Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Härligt, vänta bara till helgen efter den 25'e ;)

 

Blir spännande!

 

Hur många bord och hur länge spelade du per dag när du lirade 4 000 händer? Och vilken nivå?

 

 

4 bord, NL 100. Fast det var undantagsvis jag spelade 4k händer! För det tar ju över 10 timmar om man lirar fyra bord.

 

.......

 

Dagens spel, SvS, NL 0.5/1, +115:-, 4-bord.

 

Jag har spelat 5.237 givar sen jag började spela hos SvS förra lördagen. Jag har problem att hitta motivationen några längre stunder varje dag. Men jag har gjort mer pengar i helgen på pokern än vad jag skulle ha gjort om jag jobbat och det är ngt som borde få motivationen att vakna till liv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spel, SvS, NL 200, -670:-, 4-bord, 642 givar.

 

Blev utdragen i 2 fyrahundrakroners-pottar på rivern. Och klickade fel och gav då bort 90:-. Samtidigt som jag spelade ganska kasst och hade allmän otur. Då slutar det som det slutar. Dock tiltade jag dock inte och det är jag glad för. Än om tilten kanske inte var så långt borta.

 

Dålig dagsform, otur osv gjorde att jag inte hade någon lust att spela de tusen givar som jag ville spela idag(och alla andra dagar). Nya tag imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spel, SvS, NL 200, -814:-, 4-bord, 973 givar.

 

Samma gamla visa. Jag klarar av att vinna ett par dagar. Sen spelar jag bort allt. Ett stort problem jag har är att när jag spelar på lösa bord tex en lördagkväll så tenderar jag att tro att man ska kunna vinna med samma händer en tisdagkväll. Jag måste alltså tänka mig för betydligt mer när jag stoppar in pengarna. Vad har jag för motstånd och vad har jag själv för kort? Ett annat stort problem jag har är att när jag har flyt så tror jag att det ska hålla i sig för evigt och jag får du problem att hantera oturen som kommer i otursperioder.

 

I övrigt så har jag spelat på lite tom mage ikväll. När jag är hungrig spelar jag som allra sämst, går ju knappt att tänka utan mat.

 

Riktigt riktigt trist. Efter helgen kändes det som att jag hade hittat ett ställe jag kunde göra pengar på; SvS! Men nu känns det bara blä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spela hungrig är ett stort no-no i min bok, har förlorat otaliga kronor på den idiotin.

 

Ja, verkligen. Jag spelar hellre berusad än hungrig. Så länge man ser skärmen så är det betydligt bättre att vara betänkligt berusad än att vara hungrig.

 

Nåväl, åt lite mat och lirade igen några hundralappar, så jag är på gång igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lör: +159:- , 981 givar, 4-bord.

Sön: -200:- , 466 givar, 4-bord.

 

Sammanfattning Vecka 37: 5162 givar, nl 200, SvS, -892:-

 

Mån: -299:- , 595:- givar, NL 200, SvS, 4-bord.

 

....

 

Spelade snabbt upp mig till 3k efter att ha satt in 1k. Nu är jag nere på 1.255:-

 

Vet inte riktigt vad som hänt. Kan bero på att jag börjat spela för mkt skithänder preflopp och att jag dessutom börjat spela fyra bord istället för 2 bord.

 

Åren går och det tycks vara omöjligt för mig att göra några pengar. Men skam den som ger sig. Kom gärna med infallsvinklar. Vad som tog er från break-even till vinnare tex. Jag har polare som spelat i flera år innan det släppte och pengarna började strömma in till den grad att sa upp sig, köpte en fin bil och lägenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lör: +159:- , 981 givar, 4-bord.

Sön: -200:- , 466 givar, 4-bord.

 

Sammanfattning Vecka 37: 5162 givar, nl 200, SvS, -892:-

 

Mån: -299:- , 595:- givar, NL 200, SvS, 4-bord.

 

....

