge när ngn raisar pre! :)

 

Edit: Jag förstår att mina skriverier kan verka förvirrande speciellt då jag själv knappt har koll på terminologin.. Men jag hoppas jag klargjorde "my side of the case" ovan =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är typ ingen skillnad. Sällan dom använder sig av öm ändå

 

Misstänkte det. Använder du dig av dem? I så fall på vilket sätt.

 

....

 

Låg över 500:- plus, sen sprang jag in i två fyrtal(!) med kåk och blev utdragen på rivern i 3 stora pottar. Allt inom loppet av kanske 300 givar! Jag brukar alltid börja spela dåligt när jag råkar ut för rejäl otur. Förr om åren tiltade jag ofta rejält då. Men ikväll har jag lyckats fortsätta spela bra och tilten känns lika avlägsen som månen!

 

Dags för kvällen sista pass. Fortsätter jag spela bra så är det bra och går jag en hundring plus så är jag nöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spel: 1725 givar, +60:-

Veckans spel: NL 200, 400, SvS, SH, 9914 givar, +161:-

 

Stolt men inte nöjd med dagens spel. Hade enormt med otur(vilket hör till spelet att ha då och då). Trots det började jag inte spela dåligt! Anledningen till att jag inte är nöjd är för att jag blir inte nöjd från den dagen jag gjort en rejäl slant på pokern! :)

 

Jag slutade tilta för länge sedan. Jag hoppas idag var dagen då jag slutade spela dåligt efter otur. Det känns som det.

 

Lärdomar och reflekteringar rörande veckan som gick

 

1. Sluta syna med låga SC när ngn höjer mitt bet före floppen. Dumt att börja med det nu i höst och nu när jag slutar med det så kommer det att göra mig pengar!

 

2. Bara för att livet rullar på så betyder det förstås inte att pengarna kommer att strömma in bara för att man sätter sig vid ett pokerbord(en anledning till att det inte blev några pengar veckan som gick). Utan man måste tänka, tänka, kämpa, kämpa, ha tålamod och framförallt ta det lungt och tänka till efter första bettet på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge spelar du för att få ihop till så många händer?

 

Som sagt ovan, 4-5 h kanske. Men jag använder mig av klientens statistik och jag tror den är missvisande. Tror den räknar händer trots att man tex väntar på första BB. Så jag spelar nog färre händer än vad jag redovisar.

 

Använde tidigare PO men det funkar inte med SvS. Fanns ngt program så att man kunde konvertera filer från SvS så att man kunde få in de i en PO databas. Men det verkade besvärligt, buggigt och ngt missvisande(jag kan ha fel). Hur som helst är PO ett av världens buggigaste program och jag funderar på att köpa PT. Jag har ju alla givar på hårddisken och det skulle helt klart vara kul att se lite grafer och statistik över sista månadernas spel.

 

Men mitt första mål är att sluta slösa pengar IRL och med hjälp av det och bra spel komma upp till en rulle på 25k. Då tänker jag testa på NL 400. Nästa mål kanske blir att vinna en till slant och därmed köpa PT.

 

Edit: Lite nöjd får jag vara ikväll. Känner mig nöjd med livet. Imorgon klockan 0700 är det nya tag! :) Men först blir det att slappa några minuter framför tv:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens spel: 369 givar, +365:-

 

Träning: 45 minuter frenetisk simning.

 

Mår bättre i kropp och själ än jag någonsin gjort i mitt vuxna liv. De två-tre sista dagarna har jag dessutom spelat den bästa pokern jag någonsin spelat tror jag. Just för att jag lyckats fortsätta spela bra när jag haft rejäl otur(idag gick det dock bara bra).

 

Och då har jag ingen lust att spela tusentals pokergivar per dag! Kanske inte så konstigt då jag inte gör så stora pengar ännu. Men jag strävar efter att bibehålla mitt sunda spel och liv samtidigt som jag strävar efter att spela mer poker! Men det får inte ske på bekostnad av allt annat jag har för mig. Såsom raggning, studier och träning! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man synar ju med SC för att träffa både triss, stege och färg osv. Det är också ovanligt att floppa färg och stege. Därför tättar jag luckan och lägger ner att syna med SC i de flesta läge när ngn raisar pre! :)

Ok då förstår jag. Håller med om att det _oftast_ är bäst att lägga lägre SC mot 3-bet preflop.

Men det är ju bra att mixa upp då och då, och kanske floppa drag till stege/färg och kunna sätta press på motståndarens KK och ändå ha flera outs.

Kan vara bra så man får betalt när man väl sitter med set t ex. Dock lite överaskattat på svs nl100/200 kanske :P

 

Men det får inte ske på bekostnad av allt annat jag har för mig. Såsom raggning, studier och träning!

Det låter rätt, man spelar bäst när man har en bra mix av allt det där har jag märkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok då förstår jag. Håller med om att det _oftast_ är bäst att lägga lägre SC mot 3-bet preflop.

Men det är ju bra att mixa upp då och då, och kanske floppa drag till stege/färg och kunna sätta press på motståndarens KK och ändå ha flera outs.

Kan vara bra så man får betalt när man väl sitter med set t ex. Dock lite överaskattat på svs nl100/200 kanske :P

 

Bra. Med 3-bet menas att om jag före floppen bettar 5 och om någon då höjer mitt bet till 15 så har han 3-betat mig?

 

Det låter rätt, man spelar bäst när man har en bra mix av allt det där har jag märkt :)

 

Favoritsysselsättningen är tjejer. Min mor har precis lurat i mig att de snyggaste tjejerna inte har så många killar som stöter på dem just för att de är så snygga och då vågar inte killarna stöta på dem. Så jag har börjat ragga på dunderheta brudar :)

 

Funkar faktiskt rätt bra, har just lagt in charmoffensiven på en servitris jag spannat in en tid. Går kanon! :)

 

........

 

Dagens spel, 1171 givar, +576:-

 

Blev övertrissad två gånger med full stack. Som tur var så rivrade jag fyrtalet en gång :) Men det är svårt att låta bli att betala om man blir övertrissad på floppen. Hur som helst är jag hyfsat nöjd med mitt spel just nu. Det kan alltid utvecklas på diverse sätt(vilka händer jag spelar pre och från vilken position jag spelar dessa tex, sånt kan alltid justeras) men det viktiga är att jag tycks ha slutat spela dåligt när jag får rejäl otur. Jag tror träningen gjort att jag mår bättre och när jag mår bättre kan jag lättare tackla motgångar vid pokerbordet :)

 

Dagens träning: 45 minuters frenetisk simning.

 

Låt mig berätta en sak! Man blir inte oroad över nationens framtid när man rör sig på mitt sportcenter på kvällarna. Helt otroligt vad många, unga, fräscha, vältränade och heta tjejer som leendes går omkring där! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra. Med 3-bet menas att om jag före floppen bettar 5 och om någon då höjer mitt bet till 15 så har han 3-betat mig?

Ja precis. Och om nån efter honom, eller du höjer igen är det 4-bet osv.

Det gäller även turn/river förstårs.

 

Låt mig berätta en sak! Man blir inte oroad över nationens framtid när man rör sig på mitt sportcenter på kvällarna. Helt otroligt vad många, unga, fräscha, vältränade och heta tjejer som leendes går omkring där! :)

Ja det lär ju inte bli svårare att släpa sig till träningen när det är så :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis. Och om nån efter honom, eller du höjer igen är det 4-bet osv.

Det gäller även turn/river förstårs.

 

Tack för klargörandet. Misstänkte som sagt att det var som du skrev men var inte helt säker.

 

 

Ja det lär ju inte bli svårare att släpa sig till träningen när det är så :-P

 

Verkligen inte. Flyter på rätt bra med simträningen men jag kan inte med frisim och frisimsvändningar ngt vidare. Tror jag ska skriva upp mig på några simträningspass i grupp. Det ingår i kortet som min arbetsgivare gav mig. Skulle vara rätt coolt och atletiskt att bli bra på frisim!

 

.....

 

Dagens spel; 905 givar, +345:- var +450:- efter 400 givar. Hade absolut ingen lust att spela vidare men jag pressade mig lite och som tack för det så förlorade jag 100:- trots det är jag nöjd med dagens spel och att jag spelade på slutet än fast jag kände mig lat. Regel nummer ett om man vill vinna pengar på poker är att spela poker! I övrigt känns det som att jag spelar mitt bästa mest stabila spel någonsin med samdigt har jag haft flyt nu ngn dag och inte satts på några större prov. Det verkar som att pengarna är lättare att göra i slutet av denna månad också(en del bidrag, löner osv har ju börjat ramla in redan nu än om de flesta får sin lön den 25:e).