 

Spelade snabbt upp mig till 3k efter att ha satt in 1k. Nu är jag nere på 1.255:-

 

Vet inte riktigt vad som hänt. Kan bero på att jag börjat spela för mkt skithänder preflopp och att jag dessutom börjat spela fyra bord istället för 2 bord.

 

Åren går och det tycks vara omöjligt för mig att göra några pengar. Men skam den som ger sig. Kom gärna med infallsvinklar. Vad som tog er från break-even till vinnare tex. Jag har polare som spelat i flera år innan det släppte och pengarna började strömma in till den grad att sa upp sig, köpte en fin bil och lägenhet.

Det är rätt svårt att säga vad du kan ändra då du inte postat några HH's där du är tveksam på ditt spel.

Sen att spela mkt skithänder preflop kan ge dig väldigt knepiga situationer. Självklart ska du mixa spelet mycket men man ska aldrig överdriva.

 

 

mvh / Gr8Value

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt svårt att säga vad du kan ändra då du inte postat några HH's där du är tveksam på ditt spel.

 

Ska nog börja posta lite HH's.

 

Sen att spela mkt skithänder preflop kan ge dig väldigt knepiga situationer. Självklart ska du mixa spelet mycket men man ska aldrig överdriva.

 

Dels har jag nog överdrivit där. Sen tror jag inte att jag riktigt behärskar 4 bord på SvS utan någon slags overlay-stats(+att man är ju bara fem-handed vilket gör att det går ännu snabbara än bord med 6). Någon som vet om ngt program med overlay stats som fungarar med SvS?

 

Hur som helst har jag nu gått ner på att spela max 2 bord som jag gjorde från början på SvS när det gick bra. Och försöker också hejda mig lite när det kommer till att spela crap preflopp.

.....

 

Tis, nl 200, SvS, 213 givar, -87:-

Ons, paus.

Idag, torsdag, nl 200, SvS, 47 givar, +328:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sön, NL 200, SvS, 83 givar, +24:-

 

Vecka 38: NL 200, SvS, 2976 givar, +494:-

 

Mån, NL 200, SvS, 998 givar, +269:-

 

Rullen är på all-time high nu sen jag började spela på SvS för några veckor sedan.

 

Om jag bettar pre så bettar jag nästan alltid på floppen om jag bara fick med mig en spelare. Bettar ni ur pos om ni inte träffat och fått mer er två spelare och det finns överkort på bordet? Det har jag nog gjort ngn gång för mkt genom åren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar bara NL 200, 4-bord hos SvS om inte annat anges.

 

Tis, 616 givar, +141:-

 

Ons, 574 givar, +112:-

 

Tor, 471 givar, +209:-

 

Fre, 1245 givar, -516:- Otrolig otur(vilket är naturligt att man har då och då, det är en del av spelat att kunna behärska detta), tyckte jag lyckades hålla ihop spelet rätt bra ändå. Var all-in före rivern 4-5 gånger och blev utdragen gång på gång. En sak jag kunde ha gjort bättre var att kanske inte betta mina draghänder så mkt en fredagkväll för jag blev nersynad hela tiden(och jag träffade aldrig.)

 

Är semibetbluffar mindre effektiva en fredagkväll på SvS än på tex en vardag då spelet är mer tight? Någon som har erfarenhet av detta?

 

Lör, 296 givar, +60:-

 

Sön, 741 givar, +439:-

 

Sammanfattning, vecka 39, nl 200 svs, 4941 givar, +714:-

 

Tycker det går rätt bra. Rullen är på all-time high(nästan, det fattas 17:- ) sen jag började lira på SvS. Det jag vill förbättra är att jag vill fortsätta att spela så bra som jag gör nu samtidigt som jag spelar betydligt mer de timmar jag känner att det finns pengar att göra, tex helgkvällar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ser det iofs ut som det har svängt för dig igen och du börjat plussa igen men kan nästan garantera att det var att du gick upp till 4 bord som gjorde att du backade.

Jag spelar iaf som bäst på 2 bord eftersom jag spelar sama handurval när jag spelar 4 bord men inte hinner få samma läsning.

Brukar sluta med att jag vinner många småpotter och bluffar bort allt i en stor när läsningen är helt fel.

Du verkar ju ha anpassat dig iaf så får hoppas det fortsätter lika bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ser det iofs ut som det har svängt för dig igen och du börjat plussa igen men kan nästan garantera att det var att du gick upp till 4 bord som gjorde att du backade.

Jag spelar iaf som bäst på 2 bord eftersom jag spelar sama handurval när jag spelar 4 bord men inte hinner få samma läsning.

Brukar sluta med att jag vinner många småpotter och bluffar bort allt i en stor när läsningen är helt fel.

Du verkar ju ha anpassat dig iaf så får hoppas det fortsätter lika bra

 

Ja, det tar nog ett tag att anpassa sig. Provade till och från på 5 bord idag och det sänkte nog dagens vinst rejält som det känns.

 

Tack för lyckönskningarna i övrigt!

 

Ser ju ut att vara mest gröna siffror, bara att kämpa på så kommer nog pengarna tillslut!

 

Vi får hoppas på det! :)

 

Har inte lusläst. Av ren lathet frågar jag:

SH eller FR?

 

Det är lungt. Vem orkar lusläsa pokerdagböcker.. :) Jag spelar SH. Har nästan bara spelat SH NL Texas CG. Är det i regel utvecklande för pokerspelare att prova på olika slags poker och olika slags spelformer?

 

Nick?

(såg iofs att du till en början inte ville avslöja det, men gör du det blir dagboken genast mycket intressantare imo)

 

Fördelen med att avslöja nicket är att man får mer läsare då dagboken då blir mer intressant att följa. Och då får man ju mer feedback.

 

Nackdelen är att ens spelstil kan bli "röjd" om man diskuterar mkt taktik. Fast jag diskuterar inte så mkt spelstilar och så.

 

Andra fördelar/nackdelar som du ser med att röja nicket?

 

........

 

Dagens spel, mån, nl 200 SvS, SH, 4-5 bord, 1869 givar, +17:-

 

Måste nog erkänna att jag "tiltade till" en eller två händer. Dessutom var det ovant att lira fem bord. Och sen blev jag översetad, spelade lite halvdåligt samtidigt som jag hade svårt att hitta "fisk". Ingen bra kväll med andra ord.

 

En bra grej jag gjorde var dock att fylla på med mat när jag kände att jag började bli hungrig. En annan bra grej var att jag inte började skotta när det gick dåligt. Skottning har ju varit ngt jag blåst iväg enorma summor på tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Poker is like the French Foreign Legion. Nobody cares about your past, and you have no future."

 

Håller på att ladda ner dokumentären Poker bustouts som handlar om pokerspelare som det inte gått så bra för. Verkar bra, den finns att ladda ner på:

 

http://www.thepokerbay.org/details.php?id=2198

 

Här finns lite att läsa om filmen:

http://www.webwire.com/ViewPressRel.asp?aId=3560

http://www.expressen.se/1.236056

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Poker is like the French Foreign Legion. Nobody cares about your past, and you have no future."

 

Håller på att ladda ner dokumentären Poker bustouts som handlar om pokerspelare som det inte gått så bra för. Verkar bra, den finns att ladda ner på:

 

http://www.thepokerbay.org/details.php?id=2198

 

Här finns lite att läsa om filmen:

http://www.webwire.com/ViewPressRel.asp?aId=3560

http://www.expressen.se/1.236056

 

Av recensionerna att döma så trodde jag att filmen skulle vara jättebra. Tex lika bra som filmen The king of kong. Men tyvärr grep aldrig Poker Bustouts tag i mig. Vi får följa några vanliga pokerspelare i LV och några misslyckade spelare som hänger kvar år efter år utan att göra stora pengar eller trots att de blåst iväg en stor bankrulle. Filmen får 2 av 5 stjärnor.

 

Edit: Filmen interjvuar alltså bl a diverse spelare som gulat. Men det finns en mörkare baksida än så inom pokern. Tex de som gulat till den grad att de tagit livet av sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...