 

Dagens träning: 45 minuter frenetisk simning. Glömde dock simglasögonen i omklädningsrummet så jag måste köpa nya :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spel; NL 200, 400, 1346 givar, +232:-

 

Fredagar* är inte min kväll. Hade rätt rejäl otur på NL 200(utdragen på rivern när jag var all-in på floppen ett flertal gånger). Trots det fortsätta jag att spela ett ok spel. Jag verkar alltså fortsätta att undvika att spela dåligt vid stor otur.

 

Sen gick jag upp till NL 400 och skulle "skotta"**. Kom all-in på floppen med AA på handen två händer i rad, båda gånger hade samma spelare träffat ett par på floppen för att rivra två par. Men jag har blivit en klippa(i förhållande till hur jag spelade tidigare) och fortsätta bara att nöta på utan att börja spela dåligt. Så till slut hamnade jag plus några hundra och då var det dags att sluta dels för att jag är hungrig dels för att jag vill sova.

 

Jag har verkligen sluta slösa pengar på en massa saker IRL nu på slutet. Så det betyder att om jag kan bibehålla min fina spel samtidigt som jag spelar lite mer. Då kan jag snart ge NL 400 en rejäl chans!

 

* = Det här höll på att bli tredje fredagen som jag backade inom loppet av ngn månad. Dels har det varit för att jag varit överförväntansfull inför helgen, men sen tycks jag ha en enorm otur och bli enormt utdragen på fredagar. Kanske är det bara en slump. Eller så kanske jag måste anpassa mitt spel på ngt sätt för helgkvällarna.

 

** = Är lite väl magstarkt att kalla det hela skottning när jag har den rulle jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens träning: 30 minuter frenetisk simning.

 

Ska köra ett gruppträningspass med en simgrupp på måndag så jag sparar mina armar till dess. Därav endast 30 minuter istället för 45 minuter.

 

Dagens spel; NL 200, 400, 925 givar, +659:-

 

Vann först en hundring på NL 200 men så slog det mig att "I got the action, I got the movemant, I got the BR and it's saturday" så jag beslutade mig för att spela på NL 400 några hundra givar.

 

Varenda dag jag varit uppe och spelat på NL 400 har jag vunnit när jag spelat på den nivån. Det känns som att det finns pengar för mig att hämta på NL 400.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, OP kommer inte att hämta pengar där, tyvärr. Dock är det fascinerande att se att en människa överhuvudtaget kan orka spela poker i flera år, månad ut och månad in, utan att ens plussa totalt.

 

Men visst, alla har rätt att skriva dagböcker! Och kanske även OP hittar plusset till slut. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, OP kommer inte att hämta pengar där, tyvärr.

 

Vad menas exakt med OP? Jag har kört över NL 200 under hela hösten, om jag kör över NL 400 i framtiden är det ingen som vet. Men jag ska göra mitt bästa för att lyckas på den nivån också! :)

 

Dock är det fascinerande att se att en människa överhuvudtaget kan orka spela poker i flera år, månad ut och månad in, utan att ens plussa totalt.

 

Jag har vunnit nästan 36.000:- svenska kronor i år. Jag har många kompisar som blivit miljonärer på poker. En som köpt både lägenhet och en status bil förlorade pengar första året han spelade poker, andra året gick det ganska jämnt upp och först tredje året började han göra pengar. Jag har snart spelat tre år och i år har pengarna börjat komma.

 

Jag har inte mått så bra under mitt vuxna liv och då är det lätt att spela en massa poker än fast man inte gör pengar. Nu när jag mår bättre är det svårare att motivera sig trots att jag spelar mitt livs bästa poker.

 

Sen är ju poker som vilken fritidssysselsättning som helst. Bara för att man inte omedelbart gör pengar på att spela fotboll(har en kompis som fått ett miljonkontrakt och debuterat i a-landslaget) så betyder det ju inte att det kan vara kul att hålla på. Pokern skiljer sig dock på ett sätt från de flesta andra sysselsättningar. Om du blir bra på tex att spela fotboll eller tillverka stolar så lämnar du ett mervärde till din omvärld och får respekt(folk kan tex tacka dig för de enormt fina stolar du gör). Blir du bra på poker så är det ingen som bryr sig:

 

"Professional poker is like the French Foreign Legion: nobody cares about your past, and you have no future."

 

Men visst, alla har rätt att skriva dagböcker! Och kanske även OP hittar plusset till slut.

 

"Hellre lyssna till den sträng som brast, än att aldrig spänna en båge."

 

GL!

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...